Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 161
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Obravnava otrok brez spremstva s pomočjo sistemov umetne inteligence : magistrsko delo
Lara Lindav, 2025, magistrsko delo

Opis: Preseljevanje ljudstev iz takšnih ali drugačnih razlogov ni pojav sodobne družbe, vsekakor pa je bilo s pojavom ideje o človekovih pravicah in njihovim razvojem na mednarodni in nacionalni ravni vzpostavljenih več mehanizmov za zaščito temeljnih pravic beguncev. Posebej ranljiva skupina beguncev so otroci, predvsem tisti, ki potujejo sami, brez spremstva staršev ali zakonitih zastopnikov, zaščita njihovih pravic pa pogosto vključuje zapletene in dolgotrajne postopke. S tehnološkim razvojem se je pojavila ideja o uporabi umetne inteligence za obravnavo otrok brez spremstva. Namen in cilj magistrskega dela je analizirati postopke obravnave otrok brez spremstva v Republiki Sloveniji ter izpostaviti temeljne probleme, s katerimi se ti otroci srečujejo. Z deskriptivno metodo se bo skozi različna poglavja opisalo temeljne pojme, ki so ključni za razumevanje izpostavljene problematike. Na podlagi te metode bo uporabljena analitična metoda, s katero se bo analiziralo različne pravne ureditve, ki opredeljujejo pravice otrok brez spremstva na eni strani, in pravno urejenost sistemov umetne inteligence na področju migracij na drugi strani. S primerjalno metodo bodo ugotovljena dejstva aplicirana na ureditev, ki je trenutno veljavna v Republiki Sloveniji. Nazadnje bodo izpostavljeni še nekateri vidiki, ki se jih mora poslužiti Slovenija, če želi uvesti sisteme umetne inteligence na področje migracijske politike tako, da bo njihova uporaba zakonita. Bistven poudarek, na katerega želi opozoriti magistrsko delo, je zavedanje pozitivnih, predvsem pa negativnih vidikov uporabe umetne inteligence na tako kompleksnem področju, kot je varstvo temeljnih pravic otrok brez spremstva.
Ključne besede: otrok brez spremstva, človekove pravice, sistemi umetne inteligence, migracijska politika, pravni pomisleki, etični izzivi
Objavljeno v ReVIS: 20.10.2025; Ogledov: 9; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

2.
Več sodelovanja pri družbenih vprašanjih v slovenski družbi
Drago Papler, 2024, poljudni članek

Ključne besede: varuh človekovih pravic, politika, družbeni odnosi, izobraževanje
Objavljeno v ReVIS: 19.10.2025; Ogledov: 16; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,60 MB)

3.
POLITIKA KADROVANJA V PODJETJU KOMUNALA SEŽANA D. D. – POGREBNO-POKOPALIŠKA DEJAVNOST
Neža Terčon, 2025, ni določena

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na delovanje in vpliv kadrovske službe pri pridobivanju, razvoju in prilagajanju kadrov. Te je nujno obravnavati kot edini stalno prilagajajoči se – kreativni in inovativni element vseh delovnih procesov, ki pri upravljanju z vedno novimi tehnologijami, metodami in organizacijskimi prijemi dela ustvarjajo presežno vrednost s tem, ko nadgrajujejo in razvijajo obstoječe stanje delovnega procesa. Z razumevanjem teh procesov, ustvarjanjem dobrih delovnih pogojev in ustvarjalne klime ter tudi s skrbjo za nenehni osebni in strokovni razvoj zaposlenih kadrovska služba ustvarja pogoje in pomaga pri graditvi odličnosti poslovanja podjetja. V prvem delu so podana nekatera teoretična izhodišča in načela vodenja kadrovske politike. V drugem delu je prikazan primer politike kadrovanja v podjetju, ki zaradi svojega razvejanega in na številne različne stroke deljenega poslovanja nekatere svoje funkcije delegira na vodstva posameznih enot in jih na ravni podjetja spet združuje v opravilih, ki so skupna vsem. Iz tega izhajajo tudi strokovnost sprejetih odločitev na strani vodij enot ter pripravljalni in zaključni procesi ter usmerjanje kadrovske politike s strani poslovodstva in kadrovske službe. Na primeru enote pokopališko-pogrebne dejavnosti so prikazani različni prijemi kadrovanja, glede na posamezna delovna mesta, pri iskanju, zagotavljanju in izpopolnjevanju kadrov, ki ta zasedajo.
Ključne besede: kadrovska politika, kadri, vodstvo, pokopališko-pogrebna dejavnost
Objavljeno v ReVIS: 15.10.2025; Ogledov: 32; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

4.
PRILAGAJANJE NA SPREMEMBE V ZDRAVSTVENEM SISTEMU: Integracija pacientove perspektive pri oblikovanju strategij razvoja javnih zdravstvenih zavodov za obvladovanje sprememb ter vpliv družbenih dejavnikov na kakovost zdravstvene oskrbe
Ljubinka Počrvina, 2025, ni določena

Opis: Uvod: Namen disertacije je raziskati, kako lahko perspektiva pacientov postane sestavni del strateškega načrtovanja v javnih zdravstvenih zavodih, in sicer z namenom bolj učinkovitega odzivanja na spremembe v zdravstvu. Posebna pozornost je namenjena vplivu družbenih dejavnikov, kot so organizacijska kultura, zdravstvena pismenost, digitalna dostopnost ter odnos in zrelost vodstev zavodov do participacije pacientov. Disertacija analizira, kako strukturni dejavniki omogočajo ali omejujejo vključevanje pacientov kot enakovrednih partnerjev v oblikovanje zdravstvene politike. Posebna pozornost je namenjena vprašanju, ali zakonodajne reforme, zlasti Zakon o kakovosti v zdravstvu, predstavljajo dejanski premik v praksi ali ostajajo na ravni formalne, simbolne participacije. Namen raziskave je tudi oblikovanje priporočil za dolgoročno vključujočo in odzivno zdravstveno politiko, ki bo sposobna nasloviti potrebe prihodnjih modelov zdravljenja. Metode: Raziskava temelji na kvalitativni metodologiji in metodološki triangulaciji. Uporabljene so bile štiri glavne metode: analiza zakonodajnih in strateških dokumentov, polstrukturirani intervjuji s 26 deležniki, štiri fokusne skupine s 40 udeleženci ter diskurzivna analiza medijskih vsebin. Tematska, vsebinska in diskurzivna analiza so bile izvedene z namenom identifikacije vzorcev, ovir in priložnosti participacije pacientov v praksi. Rezultati: Ugotovitve kažejo, da vključevanje pacientov v Sloveniji pogosto ostaja na simbolni ravni. Zaznani so bili strukturni izzivi, kot so hierarhična kultura v zdravstvenih ustanovah, pomanjkanje sistemskih mehanizmov za participacijo, nizka zdravstvena pismenost ranljivih skupin ter neenak dostop do digitalnih rešitev. Zakon o kakovosti v zdravstvu (2024) predstavlja pomemben korak, vendar njegova implementacija še ne kaže sistemske spremembe. Primeri dobre prakse, kot so sodelovanje nevladnih organizacij in razvoj pilotnih programov skupnega odločanja, kažejo na potencial za dolgoročne učinke ob ustrezni institucionalni podpori. Zaključek: Raziskava potrjuje, da brez spremembe organizacijske kulture in odnosa do pacientov kot sogovornikov zakonodajne reforme ostajajo nezadostne. Uvedba modela skupnega odločanja (shared decision-making), vzpostavitev regijskih preventivnih centrov ter celovit pristop na mikro, mezo in makro ravni predstavljajo konkretne korake k prehodu iz simbolne v realno participacijo pacientov. Le takšen sistem, ki temelji na zaupanju, odprti komunikaciji in vrednotah vključevanja, omogoča dolgoročno vzdržnost in pravičnost zdravstvene oskrbe.
Ključne besede: participacija pacientov, kakovost zdravstvene oskrbe, zdravstvene reforme, zdravstvena pismenost, organizacijska kultura, skupno odločanje, vključujoča politika.
Objavljeno v ReVIS: 02.10.2025; Ogledov: 141; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (7,20 MB)

5.
6.
Politika komuniciranja s kupci v podjetju Starles, d. o. o.
Nika Hudelja, 2025, ni določena

Opis: Diplomsko delo obravnava komunikacijsko politiko podjetja Starles, d. o. o., v kontekstu sodobnih trženjskih izzivov. Glavni motiv za raziskavo je bilo iskanje učinkovite kombinacije tradicionalnih in digitalnih komunikacijskih kanalov. Cilj naloge je bil oceniti obstoječe komunikacijske prakse podjetja, potrditi tri hipoteze in oblikovati predloge za izboljšanje tržnega komuniciranja. Raziskava je potrdila pomemben vpliv komunikacijske strategije na zvestobo strank in njihovo odločitev za nakup. Poseben pomen imajo neposreden stik s prodajalcem, kakovost storitev in usklajena uporaba več komunikacijskih kanalov.
Ključne besede: tržno komuniciranje, komunikacijska politika, digitalni kanali, neposredna prodaja, promocijske aktivnosti, Starles, d. o. o., zadovoljstvo strank, raziskava, hipoteze, izboljšave
Objavljeno v ReVIS: 01.08.2025; Ogledov: 338; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (935,62 KB)

7.
Vloga in vpliv Ivana Krambergerja pri osamosvojitvi Republike Slovenije : magistrsko delo
Ivan Kramberger, 2025, magistrsko delo

Opis: Vloga in vpliv Ivana Krambergerja sta danes, pri kritičnem vrednotenju dogodkov v času slovenske osamosvojitve, podcenjena in lahko strnjeno povemo, da se na karizmatičnega politika, dobrotnika in ljudskega človeka Ivana Krambergerja danes enostavno pozablja. Vsekakor Ivan Kramberger ni bil ključen akter demokratičnega prehoda Slovenije ob koncu 80. in v začetku 90. let 20. stoletja, prav tako ni igral ključne vloge v osamosvojitvenih procesih in ni sodeloval pri vzpostavitvi parlamentarne demokracije v Sloveniji. Moramo pa mu pritrditi, da je imel velik vpliv in vlogo pri mobilizaciji prebivalstva na plebiscit za odcepitev Slovenije od Jugoslavije, prav tako je imel veliko vlogo na bojiščih desetdnevne vojne za Slovenijo, saj je kot mirovnik v beli obleki preprečil marsikatero smrt na bojišču in s svojo pojavo ter karizmo pripomogel, da se je vojna končala brez dodatnih žrtev. Vsekakor je imel Ivan Kramberger veliko vlogo na področju humanitarnosti in dobrodelnosti tako pred kot med in po vojni za osamosvojitev Slovenije, saj je s svojim posebnim pristopom in nemajhno dobrodelnostjo rešil prenekatero stisko Slovencev. Novinarji so izračunali, da je za čas svojega življenja daroval ogromne vsote, prav tako je sklad Ivana Krambergerja po smrti pomoči potrebnim razdelil preko milijon evrov sredstev. Na podlagi raziskave, poglobljenih intervjujev in ustvarjanja filma Beli bojevnik v črni obleki ugotavljamo, da sta bila vloga in vpliv Ivana Krambergerja na osamosvojitev Slovenije velika in izvedena na njegov, poseben način. Tudi njegovo ime se je ohranilo v pozitivni luči in duh Ivana Krambergerja živi dalje med Slovenkami in Slovenci. Politični vrh sicer še do danes ni prepoznal vloge in vpliva Ivana Krambergerja. Upamo si trditi, da bo Ivan Kramberger, dobri človek iz Negove, ostal v našem kolektivnem spominu kot nekdo, ki je na drugačen, poseben način popestril nemirne čase nastajanja naše nove države in pripomogel k temu, da smo se razvili v moderno demokratično družbo ob tem, da je vsakemu nastavil ogledalo.
Ključne besede: Ivan Kramberger, osamosvojitev, Republika Slovenija, demokracija, vojna, humanitarnost, dobrodelnost, politika, država
Objavljeno v ReVIS: 15.07.2025; Ogledov: 387; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (803,97 KB)

8.
Modeliranje mednarodnih migrantskih tokov na Balkanu
Blaž Rodič, Aleš Bučar-Ručman, Igor Bernik, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Politično dinamiko v Evropski uniji od leta 2015 naprej je močno zaznamovala begunska ali migrantska kriza, ki je polarizirala politično areno in sprožila intenzivno politično razpravo, ki je vključevala različne teze o vzrokih, naravi in posledicah te krize. V prispevku utemeljimo potrebo po novem pristopu k modeliranju migracij in predstavljamo stanje raziskave, v okviru katere razvijamo model mednarodnih migrantskih tokov, osredotočen na področje Balkana. Uporabljeni pristop predstavlja integracijo znanja in spoznanj iz družboslovnih in naravoslovnih znanosti in disciplin, ki po našem mnenju predstavlja najboljši okvir za razumevanje migracijskih procesov. Trdimo, da so kompleksni družbeni pojavi, kot so migracije, sami po sebi interdisciplinarni problemi, ki zahtevajo multidisciplinarni pristop in povezovanje vseh pomembnih vplivnih dejavnikov v odločitve migrantov in vključevanje večih metod modeliranja. Tak pristop bi omogočil modeliranje migracijskih tokov na podlagi realističnega geopolitičnega modela in modeliranja procesov odločanja posameznikov in skupin v procesih migracij.
Ključne besede: migracije, Balkanska pot, modeliranje, simulacija, agentno modeliranje, teorije migracij, migracijska politika
Objavljeno v ReVIS: 14.04.2025; Ogledov: 482; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (808,77 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Zelena prestolnica Evrope : primerjava prestolnice Ljubljana in prestolnice Talin
Jasna Dedivanović Bubanja, 2025, magistrsko delo

Opis: V pričujočem magistrskem delu obravnavam pereče tematike, s katerimi se v današnjem času soočajo evropske prestolnice. Dejstvo je, da je ena izmed glavnih problematik v evropskih prestolnicah visoko onesnaževanje okolja, druga velika problematika pa je vedno večji pretok ljudi znotraj evropskih držav, kar posledično pomeni veliko stanovanjsko stisko, ne le za prebivalce prestolnic, temveč tudi za ljudi, ki v slednje prihajajo za daljše časovno obdobje. Da bi se v evropskem prostoru predstavljena problematika zmanjšala do te meje, da bo življenje v prestolnicah prijetnejše in bolj kakovostno, se je na pobudo župana glavnega mesta Estonije – prestolnice Talin, gospoda Jürija Ratasa, v letu 2006 oblikoval projekt Zelena prestolnica Evrope. Vsebina projekta opisuje, da lahko pri projektu sodelujejo le tiste prestolnice, ki pri ključnih dejavnikih, pomembnih za izboljšavo evropskega prostora dosegajo rezultate z visokimi okoljskimi standardi, odgovornemu in okolju prijaznemu delovanju, skrbijo za zelene površine in naklonjenosti trajnostnemu razvoju. Prestolnica Ljubljana je laskavi naziv prejela v letu 2016, zato sem v magistrskem delu predstavila dosežke, izboljšave, smernice ter strategijo, ki jo je na natečaju predstavila. Zaradi bolj objektivnega vpogleda v projekt sem naredila primerjavo z estonsko prestolnico Talin, dobitnico naziva v letu 2023. Posebni poglavji se dotikata okoljske politike in varstva okolja v celotnem evropskem prostoru in obeh prestolnicah, ter velik pretok migrantov iz drugih evropskih ter tretjih držav. V tem delu sem se poglobila na mnenja meščanov obeh prestolnic. Zato so bila raziskovalna vprašanja vsebinsko oblikovana v smeri, da pridobim njihova opažanja za kakovostno in udobno življenje v obeh prestolnicah, kar je v rezultatih raziskave tudi predstavljeno. V zaključku magistrskega dela sem izpostavila nekatere prednosti in predvsem slabosti dobljenega naziva ter podala možna priporočila za prestolnici.
Ključne besede: projekt Zelena prestolnica Evrope, prestolnici Ljubljana in Talin, trajnostni razvoj, okoljska politika, varstvo okolja, migracija, zelena območja, stanovanjska problematika, inovativnost
Objavljeno v ReVIS: 26.02.2025; Ogledov: 688; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (720,74 KB)

10.
EU in vzpon Kitajske : analiza zunanje politike EU do Kitajske
Mojca Habjanič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo preučuje odnos med EU in Kitajsko ter njuno zunanjepolitično sodelovanje. Zunanja politika je nenehno spreminjajoč se proces, ki se prilagaja globalnim spremembam in novim izzivom. Dinamika mednarodnih odnosov, geopolitični premiki in gospodarske spremembe zahtevajo, da države nenehno preoblikujejo in prilagajajo svoje zunanjepolitične strategije. Izhodišči raziskave sta dve ključni hipotezi: (1) Kitajska je globalna sila na področju ekonomije, tehnologije in zunanje politike, ki z gospodarsko razvitostjo in hitrim tehnološkim napredkom ter homogenim delovanjem na zunanjepolitičnem področju prevzema vodilno vlogo napram evropski skupni politiki, ki navzven ne deluje enotno in prepričljivo, in (2) Izboljšanje odnosov med EU in Kitajsko preprečujejo predvsem različni pogledi obeh udeleženk na evropske vrednote, pravno državo, človekove pravice, mednarodne norme in standarde ter evropske zaveze k podnebnemu programu in energetskemu prehodu. Delo je razdeljeno v več poglavij. Uvodno poglavje predstavi raziskovalno vprašanje, cilje, hipotezi in metodologijo. V drugem poglavju je podan teoretični okvir, ki vključuje pregled ključnih teorij mednarodnih odnosov s poudarkom na realistih, liberalnih in konstruktivističnih pristopih. Tretje poglavje analizira ključne zgodovinske dogodke, ki so oblikovali sodobno kitajsko zunanjo politiko, in preučuje vpliv teh dogodkov na trenutno politiko. Četrto poglavje se osredotoča na konkretne dokumente in strategije Evropske unije v odnosu do Kitajske, s poudarkom na trgovinskih in varnostnih vprašanjih. V petem poglavju so predstavljeni rezultati raziskave, vključno z analizo, kako kitajska zunanja politika vpliva na mednarodne odnose in kako Evropska unija skuša nasloviti izzive, ki jih prinaša Kitajska. Rezultati raziskave potrjujejo prvo hipotezo, saj Kitajska resnično uporablja zunanjepolitična načela za krepitev svojega globalnega vpliva, predvsem v okviru pobude En pas, ena cesta ter s svojo diplomatsko in gospodarsko strategijo v Afriki in Južnem Pacifiku. Druga hipoteza je prav tako potrjena, saj Evropska unija poskuša uravnotežiti svoje gospodarske interese z varnostnimi in političnimi vprašanji, kar pa povzroča notranje razkole znotraj EU. V magistrskem delu so torej predstavljena dejstva, ki oblikujejo zunanjo politiko Evropske unije in Kitajske, pri čemer se naša raziskava osredotoča na analizo njunih politik. Povzete so ugotovitve, stališča in mnenja različnih avtorjev in dokumentov, ki so bila združena v smiselno celoto. Poleg tega so podana tudi lastna mnenja in opažanja.
Ključne besede: zunanja politika EU, odnosi med EU in Kitajsko, BRI strateški partner, pregled nove moči, akter, neposredni odnosi, geopolitika
Objavljeno v ReVIS: 26.02.2025; Ogledov: 593; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh