1. |
2. |
3. |
4. Zaposlovanje policistov z vidika strateškega managementa kadrov v obdobju od leta 2012 do 2021 : diplomsko deloSimon Bizjan, 2022, undergraduate thesis Abstract: Zaposlovanje policistov je eden od temeljnih organizacijskih elementov v Policiji. Vsaka organizacija za učinkovito in uspešno zaposlovanje potrebuje tudi strateški pristop k managementu kadrov, ki je obravnavan v tem diplomskem delu. Za lažje razumevanje teme zaposlovanja policistov so uvodoma opredeljeni nekateri temeljni pojmi. Management kadrov oz. človeških virov je uveljavljen predvsem v gospodarskih organizacijah, vendar ga lahko kot model dobre prakse prenesemo tudi v javno upravo. Oblika zaposlovanja policistov se je skozi čas spreminjala, kar pomeni, da se razlikujejo tudi zakonodajne podlage zaposlovanja policistov. Policija kot organizacija mora imeti jasno opredeljeno poslanstvo, vrednote in vizijo, saj samo tako lahko zagotavlja varnost ljudi in njihovega premoženja. Hkrati mora s primernim strateškim managementom kadrov zagotoviti tudi varnost in kakovostno življenje svojih zaposlenih, saj policist le tako lahko opravlja svoje delo v skladu s pričakovanji delodajalca. Statistični podatki zadnjih desetih let omogočajo dober pregled nad dogajanjem in vplivi različnih dejavnikov na zaposlovanje v državni upravi, in s tudi tem v Policiji. Za učinkovito upravljanje kadrov in zaposlovanje v Policiji je treba imeti dobre vodstvene kadre. S takšnimi kadri so bili v sklopu tega diplomskega dela opravljeni intervjuji. Keywords: policist, zaposlovanje, delovno razmerje, strateški management kadrov, človeški viri, državna uprava, policija Published in ReVIS: 21.11.2022; Views: 951; Downloads: 66 Full text (1,70 MB) |
5. Izzivi na področju človeških virov na javnem raziskovalnem zavodu : magistrsko deloTjaša Vidmar, 2021, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je na podlagi domače in tuje literature opraviti empirično raziskavo o izzivih na področju UČV na JRZ. Preko spletnega vprašalnika so zaposleni JRZ odgovarjali na zastavljena vprašanja o urejenosti in razvoju področja UČV na JRZ. Na osnovi rezultatov smo ugotovili, da anketirane za nadaljevanje zaposlitve na JRZ v povprečju najbolj spodbujajo naslednji dejavniki: medsebojni odnosi, zanimivo delo in možnost za razvoj. Najmanj jih spodbujajo plača, pohvale in priznanja ter ugled organizacije. V nadaljevanju nas je zanimalo, ali se JRZ strateško in sistematično ukvarja s procesom upravljanja in razvoja človeških virov. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da ima JRZ že razvite osnovne postopke na tem področju, vendar pa bo potrebna nadgradnja trenutnega stanja, predvsem na področju vzpostavitve sistema nasledstev, oblikovanja strategije upravljanja ključnih kadrov ter upravljanja in razvoja kadrov. S pomočjo vprašalnika smo identificirali dejavnike, ki spodbujajo anketirane k temu, da ostanejo zaposleni na JRZ, in preverili razvitost posameznih področij. Pridobljeni rezultati nam bodo v pomoč pri nadaljnjem razvoju področja UČV, s čimer si želimo ustvariti delovno okolje, kjer bodo zaposleni zadovoljni in se ne bodo odločali za odhod iz JRZ. Keywords: upravljanje človeških virov, človeški viri, kadrovska funkcija, trendi na področju UČV, izzivi na področju UČV Published in ReVIS: 04.02.2022; Views: 1275; Downloads: 81 Full text (1,22 MB) |
6. Proces pridobivanja in razvoj kadrovEva Peterlin, 2021, undergraduate thesis Abstract: Vedno bolj je pomembno, kakšne kadre si bomo izbrali, saj kader, ki deluje v podjetju, ni naključje. Kadri v podjetju pripomorejo k poslovanju, ter skupaj sestavljajo podjetje v katerem delujejo in ga navsezadnje tudi predstavljajo. V diplomski nalogi bom opisala proces planiranja kadrovskih virov, ter na kakšen način podjetja svoj kader usposabljajo. Keywords: Planiranje, človeški viri, strateško planiranje, zaposleni, razvoj. Published in ReVIS: 27.08.2021; Views: 1244; Downloads: 73 Full text (2,50 MB) |
7. |
8. Razvoj kadrov in kadrovske dejavnosti v izbranem podjetju : diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnjeTea Vogrič, 2017, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava razvoj kadrov in kadrovske dejavnosti v izbranem podjetju.
Podjetja se morajo zavedati, da so zaposleni zelo pomemben člen v organizaciji. Načrtovanje
in vodenje človeških virov v organizaciji predstavlja pomembno konkurenčno prednost.
Razvoj kadrov je eden izmed temeljnih ciljev politike podjetja. Zadovoljni in motivirani
zaposleni pripomorejo k uspešnosti podjetja. Za razvoj kadrov v podjetju skrbi kadrovska
dejavnost, ki nosi veliko odgovornost pri načrtovanju kadrov, izbiri kadrov, uvajanju kadrov
in razvoju kadrov.
Osnovna dejavnost izbranega podjetja je pridelava kakovostnih vin, je nastala leta 1947.
Podjetje zaposluje 94 ljudi. V letu 2015 je podjetje uvedlo novosti na področju načrtovanja in
ravnanja s človeškimi viri. Z novimi akti podjetje uvaja sodoben sistem ravnanja s človeškimi
viri. Z uvedbo izvajanja letnih razgovorov, novega plačnega sistema in sistema nagrajevanja
želijo motivirati zaposlene in jih usmeriti k doseganju zastavljenih ciljev. V diplomskem delu
smo preučili pomen kadrovske dejavnost in njeno vlogo v izbranem podjetju.
S pregledom domače in tuje strokovne literature, internih aktov podjetja ter izvedbe
intervjuja/ankete smo pridobili podatke o dejavnostih kadrovske službe podjetja. Z izvedbo
raziskave smo izpostavili pomen načrtovanja človeških virov, učinkovitega sistema
nagrajevanja in motiviranja zaposlenih ter pomena spremljanja zaposlenih. Izobraževanje in
usposabljanje zaposlenih je pomembno tako za zaposlene kot za podjetje. Zaposleni osebne
cilje hitreje uskladijo s cilji organizacije, kar spodbuja k večji pripadnosti in usmerjenosti k
doseganju želenih rezultatov. Keywords: človeški viri, razvoj kadrov, kadrovska dejavnost, uspeh, diplomske naloge Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 1251; Downloads: 152 Full text (1,05 MB) |
9. Organizacija kadrovske službe : pomen človeških virov in njihova vloga pri ustvarjanju konkurenčnostiAndreja Savić, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili organizacijo kadrovske službe, pomen človeških virov v
podjetju in njihovo vlogo pri ustvarjanju konkurenčnosti. Zanimalo nas je, ali so človeški viri
ključnega pomena pri ustvarjanju konkurenčnosti posameznega podjetja, ali je organizacija
kadrovske službe temelj za uspešno delovanje podjetja, ali sta planiranje in organizacija
kadrovske službe povezana s strategijo razvoja podjetja in kdo so nosilci kadrovskih odločitev
strateškega značaja.
V prvem, teoretičnem delu, smo s pomočjo strokovne literature opisali osnovne pojme
kadrovske funkcije, organizacije kadrovske službe, procesa kadrovanja in menedžmenta
človeških virov. Organizacija kadrovske službe je temelj za uspešno delovanje podjetja,
človeški viri pa predstavljajo kapital podjetja. Človeški viri so danes strateška točka
konkurenčnosti podjetja. So dodana vrednost vsakega podjetja, saj posedujejo znanje,
strokovnost in inteligenco.
V drugem, empiričnem delu, smo s pomočjo ankete naredili raziskavo. Anketo smo poslali
vodjem kadrovskih služb večjih slovenskih podjetij. V vzorec smo vključili različna podjetja
glede na dejavnost in glede na število zaposlenih. Zanimalo nas je mnenje vodilnih kadrovskih
delavcev o pomenu človeških virov, ali gradijo kadrovsko službo na predpostavki, da so
človeški viri ključnega pomena ter kakšno vlogo ima kadrovska služba v njihovem podjetju in
kdo so nosilci kadrovskih odločitev strateškega značaja.
Ključna ugotovitev je, da je glede na velikost podjetja odvisno, kakšno vlogo ima kadrovska
služba. V večjih podjetjih ima pomembno vlogo, veliko pozornosti namenjajo pravilnemu
izboru novih kadrov, izobraževanju, planiranju in razvoju kadrov. V srednje velikih podjetjih
pa ima kadrovska služba zgolj administrativno vlogo, kadrujejo samo po trenutnih potrebah. Keywords: kadrovska služba, človeški viri, planiranje strateških virov, strateška vloga, motivacija, diplomske naloge Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 1633; Downloads: 121 Full text (2,29 MB) |
10. Sodobna paradigma medorganizacijskega obvladovanja logističnih procesov : doktorska disertacijaSašo Murtič, 2012, doctoral dissertation Abstract: Medorganizacijsko obvladovanje logističnih procesov v transportu je kompleksna in zahtevna
naloga, ki od udeležencev v procesu izvajanja logističnih postopkov transporta zahteva
specifična znanja, sposobnosti ter poslovne spretnosti. Obseg in vrsta logističnih procesov,
vezanih na transportno dejavnost, je tako širok in zahteven, da smo se v nalogi omejili le na
obravnavo logističnih procesov v cestnem transportu in vanj vključili organizacijo transporta,
povezano s špedicijo in dejavnostmi, ki so nujne za izvedbo transporta. Delno in le teoretično
smo se naslonili na dejavnosti skladišča, postopke nakladanja, prekladanja tovora,
zavarovanja tovora ter nekatere druge ožje vrste logističnih procesov, ki so vezani za
transport. Vsi ti postopki imajo časovno in prostorsko dimenzijo in zahtevajo sposobnost
organizirati delo, poznavanje medorganizacijskih postopkov in povezav, poznavanje in
obvladovanje tujih jezikov, domače in tuje kulture ter poslovnih običajev, poznavanje pravnih
in drugih predpisov ter vrste drugih spretnosti, potrebnih za uspešno medorganizacijsko
obvladovanje logističnih procesov. Gre za logistične aktivnosti, ki tvorijo skupek natančno
načrtovanih, med seboj koordiniranih, reguliranih in kontroliranih storitvenih aktivnosti, ki
povezujejo vse postopke transporta, od pošiljatelja tovora do prejemnika tovora, z že vnaprej
določenim ciljem, da se logistične procese opravi z minimalnimi vloženimi sredstvi ter da se z
minimalnim potencialom maksimalno zadovoljijo zahteve naročnika.
Podatke za preverjanje, analiziranje in pridobivanje odgovorov na vprašanja, povezana s
transportom, smo z neposrednimi stiki in anketno raziskavo pridobili pri podjetjih,
gospodarskih družbah in posameznikih (transportnih organizacijah), ki jim je transport
osnovna dejavnost. Znanstvena, strokovna in druga razpoložljiva literatura je bila v pomoč za
pripravo anketnega vprašalnika. Naša naloga je bila ugotoviti, ali v Sloveniji obstaja enoten
model medorganizacijskega obvladovanja logističnih procesov v transportni dejavnosti. Žal
so pridobljeni podatki dali relevantne dokaze, da transportne organizacije v Sloveniji nimajo
izdelanega modela enotnega obvladovanja logističnih procesov. Zato smo z raziskavo in
pregledom znanstvene literature, s pregledom dostopnega gradiva podjetij, gospodarskih
družb in posameznikov, ki se ukvarjajo z organizacijo transporta in izvajanjem logističnih
procesov, s pregledom predpisov in posameznih pogodb ter z anketno raziskavo poskušali
dognati stanje medorganizacijskega obvladovanja logističnih procesov in na podlagi tega
poiskati možnosti za pripravo ustreznega modela, ki bi transportne organizacije povezal in
omogočil enotno medorganizacijsko obvladovanje logističnih procesov.
Za ugotavljanje dejanskega stanja in preverjanje ustreznosti pridobljenih podatkov smo
postavili šest hipotez, ki so bile podlaga za pripravo anketnih vprašanj. Pripravljen anketni
vprašalnik smo po elektronski in klasični pošti pošiljali transportnim organizacijam
(podjetjem, gospodarskim družbam in posameznikom), ki jim je transport osnovna dejavnost.
Odgovore smo prejemali enako. Število prejetih izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo
zadostno za analizo in preučitev organizacijskega stanja v transportu.
Iz pridobljenega gradiva ter kvantitativne, faktorske in regresijske analize smo spoznali , da
so bile hipoteze pravilno postavljene, rezultati raziskave pa so potrdili našo predpostavko, da
v Sloveniji ne obstaja ustrezen model medorganizacijskega obvladovanja logističnih procesov
v transportu.
Ugotovili smo, da je pri transportu ljudi in njihove prtljage stanje povsem drugačno, saj
država prek gospodarske zbornice razpiše koncesije za šolske in redne potniške linije in jih
razdeli prevoznikom po ustreznem ključu ali po izpolnjevanju zahtevanih kriterijev. Določen
je postopek izvedbe transporta potnikov in dosežena cena za opravljeno storitev, kar za
transport blaga ni mogoče uporabiti, saj je transport blaga prepuščen trgu ponudbe in
povpraševanja.
Ugotovitve v raziskovalnem procesu so bile podlaga za iskanje novih gradnikov in pripravo
sodobne paradigme, ki bi omogočila izdelavo ustreznega modela. Ocenjujemo, da bi bilo
splošno sprejet in potrjen model mogoče ponuditi vsem udeležencem v transportu v obliki
predpisa, ustrezne edukacije ali kot model uspešne transportne prakse. Država bi lahko prek
gospodarske in obrtne zbornice zagotovila enake možnosti medorganizacijskega obvladovanja
logističnih procesov v transportu in v ta namen pripravila lokacijsko podlago za izvajanje
logistične dejavnosti. Država to lahko naredi z državnim prostorskim načrtom, s katerim bi v
prostor (podobno kot Luka Koper) umestila logistične centre, ki bi omogočili obvladovanje
logističnih procesov in zagotovili vsaj približno enake možnosti vsem udeležencem v
transportni dejavnosti. Slovenija bi lahko delovala kot enotna logistična platforma, kar ji
nedvomno omogoča njena geografska in prostorska umeščenost.
Ugotovitev neurejenega stanja je ustrezna podlaga za reorganizacijo in porazdelitev
transportnega območja ter za ustanovitev organizacije ali združenja, ki bi skrbelo za enotno
medorganizacijsko obvladovanje logističnih procesov. Statistična, faktorska in regresijska
analiza pridobljenih podatkov so dale dovolj podlage in argumentov za pripravo nove
paradigme, ki bi rabila kot vodilo podjetjem, gospodarskim družbam in posameznikom v
medorganizacijskem obvladovanju logističnih procesov. Model medorganizacijskega
obvladovanja logističnih procesov je prispevek znanosti, ki bo poskušal vsaj delno urediti
stanje na tem področju. Zavedamo se, da je to dolgotrajen in nenehno spreminjajoč se proces,
vendar smo prepričani, da je skrajni čas, da vsaj modelno poskusimo pomagati udeležencem v
transportu. Keywords: medorganizacijsko povezovanje, obvladovanje logističnih procesov, logistika, model, človeški viri, medsebojna komunikacija, medsebojno zaupanje, paradigma Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 1388; Downloads: 67 Full text (3,30 MB) |