Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Prometno stanje in razvojne priložnosti Bohinjske železnice
Nik Obid, 2022

Abstract: Bohinjska železnica je danes 129 kilometrov dolga železniška povezava med Jesenicami in Sežano, ki povezuje gorenjsko, goriško in obalno-kraško statistično regijo. Njen potek je zaradi zgodovinske gospodarske pomembnosti umeščen v alpsko-jadranski prostor, kar je razlog za prečenje alpskih pregrad, rečnih dolin in kraške planote. Posledica takšnega poteka je njena težavnost, kar dokazujejo strmi vzponi oziroma padci proge, številni predori, galerije, viadukti, mostovi in prepusti, ki spadajo med presežnike na slovenskem železniškem omrežju. Takšna težavna železniška gradnja je posledica gostih prometnih tokov v času Avstro-Orgske monarhije iz smeri zgornjeavstrijskih dežel in Češke proti Trstu. Zaradi pestrega zgodovinskega dogajanja po razpadu cesarstva, so se omenjeni prometni tokovi preusmerili ali popolnoma usahnili, zaradi česar se je zmanjšala tudi pomembnost proge. Slednje je v kombinaciji s potekom po sorazmerno slabo poseljenih območjih vseh treh statističnih regij razlog, da se je v preteklosti ni pretirano obnavljalo ali nadgrajevalo, zaradi česar ima danes obravnavana železnica izredno zastarelo tirno, postajno in signalnovarnostno infrastrukturo ter tirna vozila. Prav tako se ji zaradi vseh zgoraj navedenih razlogov ne namenja večje in pomembnejše vloge na potniškem ali tovornem področju v prihodnosti. S pričujočo magistrsko nalogo želimo dokazati, da je takšno stališče napačno. S kombinacijo študije primera in metodološkim opazovanjem smo naredili temeljito analizo trenutnega stanja na progi in z različnimi primerjavami ter morebitnimi prihodnjimi perspektivami izluščili njen izredno velik prometni potencial, ki še zdaleč ni tako omejen, kot ga lahko vidimo danes. S kombinacijo dveh metodoloških pristopov smo progo analizirali s treh vidikov: pestre preteklosti, stanja v današnjem času ter morebitne perspektive v prihodnosti. Ugotovili smo, da je njena svetla prihodnost in povečana prometna pomembnost mogoča predvsem z večjim vlaganjem v dotrajano infrastrukturo in tirna vozila ter smiselnim kombiniranjem potniškega in tovornega prometa.
Found in: ključnih besedah
Keywords: Bohinjska železnica, potniški promet, tovorni promet, turistična perspektiva, izboljšave, magistrske naloge
Published: 06.01.2023; Views: 670; Downloads: 36
.pdf Fulltext (21,92 MB)

2.
Elektro mobilnost v Ljubljani
Rok Fabjan, 2022

Abstract: Slovenija je dežela številnih naravnih danosti, izjemnega okolja in rastlinsko-živalske raznovrstnosti. Zavedanje, da to bogastvo v danem trenutku ni naše, ampak pripada našim otrokom je ključnega pomena. Zato so varstvo narave in okolja, skrb za čistost zraka, vode in tal, omejitev onesnaževanja okolja in podnebnih sprememb naše prednostne naloge, katere je potrebno udejanjiti v sedanjosti. Koncept rešitve trajnostnega prometa na splošno, spodbujanje javnega potniškega prometa, trajnostnega tovornega prometa in nemotoriziranih oblik prometa ter spodbude za izboljšanje učinkovitosti vozil, vožnje in zasedenosti vozil ter rabe goriv z nizkimi emisijami ogljikovega dioksida pa so osrednje prvine, ki jih je potrebno upoštevati v kolikor želimo naše okolje ohraniti. V diplomskem delu proučujem mesto Ljubljana, ki je s svojo centralno vlogo in kot metropola Slovenije vsako leto prometno bolj obremenjena. Nekatera evropska mesta se s problemi na področju prometa že bolj ali manj uspešno soočajo in uporabljajo rešitve, ki bi lahko bile primerne tudi za mesto Ljubljana. Zavedamo se, da obstoječe omrežje javnega potniškega prometa v Ljubljani ni optimalno. Ena izmed možnosti, ki bi Ljubljani lahko povečala privlačnost in kakovost regije kot lokacije za bivanje, izobraževanje, delo in obiskovanje je prenova javnega potniškega prometa. Učinek prenove bi vsekakor rezultiral v potencialu sinergijskih razvojnih učinkov na številnih področjih, kar bi povečalo samo mednarodno konkurenčnost regije. Na ravni Evrope so obravnavani evropski pravni akti za področje razvoja prometnega sistema. Slednji že zahtevajo in hkrati omogočajo izvajanje številnih ukrepov. Nekateri akti določene ukrepe le spodbujajo, skupno pa delujejo v funkciji trajnostnega razvoja prometnega sistema. V raziskavi je na podlagi razpoložljivih podatkov zasnovan predlog o načinu kako doseči dovolj visoko raven kakovosti storitve in prilagojenost potrebam uporabnikov javnega potniškega prometa. Podatki pridobljeni tekom analize nam omogočajo oblikovanje najprimernejše strategije obstoječega javnega prevoza. Slednji kažejo, da možnost modernizacije javnega prevoza s sodobnimi in inovativnimi storitvami obstaja, katerih glavni cilj je zadovoljstvo uporabnikov in usklajenost z razvojnimi potrebami. Slednje pa ob doseženi visoki ravni kakovosti storitve in prilagojenosti potrebam uporabnika lahko zagotovi le integriran javni prevoz v Ljubljanski urbani regiji. Pri tem smo na podlagi izkušenj iz drugih mest vzpostavili kriterije, ki jih naj vsebuje prenovljeno omrežje.
Found in: ključnih besedah
Keywords: elektro mobilnost, javni potniški promet, trajnostni promet, e-gorivo, podzemna železnica v Ljubljani
Published: 13.01.2023; Views: 525; Downloads: 34
.pdf Fulltext (2,92 MB)

3.
Jožef baron Schwegel v deželi Kranjski
Majda Potočnik, 2023

Abstract: Osrednja tema naloge je predstavitev osebnosti barona Jožefa Schwegla (1836-1914),bolj natančno njegovega delovanja na literarnem, političnem in gospodarskem področju v Deželi Kranjski v času njegovega otroštva, mladosti in po vrnitvi leta 1879 z visokega položaja službovanja v zunanjem ministrstvu Avstro-Ogrske monarhije, kjer si je pridobil plemiški naziv. Sposoben, izkušen in podjeten veleposestnik, ki je prisegal na ustavo in cesarja, na zahodno kulturo in bil po prepričanju klasičen liberalec, je prevzel vodenje kluba Ustavovernih veleposestnikov. Tako se je ognil nacionalnim sporom in razprtijam, pridobil pa je oznako nemškutarja in izdajalca. Na tak način ga je morda premalo raziskana zgodovina tudi obravnavala. Naloga bo na podlagi zbranega gradiva iz biografije Jožefa Schwegla in objavljenih spominov politikov, županov, urednikov časopisov skušala predstaviti njegovo delovanje, način in glavni smoter njegovega dela, to je napredek Dežele Kranjske. Naloga bo skušala odgovoriti na vprašanje: Ali ima delovanje barona Jožefa Schwegla pozitivno mesto v slovenski zgodovini? Medtem ko so zgodovinarji natančno raziskali in zapisali podrobnosti o slovenskih nacionalnih bojih, je bila stranka Ustavovernih veleposestnikov podrobneje predstavljena šele pred petimi leti. Strankarska neenotnost in posledično hitro spreminjanje nazivov strank močno otežujejo branje teh tekstov, ki obravnavajo obdobje, ki je po mnenju strokovnjakov v smeri slovenstva naredilo res velike korake. Podlago za zbrano gradivo, podrobne izseke in citate, ki bodo v nalogi predstavljeni, je bilo možno pridobiti z ogledom ostalin v rokopisnem oddelku, z zbiranjem podatkov iz ustnega izročila in snovne dediščine in predvsem z izborom knjig in branjem literature in primerjanjem opisov dogodkov. Iz teh virov bo naloga predstavila mladega domovinskega pesnika iz obdobja romantike na pragu realizma, izkušenega bančnika, finančnega svetovalca, poslanca, ki se je zavzemal za slovensko univerzo, podporo gledališču v Ljubljani in enakopravnost obeh jezikov na Kranjskem. Rezultati naloge potrjujejo, da je bil Schewgel sposoben gospodarstvenik, ki je za izvedbo zastavljenih ciljev vključujoče sodeloval z vsemi, ki jim je bilo mar za gmotni napredek Dežele Kranjske ne glede na njihovo strankarsko usmerjenost.
Found in: ključnih besedah
Keywords: Jožef Schwegel, dežela Kranjska, delovanje, Ustavoverni veleposestniki, železnica, nacionalni boji
Published: 29.01.2024; Views: 220; Downloads: 18
.pdf Fulltext (768,86 KB)

Search done in 0 sec.
Back to top