1. Pravo varstva potrošnikov pri spletnem nakupovanju : magistrsko deloMihael Žgajnar, 2025, master's thesis Abstract: Spletno nakupovanje je prineslo številne koristi, a hkrati tudi kompleksne izzive v zvezi z varstvom potrošnikov. Spletni nakupi so v svojem bistvu pogodbe, sklenjene na daljavo, ki jih ureja že klasično pravo varstva potrošnikov. Z razvojem novih načinov in oblik spletnega nakupovanja pa se je tudi samo spletno nakupovanje razvilo do te mere, da zahteva dodatno, posebno obravnavo, obenem pa tudi širšo navezavo na pravna področja, ki sicer niso tako značilno vpeta v pravo varstva potrošnikov, a postajajo bistvenega pomena za potrošnike v digitalnem svetu, to je predvsem varstvo osebnih podatkov. Namen raziskave je analizirati, kako se klasična načela varstva potrošnikov prenašajo na nakupovanje v digitalnem okolju ter kakšni so izzivi in priložnosti za izboljšanje varstva potrošnikov v tem kontekstu. Skozi teoretično analizo in empirične primere delo prispeva k boljšemu razumevanju tega kompleksnega problema – od tradicionalnega teoretičnega okvira prava varstva potrošnikov v Sloveniji in Evropski uniji do posameznih vidikov tveganja za potrošnika na področju spletnega nakupovanja. Magistrsko delo izpostavlja pravico do odstopa od pogodbe, uveljavljanje stvarnih napak, garancijo ter stroške, ki v teh primerih lahko bremenijo potrošnika, reševanje sporov, informiranost potrošnikov in nepoštene poslovne prakse. Obravnava tudi varstvo potrošnikovih osebnih podatkov in nevarnosti spletnih transakcij. Nazadnje razišče najnovejše razvojne trende na področju spletnega nakupovanja in tehnologije, ki bi utegnile v bližnji prihodnosti pomembneje vplivati na digitalno okolje, predvsem razvoj umetne inteligence in interneta stvari, pri čemer se izkaže, da je Evropska unija gonilna sila pri razvoju novega prava varstva potrošnikov v Evropi. Delo na razumljiv način ponudi oris potrošniškega prava v digitalnem svetu kot posebni sferi, ki se je oblikovala znotraj tradicionalnega potrošniškega prava. S tem spodbuja nadaljnjo strokovno razpravo in zavedanje, da bomo morali pri razvijanju novih rešitev začeti izhajati primarno iz digitalnega sveta in ne zgolj iskati analognih rešitev, ki že delujejo v fizičnem svetu. Prav tako tudi laični javnosti ponudi celovit pregled tematike in nek Keywords: spletno nakupovanje, potrošniško pravo, digitalni svet, umetna inteligenca, internet stvari, osebni podatki, nepoštena poslovna praksa, reševanje sporov Published in ReVIS: 26.06.2025; Views: 35; Downloads: 1
Full text (2,80 MB) |
2. |
3. |
4. |
5. Študija primera najustreznejše tehnične rešitve poslovne inteligence v obravnavanem podjetjuMarko Blatnik, 2017, undergraduate thesis Abstract: Vsako podjetje se na določeni točki razvoja sooči s količino poslovnih podatkov preveliko za ročno obdelavo. Zastarel pristop kot je uporaba Excel tabel, uvažanje podatkov iz različnih računalniških aplikacij in predstavitev informacij v programu PowerPoint, je pristop, ki terja visok delež človeškega dela, proces analize podatkov je zamuden, poleg tega pa omogoča veliko število napak in neskladnosti. Pogosto se informacije, v časovno različnih poročilih, izračunavajo na različne načine, sledljivost teh izračunov pa je pomanjkljiva. Ko je takšno poročilo pripravljeno, se postavlja vprašanje njegove dostopnosti. Običajno so hranjena na način, da jih je potrebno iskati bodisi v elektronski pošti, na lokalnem računalniku, skupnem diskovnem pogonu ali morda v eni izmed rešitev za hrambo podatkov v oblaku, kar lahko predstavlja tudi varnostno tveganje. Še posebej problematična je dostopnost takšnega poročila, ko morda pri roki nimamo drugega kot mobilni telefon.
Klasične BI rešitve načeloma v celoti odpravljajo zgornje probleme in analitiku omogočajo enostavno obdelavo podatkov, uporabnikom na različnih nivojih pa informacije, ki jih potrebujejo na dnevnem, operativnem, taktičnem in strateškem nivoju. Sodobne BI rešitve ponujajo uporabniške module, dostopne na vseh mobilnih napravah, pri čemer sta grafika in tehnologija modula prilagojeni velikosti ekrana in tehničnim zmožnostim teh naprav. Cilj BI sistema je kakovostno in čim hitrejše pridobivanje informacij, kar poslovodstvu ali podjetniku omogoča boljše razumevanje položaja podjetja v primerjavi s konkurenčnimi podjetji. Sodobne BI rešitve omogočajo izmenjavo podatkov, interakcijo med uporabniki in njihovo skupno delo, kar poimenujemo tudi kolektivna inteligenca.
Za malo gospodarstvo je še posebej izjemnega pomena to, da ohrani vitko organiziranost in fleksibilnost. Sodobne rešitve poslovne inteligence lahko navedeno obogatijo in hkrati omogočijo podjetju ter podjetnikom enostavno in hitro pridobivanje informacij ter ustrezno prilagajanje na trenutno razmere v poslovnem okolju. Na podlagi lastnih opažanj ugotavljam, da je stopnja rabe informacijskih tehnologij v okviru malih in srednjih podjetij v Sloveniji, na sorazmerno nizki ravni, področje rabe in implementacije poslovne inteligence pa je slabo raziskano.
Na voljo je veliko število tehničnih rešitev, implementacija BI rešitve pa predstavlja pomemben mejnik v razvoju podjetja. Posledično je izbira ustrezne BI rešitve zapleten proces, implementacija pa terja veliko finančnih in kadrovskih virov kot tudi ukvarjanje s strateškimi
vprašanji, poslovnimi procesi in ključnimi indikatorji uspešnosti. V diplomskem delu je zbranih nekaj najbolj prepoznavnih in uveljavljenih BI produktov in izvajalcev implementacije BI rešitev. Predstavljen je način izbire tehnične izbire BI rešitve, ki omogoča primerjavo različnih BI produktov in upošteva reference in sposobnost izvedbe posameznih izvajalcev implementacije BI rešitev. Keywords: Poslovna inteligenca, poslovno poročanje, sistem uravnoteženih kazalnikov, merjenje uspešnost, študija primera. Published in ReVIS: 10.08.2017; Views: 4890; Downloads: 186
Full text (971,77 KB) |