Naslov: | Povezovanje igralne terapije s psihosocialnim svetovanjem pri delu z otroki : razlike, podobnosti in možnosti za izboljšanje strokovnega dela |
---|
Avtorji: | ID Sonički, Dolores (Avtor) ID Podgornik, Nevenka (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | 12013$$Magistrska_naloga_Dolores_Sonicki.pdf (1,35 MB) MD5: C2F0F1473F6FD4FEBF5F3ED8774DB389
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
|
---|
Opis: | Poklic psihosocialnega delavca je v Sloveniji razmeroma nov, pri čemer večina strokovnjakov deluje predvsem na področju svetovanja odraslim. Ko se svetovalec odloči za delo z otroki in mladostniki, se pojavijo posebni izzivi, saj je treba upoštevati razvojne značilnosti mlajše populacije ter njihove posebne potrebe. V svoji magistrski nalogi smo zato želeli raziskati, kako svetovalci in terapevti v praksi združujejo kognitivno vedenjske pristope z igralno terapijo. Slednja obsega širok nabor tehnik in različic (psihodinamsko, na otroka osredotočeno, filialno ipd.) ter dokazano podpira čustveni in socialni razvoj.
V teoretičnem delu so predstavljene osnove svetovanja, poudarki pri delu z otroki in mladostniki ter vloga svetovalca, ki lahko uporablja kognitivno vedenjske in kreativne metode. Poseben poudarek smo namenili preglednemu orisu igralne terapije in vprašanju, kako se njena načela lahko uspešno prenesejo v psihosocialno svetovalno delo. Raziskovali smo razlike, podobnosti ter možnosti za izboljšane na njihovem področju dela.
Empirični del vključuje opredelitev raziskovalnega problema, namen in cilje raziskave ter uporabljene metode in instrumente. V okviru kvalitativnih intervjujev smo se pogovarjali tako s psihosocialnimi svetovalci kot z različnimi terapevti, da bi pridobili čim širši vpogled.
Rezultati kažejo, da se igralna terapija in psihosocialno svetovanje medsebojno dopolnjujeta, saj kombiniran pristop olajša razumevanje otrokovega vedenja in okrepi čustveno podporo. Ob tem se poudarja ključen pomen kompetentnosti strokovnjakov, stalnega usposabljanja in zagotavljanja ustreznih pogojev za delo. Med najpomembnejšimi izzivi ostajajo pomanjkanje supervizije ter šibkejše povezovanje strokovnjakov, kar otežuje optimalno integracijo obeh pristopov. |
---|
Ključne besede: | svetovanje, terapija, psihosocialno svetovanje, igralna terapija, integracija, otroci, magistrske naloge |
---|
Kraj izida: | Rače |
---|
Kraj izvedbe: | Rače |
---|
Založnik: | D. Sonički |
---|
Leto izida: | 2025 |
---|
Leto izvedbe: | 2025 |
---|
Št. strani: | 64 str., [30] str. pril. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-12165-409f9154-1446-df20-7f69-6b37fd38a0c8  |
---|
UDK: | 159.9 |
---|
COBISS.SI-ID: | 248005891  |
---|
Opomba: | Študijski program Psihosocialna pomoč;
|
---|
Datum objave v ReVIS: | 11.09.2025 |
---|
Število ogledov: | 87 |
---|
Število prenosov: | 2 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |