Naslov: | KONTINUIRANO IZOBRAŽEVANJE VODSTVENIH DELAVCEV V ZDRAVSTVENI NEGI |
---|
Avtorji: | ID Muhič, Blaž (Avtor) ID Laznik, Gorazd (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | 3743$$blaz_muhic_diplomska_naloga.pdf (1,03 MB) MD5: 7A283A784570E44DCBC485FCE3B71999
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Organizacija: | UNM FZV - Univerza v Novem mestu - Fakulteta za zdravstvene vede
|
---|
Opis: | POVZETEK
Teoretična izhodišča: Poklici v zdravstveni negi so zahtevni zaradi dinamike stroke –
nenehnih novosti in sprememb. Zato so za delavce v zdravstveni negi (še posebno vodje)
dodatna izobraževanja izredno pomembna za ustrezno vodenje zdravstvenega tima. Vloga
vodje je zelo zahtevna, saj mora imeti veliko pozitivnih lastnosti in jih znati tudi primerno
uporabljati, znanje pa pridobivati ter nadgrajevati s formalnim in neformalnim izobraževanjem.
Namen naše raziskave je preučiti poznavanje možnosti kontinuiranega izobraževanja na
področju vodenja, namenjenega vodstvenim delavcem v zdravstveni negi v Sloveniji.
Metode: Raziskava je temeljila na deskriptivni metodi dela in kvalitativni metodi raziskovanja.
Potekala je do marca 2025. Kriterij za sodelovanje pri intervjuju je bila vodstvena funkcija v
srednjem ali nižjem menedžmentu v zdravstveni negi, ki neprekinjeno traja vsaj eno leto (npr.
vodja patronažne službe, vodja oddelka, reševalne enote …). V raziskavi je sodelovalo šest
intervjuvancev, vsi so vodje (vodja oddelka, diplomirana medicinska sestra v vlogi vodje tima,
vodja reševalne enote, vodja patronažne službe). Predhodno smo pridobili soglasje ustanove,
v kateri smo opravljali intervjuje.
Rezultati: V raziskavi je sodelovalo šest intervjuvancev, od tega pet oseb ženskega in ena
oseba moškega spola. Vsi intervjuvanci imajo visokošolsko izobrazbo. Dve osebi sta vodji
oddelka, ostale štiri so glavne ali odgovorne medicinske sestre na oddelkih. Vsi intervjuvanci
menijo, da je kontinuirano izobraževanje danes izrednega pomena, saj se vsakodnevno
pojavljajo novosti oziroma spremembe, s katerimi se moramo zdravstveni delavci redno
seznanjati in jih upoštevati. Vsi se tudi strinjajo s trditvijo, da bi se moral vsak dober vodstveni
delavec v zdravstveni negi zavedati pomembnosti kontinuiranega izobraževanja in o tem
seznanjati tudi sodelavce.
Razprava: Iz podatkov, ki smo jih prejeli iz sodelujoče ustanove, je razvidno, da ima največ
vodstvenih delavcev visokošolsko izobrazbo, manj pa magisterij ali specializacijo. V raziskavi
smo ugotovili, da se vodstveni delavci na izobraževanja prijavljajo sami, kar pa je zaradi
pomanjkanja kadra ali odsotnosti odobritve s strani delodajalca pogosto onemogočeno. Kljub
temu nekaterim vodstvenim delavcem uspeva, da se dodatnih izobraževanj udeležujejo celo
na mesečni ravni, vsi pa trdijo, da se pomena dodatnih izobraževanj, še posebno s področja
vodenja dobro zavedajo. |
---|
Ključne besede: | vodenje, menedžment, izobraževanje, zdravstvena nega. |
---|
Leto izida: | 2025 |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-11689  |
---|
Datum objave v ReVIS: | 22.05.2025 |
---|
Število ogledov: | 53 |
---|
Število prenosov: | 0 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |