1. Primerjava računanja generativnih šumov na Unity pogonu : diplomska nalogaBeno Zupanc, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi bo predstavljena tematika proceduralno generirane vsebine z uporabo šumov. Predstavili bomo nekaj znanih generativnih šumov, kot so Perlinov, Worley in Simpleks šum, ter postopek proceduralnega generiranja z njihovo uporabo. Opisali bomo strukturo sodobnih računalnikov, računske senčilnike ter grafični cevovod. Njihovo razumevanje nam bo omogočilo implementacijo računanja šumov na različne načine. Predstavili bomo Unity igralni pogon in grafično knjižnico Lygia, ki ju bomo uporabili za izdelavo naloge. Diplomsko nalogo bomo zaključili z analizo časovne zahtevnosti izračuna posameznih šumov glede na lokacijo (CPE ali GPE) in način njihove implementacije. Ključne besede: proceduralno generiranje, šumi, Unity, Lygia, grafično programiranje Objavljeno v ReVIS: 17.10.2025; Ogledov: 74; Prenosov: 1
Celotno besedilo (6,71 MB) |
2. Razvoj spletne aplikacije za upravljanje kmetije Monera : diplomska nalogaMaja Urbanč, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi opišemo in prikažemo razvoj spletne aplikacije, ki bo manjšim samostojnim podjetnikom oziroma v našem primeru kmetiji poenostavila upravljanje tako s pisanjem dobavnic, kot izdajanjem računov. Pomagala jim bo tudi voditi lastno bazo strank in dobaviteljev ter jim nudila vpogled v prodajo in nabavo v njihovem podjetju. V teoretičnem delu se bomo najprej dotaknili problema pomanjkanja takšnih aplikacij na trgu, nato bomo opisali tehnologije, ki smo jih uporabili za razvoj aplikacije. V empiričnem delu bomo predstavili funkcionalnosti naše aplikacije in njeno delovanje. Ključne besede: ASP.NET, arhitektura MVC, spletna aplikacija, upravljanje kmetije, programiranje Objavljeno v ReVIS: 15.10.2025; Ogledov: 129; Prenosov: 0
Celotno besedilo (3,39 MB) |
3. |
4. Načrtovanje, oblikovanje in razvoj odprto-svetovne 3D igre v okolju Unreal engine 5 : diplomska nalogaŽan Soroscy, 2025, diplomsko delo Ključne besede: razvoj iger, Unreal Engine 5, odprti svet, vizualno programiranje, igralna izkušnja, uporabniški vmesnik, NPC Objavljeno v ReVIS: 02.09.2025; Ogledov: 253; Prenosov: 18
Celotno besedilo (4,52 MB) |
5. Razvoj mobilne aplikacije z uporabo umetne inteligence : diplomska nalogaRok Slana, 2025, diplomsko delo Opis: V letu 2023 je pozornost javnosti ter gospodarskih in ekonomskih sfer zajel razvoj umetne inteligence in njen bliskovit napredek. Kmalu po objavi modela GPT-4 so se pojavile primerjave le-tega z izidom prvega iPhonea ter z začetkom interneta. Umetna inteligenca je s svojim potencialom med podjetji sprožila 'oboroževalno tekmo' in dve leti kasneje v letu 2025 je jasno, da je le-ta v polnem zagonu tudi med svetovnimi gospodarskimi velesilami, kot sta Združene države Amerike in Ljudska republika Kitajska. Tako velika kot mala podjetja se intenzivno ukvarjajo s tem, kako učinkovito integrirati umetno inteligenco v svoje poslovne procese. Javnost in mediji pa se sprašujejo, kakšne bodo posledice te nove tehnologije na področju trga dela. Z diplomsko nalogo skušamo skozi razvoj mobilne aplikacije, ki je izdelana z uporabo umetne inteligence, odgovoriti na vprašanje, kakšna je dejanska uporabnost te tehnologije. Ključne besede: umetna inteligenca, razvoj mobilne aplikacija, programiranje, Claude, Android Studio Objavljeno v ReVIS: 04.07.2025; Ogledov: 325; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,07 MB) |
6. Razvoj spletne in terminalske aplikacije za pomoč pri razvoju aplikacij : diplomska nalogaRok Zabukovec, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj spletne in terminalske aplikacije, ki je namenjena razvijalcem programske opreme, upraviteljem baz in skrbnikom strežnikov. Podrobno so opisane značilnosti, predstavljene so prednosti in slabosti spletnih aplikacij ter primerjava s terminalskimi aplikacijami. Opredeljeni so uporabljeni arhitekturni vzorci, uporabniške zahteve, uporabljene tehnologije, knjižnice, prenos v produkcijsko okolje in proces izdelave spletne ter v zaključnem delu še terminalske aplikacije, ki dostopa do spletne aplikacije in ponuja iskanje ter prikaz shranjenih ukazov. Ključne besede: programiranje, spletni razvoj, PHP, Laravel, C#, ukazna vrstica, iskalnik vsebine Objavljeno v ReVIS: 29.08.2024; Ogledov: 1078; Prenosov: 38
Celotno besedilo (3,11 MB) |
7. Razvoj proceduralne generacije v okolju Unity : magistrska nalogaAljaž Blatnik, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi opišemo in razvijemo proceduralno generacijo v razvojnem okolju Unity. V prvem delu naloge raziščemo zgodovino razvoja proceduralne generacije ter nato primerjamo tri aktualne igre, ki uporabljajo proceduralno generacijo, vendar pa se med seboj razlikujejo po obsežnosti uporabe proceduralne generacije. Nato vse izmed aktualnih iger primerjamo med seboj ter tudi s približki, ki ne vsebujejo proceduralne generacije. V zadnjem delu teoretičnega dela opišemo uporabljena orodja za lasten razvoj proceduralne generacije. Na koncu predstavimo še dva sistema proceduralne generacije, ki jih razvijemo sami. Prvi pristop uporablja algoritem naključne hoje, medtem ko drugi pristop za osnovo uporablja Perlinov šum. Opišemo tako delovanje posamezne proceduralne generacije kot tudi programsko kodo ter nato predstavimo še lastne ugotovitve. Ključne besede: proceduralna generacija, Unity, naključna hoja, Perlinov šum, programiranje Objavljeno v ReVIS: 20.09.2023; Ogledov: 2226; Prenosov: 48
Celotno besedilo (5,05 MB) |
8. Spletna aplikacija za ustvarjanje bloga : diplomska nalogaBlaž Pirc, 2022, diplomsko delo Opis: Obstaja zelo veliko družabnih omrežij, ki nudijo neko povezavo med uporabniki. Vsak uporabnik lahko vidi vsebino drugega, če mu ta dovoli, vendar je ta izkušnja lahko moteča, saj veliko obstoječih rešitev uporablja promovirane vsebine, za katere bi lahko rekli, da jih uporabniki najraje ne bi videli. Zato smo se odločili, da izdelamo družabno spletno aplikacijo za ustvarjanje blogov, ki ne vsebuje promoviranih vsebin in je preprosta in nedvoumna za uporabo.
V diplomski nalogi na začetku analiziramo že obstoječe rešitve in jih primerjamo med seboj, opišemo prednosti in slabosti le-teh. Potem opišemo tehnologije, ki smo jih uporabili pri razvoju svoje spletne aplikacije, nato preidemo v sam razvoj celotne rešitve. V razvoju je opisano, kako smo aplikacijo razvili in oblikovali njen videz. Na zadnje še opišemo vse funkcije in elemente, ki jih naša aplikacija vsebuje in predstavimo tudi celoten potek delovanja. Ključne besede: družabno socialno omrežje, razvoj spletne aplikacije, programiranje, HTML, JavaScript Objavljeno v ReVIS: 25.10.2022; Ogledov: 1969; Prenosov: 92
Celotno besedilo (2,69 MB) |
9. Poslovni načrt podjetja OnselectLuka Okorn, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo raziskali okno priložnosti, ki je prodaja storitev vpeljave in razvoja digitalnih orodij v slovenska podjetja. Podjetje Onselect, d. o. o., se bo primarno ukvarjalo z implementacijo rešitev Zoho: CRM, Projects, Campaigns, Invetory, Books, People in Creator.
Potrdili smo hipotezo, da večina slovenskih podjetij za implementacijo IT-rešitev sodeluje z domačimi ponudniki, ki implementirajo svoje ali tuje rešitve. Drugo hipotezo smo ovrgli, saj je večina slovenskih podjetij odgovorila, da so zadovoljni s svojimi digitalnimi rešitvami.
Glede na raziskano bo podjetje Onselect uspešno poslovalo na slovenskem trgu in ne bo imelo težav z likvidnostjo ali solventnostjo. Ključne besede: Zoho, CRM, ERP, implementacija, programiranje, trening, IT-rešitve Objavljeno v ReVIS: 13.09.2022; Ogledov: 1516; Prenosov: 67
Celotno besedilo (2,44 MB) |
10. Scratch za učenje programiranja : diplomska nalogaAndreja Kernc, 2022, diplomsko delo Opis: Scratch je orodje za blokovno programiranje, ki omogoča izdelavo interaktivnih zgodb, iger in animacij. Namenjen je otrokom med 8. in 16. letom, ponuja tudi poenostavljeno verzijo ScratchJr za mlajše otroke. Orodje spodbuja razvoj različnih vidikov razmišljanja, sposobnosti ugotavljanja različnih pristopov k reševanju problemov ter sposobnosti timskega dela, kar je uporabno širše, ne le na področju programiranja.
V nalogi predstavljam Scratch s teoretičnega in praktičnega vidika – vsebinske možnosti, primernost za učenje programiranja za otroke, možnost uporabe tako v šoli kot tudi doma ter dostopnost spletne pomoči za uporabo orodja. V nalogi prav tako ugotavljam, da avtorji načine učenja, kot jih ponuja Scratch, prepoznavajo kot pomembne v današnjem času, ko imamo na voljo ogromno informacij in problemov, za katere moramo najti čim boljše rešitve; pri slednjem nam pride prav ravno kritično razmišljanje in sposobnost razmišljanja izven okvirjev. Ključne besede: Scratch, programiranje, izobraževanje, učenje, kreativno razmišljanje, računsko razmišljanje Objavljeno v ReVIS: 09.05.2022; Ogledov: 2877; Prenosov: 176
Celotno besedilo (1,70 MB) |