1. Poslovni model za širitev izbranega podjetja : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Management poslovnih sistemovMaša Dostal Ivanšek, 2024, master's thesis Abstract: Razvoj trgovskih centrov in spletnih trgovin je mnoge male trgovce prisilil, da so zaprli svoje prodajalne. Obstajajo pa določeni segmenti, kjer kupci še vedno raje kupujejo v trgovinah, kjer izdelke lahko pogledajo, primejo v roke, se posvetujejo s prodajalko in šele nato odločijo za nakup. V magistrskem delu smo želeli preveriti, ali ta opažanja lahko potrdimo tudi z empirično raziskavo. Končni cilj magistrskega dela je razvoj poslovnega modela za širitev podjetja Trgovina Maša Dostal Ivanšek, s. p. Pred pripravo modela smo si postavili tri raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovarjali s pomočjo različnih raziskovalnih metod. Odgovori na ta vprašanja so osnova za pripravo poslovnega modela, tržna analiza pa prikazuje nekatere dejavnike obnašanja potrošnikov na specifičnem trgu. Z namenom ugotoviti, kakšna je konkurenca v Novem mestu na področju osebnih daril, smo uporabilo Porterjevo analizo tržnih sil, podjetje smo na lokalnem trgu pozicionirali s pomočjo analize prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Osrednji del našega dela pa je raziskava trga, ki smo jo izvedli med naključno izbranimi prebivalci Dolenjske in Bele krajine. Odgovori na raziskovalna vprašanja so bili osnova za razvoj našega poslovnega modela. Ugotovili smo, da je v Novem mestu smiselno odpreti specializirano prodajalno z darili slovenskega porekla, saj na tem področju ni prisotnih specializiranih ponudnikov z darilnim programom. Tudi rezultati ankete so pokazali, da so kupci naklonjeni kupovanju specifičnih visoko kakovostnih daril v specializiranih prodajalnah v živo in ne le na spletu. Predvidevamo, da taki odgovori niso značilni le za območje, kjer je bila raziskava opravljena, in lahko služijo kot kazalnik obnašanja potrošnikov tudi drugim podjetnikom na podobnih področjih delovanja. Podobno raziskavo bi lahko izvedli tudi na drugih prodajnih segmentih, za segment visoko kakovostnih daril pa dajejo odgovor o preferencah potrošnikov. Keywords: poslovni model, podjetje, rast podjetja, širitev podjetja Published in ReVIS: 07.01.2025; Views: 98; Downloads: 0 Full text (5,72 KB) |
2. Poslovni načrt Kodila Gourmet d. o. o.Tadej Janžič, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu bomo predstavili poslovni načrt ustanovitve dodatne enote podjetja Kodila, imenovane Kodila Gourmet, ki bo v primerjavi s sedanjo na tem območju potrošnikom bolj dostopna. S pomočjo finančnih projekcij in analiz bomo ugotovili, ali je zamisel dobra in ali ima vse možnosti za nadaljnji razvoj, rast in uspeh na novi lokaciji.
Nova enota bo: delikatesa, trgovina, restavracija in prevzemna točka. Ugotovili bomo, kakšni so finančni izidi, morebitna tveganja in prednosti zastavljenih ciljev ter preučili trg in konkurenco. V primeru, da bodo ekonomski kazalci dobri in bo ekonomski vidik dobičkonosen, se bo direktor g. Kodila odločil za potrditev projekta. Keywords: Poslovni načrt, širitev, rast podjetja, analiza, nova lokacija, nova enota. Published in ReVIS: 16.07.2021; Views: 1596; Downloads: 76 Full text (772,05 KB) |
3. Načrt rasti podjetja BTS company, d. o. o. : diplomsko deloJano Komac, 2014, undergraduate thesis Keywords: širitev trgov, diverzifikacija, rast podjetja, stroški rasti, franšiza, lastna blagovna znamka, poslovni načrt Published in ReVIS: 10.05.2018; Views: 3541; Downloads: 155 Full text (1,55 MB) |
4. Poslovni načrt za rast podjetja Mana Omerzu d. o. o.Janez Omerzu, 2017, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati in analizirati možnosti za rast in razvoj podjetja Mana Omerzu d. o. o. Z diplomskim delom sem želel poiskati in predstaviti najbolj primerne načine za širitev in večanje obsega poslovanja.
Analiziral sem trenutno stanje podjetja, predstavil njegove trenutne dejavnosti in obseg poslovanja, ga primerjal s konkurenčnimi podjetji, opravil tudi analizo trga ter tako prišel do potencialnih strategij, ki bodo podjetju omogočile doseganje zastavljenih ciljev. Ugotovil sem, da je podjetje v primerjavi s konkurenco razmeroma majhno in dosega manjšo prodajo in manjši tržni delež kot večina konkurenčnih podjetij. Vendar razmere na trgu in potencial znotraj podjetja kažejo, da obstaja velik potencial, da podjetje raste in se približa prodajnim številkam konkurence. Rast prodaje in prihodkov lahko podjetje dosega samo s širitvijo poslovanja izven svoje geografske regije, kjer trenutno dosega večji del svojih prihodkov. Širitev bi podjetje lahko doseglo na dva načina: z večanjem števila terenskih prodajnih zastopnikov oziroma komercialistov ter z odpiranjem novih poslovnih enot, ki bi bile usmerjene k prodaji manjšim podjetjem in obrtnikom ter kmetijam, gozdarjem in gospodinjstvom.
Za širitev obsega poslovanja so seveda zraven vseh ostalih resursov potrebna tudi finančna sredstva. Z analizo sem ugotovil, da predvideni načini in strategije širitve ne zahtevajo preobsežnih finančnih sredstev, sploh če jih izrazimo v deležu celotne prodaje, ki jo podjetje dosega. Podjetje lahko večji del vložkov financira bodisi iz tekočega poslovanja bodisi iz akumuliranega kapitala lastnika iz naslova dobičkov predhodnega poslovanja. Za morebitno potrebo po financiranju s pomočjo bančnega kredita pa ima podjetje dobre bonitetne ocene in dobre kazalnike poslovanja. Keywords: poslovni načrt, rast podjetja, nova podružnica, novi zaposleni, rast prodaje, širitev podjetja Published in ReVIS: 07.03.2018; Views: 3661; Downloads: 195 Full text (702,54 KB) |
5. Poslovni načrt podjetja Auri plus d. o. o., možnost pridobitve vrtaDžulijeta Nuredini, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno podjetje Auri plus d.o.o. Podjetje se ukvarja z gostinstvom in ima dve poslovalnici. Ena poslovalnica je restavracija, druga pa fast food.
Cilj diplomskega dela je preveriti vse možne vidike poslovanja podjetja, s poudarkom na tržnem vidiku. Predstavila bom poslovni načrt družinskega podjetja in predpostavila, kako lahko podjetje posluje naprej, predvidela nadaljnjo rast glede na možne spremembe in pridobitve ter kako bi le-te vplivale na finančno plat podjetja.
Glavni namen je vsaj približno preveriti ali bi se investicija za vrt sploh splačala. Glede na prednosti in pomanjkljivosti podjetja, ki se jih da odpraviti je moje mnenje, da se investicija splača. Pregledala sem podatke iz finančnih izkazov, kjer je prikazano, da podjetje postopoma povišuje svoj dobiček, število zaposlenih in ostali kazalniki uspešnega poslovanja pa rastejo.
Ključno za razvoj podjetništva in gospodarstva so tudi dostopnost financiranja in investiranja, internacionalizacija, inovativnost in znanje, dostop do ponudnikov različnih storitev, dobra prometna infrastruktura in učinkovita javna uprava (Močnik et al., 2017). Keywords: poslovni načrt, rast podjetja, SWOT analiza, investicija, širitev storitev Published in ReVIS: 23.01.2018; Views: 4151; Downloads: 179 Full text (2,43 MB) |