Title: | UVAJANJE NOVEGA PRODUKTA NA TRG V PODJETJU ADRIA MOBIL D. O. O. |
---|
Authors: | ID Martinčič, Klavdija (Author) ID Erjavec, Karmen (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | 1255$$diplomska_naloga_martincic.pdf (761,82 KB) MD5: 08BFCAD31544F85748053B5ECA6E465C
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Organization: | UNM FEI - University of Novo mesto - Faculty of Economics and Informatics
|
---|
Abstract: | Uvajanje novega produkta na trg predstavlja kompleksen in strateško pomemben proces, ki ima velik vpliv na dolgoročni uspeh podjetja. V času nenehnih tržnih sprememb, intenzivne konkurence in vedno bolj zahtevnih potrošnikov morajo podjetja nove izdelke uvajati premišljeno in usklajeno z vidika trženja. Namen naloge je predstaviti, kako potekata načrtovanje in izvedba uvajanja novega izdelka, kdo so ključni akterji v tem procesu, kako podjetje oblikuje trženjsko strategijo in kakšno vlogo igrajo distributerji ter digitalni kanali. Poleg tega naloga izpostavlja najpogostejše izzive in tveganja, ki se lahko pojavijo ob neustrezni uskladitvi posameznih elementov strategije, ter predlaga načine, kako jih preseči.
Teoretični del diplomskega dela obravnava ključne koncepte, ki vplivajo na uspešnost uvajanja novega izdelka, kot so faze razvoja produkta, pomen trženjskega spleta, digitalno trženje, tržno komuniciranje in sodelovanje z distributerji. Poseben poudarek je namenjen povezovanju trženjskih strategij z internimi procesi podjetja ter vlogi distribucijske mreže pri širjenju ponudbe na mednarodnih trgih.
Empirični del naloge temelji na študiji primera podjetja Adria Mobil, d. o. o., ki velja za enega vodilnih proizvajalcev počitniških vozil v Evropi. S poglobljenim intervjujem z direktorico prodajnih operacij in analizo internih dokumentov smo raziskali proces uvajanja novega produkta v podjetju ter vlogo posameznih oddelkov pri tem. Posebej smo se osredotočili na vlogo trženja in podporo, ki jo podjetje nudi distributerjem v fazi lansiranja.
Rezultati raziskave so pokazali, da podjetje Adria Mobil, d. o. o., uvaja nove izdelke na podlagi strukturiranega E2E modela (end-to-end oziroma »od začetka do konca«), ki vključuje razvoj ideje, testiranja, povratne informacije s trga ter lokalizacijo vsebin. Podjetje uspešno povezuje oddelke in vključuje distributerje kot aktivne partnerje pri oblikovanju končne ponudbe. Ugotovili smo tudi, da ima digitalna podpora, ki jo omogoča platforma Adria Hub, ključno vlogo pri pravočasnem in enotnem posredovanju informacij na različne trge.
Diplomska naloga osvetljuje pomen sodelovanja, načrtnega trženja in strateškega razmišljanja pri uvajanju novega produkta. Ugotovitve kažejo, da uspešna uvedba ni zgolj rezultat inovacije, temveč predvsem premišljene organizacije, prilagajanja trgu in učinkovitega povezovanja internih ter eksternih deležnikov. Naloga tako prispeva k boljšemu razumevanju konkretnega poslovnega procesa v praksi ter poudarja pomembnost povezovanja razvojnih in trženjskih funkcij podjetja pri ustvarjanju konkurenčne prednosti. |
---|
Keywords: | uvajanje novega produkta, trženjska strategija, tržno komuniciranje, razvoj izdelka, digitalno trženje. |
---|
Year of publishing: | 2025 |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-12213  |
---|
Publication date in ReVIS: | 17.09.2025 |
---|
Views: | 52 |
---|
Downloads: | 0 |
---|
Metadata: |  |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |