1. |
2. Inoviranje trajnostnega poslovnega modela skupnostne samooskrbe z električno energijo iz obnovljivih virovJan Zakrajsek, 2021 Abstract: Uredba o samooskrbi z električno energijo iz obnovljivih virov energije predstavlja temelj razvoja skupnostne samooskrbe v Sloveniji. Skupnostna samooskrba omogoča aktivnim odjemalcem, občinam, energetskim podjetjem in drugim tržnim deležnikom, da se povezujejo in aktivno sodelujejo na trgu električne energije, ki je bil v preteklosti rezerviran za tradicionalne in centralizirane energetske sisteme. Na tej podlagi se odpirajo številne priložnosti za razvoj novih inovativnih poslovnih modelov, ki bodo poleg ekonomskih ciljev zasledovali tudi cilje trajnostnega razvoja.
Za inoviranje poslovnega modela skupnostne energetske samooskrbe sem uporabil orodje Canvas – platno poslovnega modela, ki sta ga razvila priznana avtorja Osterwalder in Pigneur, za potrebe trajnostnega razvoja pa nadgradila nemška avtorja Tiemann in Fichter. Gre za mednarodno uveljavljeno orodje za inoviranje poslovnih modelov, ki na inovativen in sistematičen način prikaže logiko, kako organizacija kreira, izvaja in zajema vrednost.
V procesu inoviranja sem opredelil ključne gradnike poslovnega modela in jih z vidika vseh treh ključnih partnerjev (aktivni odjemalec, občina in energetsko podjetje) povezal v smiselno, trajnostno naravnano in ekonomsko učinkovito celoto, ki bo snovalcem tovrstnih projektov pomagala do lažje in bolj učinkovite praktične implementacije. Found in: ključnih besedah Keywords: samooskrba, skupnostna samooskrba, električna energija, obnovljivi viri energije, trajnostni razvoj, sončna elektrarna, inoviranje, poslovni model Canvas, denarni tok, neto sedanja vrednost, notranja stopnja donosa Published: 27.07.2021; Views: 1531; Downloads: 142 Fulltext (3,81 MB) |
3. |
4. Ocena vrednosti za potrebe prodaje izbranega tehnološkega podjetjaJože Weingartner, 2023 Abstract: POVZETEK
Ocene vrednosti podjetij izvajamo za različne namene, pri katerih moramo upoštevati pravne in strokovne podlage, da bi nepristransko, pravično in pošteno ocenili vrednost podjetja. Da pa bi prišli do korektnih rezultatov, morajo ocenjevalci dobiti transparentne podatke in informacije, ki jih uporabijo pri nadaljnjem delu. Metode, ki jih uporabljamo za oceno vrednosti podjetja, so na donosu zasnovan način, način tržnih primerjav in na sredstvih zasnovan način, vsaka od njih pa ima svoje prednosti in slabosti glede na namen in status ocenjevanega podjetja. Razlogi in nameni za ocenjevanje vrednosti podjetij so nakup ali prodaja, ocena stvarnih vložkov, preoblikovanje podjetja, izstop družbenika, računovodsko poročanje, sanacije, likvidacije, stečaji, potrebe bank itd. V našem primeru bomo izdelali oceno vrednosti malega tehnološkega podjetja za namen prodaje. Found in: ključnih besedah Keywords: ocena vrednosti, metode vrednotenja, finančna analiza, sedanja vrednost, prihodnja vrednost, diskontna stopnja, koeficienti, dejavniki tveganja, poštena vrednost podjetja. Published: 13.07.2023; Views: 335; Downloads: 23 Fulltext (1,79 MB) |