1. Gradniki procesnega modela oblikovanja nabavnih strategij : doktorska disertacijaBožidar Lenarčič, 2024, doctoral dissertation Keywords: upravljanje blagovnih skupin, Kraljičeva matrika, komunikacijske strategije, delfska metoda, tehnika nominalnih skupin, interni deležniki, doktorske disertacije, tematske mreže Published in ReVIS: 22.07.2024; Views: 431; Downloads: 39 Full text (4,67 MB) |
2. Trajnostni razvoj turizma doline SočeAnja Skočir, 2023, not set Abstract: Trajnostni turizem ali sonaravni, zeleni turizem, kot tudi poimenujemo smer razvoja turizma, je oblika turizma, na kateri danes temelji strategija razvoja svetovnega in slovenskega turizma. V magistrski nalogi smo preučevali razvoj trajnostnega turizma v destinaciji Dolina Soče. Destinacija Dolina Soče leži na območjih občin Bovec, Kobarid in Tolmin, pred kratkim pa se ji je pridružila tudi občina Kanal ob Soči. Slovenska turistična organizacija Dolino Soče uvršča med vodilne destinacije slovenskega turizma in kot eno najbolj prepoznavnih destinacij z outdoor ponudbo v državi.
V raziskavi nas je zanimalo, kako destinacija razvija svoj turizem in kako uspešno v razvoju sledi trajnosti, ki je prepoznana kot najustreznejša oblika razvoja turizma. Teoretični del zajema predstavitev pojma trajnostnega razvoja turizma, destinacije Doline Soče ter konkurenčnosti v turizmu. V empiričnem delu pa smo izvedli kombiniran raziskovalni pristop, ki zajema kvantitativno raziskavo med lokalnim prebivalstvom Soške doline, obiskovalci destinacije ter turističnim gospodarstvom. S kvalitativno raziskavo smo opravili intervjuje med najpomembnejšimi upravljavci turističnega razvoja na destinaciji. Izvedeni so bili štirje intervjuji.
Ugotovitve kažejo, da je trajnostni turizem prepoznan kot edina možna oblika razvoja na destinaciji, da Dolina Soče v smeri trajnostnega razvoja postopa premišljeno in organizirano, da pa je destinacija v trajnostnem razvoju še na začetku. V letu 2019 je pristopila k nacionalni shemi – Zeleni shemi razvoja turizma, ki je nacionalni program in certifikacijska shema trajnostnega razvoja turizma, za katero je Slovenska turistična organizacija prejela številne mednarodne nagrade. Ob pristopu k shemi in z oblikovanjem nove Strategije razvoja in trženja turizma Doline Soče 2025+ v letu 2020 je destinacija še bolj premišljeno in strukturirano začrtala trajnostno pot naprej. Trajnostne usmeritve se zavedajo tako načrtovalci kot obiskovalci, ponudniki ter lokalno prebivalstvo, treba pa bo načrtovano slediti zastavljenim ciljem in delovati v smeri trajnostnega razvoja, ki je v dobro vsem deležnikom na destinaciji. Keywords: trajnostni razvoj, destinacija Dolina Soče, trajnostni turizem, lokalno prebivalstvo, turistični deležniki Published in ReVIS: 25.08.2023; Views: 1533; Downloads: 33 Full text (2,48 MB) |
3. |
4. |
5. Prenova blagovne znamke in repozicioniranje podjetja KB1909 : diplomska nalogaFrancesca Iancig, 2020, undergraduate thesis Abstract: Danes igrajo znamke bistveno vlogo pri zagotavljanju kakovosti, doslednosti in zaupanja do
organizacije. Zanje je značilen nek življenjski ciklus, saj znamka ali njene vsebine lahko niso
več v skladu z zahtevami trga, izgubijo pomen v očeh ključnih deležnikov, nagovarjajo napačno
ciljno skupino in niso v skladu z želenim pozicioniranjem znamke. Pojavi se torej potreba po
njihovi prenovi. Pri tem pa ne gre le za izboljšanje imena ali logotipa, temveč za veliko bolj
zapleteni proces, ki predvideva preučevanje zgodovine, poslanstva, vizije, vrednot, osebnosti
in drugih elementov organizacije.
Namen diplomske naloge je proučiti ali lahko prenovljena znamka KB1909 najbolje predstavlja
identiteto organizacije. Prav tako smo se osredotočili na analizi dinamik, ki so privedle do
prenove. Prvi del diplomske naloge temelji na analizi sekundarnih virov in je namenjen
opredeljevanju ključnih pojmov, kot so organizacijsko komuniciranje, znamka, znamčenje in
prenova znamke. Za izvedbo empiričnega dela naloge pa smo uporabili strategijo kvalitativne
raziskave študije primera. Razdelili smo ga na dve fazi: pridobivanje informacij o podjetju
KB1909 z analizo že obstoječih dokumentov ter izvajanje raziskovalnih intervjujev s
predstavniki in sodelavci organizacije. Posluževali smo se namenskega vzorčenja in pri izbiri
enote predvsem izpostavili informiranost posameznika o preučevani tematiki. Glede na
organizacijsko strukturo družbe smo poleg vodstva intervjuvali še tri zunanje izvajalce,
predvsem iz področja kreative za pridobitev čim bolj holistične slike primera.
Glede na preučeno literaturo in prepletanje z empiričnim delom, lahko povzamemo, da
predstavlja za družbo KB1909 proces prenove znamke nek ključni mejnik, ki bo sovpadal z
začetkom nove faze. Na tak način bo mogoče pričakovati postopno izboljšanje ugleda znamke
v očeh ključnih deležnikov ter ostalimi notranjimi in zunanjimi javnostmi. Prav tako, bo z
nadaljnjim raziskovanjem in spremljanjem rezultatov preko procesa vrednotenja možno
preveriti ali je identiteta organizacije v skladu z želenim pozicioniranjem in novo identiteto
blagovne znamke. Keywords: znamčenje, prenova, pozicioniranje, deležniki, KB1909, diplomske naloge Published in ReVIS: 13.08.2021; Views: 1195; Downloads: 99 Full text (3,13 MB) |
6. |
7. Nepogodbena odškodninska odgovornost neposrednih deležnikov v letalstvu : doktorska disertacijaAndreja Kikec, 2020, doctoral dissertation Abstract: Varnost je osnovni pogoj za konkurenčen letalski sektor. Regulativni sistem zato predpisuje visoke varnostne standarde, ki jih morajo stalno izpolnjevati vsi neposredni deležniki v letalstvu. Mednje uvrščamo letalske prevoznike, izvajalce navigacijskih služb zračnega prometa, upravljavce letališč, organizacije za zagotavljanje stalne plovnosti, vzdrževalne organizacije, organizacije za usposabljanje letalskega in drugega strokovnega osebja, ponudnike storitev globalnih navigacijskih satelitskih sistemov in ne nazadnje pristojne organe za certifikacijo in nadzor. Čeprav je letalstvo na splošno, še posebej pa evropsko, daleč najvarnejši način prevoza, se nesreče in incidenti kljub temu dogajajo. Kakšna pa je odgovornost neposrednih deležnikov v letalstvu? Nepogodbeno odškodninsko odgovornost delimo na krivdno (subjektivno), torej odgovornost, ki nastane na podlagi krivde kot predpostavke za odgovornost, in objektivno, kjer nastane odgovornost ne glede na krivdo. Medtem ko je odgovornost letalskih prevoznikov in proizvajalcev zrakoplovov določena z Montrealsko konvencijo, Uredbo Sveta (ES) št. 2027/97 in Direktivo 85/374/EGS ter je v obeh primerih objektivna, podobnih predpisov, ki bi urejali odgovornost preostalih neposrednih deležnikov v letalstvu, na globalni ali vsaj evropski ravni ni, zato se v primeru njihove odškodninske odgovornosti uporabljajo nacionalna pravila. Namen doktorske disertacije je predstaviti in analizirati vrste odgovornosti neposrednih deležnikov v letalstvu ter ugotoviti, ali so ureditve zadovoljive ali bi kazalo tudi za preostale subjekte razmisliti o enotni ureditvi odgovornosti. Keywords: odškodninska odgovornost, deležniki v letalstvu, škoda, unifikacija Published in ReVIS: 16.02.2021; Views: 2043; Downloads: 114 Full text (2,43 MB) |
8. |
9. |
10. Graditev želene pozicije in percepcije mikropodjetja Avaces, d.o.o., s pomočjo znamkeUrh Markelj, 2020, undergraduate thesis Abstract: Graditev želene pozicije in percepcije na trgu je zelo pomemben dejavnik vsakega podjetja. Eden izmed načinov, kako lahko zgradimo želeno pozicijo in percepcijo, je s pomočjo znamke. Iskanje povratnih informacij je v današnjem poslovnem svetu postalo stalnica, saj tako zagotovimo retrospektivo. Pomembno je, da se s končnimi kupci ujamemo na poti zadovoljevanja njihovih potreb, tako otipljivih kot neotipljivih. Blagovna znamka je ena izmed tistih stvari, ki jo mora podjetje dolgoročno negovati – to pomeni, da jo živi. Živeti z blagovno znamko pomeni dejanja in komuniciranje enakih stvari. Živimo v času neomejene izbire, zato se blagovne znamke soočajo z izzivi prekomerne ponudbe in dokazovanjem vrednosti. Vprašanje, ki si ga zastavljamo pri pozicioniranju znamke, je, kam se bomo umestili na percepcijskem zemljevidu.
V diplomskem delu raziščemo, kako stranke zaznavajo proučevano mikropodjetje Avaces,
d. o. o., ter kako zgraditi želeno pozicijo s pomočjo znamke. V zadnjem delu naloge v ta namen podamo smernice za nadaljnje znamčenje podjetja. Keywords: blagovna znamka, percepcija, pozicioniranje, konkurenca, identiteta, deležniki Published in ReVIS: 18.09.2020; Views: 2030; Downloads: 156 Full text (1,84 MB) |