Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
3.
OBREMENJUJOČE IZKUŠNJE IZ OTROŠTVA DVEH GENERACIJ
Jasna Jagodič Miklavc, 2024, not set

Abstract: V diplomski nalogi raziskujemo obremenjujoče izkušnje iz otroštva dveh generacij in povezanost le-teh s travmo. S pregledom strokovne literature s tega področja želimo predstaviti še širši razpon povezave teh obremenjujočih izkušenj v povezavi s stili navezanosti ter medosebnimi odnosi. Predstavimo, kaj obremenjujoče izkušnje iz otroštva sploh so, kaj lahko povzročijo in kakšen lahko imajo vpliv na posameznikovo življenje oziroma kakšne so lahko posledice tega vpliva v kasnejših obdobjih v življenju. Preko kvalitativne raziskave in analize smo pridobili rezultate, ki v empiričnem delu naloge potrjujejo izsledke teoretičnih izhodišč, in sicer, da gre pri intervjuvancih z obremenjujočimi izkušnjami iz otroštva za medgeneracijski prenos teh izkušenj. Prav tako se je pokazalo, da udeleženci intervjuja obremenjujoče izkušnje iz otroštva razumejo kot travmatično izkušnjo. Glede soočanja z obremenjujočimi izkušnjami in njihovimi posledicami v odrasli dobi pa smo ugotovili, da večina udeležencev ne zaupa v strokovne službe in raje kot strategije za (samo)pomoč začne delati na sebi v smislu branja knjig, obiskovanja delavnic in alternativne medicine. Z diplomsko nalogo želimo osvetliti problem medgeneracijskega prenosa obremenjujočih izkušenj, saj ima tako na posameznike kot na celotno družbo negativen vpliv, prav tako pa želimo spodbuditi posameznike s tovrstnimi izkušnjami, da se odločijo za pravočasno iskanje primernih oblik pomoči. Namreč, vsi udeleženci intervjuja imajo zavedanje, da so se te izkušnje na njih medgeneracijsko prenesle, vsi imajo željo ta prenos zaključiti in ga ne želijo predati naprej naslednjim rodovom.
Keywords: Obremenjujoče izkušnje, travma, otroštvo, medgeneracijski prenos, epigenetika.
Published in ReVIS: 28.06.2024; Views: 777; Downloads: 20
.pdf Full text (1,19 MB)

4.
5.
6.
7.
Vpliv primarne družine na nasilje v sekundarni družini : doktorska disertacija
Vesna Mesec, 2022, doctoral dissertation

Abstract: Nasilje v družini predstavlja kompleksen družbeni pojav. Pojavlja se v vseh obdobjih zgodovine in na vseh geografskih področjih, ne glede na etnično, filozofsko in versko pripadnost posamezne družine, v kateri do nasilja prihaja. Na dejanja nasilja v družini vplivajo številni dejavniki. Doktorska disertacija obravnava izsledke raziskave opravljene z globinskim intervjuvanjem laičnih posameznikov in raziskave opravljene s pregledom državno tožilskih spisov. Raziskavi sta usmerjeni v povezanost med nasiljem v sekundarni družini in primarno družino. Ugotovljeno je bilo, da prisotnost preteklega nasilja v primarni družini vsaj enega člana sekundarne družine vpliva na večjo izpostavljenost sekundarne družine nasilju ter da aktualni odnos z negativnim predznakom med članom primarne družine in članom sekundarne družine vpliva na večjo aktualno izpostavljenost sekundarne družine nasilju v družini. Ob opravljenih raziskavah obrobno zbrani podatki so pripeljali do zaključka o statistično pomembni povezavi med povečano oz. zmanjšano toleranco do nasilja posameznika, kot posledico izkušnje nasilja iz primarne družine, ter odločitvijo posameznika za kasnejše oz. hitrejše kontaktiranje organov pregona ob nasilju v sekundarni družini. Ugotovljeno je bilo, da pretekli in aktualni vpliv primarne družine na nasilje v sekundarni družini predstavljata pomembna dejavnika pojava nasilja v družini. Ugotovitve doktorske disertacije nudijo podlago zakonodajni veji oblasti pri iskanju ustreznih sistemskih in zakonskih rešitev pri zagotavljanju ustrezne obravnave pojava nasilja v družini ter izhodišče za obravnavo vplivnikov nasilja znotraj posamezne družine z uporabo strategije sestavljanke.
Keywords: primarna družina, sekundarna družina, nasilje v družini, vpliv izkušnje nasilja v družini, strategija sestavljanke, kazniva dejanja
Published in ReVIS: 22.02.2022; Views: 2460; Downloads: 0

8.
Razvoj spletnega mesta za podporo pri učenju na daljavo za pridobivanje elementarne izobrazbe : magistrska naloga
Eva Blatnik, 2021, master's thesis

Abstract: Zaradi razglasitve epidemije covida-19 je začel pouk potekati na daljavo v vseh osnovnih šolah v Sloveniji. Za učence je to pomenilo, da morajo biti pri učnem procesu bolj samostojni in iznajdljivi. Kmalu po zaprtju šol je nastala podporna točka za učenje »Razlagamo.si«, kjer lahko učenci dostopajo do vsebin, ki jih naložijo prostovoljci, študentje ali učitelji. Pomanjkljivost podporne točke je, da učenci med sabo ne morejo sodelovati in si nuditi medsebojne pomoči, saj le-to zgolj prejmejo. Z magistrsko nalogo rešujemo omenjeni problem z oblikovanjem uporabniške izkušnje, in sicer s šestimi koraki, ki jih je zastavil Donald Norman. Pri tem sledimo cilju, da implementiramo spletno mesto, kamor učenci naložijo svoja učna gradiva. Na ta način spodbudimo samostojnost, sodelovanje in vključenost učencev v učni proces, saj je navedeno med najpomembnejšimi dejavniki za uspešno izobraževanje na daljavo.
Keywords: elementarno izobraževanje, izobraževanje na daljavo, epidemija covida-19, oblikovanje uporabniške izkušnje, Donald Norman
Published in ReVIS: 15.12.2021; Views: 3091; Downloads: 133
.pdf Full text (1,43 MB)

9.
Gradniki modela pogajanj med kupcem in različnimi tipi dobaviteljev : magistrska naloga
Božidar Lenarčič, 2015, master's thesis

Keywords: pogajanja, kupec, dobavitelj, pogajalske izkušnje, BATNA
Published in ReVIS: 19.08.2021; Views: 1611; Downloads: 65
.pdf Full text (848,21 KB)

10.
Odnos mladih do prostovoljstva : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Jasna Urbanija De Maiti, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem poskušala raziskati prostovoljno delo mladih ter odnos in razumevanje njihovega delovanja na tem področju. V teoretičnem delu sem ugotavljala urejenost prostovoljstva in izobraževanja v nacionalni zakonodaji in na področju Evropske unije in predstavila prednosti Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prostovoljstvu. V empiričnem delu pa sem na osnovi opravljenih intervjujev in analize odgovorov petih izbranih prostovoljcev ugotavljala njihove osebne motive, pričakovanja in opredelitve do prostovoljnega dela. Za pridobivanje podatkov sem uporabila strukturirani intervju z vnaprej pripravljenimi vprašanji. Intervjuji so bili opravljeni individualno s petimi prostovoljci. Dva izmed intervjuvanih prostovoljcev še naprej aktivno sodelujeta v Centru za uporabnike prepovedanih drog. Kasneje sem opravila intervju s prostovoljko, ki je z delom v prostovoljstvu začasno prenehala, in še z dvema naključnima prostovoljcema. Prostovoljno delo predstavlja mladim novo obliko pomoči, pridobivanja izkušenj na različnih področjih delovanja, potrjevanja osebnih vrednot in posledično tudi izboljšanje možnosti za kasnejšo zaposlitev. Kljub prizadevanju Evropske komisije za razvoj prostovoljnega dela na državnih, regionalnih in lokalnih ravneh za pomoč mladim pri uveljavljanju pridobljenega formalnega znanja in lažjega iskanja prve zaposlitve pa ostaja ta problem še naprej nerešen.
Keywords: prostovoljno delo, mladi, izkušnje, zaposlitev, izobraževanje, tujina, diplomske naloge
Published in ReVIS: 29.07.2021; Views: 1450; Downloads: 93
.pdf Full text (893,17 KB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top