Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Čustvena zloraba v otroštvu
Avtorji:ID Gulin Dobrečevič, Tijana (Avtor)
ID Karajić, Emil (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf 14305$$zakljucno_delo.pdf (781,44 KB)
MD5: 82E0D1DD211967393CDB9FCA037ECBD7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Teoretična izhodišča: Čustvena zloraba v otroštvu predstavlja kompleksno obliko zlorabe, saj je pogosto zapostavljena in označena kot manj pomembna. Namen je na definiranju te oblike zlorabe, prepoznavanju, na kakšne načine se pojavlja, razlikovanju od drugih oblik zlorabe ter raziskati vplive čustvene zlorabe v otroštvu na dolgoročne posledice na odrasle. Raziskovali so se vplivi na psihološke in čustvene posledice, duševne motnje, destruktivne vedenjske vzorce in tvegana dejanja, medosebne odnose ter na akademski in poklicni uspeh. Metoda: Uporabili smo kritični pregled strokovne in znanstvene literature s pomočjo podatkovnih baz Google Scholar, Science Direct ter Sage Journals. Vključitveni kriteriji so: besedilo vsebuje relevantne informacije o obravnavani temi; članki, ki obravnavajo čustveno zlorabo ali čustveno zanemarjanje v otroštvu (lahko samostojno ali kot del širšega koncepta zlorabe); članki, objavljeni v zadnjih desetih letih (2015–2025); članki, ki so dostopni v polnem besedilu. V pregledu smo upoštevali PRISMA-standarde. Rezultati: Od začetnih 1.186.105 zadetkov smo v končno vsebinsko analizo po pregledu celotnega besedila vključili 47 virov. Po hierarhiji dokazov smo imeli različne ravni kakovosti dokazov: sistematični pregled nerandomiziranih kliničnih študij in metaanalize (12), posamezne nerandomizirane klinične študije (3), sistematični pregledi korelacijskih študij (2), posamezne korelacijske študije (20), sistematični pregled opisnih/kvalitativnih študij (1), mnenja avtorjev/ekspertnih komisij (3). Ugotovitve: Naloga poudarja potrebo po večji prepoznavnosti čustvene zlorabe v otroštvu. Ugotovitve kažejo, da so posledice dolgoročne in vplivajo na različna področja življenja posameznika. Posebej pomembna je vloga zaščitnih dejavnikov, kot sta podpora in odpornost, ki lahko ublažita negativne vplive.
Ključne besede:Čustvena zloraba, čustveno zanemarjanje, duševno zdravje, medosebni odnosi, akademski uspeh, poklicno delovanje.
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/ReVIS-12436 Novo okno
Datum objave v ReVIS:16.10.2025
Število ogledov:133
Število prenosov:3
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Childhood Emotional Abuse
Opis:Theoretical Backround: Emotional abuse in childhood represents a problematic and complex form of abuse, as it is often overlooked and regarded as less important. The purpose is to define this form of abuse, identify the ways in which it manifests, distinguish it from other types of abuse, and explore its long-term effects on adults. The research focused on psychological and emotional consequences, mental disorders, destructive and risky behavioral patterns, interpersonal relationships, as well as academic and professional outcomes. Method: A critical review of professional and scientific literature was conducted using the databases Google Scholar, Science Direct, and Sage Journals. Inclusion criteria were: relevance to the subject; articles addressing emotional abuse or emotional neglect in childhood (individually or as part of a broader concept of abuse); articles published within the last ten years (2015–2025); and full-text accessibility. The review followed PRISMA guidelines. Results: Out of the initial 1,186,105 hits, 47 sources were included in the final content analysis after full-text review. According to the hierarchy of evidence, we had different levels of evidence quality: systematic reviews of non-randomized clinical studies and metaanalyses (12), individual non-randomized clinical studies (3), systematic reviews of correlational studies (2), individual correlational studies (20), systematic reviews of descriptive/qualitative studies (1), opinions of authors/expert committees (3). Findings: The thesis highlights the need for greater recognition of emotional abuse in childhood. Findings indicate that the consequences are long-term and affect various aspects of an individual’s life. Protective factors such as support and resistance play a crucial role in mitigating negative effects.
Ključne besede:Emotional abuse, emotional neglect, mental health, interpersonal relationships, academic achievement, professional functioning.


Nazaj