1. |
2. Vpliv medkulturnih razlik na poslovanje slovenskih podjetij v tujiniElena Čermelj, 2025, ni določena Opis: Kulturne razlike imajo velik vpliv na poslovanje podjetij v tujini. Za doseganje uspeha ter dolgoročno prisotnost podjetja na tujih trgih je zelo pomembno, da se na poslovanje v tujini dobro pripravi. Poleg političnega, gospodarskega in pravnega stanja v državi mora podjetje dobro spoznati tudi kulturo, značilnosti te kulture in osvojiti kompetenco medkulturnega komuniciranja. Dobro poznavanje kulturnih razlik lahko bistveno zmanjša možnost za nastanek konfliktov in pripomore k dolgoročnemu uspehu podjetja.
Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri so ključni izzivi s katerimi se srečujejo slovenska podjetja, ki poslujejo v mednarodnem okolju s podjetji, ki prihajajo iz različnih kultur, ali imajo slovenska podjetja, ki poslujejo s kulturno različnimi državami več težav kot s tistimi, ki so nam kulturno podobna ter kakšen pomen imajo priprave podjetja na poslovanje z različnimi kulturami. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, med slovenskimi podjetji, ki poslujejo v tujini. Za ta namen je bil oblikovan anketni vprašalnik, na katerega je odgovorilo 122 slovenskih podjetij, ki poslujejo s tujino in so objavljena na portalu SloExport. Rezultati so pokazali, da podjetja, ki večinoma poslujejo z geografsko bližjimi državami, kulturne razlike že dobro poznajo in se temu že nezavedno prilagajajo, med tem ko se tista podjetja, ki se usmerijo v bolj oddaljene države, srečajo z izzivi, ki jih prinese kulturna raznolikost. Vlaganje v razvoj in izobraževanje kadra ter krepitev kulturne občutljivosti je bistvenega pomena za uspeh. Ključni izzivi, s katerimi se anketirana podjetja soočajo pri poslovanju s tujino, so predvsem pravne narave, izpostavili pa so tudi razlike v načinu komuniciranja, prilagajanje lokalnim običajem, pomen hierarhije v družbi ter razlike v stopnji individualizma oz. kolektivizma v družbi. Vse to nakazuje, da so kulturne značilnosti pri poslovanju pomembne in jih je potrebno upoštevati za uspešno poslovanje. Ključne besede: kulturne razlike, mednarodno poslovanje, slovenska podjetja, teorije kulturnih razlik, priporočila Objavljeno v ReVIS: 04.11.2025; Ogledov: 187; Prenosov: 3
Celotno besedilo (2,32 MB) |
3. UREDITEV SKLADIŠČA NA BENCINSKEM SERVISUŽiga Tršinar, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava trenutno stanje skladiščnega in materialnega poslovanja na bencinskem servisu ter možnosti za izboljšavo. Analiza obstoječega stanja je pokazala več ključnih težav, kot so nepregledna prostorska ureditev skladišča, pomanjkljivo vodenje zalog, neustrezna organizacija hladilnice in sezonski presežki. Za oceno učinkovitosti skladiščnega poslovanja so bili uporabljeni ključni kazalniki uspešnosti ter različne analitične metode, med njimi analiza ABC in analiza poteka dela. Na podlagi ugotovitev so bili predlagani ukrepi za izboljšanje, kot so uvedba sistema 5S, jasnejše označevanje skladiščnih mest, boljša razporeditev prostora ter sprotno spremljanje zalog. Pričakovani učinki so krajši čas iskanja artiklov, manj napak pri izdaji blaga, večja preglednost skladišča in boljši izkoristek skladiščnega prostora. Cilj naloge je povečati učinkovitost skladiščenja, zmanjšati napake ter izboljšati delovne pogoje za zaposlene. Ključne besede: skladiščno poslovanje, bencinski servis, metoda 5s, kazalniki uspešnosti, analiza skladiščnih procesov, logistika, upravljanje zalog Objavljeno v ReVIS: 17.10.2025; Ogledov: 197; Prenosov: 2
Celotno besedilo (4,21 MB) |
4. POSLOVNI NAČRT ZA ZAGON SAMOPOSTREŽNE PRALNICE PERILAAlen Adžić, 2025, ni določena Opis: Tema diplomskega dela je izdelava poslovnega načrta za zagon samopostrežne pralnice perila za vse fizične osebe, ki same opravljajo pralne storitve. Cilj diplomskega dela je oceniti smiselnost ustanovitve in uspešnost podjetja s tovrstno storitvijo. Na podlagi tržne raziskave s pomočjo ankete opredelimo ciljni trg in ciljne kupce. Na podlagi pridobljenih analiz povpraševanja, ponudbe in nabavnega trga pripravimo načrt prodaje. Sledi trženjski načrt, ki vsebuje SWOT-analizo, tržne strategije, strategije oglaševanja, strategije izrabljanja konkurenčne prednosti, strategije rasti trga in oblikovanja cen. V poslovnem načrtu so opisane razvojne strategije, načrt nabave, investiranja ter poslovni prostor in vsa potrebna oprema za učinkovito poslovanje. Glede na pridobljene podatke vseh analiz določimo pravnoorganizacijsko obliko podjetja, lastniško strukturo in načrt potrebnih zaposlenih za poslovanje. V drugem delu diplomskega dela so pripravljene finančne projekcije za prva štiri leta poslovanja podjetja, od ustanovitve naprej, in izračun finančnih kazalcev, na podlagi katerih ocenimo dejanski potencial samopostrežne pralnice perila. Ključne besede: Poslovni načrt, samopostrežna pralnica perila, panoga, razvoj, tržna raziskava, finančno poslovanje, terminski načrt. Objavljeno v ReVIS: 01.08.2025; Ogledov: 430; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,09 MB) |
5. ANALIZA UVOZA SVETIL ZA MOTORNA VOZILA IZ JUŽNE KOREJE V SLOVENIJO: PRIMER POSLOVANJA PODJETJA MECOM – ZAŠČITE, D. O. O.Senid Jušić, 2025, ni določena Opis: Mednarodno poslovanje državam omogoča, da razširijo svoje trge preko meja ter dostopajo do blaga in storitev. Ta globalna povezanost spodbuja rast in razvoj držav. Proces mednarodnega posla smo proučili na primeru slovenskega podjetja Mecom – Zaščite, d. o. o., ki uvaža svetila za motorna vozila iz Južne Koreje. Za uspešno izvedbo tovrstnega posla je ključno proučiti politično in ekonomsko stabilnost sodelujoče države in s tem povezana tveganja, pripraviti ustrezno dokumentacijo ter zgraditi dober poslovni odnos s partnerskim podjetjem. Med Evropsko unijo in Južno Korejo je sklenjen trgovinski sporazum, ki odpravlja številne trgovinske ovire in olajšuje mednarodno poslovanje. Ključne besede: Slovenija, Južna Koreja, svetila za motorna vozila, mednarodno poslovanje, uvoz. Objavljeno v ReVIS: 13.06.2025; Ogledov: 473; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,76 MB) |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. Mednarodni pogled na izdajanje e-računov v Sloveniji s primerjalnim poudarkom na Hrvaški : magistrsko deloTina Šinkovec, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga o elektronskem izdajanju računov v Sloveniji s primerjalnim poudarkom na hrvaškem zakonodajnem okviru razkriva, da se proračunski uporabniki vse pogosteje odločajo za elektronsko poslovanje. Študija podrobno preučuje razloge za te odločitve in zakonodajno ozadje ter prikazuje kontrast z drugimi državami, z osredotočenostjo na hrvaškem pristopu. Ta študija s pomočjo strukturirane ankete in analize podatkov ocenjuje motive in ovire, s katerimi se soočajo slovenski proračunski uporabniki pri izdajanju e-računov fizičnim osebam in pravnim osebam zasebnega prava. Med slovenskimi proračunskimi uporabniki je bila namreč ugotovljena opazna rast števila izdanih e-računov prejemnikom fizičnim osebam in pravnim osebam zasebnega prava, in sicer z zanemarljivih 24 računov leta 2013 na 1,1 milijona računov do leta 2022, kar kaže na znaten prehod na elektronsko izdajanje računov. Kljub tej rasti pa pomemben segment proračunskih uporabnikov še ni pristopil k tem načinu, saj se jih dobra tretjina še vedno zanaša na tradicionalne metode izdajanja računov. Med tistimi, ki izdajajo e-račune, jih njihovi prejemniki v največji meri prejemajo prek elektronske pošte, le-ta se je izkazala za prevladujoč način pošiljanja e-računov fizičnim osebam, kljub drugim razpoložljivim naprednejšim elektronskim rešitvam. To kaže na različne uporabniške preference in tehnološko poznavanje. Primerjalni del raziskave, vezan na primerjavo s hrvaškim sistemom izdajanja e-računov fizičnim osebam in pravnim osebam zasebnega prava, temelji na kvalitativnih metodah s pregledom zakonodaje, literature in spletnih virov ter izvedenega intervjuja. Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-računi, proračunski porabniki, UJP, Hrvaška, FINA Objavljeno v ReVIS: 14.08.2024; Ogledov: 1028; Prenosov: 34
Celotno besedilo (1,51 MB) |