Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Načrtovanje rasti v podjetju Pečjak d.o.o.
Igor Radosavljevič, 2016

Abstract: V diplomskem delu predstavljam pekarsko podjetje Pečjak, d. o. o., ki je bilo ustanovljeno pred 40 leti, ko je iz male obrtniške proizvodnje keksov zraslo v eno večjih pekarskih podjetij v Sloveniji. Cilj poslovnega načrta, ki je podrobneje opisan v diplomskem delu, je predvsem temeljil na povečanju realizacije na tujih trgih. Program, ki ga bodo tržili v tujini, vsebuje vse zamrznjene izdelke, ki omogočajo hitro pripravo preprostega obroka. Podjetje bo na že obstoječih trgih skušalo povečati tržni delež s starimi in tudi kasnejšimi novimi produkti. Če bo primarni načrt izpolnjen, se bo podjetje osredotočalo tudi na nove, dodatne trge. Zamrznjeni izdelki so zelo prodajani na tujih trgih, zato si podjetje želi povečati izvoz na že obstoječe tuje trge. Podjetje prodira na tuje trge že 20 let in je pri tem zelo uspešno. Najbolj so razviti na avstrijskem trgu, sledi hrvaški trg, kjer so največji izvozniki zamrznjenega izdelka, t. i. bureka, na Balkanu. Prav tako so svojo dejavnost razvili v Švici, Nemčiji, Rusiji, na Madžarskem, Slovaškem in Poljskem. Zahodni trg jim predstavlja veliko težavo zaradi visokih zagonskih stroškov in zelo močne konkurence. Pozitivna stran tega trga je, da so ljudje dobro obveščeni o globoko zamrznjenem programu in ga na veliko kupujejo. Poglavitni razlog za to je hiter življenjski slog, ki jim ne dovoli priprave domačih obrokov. Drugačna situacija je na vzhodnem trgu, saj so za razliko od zahodnega slabo seznanjeni s temi produkti. Veliko družin se še vedno zateka h kuhanju domače hrane in kupovanju svežih izdelkov. Prav tako so izdelki iz globoko zamrznjenega programa bistveno dražji kot sveži izdelki. Podjetje zagotavlja, da so njihovi izdelki zelo kakovostni in narejeni iz naravnih sestavin. Vsak njihov zamrznjen obrok se lahko primerja z domačo pripravljeno jedjo. Kupcev tega programa bo iz leta v leto več, ker vse več družin ni veščih v kuhanju ali nimajo dovolj prostega časa. V Sloveniji imajo trenutno na trgu vodilni tržni delež pri prodaji globoko zamrznjenega programa. V Sloveniji ustvarijo 23.500.000 € prihodkov, v tujini pa 2.000.000 €. Prizadevajo si, da bi lahko v naslednjih petih letih prihodke v tujini povečali na 6.000.000 €, kar bi v podjetju predstavljalo 20-odstotno realizacijo.
Found in: ključnih besedah
Keywords: izvoz, globoko zamrznjen program, pekarna, realizacija, tuji trg, Pekarna Pečjak
Published: 07.03.2018; Views: 2155; Downloads: 161
.pdf Fulltext (1,15 MB)

2.
Zaznavanje sentimenta v novicah z globokimi nevronskimi mrežami
Andraž Pelicon, 2019

Abstract: Diplomska naloga se ukvarja z analizo sentimenta v novicah. To področje v zadnjem času pridobiva na priljubljenosti, predvsem v okviru napovedovanja gibanja finančnih trgov, vendar je za slovenski jezik še dokaj slabo raziskano. Za slovenščino sicer obstajajo modeli, osnovani na metodi podpornih vektorjev, vendar ti niso dostopni za javno uporabo. V okviru te raziskave smo zasnovali arhitekturo na osnovi nevronskih mrež, ki za klasifikacijo uporablja kombinacijo samodejno generiranih značilk in TF-IDF obtežitev. Modeli, ki uporabljajo omenjeno arhitekturo, dosegajo primerljive rezultate z že obstoječimi modeli in so sposobni učinkovitega učenja na korpusih v velikosti okrog 10.000 dokumentov. Najuspešnejši model iz raziskave je na voljo kot spletna storitev na naslovu classify.ijs.si.
Found in: ključnih besedah
Keywords: analiza sentimenta, novice, slovenščina, nevronske mreže, globoko učenje
Published: 04.10.2019; Views: 2270; Downloads: 87
.pdf Fulltext (1,48 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top