Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Vloga babice pri zunanjem obratu ploda pri nosečnicah s plodom v medenični vstavi
Marjetka Dolničar, 2024, not set

Abstract: Izhodišča: Število carskih rezov raste, to težavo pa lahko rešujemo z večjim številom poskusov zunanjega obrata ploda na glavico. Na pričakovani datum poroda je v medenični vstavi približno 3–4 % vseh plodov. Zunanji obrat ploda na glavico je zelo pomembna porodniška intervencija, ki vpliva na zmanjšano število porodov s carskim rezom. Medenična vstava ploda je lahko posledica materine ali plodove abnormalnosti, lahko pa zgolj naključje. Vloga babice pri poskusu zunanjega obrata ploda na glavico je zelo pomembna. Nosečnice so premalo ozaveščene o možnosti zunanjega obrata ploda in premalo strokovno informirane o poteku te intervencije. Na poskus obrata prihajajo pretirano zaskrbljene in mentalno slabo pripravljene. Namen magistrskega dela je proučiti vlogo babice pri zunanjem obratu ploda pri nosečnicah s plodom v medenični vstavi. Metode: Magistrsko delo temelji na deskriptivni metodi dela in kvantitativnem raziskovalnem pristopu. Za zbiranje primarnih podatkov smo uporabili tehniko anketiranja. Anketiranje je potekalo z uporabo strukturiranega anketnega vprašalnika med obravnavanjem nosečih kandidatk za poskus posega zunanjega obrata ploda v ljubljanski porodnišnici. Rezultati: Ugotovitve naše raziskave kažejo, da so bile vključene nosečnice v raziskavi zadovoljne s predporodnim varstvom. Poleg tega so bile zadostno in kakovostno informirane ter so na obravnavo prišle pozitivno pripravljene. Anketiranke so babico ocenile kot najpomembnejšo strokovno osebo na dan obravnave (poskusa zunanjega obrata ploda). V raziskavi je sodelovalo 50 nosečih anketirank. Razprava: Temeljno izhodišče vsake anketirane nosečnice je, da si želi vaginalni porod, zato se večina v času nosečnosti odloči za poskus zunanjega obrata ploda. Glede na rezultate raziskave ugotavljamo, da je babica izredno pomemben člen tima v celostni obravnavi nosečnice.
Keywords: Ključne besede: Zunanji obrat, babica, medenična vstava, carski rez.
Published in ReVIS: 14.06.2024; Views: 40; Downloads: 0
.pdf Full text (1,76 MB)

2.
TEŽAVE V KOMUNIKACIJI S STAROSTNIKI V PREDBOLNIŠNIČNI NUJNI MEDICINSKI POMOČI
Dejan Gajić, 2024, not set

Abstract: POVZETEK Teoretična izhodišča: V Sloveniji populacija starejših od 65 let obsega 19 % vseh prebivalcev, delež starejših pa se stalno povečuje, kar se odraža tudi pri intervencijah v predbolnišnični NMP. Komunikacija s starejšimi odraslimi je zaradi upada kognitivnih sposobnosti in pogostega nevrološkega deficita otežena, pojavlja se več komunikacijskih ovir tako na strani pacienta kakor tudi na strani zdravstvenega delavca. Namen diplomske naloge je bil identificirati komunikacijske ovire v komunikaciji s starejšimi odraslimi v predbolnišnični NMP ter prepoznati tehnike komunikacije, ki jih uporabljajo zaposleni v predbolnišnični NMP pri komunikaciji s starejšimi odraslimi. Ugotoviti smo želeli, kakšne so možnosti za izobraževanje s področja komunikacije s starejšimi odraslimi zaposlenimi v predbolnišnični NMP. Metode: V teoretičnem delu smo naredili pregled domače in tuje znanstvene in strokovne literature, ki smo jo pridobili iz bibliografskih baz (CINAHL, PubMed, COBISS). Primarne podatke za empirični del smo pridobili s kvantitativnim deskriptivnim raziskovalnim pristopom s tehniko anketiranja. Na anketni vprašalnik je odgovorilo 162 zdravstvenih delavcev v predbolnišnični NMP. Rezultati: Ker je pri starejših odraslih verbalna komunikacija ali njeno razumevanje okrnjeno, je potrebno, da zdravstveni delavci ustrezno uporabljajo neverbalno komunikacijo, kot so stisk roke, dotik, gibanje telesa, mimika obraza ali kretnje rok. Poleg tega uporabljajo še očesni stik, nasmeh, ohranjanje bližine, premikanje obrvi in prikimavanje ter aktivno poslušanje. Pri komunikaciji morajo zdravstveni delavci večkrat preveriti, ali je pacient ustrezno razumel sporočilo. Raziskava je pokazala, da anketiranci ugotavljajo, da jim različne oblike izobraževanj niso ponudile zadostnih znanj s področja komunikacije s starejšimi odraslimi, hkrati menijo, da sami razpolagajo z zadostnimi znanji s področja komunikacije s starejšimi odraslimi. Razprava: Raziskava je pokazala, da zdravstveni delavci v predbolnišnični NMP kot najpogostejše komunikacijske ovire prepoznavajo ovire na strani pacienta, redkeje pa so komunikacijske ovire na strani zdravstvenega delavca. Anketirani so med elementi verbalne komunikacije izpostavili predvsem jakost in razločnost govora pri naglušnih starejših odraslih ter udobno namestitev pacienta, odstranitev motečih dejavnikov in zagotovitev ustrezne svetlobe. Očesni stik je bil prepoznan kot pomembna tehnika neverbalne komunikacije. Anketirani se zavedajo tudi pomena pridobivanja znanj s področja komunikacije s starejšim odraslim v predbolnišnični NMP, a bi bilo zaradi pomanjkanja usposabljanj treba uvesti dodatna izobraževanja s področja komunikacije s starejšimi odraslimi v predbolnišnični NMP.
Keywords: Ključne besede: zdravstvo, elementi komunikacije, govor, izobraževanje.
Published in ReVIS: 31.05.2024; Views: 70; Downloads: 6
.pdf Full text (1,23 MB)

3.
VODENJE STAREJŠEGA PACIENTA Z ARTERIJSKO HIPERTENZIJO V REFERENČNI AMBULANTI
Sebastian Sever, 2024, not set

Abstract: POVZETEK Teoretična izhodišča: V svetovnem merilu je visok krvni tlak za kajenjem in podhranjenostjo na tretjem mestu med dejavniki, ki škodujejo zdravju ter povzročajo obolenja in smrt. Visok krvni tlak najpogosteje ugotovimo v srednjem življenjskem obdobju, s starostjo pa pogostnost hipertenzije narašča. Diplomirana medicinska sestra igra v ambulantah družinske medicine pomembno vlogo pri presejanju ljudi zaradi ugotavljanja visokega krvnega tlaka. Namen diplomske naloge je bil preučiti potek vodenja starejšega pacienta z arterijsko hipertenzijo v referenčni ambulanti. Metoda: Raziskava je temeljila na kvantitativnem raziskovalnem pristopu in deskriptivni metodi dela. Primarni podatki za analizo so bili pridobljeni s tehniko anketiranja. V raziskavi je prostovoljno sodelovalo 81 anketirancev (36 moških in 45 žensk), starejših od 65 let. Za pridobivanje sekundarnih virov podatkov smo uporabili pregled domače in tuje literature ter bibliografskih baz podatkov (PubMed in Cobiss). Rezultati: Ugotovili smo, da je kot dejavnik tveganja za visok krvni tlak večina anketirancev izpostavila stres, sledita starost in dednost (61). Ostali dejavniki vključujejo dodajanje soli v prehrano, uživanje mastne hrane, prekomerna telesna teža, pomanjkanje telesne dejavnosti, pitje alkoholnih pijač in spol. Pri spremljajočih boleznih, povezanih z visokim krvnim tlakom, anketiranci izpostavljajo kot najpogostejši srčni infarkt, možgansko kap, okvare ožilja, okvare ledvic, okvare vida. 34 oseb ni navedlo nobenih težav. Večina pacientov se na pregled v referenčno ambulanto naroči prek medicinske sestre (72 od 81), le 9 se jih je naročilo samostojno, pri čemer nihče ni prejel pisnega vabila. Glede kontrole krvnega tlaka se 21 oseb odloči za pregled vsake 3 mesece, 39 vsakih 6 mesecev, 8 vsakih 9 mesecev in 14 enkrat letno. Pacienti redno spremljajo krvni tlak, pri čemer 9 oseb to počne večkrat dnevno, 20 enkrat dnevno, 30 enkrat tedensko, 17 enkrat mesečno, medtem ko jih 5 sploh ne kontrolira. Anketiranci so podali različne odgovore glede kontrole visokega krvnega tlaka, in sicer vključujejo 130/80 (1), 150/95 (51) in 180/100 (35), pri čemer nobeden od njih ni obkrožil vrednosti 120/80 kot visokega krvnega tlaka. Glavni simptom ob povišanem tlaku je glavobol (76), sledi pospešen utrip srca (36), krvavitev iz nosu (15), bolečine v sklepih (7) ter prebavne težave (4). Ugotovili smo, da 58 anketirancev redno jemlje terapijo, medtem ko 15 to zanika. Anketiranci navajajo, da informacije o visokem krvnem tlaku pridobivajo od medicinske sestre. Večina je zadovoljna z delom medicinske sestre (40 zadovoljenih, 41 zelo zadovoljnih), in večina anketirancev ocenjuje medicinsko sestro kot pomembno ali zelo pomembno pri obravnavi starejšega pacienta z visokim krvnim tlakom. Razprava: Analiza dejavnikov tveganja in obravnava visokega krvnega tlaka v referenčni ambulanti osvetljuje kompleksnost problema visokega krvnega tlaka ter vpliv dejavnikov tveganja na njegov razvoj in vzorce v obravnavi pacientov v referenčni ambulanti. Metode presejanja nam omogočajo, da pravočasno prepoznamo starejše osebe z visokim krvnim tlakom in na ta način izboljšamo v takojšnje vključevanje oseb v zdravljenje. Medicinska sestra odigra v obravnavi starejšega pacienta pomembno vlogo in je nepogrešljiv član tima ambulante družinske medicine. Ključne besede: visok krvni tlak, starejši pacient, referenčna ambulanta, medicinska sestra.
Keywords: Ključne besede: visok krvni tlak, starejši pacient, referenčna ambulanta, medicinska sestra.
Published in ReVIS: 08.05.2024; Views: 158; Downloads: 4
.pdf Full text (1,28 MB)

4.
Pomen in razvitost osebne blagovne znamke na področju družabnih omrežij za potrebe iskanja zaposlitve
Valentina Bitenc, 2022, master's thesis

Abstract: Družabna omrežja so orodja, ki nam omogočajo digitalno komuniciranje. Namen magistrskega dela je podrobnejše razumevanje povezave med osebno blagovno znamko in zaposlitvijo. V magistrskem delu smo se v teoretičnem delu posvetili razlagi pojmov, ki se navezujejo na blagovno znamko, načine zaposlovanja in družabna omrežja v povezavi z zaposlitvijo. V raziskovalnem delu smo ugotavljali poznavanje pojma osebna blagovna znamka in razširjenost uporabe družabnih omrežij za iskanje novih kariernih priložnosti ter raziskali mnenje delodajalcev do osebne blagovne znamke. Na osnovi izvedenih analiz smo podali predloge za izboljšavo in ugotovili, da obstaja povezava med osebno blagovno znamko in iskanjem nove zaposlitve.
Keywords: Ključne besede: blagovna znamka, osebna blagovna znamka, družabna omrežja, zaposlovanje, LinkedIn, digitalno zaposlovanje.
Published in ReVIS: 04.03.2024; Views: 327; Downloads: 20
.pdf Full text (1015,55 KB)

5.
ODNOS MED TISKANIM IN DIGITALNIM KOLEDARJEM
Ana Šega, 2023, not set

Abstract: “Koliko računanja, koliko truda, koliko zmot, koliko popravkov, koliko tisočletij prizadevanj je človeštvo vložilo v računanje koledarja!” (Kunaver 2019) Čas je precizen in predvsem ranljiv. Kadar se prične prvi dan novega leta, že imamo pri sebi nov tiskani ali digitalni koledar, ki je temelj današnje civilizacije in predvsem osnova, da se vsak posameznik in današnja družba znajde v tem času in prostoru. Živimo pa v tem času, ko čas beži pred nami in je tempo pospešen zato še nam posebej pride prav tiskani ali digitalni koledar. Diplomska naloga temelji na raziskavi uporabe tiskanih in digitalnih koledarjev. Zanimalo nas je, katere izmed njih več uporabljajo in zakaj, ter ali je to odvisno od generacije. Za uspešno raziskavo je bilo najprej potrebno dobro razumevanje in poznavanje teorije tiskanih in digitalnih koledarjev. Preučili smo vrste različnih koledarjev, njihov namen in način uporabe. Zanimalo nas je tudi, kateri koledarji so v sodobnem času v različnih generacijah uporabni in kateri niso. V diplomski nalogi smo ugotavljali, katera vrsta se uporablja največ ali najmanj in kakšni so razlogi za njihovo uporabo. Po preučitvi vsakega koledarja tiskanih, digitalnih, ter same tipografije na koledarjih nas je zanimalo katere koledarje različne generacije vsakodnevno in večkrat na dan uporabljajo. Glavni rezultati diplomske naloge so uporaba koledarjev in odnos med tiskanim in digitalnim koledarjem. Ter poznavanje različnih koledarjev za vsakodnevno uporabo. Na vsa ta vprašanja smo si odgovorili s pomočjo kvantitativne analize in anketnega vprašalnika. Rezultate ankete smo prikazali s procentualnimi grafi. Ugotovili smo, da koledarje generacije različno poznajo in različno uporabljajo.
Keywords: Ključne besede: vizualna komunikacija, grafično oblikovanje, tiskani koledar, digitalni koledar, anketa.
Published in ReVIS: 07.10.2023; Views: 297; Downloads: 12
.pdf Full text (4,75 MB)

6.
BANČNO ZAVAROVALNIŠTVO – Neformalno vodenje zaposlenih pri poslovnem partnerju / na primeru bančnega zavarovalništva v slovenski zavarovalnici
Nataša Metelko Cerar, 2023, not set

Abstract: V poslovnem sodelovanju med banko in zavarovalnico sodeluje več subjektov. Za realizacijo skupnih prodajnih ciljev pa so poleg vodstva bank in zavarovalnic na strani bank med prvimi zadolženi zaposleni v bančnih poslovalnicah ter koordinatorji bančnih prodajnih poti na strani zavarovalnic. Prav slednji sicer v večjem delu delujejo v bančnih poslovalnicah, kjer s svojim strokovnim znanjem vplivajo na prodajo zavarovalnih produktov. Njihova vloga je podobna vodstveni vlogi vendar pri svojem delu z bančnimi svetovalci nimajo formalne moči vodenja. V diplomski nalogi se je s raziskovalnimi vprašanji skušalo ugotoviti kakšna je vloga koordinatorja bančnih prodajnih poti, kako pomembna je njegova prisotnost, ga bančnih svetovalci vidijo kot neformalnega vodjo na področju prodaje zavarovalnih produktov? V ta namen je bila uporabljena empirična raziskava s pomočjo anketnega vprašalnika. Cilj naloge je bilo prepoznati in razumeti pogled oziroma videnje dela koordinatorja bančnih prodajnih poti s strani bančnih svetovalcev. Pri doseganju cilja diplomske naloge je bilo zaznati nekaj omejitev predvsem v teoretičnih izhodiščih neformalnega vodenja v bančnem zavarovalništvu. Drugo večjo omejitev je predstavljalo zagotavljanje zaključenih in pravilno izpolnjenih anket. V diplomski nalogi je bilo ugotovljeno, da bančni svetovalci koordinatorja bančnih prodajnih poti neposredno ne prepoznajo kot neformalnega vodjo. Pri tem mu priznavajo strokovne kompetence in druge veščine, ki sodijo v teoretični opis neformalnega vodenja.
Keywords: Ključne besede: banka, zavarovalnica, bančno zavarovalništvo, koordinator bančnih prodajnih poti, bančnih svetovalec, formalno vodenje, neformalno vodenje.
Published in ReVIS: 07.09.2023; Views: 459; Downloads: 16
.pdf Full text (1,43 MB)

