1. Digitalni mediji in uporaba digitalnih medijev v marketinške namene : diplomska nalogaJan Bučar, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali trenutne digitalne medije in njihovo uporabo pri digitalnem marketingu. Digitalni mediji vplivajo na vsakodnevno življenje posameznika, na poslovno okolje in družbo. V diplomski nalogi smo preverjali vpliv socialno-demografskih in socialno-ekonomskih dejavnikov na posameznikovo uporabo digitalnih medijev, pozitivne in negativne vplive digitalnih medijev na družbo ter vpliv digitalnega marketinga na razmišljanje kupcev. Ugotavljamo, da so sodobne oblike digitalnih medijev oz. kanali digitalnega marketinga v domeni pripadnikov mlajše populacije, ki lahko kot potrošniki učinkovito izkoristijo vse prednosti tovrstnega oglaševanja. Negativni vplivi digitalnih medijev se kažejo predvsem v zasvojenosti posameznikov in manjši povezanosti ljudi, pozitivni vplivi pa v hitrejši komunikaciji med posamezniki ter boljši in hitrejši dostopnosti informacij. Vpliv digitalnega marketinga na nakupne odločitve potencialnih kupcev je lahko tako pozitiven kakor negativen, pri čemer agresivno oglaševanje večkrat odvrne potrošnika od nakupa. Keywords: digitalni mediji, digitalni marketing, posameznik, kupec, družba Published in ReVIS: 02.12.2024; Views: 559; Downloads: 20
Full text (908,71 KB) |
2. Kodeksi etike pravnih poklicev : diplomsko deloŠpela Švabelj, 2022, undergraduate thesis Abstract: Etika in morala sta pogosto smatrani kot samoumevni zahtevi pri delovanju vseh posameznikov v sodobni družbi. Ko govorimo o etičnosti posameznika, se predvsem sprašujemo, ali deluje dobro ali deluje zlonamerno. Na podlagi tovrstnega vprašanja se razvija tudi moralnost posameznikovega obnašanja. Ko delujemo kot posamezniki ali kot del neke večje družbe, moramo upoštevati principe, ki nas vodijo v boljše odnose, boljše življenje in boljše življenje v družbi. Zavoljo tega pogosto priskočimo na pomoč ljudem v stiski, pomagamo starejšim pri opravljanju vsakodnevnih opravkov, ponudimo roko nekomu, svoj čas, voljo ali materialne dobrine, zato da bi nekdo lažje zaživel. Vse to delamo, ker smatramo, da je to etično in moralno od nas. Etično z vidika presoje, da želimo dobro, moralno kot skupek naših principov delovanja v dobri luči. Skozi čas so se principi moralnosti oblikovali paralelno z razvojem sodobne družbe. Pa vendar se ljudje pogosto znajdemo na razcepu, ko se vprašamo, ali bo naše dejanje dovolj dobro, če bo nekje pustilo slabe posledice, ali je morda bolje delovati drugače. Napisana in nenapisana pravila ne predvidevajo vseh potencialnih situacij, zaradi česar se zopet znajdemo pred etično dilemo, če želimo delovati dobro ali slabo, če želimo delovati po določenih načelih, kot so na primer krščanska, ali pa enostavno delujemo po prvotnem impulzivnem instinktu, ker se nam to v tistem momentu zdi pravilna odločitev. S tovrstnimi vprašanji se srečujemo tudi pri opravljanju svoje službe, kjer je naše delovanje pogosto pod drobnogledom drugih. Delovno mesto je prostor, kjer se od nas pričakuje ugledno, profesionalno, spoštljivo in vzorno vedenje, zato se naše obnašanje tam prilagodi okolju in družbi in je morda drugačno, kot bi bilo v našem prostem času. Vendar ali bi se obnašali povsem tako, če bi bilo naše delovno mesto v pravnem poklicu, kjer bi se od nas pričakovalo drugačno obnašanje že zaradi določene medijske izpostavljenosti, varovanja uglednosti, kot tudi zaradi zaupanja ljudstva v naše pravično delo? V slednjem primeru so v pomoč kodeksi etike, kateri zajemajo posamezna načela obnašanja pravnih poklicev med opravljanjem njihovega dela kot tudi v zasebnem času, zavoljo varovanja ugleda in ohranjanju zaupanja ljudstva. Keywords: posameznik, etika, pravila, obnašanje, odločanje Published in ReVIS: 22.11.2022; Views: 1556; Downloads: 58
Full text (587,58 KB) |
3. Mobing na delovnem mestu v podjetju XAmela Tabaković, 2022, undergraduate thesis Abstract: S terminom mobing označujemo duševno ali čustveno zlorabljanje ter nasilno vedenje na
delovnem mestu. Pojavi se, kadar skupina sodelavcev, en sam sodelavec, nadrejeni ali podrejeni
izvaja načrtna in nemoralna dejanja do drugega posameznika. Ta dejanja se morajo dogajati
daljše časovno obdobje, da bi jih lahko označili kot mobing oziroma trpinčenje.
Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu smo predstavili pojem mobing,
vrste, oblike in posledice mobinga, kako mobing prepoznati ter vzroke za nastanek mobinga. V
empiričnem delu pa smo preverili prisotnost mobinga v izbranem podjetju in ugotovili, kakšno
vlogo imajo spol, položaj in starost pri tem.
Osnovni namen diplomskega dela je širši javnosti predstaviti pojem mobing in jo seznaniti o
posledicah, ki jih ta težava prinaša, hkrati pa na primeru podjetja X proučiti prisotnost mobinga. Keywords: mobing, trpinčenje, psihično nasilje, organizacija, posameznik Published in ReVIS: 15.09.2022; Views: 1657; Downloads: 84
Full text (1,07 MB) |
4. |
5. |
6. Človekovo dostojanstvo kot temelj demokratičnega sistema : magistrsko deloPetra Kleindienst, 2014, master's thesis Keywords: človekovo dostojanstvo, demokratični sistem, ustavna demokracija, neposredna demokracija, referendum, človekove pravice, etično soglasje, integriteta, država, skupnost, družba, temeljne vrednote, človek, posameznik, skupno dobro, vladavina prava Published in ReVIS: 14.12.2017; Views: 5297; Downloads: 351
Full text (949,93 KB) |