| Title: | Vpliv medkulturnih razlik na poslovanje slovenskih podjetij v tujini |
|---|
| Authors: | ID Čermelj, Elena (Author) ID Valentinčič, Dejan (Mentor) More about this mentor...  |
| Files: | 14381$$Magistrska_naloga_Elena_Cermelj_(1).pdf (2,32 MB) MD5: 640C6D381257CD5BA12FCCB583EA0CFD
|
|---|
| Language: | Slovenian |
|---|
| Work type: | Master's thesis/paper |
|---|
| Organization: | FUDS - School of advanced social studies
|
|---|
| Abstract: | Kulturne razlike imajo velik vpliv na poslovanje podjetij v tujini. Za doseganje uspeha ter dolgoročno prisotnost podjetja na tujih trgih je zelo pomembno, da se na poslovanje v tujini dobro pripravi. Poleg političnega, gospodarskega in pravnega stanja v državi mora podjetje dobro spoznati tudi kulturo, značilnosti te kulture in osvojiti kompetenco medkulturnega komuniciranja. Dobro poznavanje kulturnih razlik lahko bistveno zmanjša možnost za nastanek konfliktov in pripomore k dolgoročnemu uspehu podjetja.
Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri so ključni izzivi s katerimi se srečujejo slovenska podjetja, ki poslujejo v mednarodnem okolju s podjetji, ki prihajajo iz različnih kultur, ali imajo slovenska podjetja, ki poslujejo s kulturno različnimi državami več težav kot s tistimi, ki so nam kulturno podobna ter kakšen pomen imajo priprave podjetja na poslovanje z različnimi kulturami. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, med slovenskimi podjetji, ki poslujejo v tujini. Za ta namen je bil oblikovan anketni vprašalnik, na katerega je odgovorilo 122 slovenskih podjetij, ki poslujejo s tujino in so objavljena na portalu SloExport. Rezultati so pokazali, da podjetja, ki večinoma poslujejo z geografsko bližjimi državami, kulturne razlike že dobro poznajo in se temu že nezavedno prilagajajo, med tem ko se tista podjetja, ki se usmerijo v bolj oddaljene države, srečajo z izzivi, ki jih prinese kulturna raznolikost. Vlaganje v razvoj in izobraževanje kadra ter krepitev kulturne občutljivosti je bistvenega pomena za uspeh. Ključni izzivi, s katerimi se anketirana podjetja soočajo pri poslovanju s tujino, so predvsem pravne narave, izpostavili pa so tudi razlike v načinu komuniciranja, prilagajanje lokalnim običajem, pomen hierarhije v družbi ter razlike v stopnji individualizma oz. kolektivizma v družbi. Vse to nakazuje, da so kulturne značilnosti pri poslovanju pomembne in jih je potrebno upoštevati za uspešno poslovanje. |
|---|
| Keywords: | kulturne razlike, mednarodno poslovanje, slovenska podjetja, teorije kulturnih razlik, priporočila |
|---|
| Year of publishing: | 2025 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/ReVIS-12528  |
|---|
| Publication date in ReVIS: | 04.11.2025 |
|---|
| Views: | 45 |
|---|
| Downloads: | 0 |
|---|
| Metadata: |  |
|---|
|
:
|
Copy citation |
|---|
| | | | Share: |  |
|---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |