Naslov: | Poznavanje avtizma pri pedagoških delavcih v vzgojno-varstvenih zavodih : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Zdravstvene vede-Avtizem |
---|
Avtorji: | ID Ogris, Jana (Avtor) ID Kovačič, Tine (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Ogris_Jana_2025.pdf (1,57 MB) MD5: 543A5E8FE8D9D5A58C35F4A75F109775
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | UAMEU - Univerza Alma Mater Europaea
|
---|
Opis: | Teoretična izhodišča: Poznavanje avtizma med pedagoškimi delavci v vzgojno-varstvenih zavodih ima ključno vlogo pri prepoznavanju in podpori otrokom z MAS-om. Cilj teoretičnega dela je bil ugotoviti, koliko pedagoški delavci v vzgoji in izobraževanju poznajo avtizem, v empiričnem delu pa, kako ga prepoznavajo pri svojem delu, kako pogosto se udeležujejo izobraževanj s področja MAS-a in kakšne so razlike glede seznanjenosti dela otrok z MAS-om. Metoda: V teoretičnem delu sem uporabila deskriptivno metodo pregleda literature, v empiričnem delu pa kvantitativno metodo, in sicer vprašalnik o poznavanju avtizma pri pedagoških delavcih v vzgojno-varstvenih zavodih. Pedagoškim delavcem je bil posredovan v elektronski obliki. Vprašalnik sem izvedla v koroški regiji, to je na Ravnah na Koroškem, v Dravogradu, Radljah ob Dravi in Slovenj Gradcu. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da se pedagoški delavci pri delu v vzgojnovarstvenih zavodih pogosto srečujejo z otroki z MAS-om. Boljše poznavanje MAS-a omogoča ustreznejšo izbiro pedagoških pristopov, ki prispevajo k uspešnejšemu razvoju in odzivanju otrok z MAS-om. Rezultati kažejo tudi na pomanjkanje izobraževanj, didaktičnih materialov ter prilagojenosti okolja otrokom z MAS-om. Pedagoški delavci so še poudarili pomen spremljevalcev otrok z MAS-om. Razprava: Kljub številni literaturi na temo MAS-a menim, da je na tem področju še vedno premalo znanja in zavedanja, da lahko že v predšolskem obdobju veliko naredimo s prepoznavanjem in pravilnim ukrepanjem. Menim, da bi morali pedagoški delavci z namenom zgodnjega odkrivanja MAS-a bolje poznati njegove znake in njegove posledice, saj bi s tem prispevali k uspešnejšemu razvoju in funkcioniranju otrok z MAS-om. |
---|
Ključne besede: | avtizem, poznavanje avtizma, pedagoški delavci, vzgojno-varstveni zavodi |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Kraj izvedbe: | Maribor |
---|
Založnik: | J. Ogris |
---|
Leto izida: | 2025 |
---|
Leto izvedbe: | 2025 |
---|
Št. strani: | [7] f., 81, [9] str. pril. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-11653  |
---|
UDK: | 616.896(043.5) |
---|
COBISS.SI-ID: | 235600131  |
---|
Datum objave v ReVIS: | 12.05.2025 |
---|
Število ogledov: | 226 |
---|
Število prenosov: | 3 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |