1. Komuniciranje in krizno upravljanje : magistrsko deloDanila Mašić, 2025, magistrsko delo Opis: Naloga Komuniciranje in krizno upravljanje se osredotoča na to, kako se komuniciranje razlikuje od kriznega komuniciranja, kako poteka med krizo, kako poteka krizno upravljanje in katere so strukture, nujne za krizno upravljanje. Opisani so procesi in odločanja pri organiziranju na splošno in v kriznih razmerah. Gre za kvalitativno raziskavo, saj so bili rezultati pridobljeni z intervjuji. Prav tako so bili pri pisanju uporabljeni primarni in sekundarni viri. Iz odgovorov raziskav komuniciranja komunikacijskih kampanj so bile ugotovljene razlike v dojemanju med vodji komunikacijskih kampanj ter študenti in zaposlenimi. V nalogi je zajeta tudi primerjava upravljanja komunikacijskih kampanj in upravljanja krize žledu. Razvidno je, da se tako komuniciranje kot upravljanje kriz razlikujeta. Vsem krizam je skupna časovna omejenost v posebnih okoliščinah. Razlikujejo pa se v načinu poročanja in obveščanja ter v strukturah, ki so nujne za obvladovanje krize. V mednarodni primerjavi kriznega komuniciranja in kriznega upravljanja so bile narejene primerjave struktur in načinov komuniciranja v državah, kot so Švedska, Švica, Združene države Amerike in Italija, in sicer v primerjavi s Slovenijo. Ugotovljeno je bilo, da so v formalnem smislu organiziranosti nekatere razlike, saj so bile v primerjavo vključene države, ki se med seboj razlikujejo po zgodovinski, kulturni in politični preteklosti. Za Italijo pa je bilo predstavljeno tudi krizno komuniciranje in upravljanje katastrofalnega potresa v Aquili leta 2009. Ključne besede: komuniciranje, strateško komuniciranje, krizno komuniciranje, krizno upravljanje, procesi odločanja, komunikacijske kampanje Objavljeno v ReVIS: 06.02.2025; Ogledov: 345; Prenosov: 42
Celotno besedilo (2,75 MB) |
2. Raziskava uporabnosti SAP projektnega sistema kot orodja za vodenje projektov : magistrsko deloSimon Jurca, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu raziskujemo uporabnost SAP projektnega sistema kot orodja za vodenje projektov. Učinkovito vodenje projektov je temelj uspešnega poslovanja, saj projekti predstavljajo glavna vodila razvoja subjekta, v primeru izvajanja projektov za zunanje naročnike pa tudi glavne vire prihodkov. Uporaba ustreznega informacijskega orodja za vodenje projektov je zato dandanes nujen element poslovanja subjekta, vendar orodje samo po sebi ni več dovolj, ponujati mora tudi integracijo z ostalimi informacijskimi orodji in druge konkurenčne prednosti. V okoljih, ki že uporabljajo SAP ERP kot svoj osrednji informacijski sistem, je smiselno analizirati prednosti uporabe SAP modula Projektni sistem (PS) kot takšnega orodja. Za tovrstno analizo pa je, tako z vidika prednosti, ki jih ta prinaša v okviru integracije z obstoječimi rešitvami, kot tudi z vidika učinkovite operativne uporabe, potrebno uporabo orodja in njegove možnosti povezav predstaviti, izvesti študijo primera ter izkušnje in zadovoljstvo preveriti s statistično analizo rezultatov anonimne ankete obstoječih uporabnikov različnih postavitev informacijskih rešitev za vodenje projektov. Magistrsko delo na podlagi uporabljenih raziskovalnih metod opisuje prednosti uporabe SAP PS modula za integrirano in učinkovito vodenje projektov, prikazuje prototipen primer v orodju izdelanega projekta ter njegovo integracijo z ostalimi področji poslovanja v okviru SAP ERP, na osnovi analize rezultatov ankete pa pokaže tudi zadovoljstvo uporabnikov, ki v takšnem okolju že delujejo in največje prednosti v razmerju do drugih orodij, ki jih nekateri anketiranci sicer uporabljajo. Delo je lahko v pomoč subjektu, ki pri svojem poslovanju že uporablja informacijski sistem SAP, pri izbiri ustreznega informacijskega orodja za vodenje projektov, na podlagi izdelane specifikacije pa lahko predstavlja tudi izhodišče za samo izvedbo implementacije SAP PS modula v informacijsko okolje subjekta. Ključne besede: vodenje projektov, SAP PS, informacijski sistem, integracija, ERP, poslovni procesi, implementacija Objavljeno v ReVIS: 15.01.2025; Ogledov: 325; Prenosov: 15
Celotno besedilo (5,57 MB) |
3. |
4. |
5. Strategija načrtovanega vzdrževanja v proizvodnem procesu : diplomsko deloGašper Podbregar, diplomsko delo Opis: Živimo v času, ko smo priča vse hitrejšemu napredku človeštva v vseh možnih pogledih. V svetu se vsakodnevno pojavljajo novi, izboljšani, tehnološko bolj dognani stroji, materiali in tehnologije, ki zahtevajo od nas nove strategije in razvojne poti. Sodobni svet vsakodnevno ruši meje mogočega, saj je postala verjetnost izvedbe neke zamisli le še vprašanje časa. Celovita in sistematična metoda vzdrževanja proizvodne opreme, znana kot »Total Productive Maintenance« (v nadaljevanju TPM) ali celovito produktivno vzdrževanje (CPV), je ključnega pomena za dosego konkurenčne prednosti na trgu. TPM je postala ena najbolj prepoznavnih in učinkovitih metod za izboljšanje proizvodnje v podjetjih po vsem svetu, saj omogoča višjo produktivnost, zmanjšanje stroškov in večjo
zanesljivost proizvodnih procesov. Vendar pa morajo podjetja razumeti, da uspeh TPM ne izhaja samo iz tehnoloških in vzdrževalnih vidikov, temveč tudi iz organizacijske kulture, ustreznega usposabljanja zaposlenih in stalnega nadzora nad učinkovitostjo procesov.
V nadaljevanju diplomskega dela bodo predstavljene zgodovina in razvoj metode TPM, njeni cilji ter pogoji za uspeh, vključno z načeli, zmotami in kazalniki napredka. Prav tako bodo opisane različne strategije za načrtovano vzdrževanje, vključno s postopkom implementacije in kazalniki uspešnosti. Na koncu bomo v zaključek podali povzetek glavnih ugotovitev diplomskega dela in poudarili pomembnost TPM v sodobnih proizvodnih procesih. Ključne besede: proizvodni procesi, vzdrževanje, strategije, načrtovano vzdrževanje Objavljeno v ReVIS: 13.12.2024; Ogledov: 372; Prenosov: 2
Celotno besedilo (984,63 KB) |
6. Proces priprave zdrave prehrane za predšolske otroke : diplomsko deloSuzana Kristan, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi opisujemo pomen zagotavljanja zdrave prehrane predšolskim otrokom, ki so v varstvu in izobraževanju v predšolskih ustanovah. Zaradi omejitev njihove velikosti in infrastrukture mnoge predšolske ustanove hrane ne morejo pripravljati samostojno, zato sodelujejo z zunanjimi izvajalci. Vendar pa priprava hrane zajema več kot le fizično pripravo obrokov. Gre za proces, ki se začne z načrtovanjem in konča z dejansko konzumacijo hrane ter vključuje različne deležnike, kot so institucije, starši, vzgojitelji in otroci.
Pomembno je razjasniti pristojnosti in odgovornosti vsakega deležnika v tem procesu, zato da lahko preprečimo težave ter predšolskim otrokom zagotovimo zdravo prehrano. V diplomskem delu se osredotočamo na analizo tega procesa in reševanje morebitnih nejasnosti glede pristojnosti in odgovornosti. Cilj raziskave je prispevati k boljšemu razumevanju tega, kako zagotoviti, da bo prehrana za predšolske otroke ne le zdrava, temveč tudi učinkovito upravljana.
Ker je zagotavljanje zdrave prehrane za predšolske otroke, ki so v varstvu in izobraževanju v predšolskih ustanovah, ključnega pomena za njihov pravilni razvoj, priporočamo aktivno sodelovanje staršev v smislu zdrave komunikacije s predšolskimi ustanovami in lastnimi otroki ter izobraževanje vzgojiteljev, ki naj zagotavljajo transparentnost pri organizaciji prehrane otrok in bodo odzivni na komunikacijo staršev. Ključne besede: otroci, prehrana, predšolsko obdobje, procesi Objavljeno v ReVIS: 13.12.2024; Ogledov: 336; Prenosov: 3
Celotno besedilo (482,56 KB) |
7. Proces rezervacij oskrbe starostnikov na domu : magistrska nalogaTomaž Nemanič, 2024, magistrsko delo Opis: Pričujoča magistrska naloga se osredotoča na proces prijave starostnika oziroma oskrbovanca
za oskrbo na domu. Predvsem obravnava proces rezervacije termina za posamezno storitev in
ob tem predstavlja kritično presojo ter mišljenje starostnikov in zdravstvenih delavcev z vidika
tako rezervacij termina oskrbe kot tudi načina oskrbe na domu. Predstavljen je osnovni proces,
ki omogoča starostniku možnost rezervacij terminov oskrbe in vpogled v evidenco njegovega
zdravstvenega stanja. Izboljšavo procesa predstavlja online zdravljenje. Namen je zadovoljiti
ciljno skupino oskrbovancev, ki storitev potrebujejo, in zdravstvenega osebja, ki storitev oskrbe
nudijo in vodijo evidenco zdravstvenega stanja oskrbovanca. Ključne besede: oskrba, procesi, starostnik, zdravstveni delavec, naročanje Objavljeno v ReVIS: 29.08.2024; Ogledov: 657; Prenosov: 24
Celotno besedilo (4,28 MB) |
8. Vpliv umetne inteligence na izboljšanje procesov v organizacijah : magistrska nalogaKatja Bregar, 2024, magistrsko delo Ključne besede: umetna inteligenca, vpliv, organizacija, obvladovanje procesov, delovni procesi, implementacija umetne inteligence, etični vidik, učinkovitost, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 22.07.2024; Ogledov: 592; Prenosov: 68
Celotno besedilo (1,66 MB) |
9. Pravne, tehnološke in politične razsežnosti e-volitev in e-demokracije : magistrsko deloMatija Zidarević, 2024, magistrsko delo Opis: Demokracija je družbenopolitična ureditev, ki je prisotna že od obdobja antike. V luči družbenih sprememb skozi zgodovino tehnoloških inovacij in napredka, ki je bil sploh v bližnji preteklosti eksponenten, me je zanimalo, kako z novimi informacijskimi tehnologijami lahko oplemenitimo demokratične procese, ki so bili sicer tekom svojega obstoja priča maloštevilnim drastičnim spremembam. V tem prepletu klasičnega z novim sem iskal ugotovitve, kako nove tehnologije s poudarkom na svetovnem spletu lahko vplivajo na procese, ki sestavljajo moderno demokracijo – z volitvami v ospredju, ter kakšni so izzivi in težave, ki se pri tem pojavljajo in jih je treba nasloviti. Namen magistrskega dela je osvetliti trenutno stanje in skozi pravne okvire posameznih držav, stanje tehnološke infrastrukture in razvitosti, politične ureditve ter družbene klime priti do dognanj, na katerih področjih in v kakšnem obsegu bi lahko vzpostavili sistem e-volitev in e demokracije. S pomočjo primerjalnopravne metode in empiričnih izkustev v obliki praktičnih primerov uporabe in teoretičnih analiz bom iskal rezultate, ali je globalno gledano celostna implementacija že smiselna in izvedljiva, in argumente, ki bodo govorili tako v prid kot tudi proti klasični demokratični ureditvi in njeni sodobnejši e-različici. Magistrsko delo predstavlja skupek razmišljanj in aktualnega stanja na relevantnih področjih ter iztočnico za nadaljnji razmislek in raziskovanje. Ključne besede: e-volitve, e-demokracija, internetno glasovanje, participativna demokracija, volilna udeležba, varnost, transparentnost, informacijska tehnologija, demokratični procesi Objavljeno v ReVIS: 25.03.2024; Ogledov: 913; Prenosov: 21
Celotno besedilo (997,76 KB) |
10. Izboljšanje in optimizacija upravljanja IT-storitev v srednje veliki organizaciji z vpeljavo ITSM orodja : magistrska nalogaGašper Robida, 2023, magistrsko delo Opis: Upravljanje storitev informacijske tehnologije je ključno za učinkovito zagotavljanje informacijskih tehnologij v organizacijah in za dosego poslovnih ciljev. Prinaša prednosti, kot so izboljšana produktivnost, zmanjšanje časov nedelovanja sistemov, večje zadovoljstvo uporabnikov in večja varnost informacijskih sistemov, ter omogoča boljšo usklajenost med informacijsko tehnologijo in poslovnimi potrebami organizacije. Vpeljava ustreznega orodja za upravljanje storitev informacijske tehnologije je za organizacije zelo velikega pomena, saj omogoča avtomatizacijo in optimizacijo procesov ter celovit vpogled v delovanje storitev informacijske tehnologije. Pravilna implementacija orodja ITSM omogoča boljšo sledljivost, nadzor in obvladovanje storitev informacijske tehnologije, kar vodi k povečanju učinkovitosti, zmanjšanju tveganj in izboljšanju poslovnih rezultatov organizacije. Ključne besede: informacijska tehnologija, upravljanje storitev, ITSM, ITIL, procesi, zahtevki, incidenti, Jira Objavljeno v ReVIS: 06.12.2023; Ogledov: 1220; Prenosov: 45
Celotno besedilo (1,76 MB) |