Title: | POMEN ZDRAVSTVENO VZGOJNEGA DELA ZA ZDRAVO NOSEČNOST |
---|
Authors: | ID Nahtigal Bambič, Ksenja (Author) ID Laznik, Gorazd (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | 3878$$ksenja_nahtigal_bambic_diplomska_naloga.pdf (1,19 MB) MD5: 86FBEE3942AA02906E72994E8039EB73
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Organization: | UNM FZV - University of Novo mesto - Faculty of Health Sciences
|
---|
Abstract: | Teoretična izhodišča: Nosečnost je naraven, a hkrati tudi kompleksen biološki in psihosocialni
proces, ki vključuje številne spremembe na telesni, čustveni in socialni ravni. V tem obdobju
sta pomembni ustrezna informiranost in podpora, do katere lahko pridemo s pomočjo
zdravstvene vzgoje nosečnic. Namen raziskave je preučiti pomen zdravstveno-vzgojnega dela
medicinskih sester pri spodbujanju zdrave nosečnosti.
Metode: Uporabljen je bil kvalitativni raziskovalni pristop in deskriptivna metoda dela, pri
čemer smo uporabili vire iz strokovne in znanstvene literature ter polstrukturirani intervju.
Rezultati: Vzorec je predstavljalo šest diplomiranih medicinskih sester, starih med 32 in 58 let.
Vse so delale na področju nosečnosti in porodništva. Vse intervjuvanke so povedale, da vsebina
zdravstvene vzgoje vključuje pripravo na porod, dojenje, zdrav življenjski slog, preprečevanje
škodljivih razvad ipd. Njihova razlaga pojma zdravstvene vzgoje se je razlikovala, saj so
nekatere to poudarile kot izobraževanje in informiranje, druge pa kot podporo, opolnomočenje
ali pomoč pri sprejemanju odločitev. Na učinkovitost po mnenju vseh intervjuvank vplivajo
podpora okolice, izobrazba nosečnice, sistemske omejitve ipd., pri čemer pa vse niso enotno
izpostavile ovir pri svojem delu. Najpogostejše težave medicinskih sester glede na odgovore
intervjuvank so jezikovne ovire, pomanjkanje časa in nizka zdravstvena pismenost. Pri
vprašanju o začetku zdravstvene vzgoje so se mnenja nekoliko razlikovala, saj je večina menila,
da bi se morala zdravstvena vzgoja začeti že med načrtovanjem nosečnosti, ena pa je poudarila,
da bi bilo smiselno z zdravstveno vzgojo začeti že v puberteti. Vloga medicinske sestre med
obravnavo nosečnice je bila opisana različno, in sicer od izvajanja predavanj, individualnega
svetovanja prek izvajanja postopkov v ambulanti do psihosocialne podpore. Vse intervjuvanke
se strinjajo o pomembnosti zdravstvene vzgoje, a je vsaka izmed njih izpostavila drugačen
razlog.
Razprava: Ugotovitve so pokazale, da imajo medicinske sestre pomembno vlogo pri
informiranju, svetovanju in opolnomočenju nosečnic, nudijo pa tudi psihosocialno podporo.
Zdravstvena vzgoja nosečnic vključuje širok nabor vsebin, njena učinkovitost pa je močno
odvisna od različnih dejavnikov. Raziskava je dodatno osvetlila številne izzive, s katerimi se
medicinske sestre srečujejo pri izvajanju zdravstvene vzgoje. Pridobljene ugotovitve so lahko
osnova za nadaljnji razvoj strokovnih smernic in podpornih ukrepov za še bolj učinkovito
izvajanje zdravstvene vzgoje v prihodnje. |
---|
Keywords: | zdravstvena vzgoja, nosečnost, medicinske sestre, oskrba |
---|
Year of publishing: | 2025 |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-12184  |
---|
Publication date in ReVIS: | 12.09.2025 |
---|
Views: | 38 |
---|
Downloads: | 0 |
---|
Metadata: |  |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |