Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Vidik fizioterapije pri otrocih z motnjo avtističnega spektra in sorodnimi motnjami : pregled literature
Avtorji:ID Kos, Klara (Avtor)
ID Goubar, Patricija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DIP_Kos_Klara_2024.pdf (1,83 MB)
MD5: B9C9CF06A5611D5A0E908271F235257C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:UAMEU - Univerza Alma Mater Europaea
Opis:Uvod: Motnja avtističnega spektra in sorodne motnje so vse pogostejše diagnoze pri otrocih. Njihova etiologija še ni natančno opredeljena, vendar je znanstveno dokazano, da lahko več dejavnikov povzroči nagnjenost k motnjam. Na podlagi značilnosti stanj je treba razviti dejavnosti, ki spodbujajo gibalne vzorce, držo, komunikacijo, socializacijo in psihično stanje. Pri vsem tem pa je pomemben multidisciplinarni pristop. Namen: Namen diplomskega dela je s pomočjo strokovne in znanstvene literature ter že narejenih raziskav raziskati vpliv in vlogo fizioterapije pri otrocih z motnjo avtističnega spektra in s sorodnimi motnjami. Metode dela: Za pisanje diplomskega dela je bil izbran sistematični pregled literature. Uporabljene so bile metoda kompilacije, komparativna metoda, deskriptivna metoda, metoda analize in metoda sinteze. Uporabljena literatura v diplomskem delu je bila pridobljena s pomočjo orodij Google Scholar, PubMed, ScienceDirect in PEDro. V večini je bila uporabljena tuja literatura, napisana v letih 2014–2024. Rezultati: V pregled je bilo vključenih 17 raziskav, s katerimi so bili ugotovljeni pozitivni učinki hipoterapije, terapije senzorne integracije in telesne vadbe oz. hidroterapije na otroke z motnjami avtističnega spektra in s sorodnimi motnjami. Izstopajo predvsem izboljšanje telesnih spretnosti, senzorna integracija in vedenje. Razprava in zaključek: Ugotovitve so pokazale, da ne obstaja zlati standard pri zdravljenju motenj avtističnega spektra in sorodnih motenj. Namreč za zdravljenje teh motenj obstaja mnogo različnih fizioterapevtskih tehnik in metod, ki pri različnih pacientih različno pomagajo.
Ključne besede:MAS, Aspergerjev sindrom, ADHD, hipoterapija, senzorna integracija
Kraj izida:Maribor
Kraj izvedbe:Maribor
Založnik:K. Kos
Leto izida:2024
Leto izvedbe:2024
Št. strani:[6] f., 38 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-11228 Novo okno
UDK:616.896:615.8-053.2(043.2)
COBISS.SI-ID:219729923 Novo okno
Datum objave v ReVIS:18.12.2024
Število ogledov:224
Število prenosov:4
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Introduction: Autism spectrum disorder and related disorders are increasingly common diagnoses in children. Their etiology has not yet been precisely defined, but it has been scientifically proven that several factors can lead to a predisposition to the disorder. Based on the characteristics of the states, activities that promote movement patterns, posture, communication, socialization and psychological state should be developed. A multidisciplinary approach is important in all of this. Aim: The purpose of the thesis is to investigate the impact and role of physiotherapy in children with autism spectrum disorder and related disorders with the help of professional and scientific literature and already conducted research. Methods: We chose a systematic review of the literature to write the thesis. We used the compilation method, the comparative method, the descriptive method, the analysis method, and the synthesis method. The literature used in the thesis was searched on Google Scholar, PubMed, ScienceDirect and PEDro. We mostly used foreign literature written between 2014 and 2024. Results: 17 studies were included in the review, with which we determined the positive effects of hippotherapy, sensory integration therapy and physical exercise, respectively, hydrotherapy on children with MAS and related disorders. In particular, the improvement of physical skills, sensory integration and behavior stands out. Discussion and conclusion: Through writing the thesis, we realized that there is no gold standard in the treatment of MAS and related disorders. Namely, for the treatment of these disorders, there are many different physiotherapeutic techniques and methods that help different patients in diverse ways.
Ključne besede:Autism spectrum disorder, Aspergerʼs syndrome, ADHD, hippotherapy, sensory integration


Nazaj