| Title: | Poznavanje avtizma pri pedagoških delavcih v vzgojno-varstvenih zavodih : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Zdravstvene vede-Avtizem | 
|---|
 | Authors: | ID Ogris, Jana (Author) ID Kovačič, Tine (Mentor) More about this mentor...   |  
| Files: |   MAG_Ogris_Jana_2025.pdf (1,57 MB) MD5: 543A5E8FE8D9D5A58C35F4A75F109775
   
 | 
|---|
 | Language: | Slovenian | 
|---|
 | Work type: | Master's thesis/paper | 
|---|
 | Typology: | 2.09 - Master's Thesis | 
|---|
 | Organization: | UAMEU - Alma Mater Europaea University 
  | 
|---|
 | Abstract: | Teoretična izhodišča: Poznavanje avtizma med pedagoškimi delavci v vzgojno-varstvenih zavodih ima ključno vlogo pri prepoznavanju in podpori otrokom z MAS-om. Cilj teoretičnega dela je bil ugotoviti, koliko pedagoški delavci v vzgoji in izobraževanju poznajo avtizem, v empiričnem delu pa, kako ga prepoznavajo pri svojem delu, kako pogosto se udeležujejo izobraževanj s področja MAS-a in kakšne so razlike glede seznanjenosti dela otrok z MAS-om. Metoda: V teoretičnem delu sem uporabila deskriptivno metodo pregleda literature, v empiričnem delu pa kvantitativno metodo, in sicer vprašalnik o poznavanju avtizma pri pedagoških delavcih v vzgojno-varstvenih zavodih. Pedagoškim delavcem je bil posredovan v elektronski obliki. Vprašalnik sem izvedla v koroški regiji, to je na Ravnah na Koroškem, v Dravogradu, Radljah ob Dravi in Slovenj Gradcu. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da se pedagoški delavci pri delu v vzgojnovarstvenih zavodih pogosto srečujejo z otroki z MAS-om. Boljše poznavanje MAS-a omogoča ustreznejšo izbiro pedagoških pristopov, ki prispevajo k uspešnejšemu razvoju in odzivanju otrok z MAS-om. Rezultati kažejo tudi na pomanjkanje izobraževanj, didaktičnih materialov ter prilagojenosti okolja otrokom z MAS-om. Pedagoški delavci so še poudarili pomen spremljevalcev otrok z MAS-om. Razprava: Kljub številni literaturi na temo MAS-a menim, da je na tem področju še vedno premalo znanja in zavedanja, da lahko že v predšolskem obdobju veliko naredimo s prepoznavanjem in pravilnim ukrepanjem. Menim, da bi morali pedagoški delavci z namenom zgodnjega odkrivanja MAS-a bolje poznati njegove znake in njegove posledice, saj bi s tem prispevali k uspešnejšemu razvoju in funkcioniranju otrok z MAS-om. | 
|---|
 | Keywords: | avtizem, poznavanje avtizma, pedagoški delavci, vzgojno-varstveni zavodi | 
|---|
 | Place of publishing: | Maribor | 
|---|
 | Place of performance: | Maribor | 
|---|
 | Publisher: | J. Ogris | 
|---|
 | Year of publishing: | 2025 | 
|---|
 | Year of performance: | 2025 | 
|---|
 | Number of pages: | [7] f., 81, [9] str. pril. | 
|---|
 | PID: | 20.500.12556/ReVIS-11653   | 
|---|
 | COBISS.SI-ID: | 235600131   | 
|---|
 | UDC: | 616.896(043.5) | 
|---|
 | Publication date in ReVIS: | 12.05.2025 | 
|---|
 | Views: | 576 | 
|---|
 | Downloads: | 13 | 
|---|
 | Metadata: |       | 
|---|
 | 
  :
   | 
  
  Copy citation | 
|---|
 
  |   |   | | Share: |   | 
|---|
 
  
    
 
    Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
    on the title to get all document metadata.  |