Naslov: | Avtizem pri predšolskih otrocih : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Zdravstvena nega |
---|
Avtorji: | ID Džidić, Ćima (Avtor) ID Salkunič, Šefik (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | DIP_Dzidic_Cima_2025.pdf (1,63 MB) MD5: 5460159506B9AEA34128252C0C75AE30
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | UAMEU - Univerza Alma Mater Europaea
|
---|
Opis: | Uvod: Motnja avtističnega spektra (MAS) je kompleksna nevrološko-razvojna motnja, ki se običajno začne kazati že pred tretjim letom starosti. Zgodnje prepoznavanje znakov je ključno za pravočasno vključitev otrok v obravnavo, kar lahko pomembno vpliva na njihov razvoj socialnih, komunikacijskih in vedenjskih spretnosti. Namen raziskave je bil pregledati aktualna spoznanja o avtizmu pri predšolskih otrocih ter izpostaviti pomen zgodnje diagnostike in intervencij. Metodologija: Raziskava temelji na sistematičnem pregledu znanstvene literature, objavljene med letoma 2013 in 2023. Vključenih je bilo 23 recenziranih člankov iz baz podatkov PubMed, Scopus in ScienceDirect. Vključitveni kriteriji so obsegali študije o značilnostih, prepoznavanju in obravnavi avtizma pri otrocih, starih od 2 do 6 let. Analiza se je osredotočila na zgodnje znake avtizma, diagnostične pristope ter učinkovitost zgodnjih intervencij. Rezultati: Najpogostejši zgodnji znaki MAS so motnje v očesnem stiku, omejena socialna komunikacija, zakasnjen govor in ponavljajoče se vedenje. Raziskave poudarjajo pomen presejanja v vrtcih in pri pediatrih. Učinkovite so se izkazale vedenjske terapije ( npr. ABA), logopedska pomoč in vključevanje v strukturirana učna okolja. Razprava: Zgodnje prepoznavanje MAS je ključno, vendar se pogosto pojavljajo zamude pri diagnozi zaradi pomanjkanja usposobljenega kadra in ozaveščenosti. Potrebno je okrepiti izobraževanje strokovnjakov, povečati dostop do programov ter spodbujati sodelovanje med starši, vrtcem in zdravstvom. |
---|
Ključne besede: | avtizem, predšolski otroci, starši, komunikacija, diagnoza |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Kraj izvedbe: | Maribor |
---|
Založnik: | Ć. Džidić |
---|
Leto izida: | 2025 |
---|
Leto izvedbe: | 2025 |
---|
Št. strani: | 50 f., [4] f. pril. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-12195  |
---|
UDK: | 616.896-053.4(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 249018883  |
---|
Datum objave v ReVIS: | 15.09.2025 |
---|
Število ogledov: | 17 |
---|
Število prenosov: | 0 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |