1. Učinki ukrepov na področju minimalne plače v DSO Novo mesto in vpliv plačne politike v času epidemije na dohodke zaposlenihPolona Bukovec, 2024, not set Abstract: Svet je poln informacij, ki jih potrebujemo, da presodimo, katera odločitev bo imela za nas najboljši izid. To pomeni, da ima informacija svojo vrednost. Zelo podobno je tudi v poslovni sferi. Podjetja za uspešno poslovanje potrebujejo neračunovodske in računovodske informacije. Gre za informacije o preteklih in prihodnjih procesih in stanjih, ki izhajajo iz računovodstva. Ker pa podjetja za svoje delovanje potrebujejo usposobljeno osebje, so za uspešno kadrovsko upravljanje ključnega pomena računovodske informacije, ki so v največji meri povezane s stroški dela. Ob tem pa so računovodske informacije neločljivo povezane z davčno zakonodajo.
Namen magistrskega dela je bil proučiti, kako stroški dela v proučevani organizaciji vplivajo na celotne odhodke, kakšno povprečno bruto plačilo v primerjavi s povprečjem v RS prejemajo zaposleni v Domu starejših občanov Novo mesto in kakšne spremembe plačne politike povzroča dvig minimalne plače. Ugotovili smo, da je plačni sistem z delnimi posegi v plače le na določenih področjih še poglobil anomalije med različnimi poklicnimi skupinami. Tudi minimalna plača ne dosega svojega namena, saj se z njenim dvigom povečuje število zaposlenih, ki ravni minimalne plače ne dosegajo več. Na drugi strani pa se z enostranskim posegom v plačni sistem podira razmerje do visokokvalificiranih zaposlenih. Z vidika davčne zakonodaje smo dodatno ugotovili, da je implementacija ukrepov v času epidemije covida-19 vplivala na ekonomski status zaposlenih v dejavnosti zdravstva in socialnega varstva v javni mreži pozitivno, saj so prejeli bistveno višje neto koristi kot zaposleni v drugih dejavnostih javnega sektorja. Vsekakor pa je nujna reforma plačnega sistema v javnem sektorju zaradi pravičnejših in motivacijskih plač. Keywords: računovodske informacije, stroški dela, plača, minimalna plača, epidemija covida-19 Published in ReVIS: 21.04.2024; Views: 395; Downloads: 20 Full text (1,55 MB) |
2. Analiza zadovoljstva in pripadnosti v podjetju Mizarstvo Peternelj d. o. o.Julija Peternelj, 2022, undergraduate thesis Abstract: Zadovoljstvo in pripadnost sta eni izmed ključnih dejavnikov uspešnega delovanja podjetja. Do občutka pripadnosti pri zaposlenih lahko pridemo samo z njihovim zadovoljstvom, za zadovoljstvo zaposlenih pa mora podjetje skrbeti vsak dan, zato redna preverjanja zadovoljstva predstavljajo bogat vir informacij, ki lahko podjetju prikažejo dejansko situacijo zadovoljstva med zaposlenimi. Z izvedbo intervjujev v podjetju Mizarstvo Peternelj d. o. o. smo ugotovili, da so zaposleni v podjetju zadovoljni in pripadni. Pripadnost se stopenjsko nekoliko razlikuje in je večja med zaposlenimi za daljšo delovno dobo. Eden pomembnejših dejavnikov v podjetju pa je medsebojni odnos s sodelavci. Keywords: zadovoljstvo, pripadnost, plača, medsebojni odnosi, kultura podjetja, klima podjetja, dejavniki zadovoljstva, dejavniki pripadnosti Published in ReVIS: 01.09.2022; Views: 745; Downloads: 59 Full text (1,13 MB) |
3. Plača javnega uslužbenca s poudarkom na redni delovni uspešnosti : diplomsko deloErika Marot, 2021, undergraduate thesis Abstract: V Sloveniji imamo za celotni javni sektor enotni plačni sistem. Sistem plač javnega sektorja je podprt z Zakonom o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS). Zakon zasleduje tri temeljna načela, eno od teh je stimulativnost plač. Spremenljivi del plače lahko pomembno vpliva na višino izplačane plače, kar pa bi lahko povezali z dobrimi rezultati in uspešnostjo pri delu. Poudarek moje diplomske naloge je na redni delovni uspešnosti. Predvidevam, da stimulativnost plač, kamor spada redna delovna uspešnost, motivira javne uslužbence k boljši učinkovitosti in boljšim delovnim rezultatom. Vsi državljani smo uporabniki storitev javnega sektorja in želimo dobre storitve, ki nam jih zagotavljajo javni uslužbenci. Ker so zadovoljni delavci dobri delavci, je pomembno, da je plačni sistem urejen kakovostno, uspešno in pravično. Če je sistem plač in nagrajevanja dober in pravičen, so posledično zadovoljni in motivirani tudi javni uslužbenci. Nagrajevanje javnih uslužbencev z redno delovno uspešnostjo za doseganje nadpovprečnih rezultatov pri delu je tesno povezano z avtonomijo in svobodo nadrejenih oziroma ocenjevalcev. V diplomski nalogi analiziram in primerjam kako so bili ocenjeni javnih uslužbencev v Javnem zavodu OŠ Toneta Čufarja Maribor, v dveh zaporednih ocenjevalnih obdobjih in skušam ugotoviti, ali je izplačilo dela plače za redno delovno uspešnost dodatna motivacija za javne uslužbence. Ugotovila sem, da nagrada za redno delovno uspešnost v Javnem zavodu OŠ Toneta Čufarja Maribor ni pomembno motivirala delavcev, večji vpliv je zaznati v plačni skupini J. Ta napredek v drugem ocenjevalnem obdobju bi pripisala dejanskemu povečanju obsega dela, predvsem zaposlenih v plačni skupini J (kuharji in čistilke), saj so bile šole večji del prvega ocenjevalnega obdobja zaprte. Predvidevam, da se v obravnavanem javnem zavodu OŠ Toneta Čufarja Maribor dogaja ravno to, na kar so opozorili na ministrstvu, da se z delom plače za redno delovno uspešnost poskuša vsaj malo izboljšati plače najslabše plačanim javnim uslužbencem Keywords: javni uslužbenec, plača, redna delovna uspešnost, stimulativnost, motivacija Published in ReVIS: 25.08.2022; Views: 1445; Downloads: 73 Full text (592,85 KB) |
4. |
5. Preučevanje motivacije v zavodu MotivŠpela Kos, 2018, undergraduate thesis Abstract: Z vprašanjem, kako spodbuditi zaposlene, da bodo prizadevno, vestno ter zlasti inovativno udejanjili cilje organizacije, se danes ukvarjajo tako teoretiki in praktiki.
Odgovor pa ni tako preprost, saj se motivi za opravljanje dela pri ljudeh razlikujejo. Motivacijo je mogoče spremljati le prek vedenja in ravnanja pri delu. Odgovornost vodje pa je, da prepozna razlike med posamezniki in uporabi ustrezne spodbude, s katerimi bo podjetje lahko doseglo zastavljene cilje. Delodajalec mora namreč nameniti pozornost motiviranju zaposlenih, če želi doseči uspeh in konkurenčno prednost na trgu.
Motivirani zaposleni so ključni za delovanje podjetja. Tisti, ki razume resnično vrednost zaposlenih, bo v podjetju ustvaril delovno klimo, ki bo spodbujala uspešnost uslužbencev in posledično delodajalca.
V diplomskem delu sem poskušala odkriti dejavnike, ki povečujejo motiviranost na delovnem mestu in posledično vodijo k zadovoljstvu zaposlenih, preučila, kako vodje v javnem sektorju motivirajo uslužbence in svoj tim, katere motivacijske prijeme pri tem uporabljajo in kako ti vplivajo na motiviranost in produktivnost ekipe.
Z empirično raziskavo v izbranem zavodu sem raziskovala, kako posamezni motivacijski dejavniki vplivajo na zaposlene, ocenila njihovo motiviranost in opredelila osnovne motive za delo. Keywords: motivacijski dejavniki, javni zavod, zadovoljstvo zaposlenih, odnosi, plača, motiv. Published in ReVIS: 09.11.2018; Views: 3341; Downloads: 136 Full text (1,37 MB) |
6. |
7. |
8. Motiviranje in nagrajevanje zaposlenih v Vrtcu Najdihojca, enota Biba : diplomska nalogaSimona Trstenjak, 2017, undergraduate thesis Keywords: motivacija, zaposleni, organizacija, motivacijske teorije, motivacijski dejavniki, nagrajevanje, vrste nagrad, plača, diplomsko delo Published in ReVIS: 24.10.2017; Views: 3477; Downloads: 178 Full text (993,70 KB) |
9. |