| | Naslov: | Učinki šolanja od doma zaradi ukrepov za zajezitev pandemije COVID-19 na sedentarno vedenje slovenskih mladostnikov : doktorska disertacija študijskega programa tretje bolonjske stopnje Fizioterapija | 
|---|
 | Avtorji: | ID Starbek, Petra (Avtor) ID Kovačič, Tine (Mentor) Več o mentorju...
  ID Hernja Rumpf, Tadeja (Komentor)
 | 
|---|
 | Datoteke: |  DR_Starbek_Petra_2025.pdf (3,67 MB) MD5: FB2FEBBF2FEB9349D411F9AF24CC7D03
 
   | 
|---|
 | Jezik: | Slovenski jezik | 
|---|
 | Vrsta gradiva: | Doktorsko delo/naloga | 
|---|
 | Tipologija: | 2.08 - Doktorska disertacija | 
|---|
 | Organizacija: | UAMEU - Univerza Alma Mater Europaea 
 | 
|---|
 | Opis: | Uvod: Mladostniki so bili med pandemijo covid-19 izpostavljeni številnim spremembam, med drugim tudi v šolanju. Metodologija: V raziskavo je bilo vključenih 51 dijakov šestih različnih gimnazij, povprečne starosti 16,4 ± 1,1 let. Čas sedentarnega vedenja, telesne dejavnosti in spanja kot komponent 24-urnega gibalnega vedenja, poleg tega pa še število daljših sedenj (od 30 in od 60 minut skupaj), število korakov in število prekinitev daljših sedenj na dan smo merili s pomočjo mikrosenzorja activPAL4TM. V glavni hipotezi smo predvideli, da bo šolanje od doma povečalo sedentarno vedenje dijakov. Za analizo podatkov smo uporabili metodo analize mešanic in robustni linearni mešani model. Rezultati: Statistična analiza kaže, da so se dijaki v tednu šolanja od doma vedli bolj sedentarno, bili manj telesno dejavni, tako nizko kot zmerno do visoko intenzivno, več spali, naredili več korakov, več prehodov iz sedečega v stoječ položaj in večkrat sedeli dlje kot 60 minut skupaj kot v tednu šolanja v šoli. Pomembno spoznanje naše raziskave je tudi, da je bil čas sedentarnega vedenja visok: šolanje od doma – 12,42 ure/dan, šolanje v šoli – 12,03 ure/dan in da je to posledica tako načina šolanja kot ostalih ukrepov za zajezitev pandemije covid-19. Zaključek: Nujno je, da se v prihodnje osredotočimo na razvoj prilagodljivih ukrepov, ki bodo omogočali mladostnikom, da ostanejo telesno dejavni tudi v okoliščinah, ko je gibanje omejeno. Prav tako je pomembno, da v šolah in zdravstvenih ustanovah mlade ozaveščamo o pomenu uravnoteženega življenjskega sloga, ki vključuje redno telesno dejavnost, zadostno količino kakovostnega spanja in omejevanje sedentarnega vedenja. | 
|---|
 | Ključne besede: | sedentarno vedenje, telesna dejavnost, 24-urno gibalno vedenje, COVID-19, objektivne meritve | 
|---|
 | Kraj izida: | Maribor | 
|---|
 | Kraj izvedbe: | Maribor | 
|---|
 | Založnik: | P. Starbek | 
|---|
 | Leto izida: | 2025 | 
|---|
 | Leto izvedbe: | 2025 | 
|---|
 | Št. strani: | 190 str., [10] f. pril. | 
|---|
 | PID: | 20.500.12556/ReVIS-12047  | 
|---|
 | UDK: | 796/799-053.6(043.3) | 
|---|
 | COBISS.SI-ID: | 241988867  | 
|---|
 | Datum objave v ReVIS: | 05.08.2025 | 
|---|
 | Število ogledov: | 368 | 
|---|
 | Število prenosov: | 5 | 
|---|
 | Metapodatki: |      | 
|---|
 | : | Kopiraj citat | 
|---|
 |  |  | | Objavi na: |  | 
|---|
 
    Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
    podrobnosti ali sproži prenos. |