Naslov: | Učinki šolanja od doma zaradi ukrepov za zajezitev pandemije COVID-19 na sedentarno vedenje slovenskih mladostnikov : doktorska disertacija študijskega programa tretje bolonjske stopnje Fizioterapija |
---|
Avtorji: | ID Starbek, Petra (Avtor) ID Kovačič, Tine (Mentor) Več o mentorju...  ID Hernja Rumpf, Tadeja (Komentor) |
Datoteke: | DR_Starbek_Petra_2025.pdf (3,67 MB) MD5: FB2FEBBF2FEB9349D411F9AF24CC7D03
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Doktorsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.08 - Doktorska disertacija |
---|
Organizacija: | UAMEU - Univerza Alma Mater Europaea
|
---|
Opis: | Uvod: Mladostniki so bili med pandemijo covid-19 izpostavljeni številnim spremembam, med drugim tudi v šolanju. Metodologija: V raziskavo je bilo vključenih 51 dijakov šestih različnih gimnazij, povprečne starosti 16,4 ± 1,1 let. Čas sedentarnega vedenja, telesne dejavnosti in spanja kot komponent 24-urnega gibalnega vedenja, poleg tega pa še število daljših sedenj (od 30 in od 60 minut skupaj), število korakov in število prekinitev daljših sedenj na dan smo merili s pomočjo mikrosenzorja activPAL4TM. V glavni hipotezi smo predvideli, da bo šolanje od doma povečalo sedentarno vedenje dijakov. Za analizo podatkov smo uporabili metodo analize mešanic in robustni linearni mešani model. Rezultati: Statistična analiza kaže, da so se dijaki v tednu šolanja od doma vedli bolj sedentarno, bili manj telesno dejavni, tako nizko kot zmerno do visoko intenzivno, več spali, naredili več korakov, več prehodov iz sedečega v stoječ položaj in večkrat sedeli dlje kot 60 minut skupaj kot v tednu šolanja v šoli. Pomembno spoznanje naše raziskave je tudi, da je bil čas sedentarnega vedenja visok: šolanje od doma – 12,42 ure/dan, šolanje v šoli – 12,03 ure/dan in da je to posledica tako načina šolanja kot ostalih ukrepov za zajezitev pandemije covid-19. Zaključek: Nujno je, da se v prihodnje osredotočimo na razvoj prilagodljivih ukrepov, ki bodo omogočali mladostnikom, da ostanejo telesno dejavni tudi v okoliščinah, ko je gibanje omejeno. Prav tako je pomembno, da v šolah in zdravstvenih ustanovah mlade ozaveščamo o pomenu uravnoteženega življenjskega sloga, ki vključuje redno telesno dejavnost, zadostno količino kakovostnega spanja in omejevanje sedentarnega vedenja. |
---|
Ključne besede: | sedentarno vedenje, telesna dejavnost, 24-urno gibalno vedenje, COVID-19, objektivne meritve |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Kraj izvedbe: | Maribor |
---|
Založnik: | P. Starbek |
---|
Leto izida: | 2025 |
---|
Leto izvedbe: | 2025 |
---|
Št. strani: | 190 str., [10] f. pril. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-12047  |
---|
UDK: | 796/799-053.6(043.3) |
---|
COBISS.SI-ID: | 241988867  |
---|
Datum objave v ReVIS: | 05.08.2025 |
---|
Število ogledov: | 94 |
---|
Število prenosov: | 1 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |