1. Ureditev digitalnih platform in oglaševanje v kontekstu novega Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPOT-1) : magistrsko deloPia Koprivc, 2025, magistrsko delo Opis: V sodobni družbi so digitalne platforme postale ključni element poslovnega okolja – omogočajo inovativne poslovne modele in ustvarjajo gospodarsko vrednost, hkrati pa prinašajo nove izzive v smislu varstva potrošnikov in praks oglaševanja. S sprejetjem nove zakonodaje želi zakonodajalec okrepiti zaščito potrošnikov na digitalnih platformah, vključno z regulacijo oglaševanja. Pri pisanju sem si pomagala z deskriptivno metodo, primerjalno metodo, metodo kompilacije, pravno analizo oz. analitično metodo, metodo študije primerov, aksiološko metodo in deduktivno metodo. Namen magistrskega dela je celovito prikazati novo ureditev digitalnih platform, vključno z vidikom oglaševanja in zakonsko ureditev varstva potrošnikov po novem zakonu. Ugotovila sem, da novi Zakon o varstvu potrošnikov širi definicijo blaga na digitalne vsebine ter uvaja posebne zahteve za njihovo dobavo, kar povečuje zaščito potrošnikov in transparentnost v digitalnem prostoru. Akt o digitalnih storitvah bo v prihodnosti preoblikoval regulacijo digitalnih platform in oglaševanja, saj uvaja nove obveznosti glede varnosti in odgovornosti ter uporabnikom omogoča večji nadzor nad osebnimi podatki. Odločitve Sodišča EU v primerih Uber in Airbnb so prispevale k oblikovanju pravnega okvira za digitalne platforme, s čimer so okrepile regulacijo ekonomije delitve in izboljšale pravice potrošnikov, hkrati pa spodbudile poštene konkurenčne pogoje ter postavile temelje za prihodnje zakonodajne pobude v EU. Ugotovitve magistrskega dela poglabljajo razumevanje ureditev in zakonskih določb, ki se nanašajo na digitalne platforme in oglaševanje, kar je koristno tako za zakonodajalce kot tudi druge zainteresirane strani pri razvoju pravičnega in učinkovitega okvira za varstvo potrošnikov na digitalnih platformah. Ključne besede: varstvo potrošnikov, oglaševanje, digitalna platforma, digitalna storitev, Akt o digitalnih storitvah Objavljeno v ReVIS: 10.07.2025; Ogledov: 78; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,03 MB) |
2. ANALIZA TRENUTNE POZICIJE TV CELJE NA SLOVENSKEM TRGU TER PRILOŽNOSTI ZA DVIG NJENE PREPOZNAVNOSTI S POMOČJO DRUŽBENIH OMREŽIJNik Pfeifer, 2025, ni določena Opis: V diplomskem delu je predstavljena mreža TV postaj v Sloveniji, opisano je delovanje TV Celje in njenih načrtov v prihodnje, narejena je analiza teoretičnih virov o vrsti družbenih medijev in njihovega vpliva na oglaševanje na TV postajah. V empiričnem delu smo raziskali vpliv družbenih medijev na poslovno politiko delovanja TV postaj. Ugotavljamo, da imajo družbena omrežja pomemben vpliv na način, kako ljudje spremljajo medijske vsebine in da bi povečana prisotnost TV Celje na družbenih omrežjih zelo verjetno pozitivno vplivala na njeno gledanost. Ne moremo pa z veliko gotovostjo trditi, da bi se v primeru povečanja gledanosti televizije povečalo zanimanje za oglaševanje. Ključne besede: TV Celje, družbeni mediji, oglaševanje, gledanost televizije Objavljeno v ReVIS: 13.06.2025; Ogledov: 126; Prenosov: 1
Celotno besedilo (2,33 MB) |
3. Ubogi oglaševalci : zbirka pesmi in pisem-apelovSrečo Zakrajšek, 2025, umetniško delo Opis: Svet oglaševanja je poln kontrastov – na eni strani stoji bleščeč sijaj kreativnih idej, ki nas navdušujejo in prepričujejo, na drugi pa sence resničnosti, v katerih ustvarjalci vsakodnevno lovijo ravnotežje med osebnimi vrednotami, profesionalnimi pritiski in zahtevami trga. Zbirka Ubogi oglaševalci razgrinja to dvojnost skozi otožne in optimistične pesmi ter pisma-apele. Vabi vas, da pogledate preko sijoče površine reklamnega sveta in uzrete ljudi, ki ga soustvarjajo – z vsemi njihovimi občutki, sanjami in stiskami. Naj vas nagovori k razmisleku o odgovornosti vseh nas, ki sprejemamo sporočila oglaševalcev, in k iskanju poti, kjer bo ustvarjalnost zares služila dobremu. Ključne besede: pesmi, pisma, apeli, oglaševanje, oglaševalci, umetna inteligenca, ChatGPT Objavljeno v ReVIS: 14.02.2025; Ogledov: 564; Prenosov: 15
Celotno besedilo (458,65 KB) |
4. |
5. |
6. Odnos potrošnikov do spletnih prodajnih akcij : diplomsko deloNataša Volavšek, diplomsko delo Opis: Pospeševanje spletne prodaje je eno najbolj razširjenih komunikacijskih orodij na internetu. Spletno nakupovanje kupcem prinaša izjemne koristi, zato se hitro širi po vsem svetovnem trgu. V teoretičnem delu smo iskali tudi razvoj in razsežnosti spletne prodaje, preučili pa smo tudi trende, ki se kažejo v spletni prodaji v prihodnosti. V praktičnem delu pa smo izvedli spletno anketo med uporabniki družbenih omrežij, s katero smo ugotovili odnos slovenskih potrošnikov do spletnih oglaševalskih akcij. V vzorcu je bilo 93 oseb.
Anketiranci menijo, da ima spletno oglaševanje pozitiven vpliv na ekonomijo, prav tako pa ga pogosto povezujejo z virom informacij. Anketiranci ne želijo deliti svojih podatkov v povezavi s spletnim oglaševanjem, poleg tega menijo, da je spletno oglaševanje pogosto preveč invazivno. Ugotavljamo, da je treba spremeniti negativen odnos do spletnega oglaševanja na način, da je spletno oglaševanje bolj kredibilno, zabavno in zaupanja vredno. S pomočjo rezultatov raziskav se lahko spletno oglaševanje osredotoči na ciljne skupine, s katerimi je spletno oglaševanje bližje in se izogne skupinam, ki jih spletno oglaševanje ne pritegne. Ključne besede: potrošniki, oglaševanje, spletne prodajne akcije, spletna prodaja Objavljeno v ReVIS: 13.12.2024; Ogledov: 473; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,61 MB) |
7. |
8. |
9. Etika oglaševanja včeraj, danes, jutriBarbara Borštnar, 2024, ni določena Opis: Na kakšen način bodo oglaševalci privabljali kupce, je odvisno tudi od etičnosti menedžmenta organizacije. Da s svojim oglasom ne bi užalili potrošnikov, je potrebno upoštevati etična načela v oglaševanju. V Sloveniji to področje poleg zakonske podlage ureja Slovenski oglaševalski kodeks, ki je osnova pri presojanju posameznih oglasov na Oglaševalskem razsodišču. Vse to je bila osnova za raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti razsežnost etične ozaveščenosti med Slovenci na splošno, na področju oglaševanja in kaj pričakujejo v prihodnosti. Prišli smo do zaključka, da spol, starost in splošna izobrazba ne vplivajo pomembno pri zaznavanju etike in njenih kršitvah v oglasnih sporočilih. Ljudje izkazujejo velik interes za izobraževanje na področju etike, posledica pa je tudi pogostejše opažanje etičnih kršitev. Večina meni, da bo potreben večji poudarek na etiki, saj bi s tem lahko vplivali tako na ravnanje posameznikov, kot tudi na ravnanje medijev in podjetij. Ključne besede: etika, oglaševanje, etika v oglaševanju, etične kršitve, Slovenija Objavljeno v ReVIS: 07.09.2024; Ogledov: 767; Prenosov: 24
Celotno besedilo (1,68 MB) |
10. |