1. PERCEPCIJE NETRADICIONALNIH ŠTUDENTOV O TERCIARNEM IZOBRAŽEVANJU V REPUBLIKI SLOVENIJIJanko Goljar, 2024, not set Abstract: V magistrski nalogi preučujemo precepcije netradicionalnih študentov o terciarnem
izobraževanju v Republiki Sloveniji. Med številnimi različnimi skupinami netradicionalnih
študentov v nalogi pozornost posvečamo predvsem odraslim netradicionalnim študentom.
Omenjene študente v pričujoči raziskavi opisuje starost 25 let ali več in vsaj še ena od
družbenih vlog, ki so značilne za odrasle osebe. Na način izbrane kvalitativne raziskovalne
paradigme iščemo motive odraslih netradicionalnih študentov za njihov prvi ali ponovni vstop
v procese terciarnega izobraževanja v Republiki Sloveniji, ugotavljamo kakšne so njihove
študijske izkušnje in kako doživljajo vplive lastne vključitve v procese terciarnega
izobraževanja. V magistrskem delu v okviru raziskovalnega vzorca ugotovimo prisotnost
uravnoteženosti humanističnih in ekonomističnih motivov za vključitev odraslih oseb v
procese terciarnega izobraževanja. Pri študiju odraslim netradicionalnim študentom največ
ovir predstavljajo t. i. situacijske ovire. Pomembna ugotovitev je, da so osebe namenskega
raziskovalnega vzorca z lastno terciarno izobraževalno izkušnjo na splošno zadovoljne. S
pomočjo povezovanja predhodnih teoretičnih ugotovitev in rezultatov pričujoče raziskave, je
namen magistrskega dela ugotoviti, kaj lahko v prihodnosti deležniki sistemov terciarnega
izobraževanja prispevajo za še izboljšanje terciarnega izobraževanja. Omenjene izboljšave ne
bi prinesle koristi le netradicionalnim odraslim študentom, pač pa celotni populaciji študentov
ter nenazadnje tudi izobraževalnim inštitucijam, ki sledijo ciljem po povečanju števila vpisov
novih tradicionalnih in netradicionalnih študentov. Izsledki raziskave so prav tako lahko v
korist vsem odraslim, ki o vključitvi v procese terciarnega izobraževanja šele razmišljajo.
Termin »netradicionalni študenti« se v Sloveniji pojavlja relativno kratek čas. V magistrski
nalogi preučujemo uporabo tega izraza na podlagi zapisov tujih avtorjev in raziskujemo
primernost obravnavanega termina za slovensko družbeno okolje. Keywords: netradicionalni odrasli študenti, terciarno izobraževanje, motivi, ovire, vplivi Published in ReVIS: 15.06.2024; Views: 514; Downloads: 11 Full text (2,00 MB) |
2. |
3. MLADI IN IZZIVI INDIVIDUALIZACIJEAjla Alešević, 2023, not set Abstract: Diplomska naloga z naslovom Mladi in izzivi individualizacije se osredotoča na raziskavo družbenih izzivov, s katerimi se študentke iz Bosne in Hercegovine soočajo med študijem v Sloveniji. Ključni cilji naloge vključujejo proučitev strategij, ki jih uporabljajo mladi študenti za obvladovanje družbenih izzivov v tujini, analizo vpliva občutka identitete in pripadnosti ter raziskavo motivacije za selitev v tujino.
Raziskava temelji na kvalitativnih intervjujih z osmimi študentkami, starimi med 22 in 25 let, ki so se odločile za študij v Sloveniji. Pomemben poudarek je na vplivu družinske podpore, finančne neodvisnosti, jezikovnih ovir ter občutkov osamljenosti na njihovo dobro počutje in akademsko uspešnost.
Naloga razkriva, da identiteta in pripadnost igrajo ključno vlogo pri dojemanju družbenih izzivov, medtem ko jezikovne ovire predstavljajo začetno oviro za družbeno integracijo. Družinska podpora, prijatelji in lokalna skupnost igrajo ključno vlogo pri uspešni integraciji in obvladovanju občutkov osamljenosti. Finančna neodvisnost predstavlja izziv, vendar s prilagodljivostjo in z vztrajnostjo študentke razvijajo strategije za obvladovanje teh težav.
Namen diplomske naloge je prispevati k boljšemu razumevanju izkušenj mladih študentk med študijem v tujini ter poudariti pomen socialne podpore, prilagodljivosti in razvoja novih veščin pri obvladovanju izzivov študentske izkušnje v tujini. Rezultati naloge so pomembni za razumevanje dinamike mednarodne mobilnosti mladih ter spodbujanje boljših pogojev za njihovo prilagajanje in uspeh med študijem v tujini. Keywords: mladi študenti, družbeni izzivi, mednarodna mobilnost, identiteta, družbena podpora Published in ReVIS: 01.02.2024; Views: 565; Downloads: 0 Full text (994,49 KB) |
4. |
5. Raziskava stresa med študenti prava na Evropski pravni fakulteti : magistrsko deloMaruša Fortun, 2023, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je raziskati stres med študenti prava na Evropski pravni fakulteti, ki se v praktičnem delu magistrskega dela ugotavlja z uporabo kvantitativne raziskovalne metode s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Zaradi boljšega razumevanja in povezovanja teorije s prakso so v teoretičnem delu magistrskega dela najprej predstavljeni pojmi stres, depresija in študij prava. Prvo poglavje je namenjeno razumevanju pojma stres, spoznavanju njegovih vrst, dejavnikov, simptomov, znakov in posledic ter tehnik njegovega obvladovanja in premagovanja. Sledi drugo poglavje, v katerem se predstavi depresijo, njene vrste, dejavnike, znake in zdravljenje. V tretjem poglavju je orisan študij prava na splošno in na Evropski pravni fakulteti, narejena pa je tudi primerjava med slovenskim in nemškim sistemom študija prava v praksi. Tako kot je stres širok pojem, saj nas neizogibno spremlja na vsakem koraku, je stres tudi ozek pojem, saj ga vsak posameznik doživlja na sebi lasten način. O njem se danes veliko govori, manj pa se govori o eni izmed njegovih negativnih posledic, ki je tihi spremljevalec dolgotrajnega stresa. To je depresija. Predmetna raziskava je pokazala, da je stres med študenti prava Evropske pravne fakultete zaradi študija prava prisoten v veliki meri, medtem ko depresije kot negativne posledice anketirani študenti v večini ne občutijo, poročajo pa o nekaterih simptomih depresije, ki so prisotni le v manjši meri. Glavna omejitev magistrskega dela je v tem, da raziskava stresa med študenti ni bila izvedena na vseh treh pravnih fakultetah v Sloveniji, torej še na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani in Pravni fakulteti Univerze v Mariboru, zato rezultatov ni mogoče posplošiti na vse študente prava v Sloveniji. Keywords: stres, depresija, študij prava, študenti prava, Evropska pravna fakulteta Published in ReVIS: 13.12.2023; Views: 696; Downloads: 0 |
6. |
7. Analiza števila vpisov v visokošolsko izobraževanje v obdobju 10 letRina Mazreku, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava izobraževanje mladih v zadnjih 10 letih, razliko v številu vpisanih v zadnjih 10 letih in morebitne vzroke za nadaljevanje ali ne nadaljevanje izobraževanja.
V teoretičnem delu smo opredelili izobraževanje na splošno, pomen visokošolskega izobraževanja in visokošolski sistem v Sloveniji, prav tako smo opredelili člen zakona o visokem šolstvu in predstavili vpisne postopke. Natančneje smo opredelili motivacijo in vlogo staršev ter vpliv na izobraževanje mladih.
Po teoretičnem sledi empirični del, s katerim smo dosegli cilj diplomskega dela. S pomočjo Statističnega urada RS smo pridobili želene podatke. Nato smo s tehniko intervjuvanja uspešno opravili tri intervjuje. Na koncu smo podali svoje ugotovitve in zaključek. Keywords: izobraževanje, visokošolsko izobraževanje, študenti, mladi, Slovenija. Published in ReVIS: 29.07.2023; Views: 707; Downloads: 32 Full text (1,28 MB) |
8. SPREMEMBE SPALNIH, GIBALNIH IN PREHRANJEVALNIH NAVAD ŠTUDENTOV V ČASU EPIDEMIJE COVID-19David Trofenik, 2023, master's thesis Abstract: Slovenija je marca 2020 razglasila epidemijo COVID-19 in uvedla obvezno 14-dnevno karanteno. To je vplivalo na občutno zmanjšanje gibalne dejavnosti, poslabšanje duševnega zdravja, spremembe prehranskih navad in slabše socialne stike prebivalstva. Raziskava ugotavlja, kako je epidemija COVID-19 vplivala na spalne, gibalne in prehranjevalne navade študentov. Metode: Uporabljeni vprašalnik vključuje 24 vprašanj, ki obsegajo posamezne dele že validiranih vprašalnikov Preprosta telesna aktivnost (SIMPAQ) in Nacionalna raziskava o zdravju in zdravstvenem varstvu (EHIS). Anketa je bila izvedena s spletnim programom 1KA med anketiranci, starejšimi od 18 let, po metodi snežne kepe. Rezultati: Udeleženci so poročali o pozitivnih in negativnih spremembah različnih vidikov življenjskega sloga, ki so vplivale na ohranjanje optimalne stopnje kakovosti življenja. Izboljšanje telesne dejavnosti in trajanja spanja ter zmanjšanje sedečega vedenja bi bila za zdravje študentov zelo koristna. Uporabnost: Z analizo in predstavitvijo rezultatov želimo ozaveščati o preventivnih programih ter predstaviti pomen redne telesne aktivnosti in zdravega življenjskega sloga. Omejitve: Osebno anketiranje zaradi omejitev ni bilo mogoče. Izvedba ankete je potekala preko spleta. Keywords: dnevne prakse, gibalna dejavnost, študenti, zdrav življenjski slog, epidemija, COVID-19 Published in ReVIS: 10.05.2023; Views: 1263; Downloads: 79 Full text (618,24 KB) |
9. |
10. |