7.
Poslovni načrt epodjetje za popravilo mobilnih naprav
Hana Sušnik, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Obravnavana tema diplomskega dela je poslovni načrt podjetja za popravilo mobilnih naprav. Podjetje se bo ukvarjalo s popravilom vseh blagovnih znamk mobilnih telefonov na trgu. Cilj diplomskega dela je oceniti, ali je ideja izvedljiva na slovenskem trgu popravil mobilnih naprav. Diplomsko delo zajema 10 poglavij, v katerih je opisana storitev podjetja, opravljena raziskava trga, analiza vseh potrebnih stroškov za zagon podjetja in finančna analiza za prva štiri leta poslovanja. Po opravljeni analizi ugotavljam, da bo za začetek poslovanja zadostovala investicija v višini 30.000 €.
Keywords: Ključne besede: poslovni načrt, mobilne naprave, rast podjetja, slovenski trg, analiza ankete, finančna analiza.
Published in ReVIS: 29.08.2023; Views: 410; Downloads: 19
.pdf Full text (1,29 MB)

8.
Poslovni načrt računovodskega in svetovalnega servisa
Miha Vodopivec Đorđević, 2022, not set

Abstract: Tema diplomskega dela je priprava poslovnega načrta. Gre za pripravo poslovnega načrta za podjetje, ki nudi računovodske in svetovalne storitve za manjša podjetja in za posameznike. Cilj diplomskega dela je oceniti uspešnost in smiselnost poslovne ideje s tem, da se izdela poslovni načrt. Diplomsko dela sestavlja 10 poglavij v katerih je opredeljena smiselnost poslovne ideje in uspešnost opravljene raziskave. Z opravljeno analizo poslovne ideje potrjujemo, da naložba v višini 70.000 EUR zadostuje za uspešno realizacijo ideje in za začetek tekočega poslovanja
Keywords: Ključne besede: poslovni načrt, računovodski servis, svetovani servis, analiza, anketa.
Published in ReVIS: 01.10.2022; Views: 568; Downloads: 104
.pdf Full text (1,14 MB)

9.
Načrtovanje rasti podjetja TPV prikolice, d. o. o.
Sandi Kramberger, 2022, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu je na osnovi analize poslovanja podjetja TPV Prikolice, d. o. o., izdelan načrt rasti in predstavljen način za njegovo doseganje. Podjetje TPV Prikolice, d. o. o., je podjetje z dolgoletno tradicijo na trgu in vodilni proizvajalec prikolic v Evropi, ki letno izdela več kot 30.000 prikolic in jih trži pod lastno blagovno znamko. Cilj diplomskega dela je analizirati potencial in možnosti nadaljnje rasti poslovanja v podjetju TPV Prikolice, d. o. o., z uporabo orodij strateške analize. Cilj je tudi določiti aktivnosti in strategijo, s katero bo mogoče doseči 15-odstotno rast prihodkov v prihodnjih treh letih. Najprimernejša aktivnost za doseganje rasti prihodkov je razvoj trga in proizvoda, to je vstop na obstoječe in nove trge z novim izdelkom, to je prikolico za kampiranje. Najprimernejša strategija rasti je diverzifikacija, ki podjetju omogoča, da lahko doseže 15-odstotno rast prihodkov v prihodnjih treh letih. Podjetje TPV Prikolice, d. o. o., se mora zavedati, da se na trgu vedno znova pojavljajo nove poslovne priložnosti, ki jih je treba s preudarnimi odločitvami preoblikovati v nova področja uspeha in s tem zagotavljati vzdržen trajnostni razvoj podjetja. Zaradi sprememb na trgu v zadnjem obdobju to za podjetje predstavlja velik izziv.
Keywords: Ključne besede: analiza poslovanja, rast podjetja, strategija rasti, orodja strateške analize.
Published in ReVIS: 17.09.2022; Views: 666; Downloads: 82
.pdf Full text (759,36 KB)

10.
Search done in 0.3 sec.
Back to top