1. Marketing in prodaja sta kot pes in mačkaKarmen Ferlan, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu sta s teoretičnim in praktičnim delom predstavljena problematika konflikta med oddelkoma za marketing in prodajo ter njuno ne sodelovanje. Teoretični del opisuje, kaj sta marketing in prodaja ter njune naloge. Praktični del sestavljata hipoteza, ki izhaja iz teorije, in dokazovanje le-te s pomočjo analize v podjetjih. Rdeča nit diplomskega dela sta analiza sodelovanja med oddelkoma in postavitev smernic za izboljšanje le-tega v podjetjih.
V Sloveniji je še veliko prostora za izboljšave. Ker je ključ do uspešne prodaje in doseganja zastavljenih ciljev, je pomembno, da se podjetja s problematiko soočijo in jo začeti čim hitreje reševati. Keywords: marketing, prodaja, sodelovanje marketinga in prodaje, tekmovanje, konflikt Published in ReVIS: 19.06.2024; Views: 815; Downloads: 29
Full text (1,71 MB) |
2. Kako kupec izbere določena športna oblačila - kaj v resnici vpliva na nakupno odločitevNika Cene, 2023, undergraduate thesis Abstract: Na odločitev za nakup vpliva veliko dejavnikov, ki se razlikujejo med sabo od posameznika do posameznika, kar predstavlja velik izziv tudi za tržni in marketinški oddelek.
Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na nakupno odločitev. V teoretičnem delu bomo na kratko predstavili vse te zasnove ter obravnavali, kaj je pojem blagovne znamke. Raziskali bomo zgodovinski razvoj na področju blagovnih znamk ter jih na kratko nekaj tudi predstavili. V naslednjem delu bomo skušali proučiti tudi vedenje kupcev v procesu odločanja o nakupu in dejavnikov, ki vplivajo na nakupno vedenje. Keywords: vedenje kupcev, proces odločanja, vplivi na nakup, športna oblačila, blagovna znamka, kupčeve potrebe. Published in ReVIS: 26.03.2024; Views: 954; Downloads: 29
Full text (1,10 MB) |
3. Oskrba starejših in invalidnih oseb na domu - poslovni načrtNina Jelen, 2023, undergraduate thesis Abstract: Tema diplomskega dela je priprava poslovnega načrta za podjetje Oskrba starejših in invalidnih oseb na domu. Trenutno v Sloveniji podjetništvo v tej panogi še ni razvito, vendar ima dober potencial, da se bo začelo razvijati. V Sloveniji je vedno več starejših ljudi, ki potrebujejo občasno pomoč. Gre za to, da se uporabniku omogoči čim lažje in čim daljše dostojno življenje v domačem okolju in se tako ohranja njegova samostojnost čim dlje.
Cilj diplomskega dela je ugotoviti, ali je v savinjsko-šaleški regiji dovolj povpraševanja po tej storitvi, da lahko ustanovimo podjetje, ki prinaša dobiček. Keywords: poslovni načrt, pomoč na domu, staranje prebivalstva, podjetništvo, dobiček Published in ReVIS: 13.09.2023; Views: 1016; Downloads: 19
Full text (995,10 KB) |
4. Uporaba družbenih omrežij v B2B trženju in znamčenjuDavid Šinko, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljena uporaba družbenih omrežij v okolju B2B kot rešitev za olajšanje prodajnega procesa. Prodajni proces B2B je dolg in zahteven proces, ki se mora izvajati z izredno strateškim pristopom, predvsem pa gre pri tem le za tehnično prodajo, pri čemer je treba ciljnega kupca ves čas izobraževati o rešitvah podjetja. Podjetja B2B lahko tako družbena omrežja uporabijo kot način promocije svojih izdelkov ali storitev ter predvsem izobraževanja svoje ciljne skupine, kar jim prihrani čas in denar, ki bi sicer moral biti investiran v izobraževanje na terenu. Keywords: Družbena omrežja, B2B poslovno okolje, B2B prodaja, Strategija družbenih omrežij, Prodajni proces. Published in ReVIS: 28.03.2023; Views: 1127; Downloads: 33
Full text (1,27 MB) |
5. Psihološki vpliv družbenih omrežij na nakupne odločitve mladihAleksandra Damjanić, 2023, undergraduate thesis Abstract: Temeljni cilj diplomskega dela je podati informacije o vplivu družbenih omrežij na nakupne odločitve, posebej pri mlajših generacijah, ki odraščajo z njimi. Življenja si namreč ni mogoče predstavljati brez tehnologije in pametnih naprav ter njihove vsebine – posebej omrežij, ki nam nudijo neomejeno število informacij in številne interaktivne možnosti.
Kakšen je torej pravzaprav vpliv družbenih omrežij na nas in kakšne posledice ima na naša življenja?
Trenutno je na družbenih omrežjih več bilijonov uporabnikov. Omrežja ne ponujajo samo sledenja drugim uporabnikom in komunikacijskih storitev, ampak tudi video klice, iskanje poslov, nakupovanje itd. Keywords: družbena omrežja, nakupovanje, potrošniško vedenje, nakupne odločitve, komunikacijske storitve, tehnologija Published in ReVIS: 16.03.2023; Views: 1386; Downloads: 102
Full text (2,11 MB) |
6. Vpliv prodajalca na nakupno odločitevSaša Rakita, 2022, undergraduate thesis Abstract: Uporaba spleta in tehnična dovršenost kupca spreminjata vlogo prodajalca, ki ima opravka z izobraženim kupcem. V diplomskem delu me je zanimalo, kdo je sodoben prodajalec, kakšne sposobnosti in lastnosti mora imeti in s katerimi inovativnimi tehnikami prodaje lahko vpliva na nakupno odločitev kupca.
V opravljeni raziskavi sem ugotovila, da je najpomembnejša značilnost prodajalca samozavest, najšibkejša pa neznanje. Prodajalci s kupcem najraje komunicirajo neposredno in se zavedajo moči prvega vtisa pri stranki. Reden pristop, majhni redni stiki in obveščanje o novostih so se izkazali kot najpogosteje uporabljene psihološke prodajne tehnike. V podjetjih, kjer so se posluževali izobraževanj, so le-ta ocenili kot uspešna. Keywords: sodobni prodajalec, prodajni proces, inovativne tehnike prodaje, izobraženi kupec, komunikacija Published in ReVIS: 23.09.2022; Views: 1301; Downloads: 82
Full text (1,40 MB) |
7. Poslovni načrt - potovalne torbe za pseNika Mavri, 2022, undergraduate thesis Abstract: V zadnjih letih, tako v Sloveniji kot v tujini narašča število hišnih ljubljenčkov in povpraševanje po storitvah, namenjenih tako lastnikom kot njihovim štirinožnim prijateljem. Ta trend se je v obdobju pandemije še povečal, kar nakazuje na zanimivo poslovno priložnost. Kot lastnica psa sem se odločila analizirati možnost vstopa v ta sektor in strankam ponuditi nekaj, česar na slovenskem trgu še ni zaslediti. Problem, ki ga obravnava naloga, je priprava poslovnega načrta za proizvodnjo in prodajo izdelka “Potovalna torba za pse”.
Temeljni cilji diplomskega dela je opredeliti projekt s praktičnega vidika, analizirati trg in panogo ter pripraviti strategijo razvoja blagovne znamke. Keywords: poslovni načrt, podjetništvo, izdelki za hišne ljubljenčke, psi, potovalna torba Published in ReVIS: 27.08.2022; Views: 1267; Downloads: 48
Full text (1,76 MB) |
8. Poslovne priložnosti podjetij za prodajo na spletnih tržnicah v času pandemije Corona virusa Covid-19Urban Jozelj, 2021, undergraduate thesis Abstract: Ukrepi, ki so jih sprejele vlade za preprečevanje širjenja bolezni (COVID-19), so vplivale na vse ekonomske sektorje, predvsem na maloprodajnem področju.
V tekmi s časom se kot velik tržni potencial ponuja tržni model spletnih tržnic, ki omogočajo prodajo izdelkov proizvajalca, distributerja ali ponudnika storitev preko obstoječe spletne strani/tržnice. V diplomskem delu bomo raziskali spletne tržnice in ugotavili kakšne so prednosti le teh.
Predvidevamo, da za manjše podjetje, ki ponuja blago ali storitev, pomeni vstop v spletno tržnico manjši vložek in nižje stroške z večjimi možnostmi uspeha kot vzpostavitev lastne spletne trgovine. Keywords: spletna tržnica, elektronsko trženje, prednosti spletne tržnice, pandemija, koronavirus, spletna trgovina Published in ReVIS: 13.06.2022; Views: 1497; Downloads: 55
Full text (515,89 KB) |
9. Vpliv barve embalaže na nakup potrošnikaŠpela Jereb, 2021, undergraduate thesis Abstract: Odnos med psihologijo barv in vedenjem potrošnikov je v poslovnem okolju glavno središče večine marketinških dejavnosti. V času, ko je naša družba predvsem potrošno naravnana, pri tem pa nizko motivirana v procesu nakupnega odločanja, barva embalaže odigra veliko vlogo. Moja raziskava je pokazala, da je barva embalaže kozmetičnega izdelka zelo pomemben dejavnik pri potrošnikovem izboru izdelka, saj izraža vsebino in služi kot vir informacij o lastnostih in pomenu izdelka, skozi izgled pa mu oblikuje imidž ter vpliva na vrednotenje izdelka v očeh potrošnika. Keywords: embalaža, barva, potrošnik, nakup, odločitev. Published in ReVIS: 20.11.2021; Views: 2107; Downloads: 115
Full text (2,26 MB) |
10. Vpliv družbenih omrežij na uspešnost prodajeDejan Bursać, 2021, undergraduate thesis Abstract: V pričujočem diplomskem delu z naslovom Vpliv družbenih omrežij na uspešnost prodaje smo v teoretičnem delu prikazali koncept spletnih družbenih omrežij, kjer smo jih opredelili, prikazali njihovo zgodovino in se osredotočili na Facebook in Instagram. Prav tako smo prikazali pomen in uporabo družbenih omrežij v podjetjih, kjer smo opisali tržno komuniciranje na družbenih omrežjih, prodajo prek družbenih omrežij, merjenje angažiranosti, trženje prek vplivnežev in prednosti ter tveganja pri poslovanju. V empiričnem delu smo na podlagi treh podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo na družbenih omrežij, raziskovali vpliv teh omrežij na samo prodajo, ob pomoči informacij podjetij pa smo prikazali, da družbena omrežja zelo vplivajo na prodajo, da sta družbeni omrežji Instagram in Facebook zelo pomembni za pospeševanje prodaje in da se pri prodaji na družbenih omrežjih kažejo velike prednosti v primerjavi s tradicionalno prodajo. Keywords: spletna prodaja, merjenje angažiranosti, družbena omrežja, Instagram, Facebook. Published in ReVIS: 23.09.2021; Views: 2547; Downloads: 110
Full text (1,27 MB) |