Repository of colleges and higher education institutions

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Etična uporaba umetne inteligence (ChatGPT) v izobraževanju : priročnik za učitelje in študente medijskih študij
Authors:ID Zakrajšek, Srečo (Author)
Files:.pdf PRIROCNIK_ETICNA_UPORABA_UMETNE_INTELIGENCE.pdf (1,12 MB)
MD5: 4C4F2BE0D2DD14580389B14390FDB0D6
 
Language:Slovenian
Work type:Unknown
Typology:2.02 - Professional Monograph
Organization:FUDS - School of advanced social studies
Abstract:Priročnik "Etična uporaba umetne inteligence (ChatGPT) v izobraževanju" ponuja vpogled v odgovorno vključevanje umetne inteligence v akademsko okolje, s poudarkom na spoštovanju etičnih načel in preprečevanju zlorab. Namenjen je tako učiteljem kot študentom in zajema osnovne informacije o umetni inteligenci, njenih prednostih in omejitvah ter prinaša praktične primere in rešitve za etično uporabo. Priročnik vključuje konkretne primere, kako lahko ChatGPT uporabimo za iskanje virov, jezikovno podporo in generiranje idej, ne da bi s tem kršili pravila akademske integritete. Hkrati opozarja na situacije, kjer je uporaba umetne inteligence neprimerna, na primer pri samostojni pripravi zaključenih nalog brez avtorskega prispevka ali pri goljufanju na izpitih. Praktične rešitve, ki jih priročnik ponuja, zajemajo tudi smernice za učitelje, kako študente poučiti o pravilih in odgovornostih pri uporabi tehnologije. Priročnik poudarja pomembnost kritične presoje rezultatov, pridobljenih z umetno inteligenco, in spodbujanje ustvarjalnosti ter avtonomije študentov kljub razširjeni uporabi tehnologije. Sklepni del priročnika združuje teoretična in praktična spoznanja ter zagotavlja, da umetna inteligenca ostaja koristen pripomoček, ki dopolnjuje, a nikoli ne nadomešča človeškega dela, s čimer spodbuja etično uporabo, akademsko integriteto in kritično razmišljanje v izobraževalnem okolju.
Keywords:ChatGPT, umetna inteligenca, etika, etična uporaba umetne unteligence, priročniki
Place of publishing:Ljubljana
Place of performance:Ljubljana
Publisher:IAM visoka šola za multimedije, FUDŠ
Year of publishing:2025
Year of performance:2025
Number of pages:62 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-11354 New window
COBISS.SI-ID:221182467 New window
UDC:004.5
Publication date in ReVIS:21.01.2025
Views:48
Downloads:5
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Back