Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Analiza oblik pomoči za starše otrok s specifičnimi učnimi težavami : diplomska naloga
Avtorji:ID Petak, Urška (Avtor)
ID Krivec, Jana (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Petak_Urska_i2020.pdf (597,19 KB)
MD5: 176E882AF5AC9A9E15B5C9D5DA289F23
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Specifične učne težave (SUT) pri učencih so v porastu. Otrok s posebnimi potrebami, kamor po opredelitvi Zakona o osnovni šoli (11. člen) spadajo tudi otroci s specifičnimi učnimi težavami, potrebuje jasno in močno podporo staršev oziroma skrbnikov. V procesu pomoči otroku in soočanju s svojimi stiskami starši največkrat ostajajo sami, brez zadostne podpore. V diplomski nalogi smo ugotavljali, kakšna je podpora staršem otrok s SUT. Raziskali smo, kaj bi ti starši potrebovali, da bi lahko bolje podprli svoje otroke in se ob tem bolje soočili s svojim doživljanjem stisk. V teoretičnem uvodu so opisane značilnosti specifičnih učnih težav, njihova opredelitev skozi zgodovino ter njihova umestitev in ureditev s pravnega vidika. Opisana je tudi ureditev in obravnava SUT v Sloveniji ter primerjava s tujino. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo s pomočjo polstrukturiranih intervjujev opravili med starši otrok s SUT. Ugotovili smo, da podpora staršem sicer obstaja, a je v veliki meri prepuščena v presojo posameznemu strokovnemu oziroma pedagoškemu delavcu. V osebno presojo je prepuščena tudi odločitev za pridobivanje novih znanj s področja specifik otrok pri pedagoških in ostalih strokovnih delavcih. Za nadzor nad usvajanji novih znanj ni odgovoren nihče. Podpora tudi ni enakomerno in enakovredno omogočena vsem staršem otrok s specifičnimi učnimi težavami. Svetovalni centri so prezasedeni, strokovni delavci niso dostopni v vseh regijah. Tako ostaja podpora staršem otrok s specifičnimi učnimi težavami sistemsko slabo podprta, neorganizirana in ni ponujena v enakomerni meri za vse starše.
Ključne besede:specifične učne težave, primanjkljaji, učenje, oblike podpore, podpora staršem, usmerjanje, diplomske naloge
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[U. Petak]
Leto izida:2020
Leto izvedbe:2020
Št. strani:45 str., [25] str. pril.
PID:20.500.12556/ReVIS-8127 Novo okno
UDK:376
COBISS.SI-ID:56496387 Novo okno
Opomba:Študijski program Psihosocialno svetovanje;
Datum objave v ReVIS:13.08.2021
Število ogledov:1267
Število prenosov:129
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Specific learning disabilities of pupils are increasing. According to the Primary School Act (Article 11), children with specific learning disabilities are classified as children with special needs, and they need a firm and strong support of parents or guardians. When helping children and facing their own problems, parents are most frequently left on their own, without sufficient support. This paper tries to determine the support provided to parents of children with specific learning disabilities. We examined what these parents would need to provide more support to their children and endure their hardships more easily. The theoretical introduction describes the characteristics of specific learning disabilities and defines them through a historical overview. Furthermore, it explains their regulation from a legal point of view, describes the regulation and treatment of specific learning disabilities in Slovenia and also compares them with the ones abroad. The empirical part presents a research carried out using semi-structured interviews and conducted among parents of children with specific learning disabilities. We determined that support can be provided to parents, but it is up to professional or pedagogical workers whether this happens or not. Pedagogical and other professional workers are also free to decide whether they want to acquire knowledge in the field of specifics of these children or not. Nobody is responsible for the control of knowledge acquisition. What is more, support is not evenly and equally provided to all parents of children with specific learning disabilities. Counselling centres are overcrowded and professional workers are not available in all regions. Support to parents of children with specific learning disabilities is thus systematically poorly structured, unorganised and unequally provided to the parents.


Nazaj