1. Sodobni učni pristopi v baletnem izobraževanju ter njihova implementacija v plesnih programih Slovenije : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Študije plesnih umetnosti, Plesna pedagogikaAna Germ, 2024, master's thesis Abstract: Ker se v baletnem izobraževanju še zmeraj srečujemo s tradicionalnimi in avtokratičnimi pristopi in metodami poučevanja, smo v prvem delu magistrskega dela opredelili sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja, ki bi bili primerni za baletno izobraževanje v 21. stoletju. Med tradicionalnim (profesionalnim) in procesno usmerjenim modelom v plesnem izobraževanju smo izpostavili vmesni – integrirani model, med učnimi stili spekter reproduktivnih in produktivnih stilov ter med sodobnimi pristopi: holizem, inkluzijo, aktivno, izkustveno in reflektivno učenje, ustvarjalnost, samozavedanje, medpredmetno povezovanje, interdisciplinarnost in povezovanje z novo tehnologijo. Dodali smo tudi psiho-fizične smernice za varno vadbo kot pomembna načela pri poučevanju baleta v sodobnem času. V raziskovalnem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri učitelji baleta v Sloveniji implementirajo opredeljene sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja v svoj učni proces. Rezultati raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika so pokazali, da v Sloveniji sicer ne prevladujejo več avtokratični in tradicionalni načini poučevanja, temveč da so učitelji v pristopih in metodah dela precej razdeljeni, nedosledni pri zasledovanju določenih konceptov ali omejeni skozi sistemsko ureditev plesnih programov. Slednje se je izkazalo tudi pri analizi praktičnega prikaza učne ure. Keywords: sodobni učni pristopi, učne metode, učni stili, baletno izobraževanje, vmesni – integrirani model Published in ReVIS: 31.01.2025; Views: 108; Downloads: 6
Full text (2,64 MB) |
2. |
3. Možne zlorabe umetne inteligence v študijskem procesu : poročilo o raziskovalni nalogiSrečo Zakrajšek, 2025, final research report Abstract: V okviru projekta Uporaba umetne inteligence (ChatGPT) pri predmetu Vodenje in organizacija medijske produkcije na FUDŠ smo pripravili raziskavo, s katero smo poskušali opredeliti možne zlorabe umetne inteligence v študijskem procesu. S to raziskavo smo nadaljevali in nadgradili naše raziskovalno in praktično delom tem področju iz preteklega študijskega leta.
Opravili smo literaturni pregled stanja, teoretičnih raziskav in poročil o praktičnih problemih in rešitvah. Na podlagi tega smo pripravili tudi anketo med študenti, s katero smo poskušali izvedeti čim več konkretnih podatkov in predlogov od študentov, ki UI aktivno uporabljajo v študijskem procesu.
Rezultati naše raziskave kažejo, da študenti poznajo možne zlorabe UI v študijskem procesu, in tudi predlagajo določene ukrepe, da se to omeji ali prepreči, saj lahko vpliva negativno na študijski proces in povzroča razlikovanje med študenti. Keywords: ChatGPT, umetna inteligenca, zlorabe umetne inteligence, medijska produkcija, visokošolsko izobraževanje Published in ReVIS: 21.01.2025; Views: 127; Downloads: 5
Full text (713,07 KB) |
4. Ustvarjalnost umetne inteligence (ChatGPT) v medijski produkciji : poročilo o raziskovalni nalogiSrečo Zakrajšek, 2025, final research report Abstract: Raziskava se osredotoča na preučevanje vpliva umetne inteligence (UI) na ustvarjanje medijskih vsebin, pri čemer proučuje njen potencial za ustvarjalnost in sodelovanje z ljudmi. Ugotavlja, da UI že zdaj ustvarja kakovostne medijske izdelke, vendar njena ustvarjalnost temelji predvsem na rekombinaciji obstoječih vzorcev, kar omejuje njen inovativni potencial. Sodelovanje med človekom in pa UI pa omogoča sinergijo, ki lahko na nekaterih področjih tudi presega ustvarjalne zmožnosti posameznika, saj združuje hitro generiranje idej in človeško intuicijo.
Kljub obetavnim možnostim uporabe UI raziskava poudarja pomen etičnega nadzora in ohranjanje človeškega vpliva pri ustvarjanju vsebin, da se zagotovi ustrezna kakovost, smiselnost in uporabnost. Prav tako preučuje priložnosti za vključevanje UI v izobraževalne procese, ki spodbujajo ustvarjalnost, kritično razmišljanje in odgovorno uporabo tehnologije. Naloga tako prispeva k razumevanju vloge UI v medijski produkciji ter njenem potencialu in omejitvah pri oblikovanju prihodnosti, ustvarjalnosti in inovacij. Keywords: ChatGPT, umetna inteligenca, ustvarjalnost UI, medijska produkcija, visokošolsko izobraževanje Published in ReVIS: 21.01.2025; Views: 135; Downloads: 1
Full text (514,29 KB) |
5. Vloga medicinske sestre pri zdravljenju akutne levkemije : pregled literatureGregor Bohl, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen: V diplomskem delu raziskujemo ključno vlogo medicinskih sester pri zdravljenju akutne levkemije in analiziramo vpliv njihovega dela na uspešnost zdravljenja ter kakovost življenja bolnikov. Osredotočamo se na tri raziskovalna vprašanja, ki se nanašajo na različne vidike njihove vloge. Pregledali smo relevantno literaturo, da bi razumeli pomen in vpliv teh nalog. Metoda: Za raziskovanje smo uporabili deskriptivno metodo z integrativnim pregledom literature, upoštevajoč metodologijo PRISMA. Kvalitativen in sistematičen pristop je vključeval pregled različnih spletnih iskalnikov znanstvene in strokovne literature v podatkovnih zbirkah, kot so PubMed, Medline in CINAHL. Sistematično smo analizirali članke, da bi pridobili celovit vpogled v obravnavano temo. Rezultati: Po pregledu literature smo izbrali štiri ključne članke, ki ustrezajo našim raziskovalnim vprašanjem. Vse študije potrjujejo, da ima medicinska sestra ključno vlogo pri zagotavljanju kakovostne oskrbe pacientov z akutno levkemijo. Analizirani članki enotno poudarjajo, da njihov prispevek bistveno vpliva na uspešnost zdravljenja in izboljšanje kakovosti življenja bolnikov. Razprava: Raziskujemo vlogo medicinskih sester pri zdravljenju akutne levkemije skozi različne faze zdravljenja. Ugotovitve študij poudarjajo pomen personaliziranega izobraževanja, kakovostne oskrbe med kemoterapijo in dolgoročnega obvladovanja zapletov. Študije tudi osvetljujejo potrebo po boljšem razumevanju psiholoških izzivov in sodelovanja z drugimi člani ekipe. Keywords: medicinska sestra, akutna levkemija, duševno zdravje, izobraževanje, ekipa, zdravljenje, vloga Published in ReVIS: 20.01.2025; Views: 155; Downloads: 1
Full text (1,81 MB) |
6. |
7. |
8. |
9. Dvojna kariera športnika – pomen, izzivi in priložnosti : diplomsko deloBoštjan Tušar, undergraduate thesis Abstract: Poklicna pot, ali bolje rečeno kariera, je dejavnik, ki zagotavlja človeku pogoje za določen nivo kakovosti življenja. Tudi kariera športnika mora posegati tak nivo, vendar se srečujemo z nekaterimi dejavniki, ki to otežujejo. Večinoma ljudje določeno poklicno kariero udejanjajo skozi svojo celotno aktivno dobo, medtem ko so športniki omejeni na določena leta, ko lahko dosegajo vrhunske rezultate in pri njih prevladuje športna kariera, kasneje pa se soočajo s trgom delovne sile in z iskanjem novih poklicnih karier.
Dvojna kariera športnika omogoča pridobivanje izobrazbe za kasnejšo karierno pot in istočasno vrhunsko športno udejstvovanje na profesionalnem nivoju. Evropska unija, Mednarodni olimpijski komite (MOK), številne nacionalne vlade in športni organi z deklarativnimi in normativnimi ukrepi spodbujajo nastanek modela dvojne kariere, ki pomeni podporo vrhunskemu športniku na izobraževalni poti in v športni karieri, ki v končni fazi pomeni njegovo uspešno vključitev na trg dela po končani športni karieri.
Zagotavljanje in izpolnjevanje pogojev, ki jih opredeljujejo Smernice EU za dvojno kariero športnikov, in ostale normativne podlage omogočajo oblikovanje usklajenega modela celostnega razvoja dvojne kariere športnikov, ki je tudi eden od sistemskih pristopov. Realizacija koncepta dvojne kariere tako omogoča karierne prehode, ki so nujni v športnikovem življenju. Keywords: športniki, kariera, izobraževanje, dvojna kariera, izzivi, standardi, smernice, priporočila Published in ReVIS: 13.12.2024; Views: 181; Downloads: 5
Full text (1,41 MB) |
10. Kompetence prodajalca motornih vozil : diplomsko deloDin Beriša, undergraduate thesis Abstract: Sodobno poslovno okolje, v katerem je tudi trgovina z motornimi vozili, že samo po sebi zahteva sprotno prilagajanje, da bi ostalo konkurenčno. V zadnjem času je bilo poleg hitrega tehnološkega razvoja izpostavljeno tudi posledicam epidemije covida-19, zaostrenim mednarodnim odnosom in posledično motnjam v proizvodnji in logistiki.
Vse to vpliva na uspešnost poslovanja. V takem okolju so zelo pomembni zaposleni, v našem primeru prodajalci motornih vozil, ki na tem zahtevnem trgu s svojim znanjem in kompetencami lahko zagotovijo konkurenčnost.
Poleg osnovne izobrazbe, ki nudi temeljna znanja, je v panogi prodaje motornih vozil temeljnega pomena dodatno usposabljanje, ki zaposlenim omogoča poznavanje blaga in s tem tudi možnosti za njegovo uspešno prodajo.
Samo znanje ne zadostuje, tu so predvsem kompetence kot skupek znanj, prepričanj, lastnosti, stališč, vrednot, ki zagotavljajo potrebne pogoje za uspešno opravljanje poklica prodajalec motornih vozil.
Z metodami deskripcije, kompilacije in komparacije javno dostopnih virov ter z izvedbo intervjujev smo opredelili pomen kompetenc prodajalca motornih vozil in oblikovali nabor kompetenc, ki so pri izvajanju te dejavnosti pomembne za uspešno doseganje zastavljenih ciljev.
Kombinacija znanj, dodatnih usposabljanj in kompetenc pomeni okvir uspešnega prodajalca. Pri tem ima odločilno vlogo kadrovski menedžment v podjetju. Keywords: prodajalci, motorna vozila, kompetence, izobraževanje, usposabljanje Published in ReVIS: 13.12.2024; Views: 174; Downloads: 4
Full text (1,65 MB) |