Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Prihodnost električnih vozil z vidika zelenega prehoda : magistrsko delo
Andrej Tominc, master's thesis

Abstract: Onesnaževanje okolja sodi med tista področja, ki zahtevajo takojšnje ukrepanje vsega sveta, da bi preprečili izredno negativne posledice onesnaževanja za bodoče generacije. Neukrepanje bo povzročilo izrazit upad kvalitete življenja in bo privedlo do ekstremnih vremenskih pojavov. Cestni promet kot eden večjih onesnaževalcev okolja z izpusti CO₂ bistveno vpliva na proces globalnega segrevanja – glavnega krivca za vse podnebne spremembe. Torej bi bilo logično pričakovati korenitejše spremembe v tem segmentu. Med te spremembe sodi tudi ukrep EU, da morajo biti do leta 2035 vsa nova vozila v EU brezogljična, čeprav se vse bolj pojavljajo indici, da bo ta rok treba podaljšati. Mnogi rešitev problema vidijo v električnih vozilih, ker njihova uporaba nima ogljičnega odtisa. Vendar pa proizvodnja in kasnejša razgradnja teh vozil ni ogljično nevtralna. Infrastruktura za polnjenje teh vozil še ni dovolj razvejana, da bi omogočala nemoteno oskrbo z energijo, predvsem na javno dostopnih polnilnih mestih. Vsekakor električna vozila prispevajo k zmanjševanju onesnaževanja, seveda ob predpostavki, da se za polnjenje uporablja električna energija, pridobljena iz obnovljivih virov. Razvoj tehnologij, na katerih slonijo električna vozila, bi v prihodnje res pomenil zeleni prehod.
Keywords: vozila, električna vozila, cestni promet, globalno segrevanje, zeleni prehod, mobilnost
Published in ReVIS: 17.12.2024; Views: 193; Downloads: 3
.pdf Full text (1,65 MB)

2.
3.
4.
5.
MLADI IN IZZIVI INDIVIDUALIZACIJE
Ajla Alešević, 2023, not set

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Mladi in izzivi individualizacije se osredotoča na raziskavo družbenih izzivov, s katerimi se študentke iz Bosne in Hercegovine soočajo med študijem v Sloveniji. Ključni cilji naloge vključujejo proučitev strategij, ki jih uporabljajo mladi študenti za obvladovanje družbenih izzivov v tujini, analizo vpliva občutka identitete in pripadnosti ter raziskavo motivacije za selitev v tujino. Raziskava temelji na kvalitativnih intervjujih z osmimi študentkami, starimi med 22 in 25 let, ki so se odločile za študij v Sloveniji. Pomemben poudarek je na vplivu družinske podpore, finančne neodvisnosti, jezikovnih ovir ter občutkov osamljenosti na njihovo dobro počutje in akademsko uspešnost. Naloga razkriva, da identiteta in pripadnost igrajo ključno vlogo pri dojemanju družbenih izzivov, medtem ko jezikovne ovire predstavljajo začetno oviro za družbeno integracijo. Družinska podpora, prijatelji in lokalna skupnost igrajo ključno vlogo pri uspešni integraciji in obvladovanju občutkov osamljenosti. Finančna neodvisnost predstavlja izziv, vendar s prilagodljivostjo in z vztrajnostjo študentke razvijajo strategije za obvladovanje teh težav. Namen diplomske naloge je prispevati k boljšemu razumevanju izkušenj mladih študentk med študijem v tujini ter poudariti pomen socialne podpore, prilagodljivosti in razvoja novih veščin pri obvladovanju izzivov študentske izkušnje v tujini. Rezultati naloge so pomembni za razumevanje dinamike mednarodne mobilnosti mladih ter spodbujanje boljših pogojev za njihovo prilagajanje in uspeh med študijem v tujini.
Keywords: mladi študenti, družbeni izzivi, mednarodna mobilnost, identiteta, družbena podpora
Published in ReVIS: 01.02.2024; Views: 715; Downloads: 0
.pdf Full text (994,49 KB)

6.
Postopek renovacije vozila Lotus Elise S1 z ekološkega vidika : magistrska naloga
Borut Vehar, 2023, master's thesis

Keywords: avtomobilizem, ekologija, okolje, reciklaža, trajnostna mobilnost
Published in ReVIS: 26.10.2023; Views: 960; Downloads: 25
.pdf Full text (5,25 MB)

7.
SMERNICE ZA IZDELAVO CELOSTNE STRATEGIJE E-MOBILNOSTI V OBČINI BRDA
Sebastjan Arčon, 2023, not set

Abstract: Trenutno se v svetu daje veliko pozornosti v trajnostni razvoj, katere del je e-mobilnost. Smernice Evropske unije so jasno zastavljene v smer za doseganje brezogljične družbe v čim večji meri. Te naj bi se uresničile do leta 2050. Eden izmed ključnih dejavnikov trajnostnega razvoja na področju zelenega preboja je promet, ki v veliki meri lahko pripomore k zagotavljanju kakovosti nizkoogljične družbe. Delček tega so tudi lokalne skupnosti, ki z vlaganjem v e-mobilnost prispevajo k uresničevanju zadanih ciljev Evropske unije. S sledenjem zastavljenih smernic, ki jih je postavila Evropska unija na obravnavanem področju, prispevajo k zmanjševanju emisij CO2 in s tem tudi k zmanjševanju globalnega segrevanja. E-mobilnost je trenutno panoga, ki je v visokem porastu, vendar pa se še vedno pojavlja mnogo neznank in ovir, s katerimi se srečujejo tako uporabniki kot ponudniki ter proizvajalci e-tehnologij na področju razvoja e-mobilnosti. Predvsem se pojavljajo težave pri izgradnji in možnosti uporabe infrastrukture. Tema, ki jo bomo obdelali v magistrski nalogi z naslovom »Smernice za izdelavo celostne strategije e-mobilnosti v občini Brda«, je le delček mozaika celostne strategije za turizem v Goriških brdih. Tema je obdelana s pomočjo kvalitativne raziskave obdelave podatkov s pomočjo metode CRIPREDE. Odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja so prikazali smernice, s pomočjo katerih se bo lahko v prihodnosti pripravljala strategija na temo razvoja e-mobilnosti v povezavi z lokalnim turizmom. Skozi nalogo smo poskušali pridobiti temeljne poglede in zaključne odgovore na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ključni pomen naloge so bile dobro izpeljane fokusne skupine s ciljnimi skupinami, skozi katere smo pridobili možnost oblikovanja ciljnih predpostavk za nadaljnje raziskave na navedenem področju.
Keywords: e-mobilnost, infrastruktura, strategija turizma, Občina Brda, razvoj, e-vozila, Evropska unija, zeleni preboj
Published in ReVIS: 07.10.2023; Views: 747; Downloads: 31
.pdf Full text (1,37 MB)

8.
Prehod na električno mobilnost v Sloveniji : analiza stanja in predlogi
Tomaž Peterlin, 2023, master's thesis

Abstract: Množična uporaba vozil ima negativni vpliv na okolje. V iskanju rešitve za zmanjšanje onesnaževanja zaradi prometa prihaja električna mobilnost. V zadnjih letih se v Evropi prodaja električnih vozil povečuje. Nekatere države so pri spodbujanju prebivalcev za nakup električnega vozila bolj in druge manj uspešne. Slovenija sodi med manj uspešne države. V prehodu na e-mobilnost avtomobilska industrija v Evropi povsem stavi na električna vozila. Skoraj vsi evropski proizvajalci avtomobilov so napovedali, da od leta 2030 ne bodo več prodajali bencinskih in dizelskih vozil. Ta odločitev bo vplivala na številne slovenske dobavitelje v avtomobilski industriji.
Keywords: električna mobilnost, električna vozila, polnilnice, souporaba vozil, moderna družba, avtomobilska industrija
Published in ReVIS: 30.06.2023; Views: 1259; Downloads: 52
.pdf Full text (1,43 MB)

9.
Elektro mobilnost v Ljubljani : diplomsko delo
Rok Fabjan, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Slovenija je dežela številnih naravnih danosti, izjemnega okolja in rastlinsko-živalske raznovrstnosti. Zavedanje, da to bogastvo v danem trenutku ni naše, ampak pripada našim otrokom je ključnega pomena. Zato so varstvo narave in okolja, skrb za čistost zraka, vode in tal, omejitev onesnaževanja okolja in podnebnih sprememb naše prednostne naloge, katere je potrebno udejanjiti v sedanjosti. Koncept rešitve trajnostnega prometa na splošno, spodbujanje javnega potniškega prometa, trajnostnega tovornega prometa in nemotoriziranih oblik prometa ter spodbude za izboljšanje učinkovitosti vozil, vožnje in zasedenosti vozil ter rabe goriv z nizkimi emisijami ogljikovega dioksida pa so osrednje prvine, ki jih je potrebno upoštevati v kolikor želimo naše okolje ohraniti. V diplomskem delu proučujem mesto Ljubljana, ki je s svojo centralno vlogo in kot metropola Slovenije vsako leto prometno bolj obremenjena. Nekatera evropska mesta se s problemi na področju prometa že bolj ali manj uspešno soočajo in uporabljajo rešitve, ki bi lahko bile primerne tudi za mesto Ljubljana. Zavedamo se, da obstoječe omrežje javnega potniškega prometa v Ljubljani ni optimalno. Ena izmed možnosti, ki bi Ljubljani lahko povečala privlačnost in kakovost regije kot lokacije za bivanje, izobraževanje, delo in obiskovanje je prenova javnega potniškega prometa. Učinek prenove bi vsekakor rezultiral v potencialu sinergijskih razvojnih učinkov na številnih področjih, kar bi povečalo samo mednarodno konkurenčnost regije. Na ravni Evrope so obravnavani evropski pravni akti za področje razvoja prometnega sistema. Slednji že zahtevajo in hkrati omogočajo izvajanje številnih ukrepov. Nekateri akti določene ukrepe le spodbujajo, skupno pa delujejo v funkciji trajnostnega razvoja prometnega sistema. V raziskavi je na podlagi razpoložljivih podatkov zasnovan predlog o načinu kako doseči dovolj visoko raven kakovosti storitve in prilagojenost potrebam uporabnikov javnega potniškega prometa. Podatki pridobljeni tekom analize nam omogočajo oblikovanje najprimernejše strategije obstoječega javnega prevoza. Slednji kažejo, da možnost modernizacije javnega prevoza s sodobnimi in inovativnimi storitvami obstaja, katerih glavni cilj je zadovoljstvo uporabnikov in usklajenost z razvojnimi potrebami. Slednje pa ob doseženi visoki ravni kakovosti storitve in prilagojenosti potrebam uporabnika lahko zagotovi le integriran javni prevoz v Ljubljanski urbani regiji. Pri tem smo na podlagi izkušenj iz drugih mest vzpostavili kriterije, ki jih naj vsebuje prenovljeno omrežje.
Keywords: elektro mobilnost, javni potniški promet, trajnostni promet, e-gorivo, podzemna železnica v Ljubljani
Published in ReVIS: 13.01.2023; Views: 1072; Downloads: 44
.pdf Full text (2,92 MB)

10.
Model javno-zasebnega partnerstva uvajanja e-mobilnosti v Mestni občini Kranj : magistrsko delo
Vid Krčmar, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja uvajanje e-mobilnosti v MOK. Za izvedbo projekta e-mobilnosti so potrebna finančna sredstva in ob pomanjkanju javnih sredstev v javnem sektorju se v sklopu javno-zasebnega partnerstva vključi zasebni partner s finančnim vložkom. Javno-zasebno partnerstvo predstavlja sodelovanje med javnim in zasebnim partnerjem s ciljem, da bi zadovoljili javni interes. Namen in cilj magistrskega dela je preveriti, ali je uvajanje e-mobilnosti po modelu javno-zasebnega partnerstva v MOK učinkovito in v javnem interesu. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo opisne, zgodovinske in primerjalne metode predstavili pojem, pomen in pravno ureditev javno-zasebnega partnerstva v Sloveniji. Predstavili smo tudi zgodovino razvoja javno-zasebnega partnerstva ter ureditev le-tega v državah EU. Na področju javno-zasebnega partnerstva smo opisali tudi temeljna načela in oblike javno-zasebnega partnerstva. S pomočjo razlagalne, primerjalne, statistične in metode analize vsebin smo v drugem delu magistrskega dela predstavili stanje e-mobilnosti v EU in v Sloveniji. V magistrskem delu smo preverjali izvedeni model javno-zasebnega partnerstva kot učinkovit v obliki sodelovanja med javnim in zasebnim partnerjem in s ciljem, da je projekt v javnem interesu. V raziskovalnem delu smo na podlagi študije primera projekta e-mobilnosti v MOK, ki je bil izveden v MOK, predstavili in preverili učinkovitost uvedbe le-tega. V sklopu raziskovalnega dela smo opravili tudi empirični del raziskave v obliki intervjuja. Intervju smo opravili z deležniki, ki vsak dan uporabljajo storitve e-mobilnosti iz projekta e-mobilnost v MOK. Na podlagi normativne, izkustvene in metode opazovanja z neposredno udeležbo smo v zaključku prikazali možnost razvoja in nadgradenj obstoječega modela e-mobilnosti v MOK.
Keywords: javno-zasebno partnerstvo, Mestna občina Kranj, javni partner, zasebni partner, e-mobilnost
Published in ReVIS: 23.11.2022; Views: 1661; Downloads: 167
.pdf Full text (1,55 MB)

Search done in 0.37 sec.
Back to top