1. |
2. Razumevanje zasebnosti na FacebookuDejan Fortuna, 2013 Opis: Na voljo je vedno več spletnih storitev, ki nam lajšajo vsakdanja opravila, od pošiljanja pošte do nakupovanja in tudi druženja. V zadnjem času so zelo priljubljena spletna socialna omreţja, ki omogočajo druženje s prijatelji in spoznavanje novih ljudi. Čeprav je splet zelo uporabno orodje, pa ima tudi svoje slabe lastnosti ena od teh je slaba varnost osebnih podatkov. V tej nalogi smo poizkusili raziskati, kako uporabniki dojemajo zasebnost na spletnih socialnih omrežjih.
V teoretičnem delu smo na splošno predstavili spletna socialna omrežja, bolj podrobno pa smo predstavili spletno omrežje Facebook. Opisali smo, kako lahko zaščitimo del svoje zasebnosti s pripomočki, ki nam jih to spletno socialno omrežje ponuja. V nadaljevanju naloge pa smo predstavili osnove varstva osebnih podatkov in zasebnosti, pregledali smo problematiko zasebnosti v virtualnem prostoru in tehnologije, ki so nam lahko v pomoč pri njenem zagotavljanju. V empiričnem delu pa smo opisali izvedeno raziskavo in pridobljene rezultate. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: spletna socialna omrežja, zasebnost, Facebook, osebni podatki, politika zasebnosti Objavljeno: 10.08.2018; Ogledov: 2753; Prenosov: 130 Celotno besedilo (1,24 MB) |
3. Spletna socialna omrežja, varnost in zasebnost mladostnikovJožica Luzar, 2015 Opis: Obravnavana je tematika spletnih socialnih omrežij, zasebnosti in mladih uporabnikov v sodobni družbi. Popularnost uporabe spletnih socialnih omrežij je med mladostniki velika. Socialne mreže se ravno tako kot v realnem svetu gradijo v spletnih socialnih omrežjih, prek katerih se sklepajo socialni odnosi in vezi. Storitve, ki jih mladostniki uporabljajo v spletnih socialnih omrežjih, so izpostavljene določenim tveganjem, kot so nevarnost vdora in nadzora brez naše vednosti, spletno nadlegovanje ali celo prevzem identitete. Varnost in zasebnost uporabnika sta še posebno ogroženi v obdobju mladostništva, ko se osebnost šele izoblikuje, hkrati pa se mladostniki vrednotijo po tem, kako jih vrstniki sprejemajo. Opravljena raziskava na primeru ciljne skupine pripomore k razumevanju, kako mladostniki uporabljajo spletna socialna omrežja ter na kakšen način skrbijo za varnost in zasebnost na spletnih socialnih omrežjih. Razumevanje uporabe je pomembno pri ozaveščanju mladostnikov o varni rabi spletnih socialnih omrežij. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: spletna socialna omrežja, varnost, zasebnost, zaščita, mladostniki, komuniciranje, medosebni odnosi Objavljeno: 20.08.2018; Ogledov: 3372; Prenosov: 0 |
4. Uporaba in nevarnosti spletnih socialnih omrežij med mladimi v PosavjuKarolina Pšeničnik, 2016 Opis: Uporaba spletnih socialnih omrežij se je v zadnjih letih močno povzpela. Med uporabniki so zelo aktivni tudi otroci in mladostniki. Spletna omrežja uporabljajo za klepetanje s prijatelji, igranje iger, ustvarjanje novih poznanstev, deljenje fotografij, všečkanje strani znanih ljudi, slik, statusov ipd. Med mladimi so trenutno najbolj uporabljena spletna socialna omrežja Facebook, Instagram in Snapchat. Pri njihovi uporabi redkokdo pomisli na nastavitve
zasebnosti, posledice deljenja fotografij ter druge nevarnosti, ki prežijo na njih. Mladi, celo otroci mlajši od deset let, preživijo na socialnih omrežjih več ur na dan, kjer tekmujejo v številu dodanih prijateljev in sledilcev. Zato jih veliko sprejme prošnje prijateljstev od neznanih oseb in si s tem poveča možnost raznovrstnih napadov. Ne zavedajo se nevarnosti, kot so zlonamerna programska oprema, kraja osebnih podatkov, zloraba profilov, spletno nadlegovanje, zasvojenost in spolni napadalci. Največ lahko pri tem pomagajo starši z ozaveščanjem in informiranjem otrok, nadzorom ter s pogovorom, saj tako v otroku vzbudijo občutek varnosti in zagotovijo, da bodo otroci k njim prišli po nasvete in pomoč. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: spletna socialna omrežja, mladi, nevarnosti, starševski nadzor, varnost Objavljeno: 22.08.2018; Ogledov: 5211; Prenosov: 356 Celotno besedilo (948,88 KB) |
5. |
6. Vpliv spletnih socialnih omrežij na samopodobo mladihTjaša Peršič, 2015 Opis: Področje raziskovanja, ki se ga v magistrski nalogi lotevamo, so spletna socialna omrežja, pri
katerih nas je zanimal njihov vpliv na samopodobo mladih ter možnost razvijanja
narcisističnega vedenja pri t. i. Net generaciji. Za izbrano temo smo se odločili, ker menimo,
da si to področje zasluži dodatna raziskovanja, saj danes, v vse bolj virtualnem svetu, igrajo
spletna socialna omrežja pomembno vlogo pri oblikovanju in vzdrževanju posameznikove
samopodobe, zlasti pri mladih, ki so jih popolnoma »osvojila«.
Naloga je sestavljena iz dveh delov. Prvi del je namenjen teoretičnim izhodiščem, kjer so
predstavljeni ključni pojmi, s katerimi smo nalogo teoretično podprli. Na začetku smo
predstavili spletna socialna omrežja, kjer smo večji poudarek namenili najbolj priljubljenemu
spletnemu socialnemu omrežju Facebook, nadaljujemo s predstavitvijo samopodobe, na
koncu pa se lotevamo še pojma narcisizma. Vse pojme smo definirali s pomočjo različnih
avtorjev, ki se ukvarjajo s to tematiko, pri tem pa smo bili kar se da objektivni. Za boljše
razumevanje smo vključili še nekatere opravljene raziskave na to temo, s čimer smo nalogo
dodatno obogatili.
V empiričnem delu naloge so predstavljeni rezultati in ključne ugotovitve opravljene
kvantitativne in kvalitativne raziskave. Ugotovili smo, da kljub temu da na naš izbrani vzorec
spletna socialna omrežja ne pomagajo pri vzdrževanju posameznikove pozitivne samopodobe,
lahko vseeno govorimo o nekem vplivu, ki jih ta imajo na posameznike in na njihovo
osebnost. Ali vplivajo na njihovo samopodobo pozitivno ali negativno, je odvisno od vsakega
posameznika in od njegove uporabe. Kar se tiče razvijanja narcisističnega vedenja na spletnih
socialnih omrežjih, rezultati potrjujejo, da zlasti pretirana uporaba spletnih socialnih omrežij
lahko pri posamezniku vodi do bolj narcisističnega vedenja, kar je v skladu s prebrano
literaturo. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: spletna socialna omrežja, Facebook, Net generacija, samopodoba, narcizem, magistrske naloge Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 1453; Prenosov: 259 Celotno besedilo (1,28 MB) |
7. Vpliv spletnih socialnih omrežij na medosebne odnose med mladimiTjaša Peršič, 2012 Opis: Predmet diplomske naloge so spletna socialna omrežja in njihov vpliv na medosebne odnose
mladih. Z nalogo smo želeli ugotoviti, ali mladi poznajo in uporabljajo spletna socialna
omrežja, njihove motive za uporabo le-teh, ter kako le-ta vplivajo na njihove medosebne
odnose v resničnem svetu.
Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni
pojmi, kot so spletna socialna omrežja, računalniško posredovana komunikacija in medosebni
odnosi. Teoretični del smo zaključili s predstavitvijo nekaterih dosedanjih ugotovitev
raziskav, ki so bile izvedene na področju uporabe interneta med mladimi.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in ključne ugotovitve kvantitativne ter
kvalitativne raziskave. Iz opravljenih raziskav smo prišli do zaključka, da se ugotovitve
empiričnega dela skladajo z ugotovitvami teoretičnega dela. Ugotovili smo, da mladi zelo
dobro poznajo spletna socialna omrežja, saj so skoraj vsi uporabniki spletnih socialnih
omrežij, da jih najpogosteje uporabljajo z namenom preganjanja dolgčasa ter ohranjanja že
vzpostavljenih medosebnih odnosov v resničnem življenju. Vendar, kljub veliki uporabi
spletnih socialnih omrežij, rezultati kvantitativne raziskave kažejo na to, da se današnja
mladina še vedno zaveda, da je osebni stik kvalitetnejši in pristnejši, ker omogoča prave in
pristne medosebne odnose, kar pa spletna socialna omrežja ne morejo omogočiti. Z
opravljeno kvalitativno raziskavo, pa smo prišli do ugotovitve, da spletna socialna omrežja
tako pozitivno kot negativno vplivajo na mladostnikove medosebne odnose, odvisno pa je od
tega, kako jih posameznik uporablja. Najdeno v: ključnih besedah Ključne besede: spletna socialna omrežja, mladi, medosebni odnosi, vpliv Objavljeno: 29.07.2021; Ogledov: 2821; Prenosov: 430 Celotno besedilo (765,00 KB) |