Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Pogoji uporabe metapodatkov

za podatke, ki opisujejo zapise v repozitoriju

  1. Dostop do vseh ali nekaterih metapodatkov je nadzorovan.
  2. Metapodatke se lahko ponovno uporabi v poljubnem mediju brez predhodnega dovoljenja za neprofitne namene pod pogojem, da:
    • je podan OAI identifikator ali URL povezava do izvornega metapodatkovnega zapisa
    • je omenjena ReVIS (Repozitorij višjih in visokošolskih izobraževalnih institucij)

Pogoji uporabe podatkov

za zapise s polnim besedilom ali druge oblike polne vsebine

  1. Dostop do vseh ali nekaterih zapisov je nadzorovan.
  2. Kopijo zapisa v polni obliki se lahko uporabi za:
    • prikaz ali izvedbo v poljubnem formatu ali mediju
    • za osebno študijo ali raziskavo, za izobraževalne in neprofitne namene brez predhodnega dovoljenja ali plačila pod pogojem, da:
      • so navedeni avtorji, naslov in polni bibliografski podatki
      • je naveden URL naslov in/ali povezava do izvorne spletne strani metapodatkovnega zapisa
      • je navedena izvirna izjava o avtorskih pravicah
      • je navedena izvirna izjava z dovoljenji za uporabo
      • polna vsebina ni spremenjena na noben način
    • Polne vsebine se ne sme zbirati s pomočjo robotov, razen prehodno za indeksiranje polnega besedila za potrebe iskanja ali analize citiranosti
    • Polne vsebine se ne sme komercialno prodajati v nobenem formatu ali mediju brez predhodnega dovoljenja od nosilca avtorskih pravic.
    • Nekatere polne vsebine so označene z različnimi dovoljenji za uporabo in pogoji uporabe.

Pogoji uporabe vsebin

za različne tipe dokumentov in zbirk v repozitoriju

  1. To je institucionarni repozitorij.
  2. ReVIS (Repozitorij višjih in visokošolskih izobraževalnih institucij) zajema vse tipe gradiv.
  3. Oddana gradiva lahko zajemajo:
    • oddane različice (kot poslane revijam v recenzijo)
    • sprejete različice (avtorjev končni recenziran osnutek)
    • objavljene različice (datoteke, izdelane pri založniku)
  4. Zapisi so individualno označeni z:
    • tipom verzije in datumom.
    • statusom recenzije.
    • statusom objave.
  5. Glavni jeziki: slovenščina, angleščina, nemščina, hrvaščina

Pogoji oddaje zapisov

glede deponentov zapisov, kvalitete in avtorskih pravic

  1. Zapise lahko oddajo samo akreditirani člani, akademsko osebje, registrirani študentje in zaposleni na instituciji.
  2. Avtorji lahko oddajo samo lastna dela za arhiviranje.
  3. Upravičeni deponenti morajo navesti bibliografske metapodatke vseh svojih publikacij.
  4. Upravičeni deponenti morajo deponirati polno besedilo vseh svojih publikacij, a lahko zahtevajo zakasnjeno javno objavo zapisa za potrebe uveljavljanja embarga založnika.
  5. Knjižničarji inštitucij, ki so vključene v ReVIS, so zadolženi za preverjanje bibliografskih enot, ki jih vnesejo avtorji. Knjižničarji preverijo avtorstvo, upravičenost vnosa, vnesene dokumente, avtorske pravice in primernost publikacij za objavo. Po končanem preverjanju delo katalogizirajo v COBISS-u.
  6. Veljavnost in avtentičnost deponiranih zapisov preverjajo interni specialisti za določeno tematiko.
  7. Zapise se lahko deponira kadarkoli, a niso javno objavljeni do poteka vseh embargov založnika.
  8. Za kakršnekoli kršitve avtorskih pravic odgovarjajo izključno avtorji oz. deponenti.
  9. Če ReVIS (Repozitorij višjih in visokošolskih izobraževalnih institucij) prejme dokazi o kršitvi avtorskih pravic, se relevanten zapis nemudoma umakne.

Pogoji ohranitve zapisov

  1. Zapise se ohrani vsaj 20 let od datuma deponiranja.
  2. ReVIS (Repozitorij višjih in visokošolskih izobraževalnih institucij) redno izvaja varnostno kopiranje podatkov v skladu z trenutno znanimi dobrimi praksami.
  3. Izvorne datoteke se ohranja za vse zapise, vključno z nadgrajenimi formati.
  4. Zapis se lahko umakne na zahtevo avtorja ali nosilca avtorskih pravic, a se to ne priporoča.
  5. Med upravičenimi razlogi za umik zapisa so:
    • pravila založnika
    • dokazana kršitev avtorskih pravic ali plagiatorstvo
    • pravne zahteve in dokazane kršitve
    • nacionalna varnost
    • ponarejene raziskave
  6. Umaknjene zapise se zbriše v celoti iz podatkovne baze.
  7. Identifikatorjev in URL naslovov umaknjenih del se ne ohranja.
  8. Novejšo različico zapisa se lahko deponira, če to potrebno.
    • Predhodno različico se ob objavi novejše različice umakne iz javne objave
  9. V primeru ukinitve oz. zaprtja ReVIS (Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij) se podatkovno bazo prenese na drug primeren arhiv.

Za vse informacije v zvezi z REVIS in vključitvijo v Nacionalno infrastrukturo odprtega dostopa prosimo da kontaktirate:

dr. Milan Ojsteršek
Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko,
Koroška cesta 46, 2000 Maribor
telefon: 02 220 7451 ali 040 696 538,
e-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Pravna podlaga

Podlaga za sporočilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list 109/2012, v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati na začetku leta 2013 ter je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotek (angl. cookie) je datoteka, ki shrani nastavitve spletnih strani. Spletna mesta piškotke shranijo v naprave uporabnikov, s katerimi dostopajo do interneta z namenom prepoznavanja posameznih naprav in nastavitev, ki so jih uporabniki uporabili pri dostopu. Piškotki omogočajo spletnim stranem prepoznavanje, če je uporabnik že obiskal to spletno mesto in pri naprednih aplikacijah se lahko z njihovo pomočjo ustrezno prilagodijo posamezne nastavitve. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik - ta lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči.

Zakaj so piškotki potrebni?

Piškotki so temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Uporabljajo se za shranjevanje podatkov o stanju posamezne spletne strani (podrobnosti o prilagoditvah posamezne spletne strani), pomagajo pri izvajanju spletnih storitev (npr. spletne trgovine), pomagajo pri zbiranju statistik o uporabnikih in obiskanosti spletnega mesta, o navadah spletnega uporabnika, itd. S pomočjo piškotkov lahko torej ocenimo učinkovitost zasnove našega spletnega mesta.

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi izbrišete, navodila najdete na spletnih straneh posameznega brskalnika:

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotkaNamen
ASP.NET_SessionId Identifikator seje uporabnika (vsebinski del DKUM)
PHPSESSID Identifikator seje uporabnika (knjižnični del DKUM)
DK_AUID Identifikator anonimnega uporabnika za potrebe priporočanja.
EuCookieLaw Označuje, da ste skrili obvestilo o piškotkih.
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Google Analytics (orodje za spletne analitične podatke podjetja Google).
Google Analytics politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Google Analytics (opt-out)
__atuvc
di
psc
uid
uvc
Podatki za potrebe gumba AddThis, ki omogoča deljenje povezav v različnih socialnih spletnih omrežjih. Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)

Nekatere funkcionalnosti DKUM so dosegljive preko programskega vmesnika (API-ja), ki omogoča integracijo teh funkcionalnosti v druge spletne strani, mobilne in druge aplikacije. Trenutno so preko programskega vmesnika dosegljive naslednje funkcionalnosti:

  • osnovno iskanje,
  • napredno iskanje,
  • brskanje po kategorijah,
  • osnovni izpis podatkov gradiva.

Na podlagi tega APi-ja je bila izdelana JavaScript aplikacija, ki omogoča enostavno vključitev funkcionalnosti DKUM na poljubno spletno stran.

Demo

Primer namestitve JavaScript aplikacije v drugo spletno stran je viden tukaj.

Namestitev

Namestitev JavaScript aplikacije DKUM (v nadaljevanju "aplikacije") zajema naslednje korake:

1. Prenesemo namestitveni paket dkWebApp_v0.9.0.zip, ki zajema naslednje datoteke:

  • dk_webApp.js - jedro aplikacije. Datoteko namestimo na želeno lokacijo na strežniku lastne spletne strani in vključimo v spletno stran. Vsebine ne spreminjati!
  • jquery.min.js - knjižnica jQuery 1.9.1 ali novejša. Datoteko namestimo na lokacijo poleg prejšnje datoteke, razen če je knjižnica že v uporabi. Datoteko vključimo v spletno stran.
  • dk_style.css - določa obliko aplikacije. Datoteko namestimo na želeno lokacijo na strežniku in vključimo v spletno stran. Obliko poljubno prilagodimo lastni spletni strani.
  • index.html - primer uporabe JS aplikacije, na strežnik je ni potrebno nameščati.

2. Prve tri datoteke vključimo v lastno spletno stran. Zadostuje, da so datoteke vključene samo na podstran, na kateri bo aplikacija dosegljiva.

3. Na poljubno lokacijo v vsebini spletne strani dodamo element, v katerem želimo izpis aplikacije. Npr.:

<div id="dkWebApp"></div> 

4. V spletno stran prilepimo naslednjo JavaScript kodo, ki sproži delovanje aplikacije:

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
var dk = new dkWebApp({
cmd : 'iskanje',
baseURL : '',
dkURL : 'http://dkum.uni-mb.si/',
element : '#dkWebApp',
langID : 'slv'
defOrgID : ''
});
});
</script>

5. Nastavimo aplikacijo. Pomen atributov je naslednji:

  • cmd - določa funkcionalnost, ki jo aplikacija omogoča ob prvem zagonu. Možne vrednosti so "iskanje" (privzeto), "naprednoIskanje" in "brskanje".
  • baseURL - določa naslov vaše spletne strani, kjer se aplikacija nahaja. Privzeto prazen niz. Vrednost obvezno nastavimo, če naša spletna stran uporablja svoje URL parametre (npr. ID podstrani).
  • dkURL - URL naslov spletnega API-ja. Vrednost za DKUM je navedena v koraku 4.
  • element - navedemo ID elementa, v katerem se izpiše vmesnik aplikacije. Tukaj navedemo ime, kot ga določimo v elementu v koraku 3, če da dodamo znak #.
  • langID - aplikacija je večjezična, s tem atributom nastavimo jezik. Privzeto "slv".
  • defOrgID - privzeto izbran vir iskanja oz. organizacija. Privzeto prazen niz, kar išče po celotni digitalni knjižnici. Vnesti je potrebno ID, nabor ID-jev lahko dobimo v izvorni HTML kodi iskalnika.

6. Testiramo aplikacijo. Če se aplikacija ne naloži, v spletni konzoli brskalnika preverimo morebitne izpise napak.

 

Uporaba API-ja

Če navedena JavaScript aplikacija ni ustrezna, lahko implementirate lastno rešitev z uporabo istih funkcij za dostop do podatkov. Te funkcije so dokumentirane posebej in zajemajo:

Če želite oddati diplomsko, magistrsko ali doktorsko nalogo, se prijavite z uporabniškim imenom in geslom, ki ga uporabljate za vstop v študijski sistem. Dokument, ki predstavlja elektronsko verzijo zaključnega dela je potrebno pretvoriti v format PDF. Poleg dokumenta lahko oddate tudi izvorno datoteko zaključne naloge (npr. MS Wordovo datoteko) in priloge (npr. video in avdio posnetki, slike, računalniški programi, risbe v AutoCaD-u). Ko vnesete zahtevane podatke o diplomi in oddate datoteko, vam digitalna knjižnica izpiše Izjava o avtorstvu, istovetnosti elektronske in tiskane verzije diplomskega/magistrskega/doktorskega dela ter objavi osebnih podatkov.  Izjavo, kot tudi prošnjo za odobritev vezave diplomskega/magistrskega/doktorskega dela natisnete in podpišete, nato pa oddate v tajništvu.

Navodila za pretvorbo v PDF in podrobna navodila za oddajo zaključnega dela so dosegljiva v prilogah spodaj.

V primeru težav pišite na  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate. .

 

Priloge:

Navodila za oddajo e-del
Izjava o avtorstvu, istovetnosti elektronske in tiskane verzije diplomskega/magistrskega/doktorskega dela ter objavi osebnih podatkov
Prošnja za odobritev vezave diplomskega/magistrskega/doktorskega dela
Navodila za pretvorbo MS Word dokumentov v PDF

Podkategorije