| Naslov: | Vpliv medkulturnih razlik na poslovanje slovenskih podjetij v tujini |
|---|
| Avtorji: | ID Čermelj, Elena (Avtor) ID Valentinčič, Dejan (Mentor) Več o mentorju...  |
| Datoteke: | 14381$$Magistrska_naloga_Elena_Cermelj_(1).pdf (2,32 MB) MD5: 640C6D381257CD5BA12FCCB583EA0CFD
|
|---|
| Jezik: | Slovenski jezik |
|---|
| Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
|---|
| Organizacija: | FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
|
|---|
| Opis: | Kulturne razlike imajo velik vpliv na poslovanje podjetij v tujini. Za doseganje uspeha ter dolgoročno prisotnost podjetja na tujih trgih je zelo pomembno, da se na poslovanje v tujini dobro pripravi. Poleg političnega, gospodarskega in pravnega stanja v državi mora podjetje dobro spoznati tudi kulturo, značilnosti te kulture in osvojiti kompetenco medkulturnega komuniciranja. Dobro poznavanje kulturnih razlik lahko bistveno zmanjša možnost za nastanek konfliktov in pripomore k dolgoročnemu uspehu podjetja.
Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri so ključni izzivi s katerimi se srečujejo slovenska podjetja, ki poslujejo v mednarodnem okolju s podjetji, ki prihajajo iz različnih kultur, ali imajo slovenska podjetja, ki poslujejo s kulturno različnimi državami več težav kot s tistimi, ki so nam kulturno podobna ter kakšen pomen imajo priprave podjetja na poslovanje z različnimi kulturami. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, med slovenskimi podjetji, ki poslujejo v tujini. Za ta namen je bil oblikovan anketni vprašalnik, na katerega je odgovorilo 122 slovenskih podjetij, ki poslujejo s tujino in so objavljena na portalu SloExport. Rezultati so pokazali, da podjetja, ki večinoma poslujejo z geografsko bližjimi državami, kulturne razlike že dobro poznajo in se temu že nezavedno prilagajajo, med tem ko se tista podjetja, ki se usmerijo v bolj oddaljene države, srečajo z izzivi, ki jih prinese kulturna raznolikost. Vlaganje v razvoj in izobraževanje kadra ter krepitev kulturne občutljivosti je bistvenega pomena za uspeh. Ključni izzivi, s katerimi se anketirana podjetja soočajo pri poslovanju s tujino, so predvsem pravne narave, izpostavili pa so tudi razlike v načinu komuniciranja, prilagajanje lokalnim običajem, pomen hierarhije v družbi ter razlike v stopnji individualizma oz. kolektivizma v družbi. Vse to nakazuje, da so kulturne značilnosti pri poslovanju pomembne in jih je potrebno upoštevati za uspešno poslovanje. |
|---|
| Ključne besede: | kulturne razlike, mednarodno poslovanje, slovenska podjetja, teorije kulturnih razlik, priporočila |
|---|
| Leto izida: | 2025 |
|---|
| PID: | 20.500.12556/ReVIS-12528  |
|---|
| Datum objave v ReVIS: | 04.11.2025 |
|---|
| Število ogledov: | 43 |
|---|
| Število prenosov: | 0 |
|---|
| Metapodatki: |  |
|---|
|
:
|
Kopiraj citat |
|---|
| | | | Objavi na: |  |
|---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |