Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 230
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA MEDICINSKE SESTRE PRI PACIENTU S PERITONEALNO DIALIZO V INTENZIVNI TERAPIJI
Lia Hočevar, 2025, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Teoretična izhodišča: Peritonealna dializa je ena izmed najpomembnejših oblik nadomestnega zdravljenja ledvične odpovedi, ki se vse pogosteje uporablja tudi pri kritično bolnih pacientih v enotah intenzivne terapije. Vloga medicinske sestre pri pacientu s peritonealno dializo je zelo pomembna. Medicinska sestra je tista, ki mora imeti ogromno strokovnih in kliničnih kompetenc, saj se s tem zagotovi varno, učinkovito in celostno obravnavo pacienta. Namen diplomske naloge je preučiti vlogo medicinske sestre pri pacientih s peritonealno dializo v intenzivni terapiji. Metode: Diplomska naloga temelji na sistematičnem pregledu domače in tuje strokovne literature, objavljene med letoma 2014 in 2024. Iskanje virov je potekalo prek podatkovnih baz Google Scholar, PubMed, ScienceDirect in COBISS. Vključevali smo študije, smernice in strokovne članke, ki obravnavajo vlogo medicinske sestre pri izvajanju peritonealne dialize v intenzivni terapiji. Rezultati: Analiza literature je pokazala, da ima medicinska sestra ključno vlogo pri pripravi na postopek peritonealne dialize, izvajanju same dialize, opazovanju pacienta ter pravočasnem prepoznavanju in obravnavi morebitnih zapletov. Prav tako je pomembno ustrezno strokovno znanje zdravstvenega osebja, nenehno izobraževanje in dobra komunikacija znotraj zdravstvenega tima. Medicinska sestra ima v procesu izvajanja peritonealne dialize nalogo, ne le da bo izvedba postopka tehnično pravilna, temveč gre za kompleksno, odgovorno in strokovno nalogo, ki pomembno vpliva na izid zdravljenja in kakovost življenja pacienta. Razprava: Na podlagi pregleda literature ugotavljamo, da je vloga medicinske sestre pri peritonealni dializi v intenzivni terapiji kompleksna in odgovorna, prav tako pa medicinska sestra predstavlja nepogrešljivo ter izjemno pomembno osebo pri zagotavljanju varnosti in kakovosti zdravljenja pacienta v zdravstveni negi. Strokovna usposobljenost, izkušnje in kontinuirano izobraževanje medicinskih sester so ključnega pomena za zagotavljanje varne in kakovostne oskrbe. Kljub temu pa še vedno obstajajo nekatere pomanjkljivosti v procesu izvajanja in poznavanja peritonealne dialize v intenzivnih enotah, zato bi bilo pomembno začeti vključevati to vsebino v klinično prakso in izobraževalne programe.
Ključne besede: Ključne besede: kronična ledvična odpoved, peritonealna dializa, preddializno izobraževanje, zdravstvena nega.
Objavljeno v ReVIS: 30.08.2025; Ogledov: 216; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1021,60 KB)

2.
MODEL RAZVOJA KADROV V IZBRANEM PODJETJU
Špela Keber, 2025, ni določena

Opis: Namen diplomskega dela je proučiti strokovno literaturo s področja upravljanja in razvoja kadra s ciljem ugotoviti, ali sedanji sistem v podjetju X ustreza smernicam osebnega razvoja in usposabljanja zaposlenih. Ugotovili smo, da ne obstaja enoten model razvoja zaposlenih za manjša podjetja. Podjetje nima vzpostavljene kadrovske funkcije ali zaposlenega kadrovskega strokovnjaka, ki bi skrbel za razvoj in izobraževanje zaposlenih. Pristojnosti so porazdeljene med vodje, management in zaposlene, kar je običajna praksa za manjša podjetja. Kljub temu raziskava kaže, da se zaposleni dovolj izobražujejo in so zadovoljni z nagrajevanjem. Njihovo delo je zanimivo, so motivirani in med seboj sodelujejo, kar se kaže v dobrih medsebojnih odnosih. Odlikujejo jih samostojnost, učinkovitost in pravočasnost pri svojih zadolžitvah. Nadrejeni zaposlene motivirajo, izjema so nekateri posamezniki, ki so se v podjetju pred kratkim zaposlili. Hipoteze, ki se nanaša na področje kadrovske funkcije, nismo ne zavrnili ne potrdili. Tri hipoteze, ki se nanašajo na področje izobraževanja, medsebojnih odnosov in podpiranja osebnega razvoja zaposlenih, smo potrdili. Model razvoja kadrov, ki bi ustrezal manjšim podjetjem, predstavlja vrzel na tem področju in izziv za prihodnje strokovne raziskave. Naše ugotovitve s tega področja so lahko velik doprinos znanosti, boljši vpogled pa bi dale tudi raziskave v matičnih podjetjih izven Slovenije.
Ključne besede: Razvoj kadrov, načrtovanje kadrov, model razvoja, motivacija, izobraževanje.
Objavljeno v ReVIS: 11.07.2025; Ogledov: 321; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

3.
Prosvetljenost populacije o alternativnih pristopih v zdravstvu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Zdravstvena nega
Klara Antolović, 2023, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Uporaba komplementarne in alternativne medicine v zahodnih državah se je v zadnjih desetletjih močno povečala in vzbudila številne raziskave ter veliko zanimanje splošne javnosti. Iz tega razloga sem se odločila, da s pomočjo raziskave raziščem, kakšna je stopnja prosvetljenosti populacije o alternativnih pristopih v zdravstvu. Metoda: Raziskava, ki je bila opravljena, temelji na empirični kvantitativni metodi dela. Na podlagi preučene literature je bil sestavljen anketni vprašalnik s 23 vprašanji. V raziskavi je sodelovalo 369 naključno izbranih ljudi. Rezultati: S pomočjo analize anketnega vprašalnika so bili pridobljeni rezultati, ki so prikazali, kakšna je prosvetljenost populacije o alternativnih pristopih v zdravstvu. Anketirani dobro poznajo alternativne pristope v zdravstvu in jih tudi pogosto uporabljajo. Razprava: V diplomskem delu je bilo ugotovljeno, da velika večina anketirancev pozna alternativne metode zdravljenja in jin tudi uporablja. Najpogosteje uporabljajo zeliščarstvo, ki ga tudi najbolje poznajo. Namen uporabe alternativnih pristopov v zdravstvu je najpogosteje lajšanje bolečin. Za namen samozdravljenja pa najpogosteje uporabljajo meditacijo. Zaskrbljujoč je predvsem podatek, da skoraj polovica zajetih v raziskavo ne seznani svojega zdravnika ob uporabi alternativnih pristopov v zdravstvu, kar lahko pripelje do hudih posledic. Iz tega razloga je potrebno izobraževanje tako pacientov kot tudi zdravnikov o alternativnih pristopih v zdravstvu.
Ključne besede: zdravje, alternativna medicina, lajšanje bolečin, izobraževanje
Objavljeno v ReVIS: 04.07.2025; Ogledov: 254; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (5,30 MB)

4.
Pristopi k reševanju anksioznih motenj pri študentih med izobraževanjem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Zdravstvena nega
Romana Hrastnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Anksiozne motnje so najpogostejše duševne motnje. Na voljo so različni pristopi reševanja anksioznih motenj, kot so psihofarmakologija, kognitivno-vedenjska terapija in komplementarno zdravljenje. Zaradi stigmatizacije in strahu je ključnega pomena ozaveščanje in podpora posameznika glede obstoječih možnostih učinkovitega preprečevanja in zdravljenja anksioznih motenj. Metodologija: V diplomskem delu smo uporabili kvantitativno in deskriptivno metodo raziskovanja, teoretični del temelji na opisovanju, povzemanju in primerjanju, v empiričnem delu je bila uporabljena metoda anketiranja, analize in deskriptivne statistike. Za zbiranje podatkov smo uporabili spletni anketni vprašalnik 1KA s 16 vprašanji, oblikovan in zasnovan za potrebe raziskave. V raziskavo je bilo vključenih 50 naključnih, rednih in izrednih študentov različnih študijskih programov v Sloveniji. Vzorec v raziskavi je neslučajnostni in namenski. Rezultati: Postavili smo štiri hipoteze povezane z anksioznostjo, od katerih smo tri potrdili in eno zavrnili. Z raziskavo smo ugotovili, da anksioznost med študenti obstaja še v večji meri, kot kažejo svetovne študije. Z raziskavo smo ugotovili in potrdili, da se anksioznost pogosteje pojavlja pri osebah ženskega spola, ter da študentje za lajšanje simptomov anksioznosti uporabljajo komplementarne metode (pogovor, športna aktivnost, sprostitvene tehnike. Razprava: Raziskave drugih in tudi naše raziskave kažejo na potrebo po dolgoročnem spremljanju duševnih motenj pri študentih, kar bi omogočilo zgodnje odkrivanje tistih, ki potrebujejo zdravstveno pomoč. Pomembno je ozaveščanje študentov o pristopih reševanja anksioznih motenj. Veliko pristopov za lajšanje anksioznih motenj ni zahtevnih, vendar nič ne koristijo, če jih ne poznamo oziroma se bolezni sramujemo oziroma si je ne priznamo.
Ključne besede: anksiozne motnje, duševne motnje, izobraževanje, študent
Objavljeno v ReVIS: 30.06.2025; Ogledov: 281; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

5.
6.
7.
KONTINUIRANO IZOBRAŽEVANJE VODSTVENIH DELAVCEV V ZDRAVSTVENI NEGI
Blaž Muhič, 2025, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Poklici v zdravstveni negi so zahtevni zaradi dinamike stroke – nenehnih novosti in sprememb. Zato so za delavce v zdravstveni negi (še posebno vodje) dodatna izobraževanja izredno pomembna za ustrezno vodenje zdravstvenega tima. Vloga vodje je zelo zahtevna, saj mora imeti veliko pozitivnih lastnosti in jih znati tudi primerno uporabljati, znanje pa pridobivati ter nadgrajevati s formalnim in neformalnim izobraževanjem. Namen naše raziskave je preučiti poznavanje možnosti kontinuiranega izobraževanja na področju vodenja, namenjenega vodstvenim delavcem v zdravstveni negi v Sloveniji. Metode: Raziskava je temeljila na deskriptivni metodi dela in kvalitativni metodi raziskovanja. Potekala je do marca 2025. Kriterij za sodelovanje pri intervjuju je bila vodstvena funkcija v srednjem ali nižjem menedžmentu v zdravstveni negi, ki neprekinjeno traja vsaj eno leto (npr. vodja patronažne službe, vodja oddelka, reševalne enote …). V raziskavi je sodelovalo šest intervjuvancev, vsi so vodje (vodja oddelka, diplomirana medicinska sestra v vlogi vodje tima, vodja reševalne enote, vodja patronažne službe). Predhodno smo pridobili soglasje ustanove, v kateri smo opravljali intervjuje. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo šest intervjuvancev, od tega pet oseb ženskega in ena oseba moškega spola. Vsi intervjuvanci imajo visokošolsko izobrazbo. Dve osebi sta vodji oddelka, ostale štiri so glavne ali odgovorne medicinske sestre na oddelkih. Vsi intervjuvanci menijo, da je kontinuirano izobraževanje danes izrednega pomena, saj se vsakodnevno pojavljajo novosti oziroma spremembe, s katerimi se moramo zdravstveni delavci redno seznanjati in jih upoštevati. Vsi se tudi strinjajo s trditvijo, da bi se moral vsak dober vodstveni delavec v zdravstveni negi zavedati pomembnosti kontinuiranega izobraževanja in o tem seznanjati tudi sodelavce. Razprava: Iz podatkov, ki smo jih prejeli iz sodelujoče ustanove, je razvidno, da ima največ vodstvenih delavcev visokošolsko izobrazbo, manj pa magisterij ali specializacijo. V raziskavi smo ugotovili, da se vodstveni delavci na izobraževanja prijavljajo sami, kar pa je zaradi pomanjkanja kadra ali odsotnosti odobritve s strani delodajalca pogosto onemogočeno. Kljub temu nekaterim vodstvenim delavcem uspeva, da se dodatnih izobraževanj udeležujejo celo na mesečni ravni, vsi pa trdijo, da se pomena dodatnih izobraževanj, še posebno s področja vodenja dobro zavedajo.
Ključne besede: vodenje, menedžment, izobraževanje, zdravstvena nega.
Objavljeno v ReVIS: 22.05.2025; Ogledov: 460; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

8.
Z mislijo na Zemljo : zbornik prispevkov
2019, zbornik strokovnih ali nerecenziranih znanstvenih prispevkov na konferenci

Ključne besede: vzgoja, izobraževanje, trajnostni razvoj, inovacije, nadarjeni učenci, učenci s posebnimi potrebami, izkustveno učenje, knjižnice, bralna kultura, šole, komunikacije, zborniki
Objavljeno v ReVIS: 19.05.2025; Ogledov: 586; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (24,74 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Sodobni učni pristopi v baletnem izobraževanju ter njihova implementacija v plesnih programih Slovenije : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Študije plesnih umetnosti, Plesna pedagogika
Ana Germ, 2024, magistrsko delo

Opis: Ker se v baletnem izobraževanju še zmeraj srečujemo s tradicionalnimi in avtokratičnimi pristopi in metodami poučevanja, smo v prvem delu magistrskega dela opredelili sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja, ki bi bili primerni za baletno izobraževanje v 21. stoletju. Med tradicionalnim (profesionalnim) in procesno usmerjenim modelom v plesnem izobraževanju smo izpostavili vmesni – integrirani model, med učnimi stili spekter reproduktivnih in produktivnih stilov ter med sodobnimi pristopi: holizem, inkluzijo, aktivno, izkustveno in reflektivno učenje, ustvarjalnost, samozavedanje, medpredmetno povezovanje, interdisciplinarnost in povezovanje z novo tehnologijo. Dodali smo tudi psiho-fizične smernice za varno vadbo kot pomembna načela pri poučevanju baleta v sodobnem času. V raziskovalnem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri učitelji baleta v Sloveniji implementirajo opredeljene sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja v svoj učni proces. Rezultati raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika so pokazali, da v Sloveniji sicer ne prevladujejo več avtokratični in tradicionalni načini poučevanja, temveč da so učitelji v pristopih in metodah dela precej razdeljeni, nedosledni pri zasledovanju določenih konceptov ali omejeni skozi sistemsko ureditev plesnih programov. Slednje se je izkazalo tudi pri analizi praktičnega prikaza učne ure.
Ključne besede: sodobni učni pristopi, učne metode, učni stili, baletno izobraževanje, vmesni – integrirani model
Objavljeno v ReVIS: 31.01.2025; Ogledov: 498; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

10.
Vloga šolskih posestev v procesu kmetijskega izobraževanja in usposabljanja
Marijan Pogačnik, Drago Papler, 2024, strokovni članek

Ključne besede: šolska posestva, usposabljanje, izobraževanje
Objavljeno v ReVIS: 31.01.2025; Ogledov: 481; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (432,93 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh