Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Načrtovanje rasti podjetja Atrium Novi interieri d.o.o.
Žan Knehtl, 2018

Abstract: V diplomskem delu smo se ukvarjali z analizo in načrtovanjem rasti podjetja Atrium novi interieri d. o. o. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo in prodajo pohištva ter zaposluje 34 ljudi. Ustanovljeno je bilo leta 1989, v zadnjih letih pa beleži visoko rast prihodkov. V uvodnem delu diplomskega dela smo predstavili podjetje in panogo, v kateri podjetje posluje. Nato smo se lotili analize notranjih in zunanjih dejavnikov, ki smo jo izvedli s pomočjo analize PEST. Z analizo SWOT smo še natančneje definirali vse notranje in zunanje dejavnike, ki imajo pozitiven ali negativen vpliv na poslovanje podjetja. Prav tako smo izdelali tudi poslovni model in opisali tri osnovne segmente kupcev. Analizo trga smo izvedli s pomočjo Porterjeve analize panoge, v kateri smo analizirali konkurente, dobavitelje, substitute, vstop na trg in pogajalsko moč kupcev podjetja Atrium. V nadaljevanju smo se lotili podrobne finančne analize, kjer smo zbrali osnovne podatke o preteklem in sedanjem poslovanju, nato pa pripravili pomembnejše kazalnike poslovanja in jih analizirali. Ugotovili smo, da ima podjetje dobre pogoje za nadaljnjo rast. S pomočjo Ansoffove matrike smo prestavili možne načrte rasti, ki smo jih razdelili glede na segmente poslovanja. Izbrali smo najboljšega, vendar smo prišli do zaključka, da je v podjetju treba pozornost nameniti vsem načrtom rasti, saj se s tem zagotovi večja neodvisnost od kupcev. Pripravili smo tudi okviren terminski načrt za doseganje ciljev podjetja. Kritična tveganja in možne rešitve smo definirali s pomočjo analize TOWS, kjer smo ugotavljali morebitne dejavnike, ki lahko v prihodnosti vplivajo na doseganje ciljev podjetja. V zadnjem delu smo pripravili finančne projekcije do leta 2021 in na podlagi projekcij izdelali in analizirali finančne kazalnike, s katerimi smo pokazali še finančno stran rasti podjetja.
Found in: ključnih besedah
Keywords: strategija rasti, analiza PEST, analiza SWOT, Porterjeva analiza, proizvodnja pohištva, finančna analiza, Ansoffova matrika, analiza TOWS, finančne projekcije
Published: 20.09.2018; Views: 1959; Downloads: 275
.pdf Fulltext (1,42 MB)

2.
Analiza in strategija nadaljnje rasti družinskega podjetja X-Adena, d. o. o.
Urška Lozar, 2018

Abstract: Diplomsko delo obravnava podjetje X-Adena, d. o. o., ustanovljeno leta 2002, ki se ukvarja s proizvodnjo latofleks-ležišč različnih dimenzij. Njegov cilj je pregledati in analizirati dosedanje stanje podjetja ter na podlagi analiz proučiti njegove možnosti za razvoj. Da bi ugotovili, kakšno je dejansko stanje podjetja, smo za analizo notranjih in zunanjih dejavnikov uporabili PESTEL-analizo in Porterjevo analizo 5 sil, za analizo preteklega in sedanjega poslovanja podjetja MOF-analizo in za možnosti podjetja za rast RECoIL-analizo. Ugotovili smo, da ima podjetje lepe možnosti za nadaljnjo rast in uspeh. Pri strategiji nadaljnje rasti podjetja smo uporabili SWOT-analizo, TOWS-matriko, BCG-analizo in Ansoffovo matriko. Pri modelu bodoče rasti podjetja pa je bil uporabljen model »cvetličnega lonca« Allana Gibba. V podjetju so za prihodnost izbrali strategijo generične rasti ter strategijo diverzifikacije rasti. Generična rast pomeni, da je treba povečevati obseg ponudbe na sedanjih trgih. Diverzifikacijska strategija rasti pa, da načrtujejo uvajanje novega izdelka na obstoječem trgu. Poslovni prihodki podjetja X-Adena so v poslovnem letu 2015 znašali približno 16 % več kot v letu 2014. V letu 2016 je podjetje ustvarilo 23 % več poslovnih prihodkov kot v letu 2015. Podjetje je namreč v letu 2016 začelo povečevati poslovanje. Enako se je zgodilo v letih 2016 in 2017, ko je podjetje ustvarilo v letu 2017 za 28 % več poslovnih prihodkov kot v letu 2016. Če podjetju uspe povečati kapacitete delovne sile, se bodo v letu 2018 poslovni prihodki povečali za 16 %, v letu 2019 s povečanjem obsega prodaje za 20 % in leta 2020 za 23 % več kot prejšnje leto. Letna rast prihodkov do leta 2019 bo posledica večje količine proizvedenih izdelkov in spodbude k izboljševanju ponudbe. Prav tako bo velik vpliv v letu 2018 imel delež novega asortimenta izdelkov. To je tudi že razvidno iz prehoda iz leta 2016 v leto 2017. Tudi v letih 2019 in 2020 bo na to zelo vplival novi asortiment. Rast podjetja bo za doseganje postavljenih ciljev zahtevala premišljeno kadrovanje.
Found in: ključnih besedah
Keywords: PESTEL-analiza, Porterjeva analiza 5 sil, MOF-analiza, RECoIL-analiza, SWOT-analiza, TOWS-matrika, BCG-analiza, Ansoffova matrika
Published: 30.09.2018; Views: 2505; Downloads: 488
.pdf Fulltext (2,10 MB)

3.
Načrtovanje rasti podjetja Lesgam, s.p.
Tina Mlakar, 2019

Abstract: Diplomsko delo obravnava podjetje Lesgam, s. p., ki se ukvarja s proizvodnjo manjših lesnih izdelkov. Cilj diplomskega dela je pregledati in analizirati dosedanje delovanje podjetja in na podlagi analiz preučiti možnosti za nadaljnjo rast in razvoj podjetja. Pri ugotavljanju zunanjih in notranjih dejavnikov smo si pomagali z analizami PEST, SWOT in TOWS. Nadaljevali smo z analizama MOF in RECoIL, s katerima smo analizirali obstoječe poslovanje podjetja in ocenili potencial za rast in razvoj podjetja. Za raziskavo in analizo trga smo uporabili Porterjev model petih sil, uspešnost izdelkov pa smo preverili z matriko BCG. Možne scenarije rasti smo opisali s pomočjo Ansoffove matrike, pri izdelavi marketinškega načrta pa smo si pomagali z rezultati ankete, na katero smo dobili 115 odgovorov. Na koncu diplomskega dela smo predvideli še kritična tveganja in možne rešitve. Postavili smo hipotezo, da obstaja dovolj veliko povpraševanje po lesenih kuhinjskih pripomočkih, kar smo potrdili z anketno raziskavo. Postavili smo še drugo hipotezo, da je investicija v rast podjetja smiselna in finančno upravičena, kar smo potrdili s finančnimi kazalniki. Dodana vrednost anketne raziskave je pridobitev informacij za ustrezen marketinški nastop in možnost uporabe rezultatov pri nadaljnjem načrtovanju rasti.
Found in: ključnih besedah
Keywords: analiza PEST, analiza SWOT, analiza MOF, analiza RECoIL, Porterjev model petih sil, Ansoffova matrika, matrika TOWS.
Published: 02.10.2019; Views: 1656; Downloads: 157
.pdf Fulltext (2,03 MB)

4.
Ocena rasti podjetja Filc d. o. o.
Tina Zajc, 2019

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili in analizirali podjetje Filc d. o. o. Podjetje se ukvarja s proizvajanjem in prodajanjem netkanih tekstilij in laminiranih izdelkov. Ustanovljeno je bilo že leta 1937, s proizvajanjem netkanih tekstilij pa so se začeli ukvarjati leta 1963 ter nato leta 1996 še z laminiranjem, kar sta poglavitni dejavnosti podjetja. V uvodnem delu smo postavili tri teze, na podlagi katerih smo s pomočjo analiz gradili diplomsko delo. V teoretičnem delu uvoda diplomskega dela smo predstavili podjetje in njegove dejavnosti. Poleg tega smo s pomočjo PEST analize predstavili zunanje dejavnike, ki lahko vplivajo na rast izbranega podjetja. V jedru diplomskega dela smo predstavili analizo poslovanja podjetja za obdobje zadnjih štirih let s pomočjo MOF analize. Nadaljevali smo z merjenjem potenciala rasti podjetja s pomočjo RECoIL analize. Poleg omenjenih analiz smo pri izdelavi diplomskega dela uporabili tudi orodja strateške analize od SWOT analize, TOWS in BCG matrike. Za preverjanje možnih strategij, projektov ali planov rasti v podjetju smo uporabili Ansoffovo matriko, ki je tudi pripomogla k izbiri najprimernejše strategije in projekta ali plana, ki naj ga podjetje uporabi za rast. V zadnjem poglavju diplomskega dela se nahaja izračun bodoče rasti podjetja za obdobje prihodnjih treh let. Podjetje bi s pomočjo teh izračunov lažje izbralo in analiziralo najboljši projekt oziroma plan rasti. Menimo, da ima podjetje Filc d. o. o. še veliko možnosti in potenciala za nadaljnjo rast, katero lahko doseže z diverzifikacijo, dinamičnostjo, prilagajanjem dosedanjim in bodočim kupcem na trenutnih in bodočih novih trgih ter izobraževanjem in upoštevanjem zaposlenih.
Found in: ključnih besedah
Keywords: Proizvodno podjetje, PEST analiza, MOF analiza, SWOT analiza, TOWS in BCG matrika, Ansoffova matrika, rast podjetja, rast z diverzifikacijo
Published: 20.12.2019; Views: 1384; Downloads: 109
.pdf Fulltext (1,27 MB)

5.
Analiza poslovanja in strategija rasti podjetja Starles d. o. o.
Kaja Hudelja, 2019

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno podjetje Starles, d. o. o., ki je bilo ustanovljeno leta 2006. Podjetje Starles, d. o. o., je specializirana trgovina z mizarskim okovjem in drugimi storitvami ter proizvodno dejavnostjo notranjega pohištva. Cilj diplomskega dela je analizirati dosedanje stanje podjetja ter na podlagi rezultatov napovedati njegove možnosti za rast in razvoj. V diplomskem delu smo analizirali notranje ter zunanje dejavnike s pomočjo PESTEL analize in Porterjeve analize petih sil. MOF analizo smo uporabili za pregled preteklih dejavnikov poslovanja, s pomočjo RECoIL analize pa ugotovili možnosti za rast podjetja. Za strategijo nadaljnje rasti podjetja smo uporabili Ansoffovo matriko, BCG matriko, SWOT ter TOWS analizo. Analiza bodoče rasti podjetja pa je bila narejena po modelu Allana Gibba. Prednosti podjetja so povezan kolektivni duh, kakovost, uporaba sodobne opreme in strojev ter sledenje trendom v lesni industriji. Strategija rasti v podjetju se načrtuje s pomočjo generične ter diverzificirane rasti, kar pomeni, da je potrebno povečati obseg ponudbe na sedanjih trgih ter izvesti uvajanje novega produkta na obstoječem trgu. Podjetje Starles, d. o. o., je v zadnjih letih dosegalo uspešne poslovne rezultate, kar je predstavljeno v analizi poslovanja za obdobje od leta 2016 do 2018, za nadaljnji dve leti poslovanja pa je narejena napoved rasti podjetja. V letu 2016 so čisti prihodki od prodaje znašali 2.083.500,72 € in so se letno povečevali, tako da so leta 2018 znašali 2.518.716,87 €, kar pomeni, da so se v dveh letih čisti prihodki povečali za 21 %. Čisti prihodki od prodaje naj bi glede na načrte oz. poslovne plane v letu 2020 znašali približno 70 % več kot v letu 2016, in sicer zaradi širjenja proizvodne dejavnosti podjetja. Skupaj s prihodki se posledično povečujejo tudi odhodki. Podjetje se želi še dodatno razširiti, kar za sabo prinese zaposlovanje dodatnega kadra in s tem povečanje stroškov dela.
Found in: ključnih besedah
Keywords: PESTEL analiza, Porterjeva analiza petih sil, MOF-analiza, RECoIL analiza, Ansoffova matrika, BCG matrika, SWOT analiza, TOWS matrika, napoved bodoče rasti podjetja.
Published: 10.05.2020; Views: 1318; Downloads: 138
.pdf Fulltext (1,27 MB)

6.
Analiza podjetja Metoxre, d. o. o.
Žiga Čevka, 2021

Abstract: Diplomsko delo se nanaša na analizo podjetja Metoxre, d. o. o., na podlagi katere so narejene analize dosedanjega poslovanja in projekcije poslovanja za preoblikovanje podjetja. Diplomsko delo vsebuje različne analize in matrike. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, ali podjetje dobro posluje z naborom aktualnih segmentov prodaje ali pa bi bolje poslovalo, če bi svoj nabor segmentov zmanjšalo in se fokusiralo samo na nekatere segmente prodaje. Raziskava je pokazala, da so rezultati v skladu s pričakovanji, kar pomeni, da podjetje bolje posluje z aktualno strategijo poslovanja.
Found in: ključnih besedah
Keywords: Analiza RECoIL, analiza SWOT, matrika TOWS, matrika BCG, Ansoffova matrika, Porterjev model konkurenčnosti, preoblikovanje, strategija rasti.
Published: 17.06.2021; Views: 516; Downloads: 46
.pdf Fulltext (2,79 MB)

7.
Načrtovanje rasti podjetja Net informatika d. o. o.
Petra Krištof, 2021

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali podjetje in prikazali načrt rasti podjetja NET Informatika, d. o. o. Podjetje ima 13-letne izkušnje na področju iskanja programskih rešitev, ki svojim strankam nudi celovite storitve, hkrati pa je specializirani ponudnik programskih rešitev na področju taksi dejavnosti. V zadnjih letih beleži konstantno rast prihodkov. Diplomsko delo je razdeljeno na šest osrednjih poglavij (poglavja 2–7). Uvodnemu delu sledi drugo poglavje, kjer smo opredelili teoretična izhodišča in predstavili možne strategije rasti. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje in panogo, v kateri podjetje posluje, ter s pomočjo analize PEST predstavili zunanje dejavnike, ki vplivajo na rast podjetja. V nadaljevanju smo se lotili podrobne tržne in finančne analize, saj sta za širitev podjetja, njegovo rast in razvoj ključni korak pregled in analiza financ podjetja ter njegovega delovanja preteklih let. Ugotovili smo, da ima podjetje dobre pogoje za nadaljnjo rast. V nadaljevanju pa smo s pomočjo analize SWOT dobili vpogled za strateške odločitve, kam usmeriti poslovanje, katere programe opustiti in katere okrepiti. V šestem poglavju smo s pomočjo Ansoffove matrike predstavili možne strategije za rast in razvoj podjetja. Glede na razmere v podjetju je za podjetje najprimernejša delna diverzifikacija z obstoječim produktom na novih tujih trgih. Glede na sposobnost podjetja, da realizira rast, smo načrte rangirali glede na potencialni dobiček, potrebne investicije in njihovo tveganje. V zadnjem delu smo navedli cilje, ki jih želi podjetje doseči z izbrano strategijo, na katerih trgih želi podjetje v prihodnosti nastopiti, kakšna je potreba po resursih, povzeli finančne rezultate, ki so jih prikazali računovodski kazalniki, ter izdelali finančni načrt podjetja v obdobju 2022 do 2024. Med izdelavo diplomskega dela sem ugotovila, da je načrtovanje rasti podjetja zelo kompleksna stvar. Kljub dobrim pripravam, poglobljenim študijam in načrtom je še vedno težko predvideti prihodnje poslovanje podjetja. Vseeno pa menim, da ima podjetje pripravljene ustrezne načine, kako doseči zastavljene cilje.
Found in: ključnih besedah
Keywords: rast podjetja, strategija rasti, sistem vodenja, taksi dejavnost, finančna analiza, analiza PEST, Ansoffova matrika, analiza SWOT, matrika TOWS.
Published: 23.06.2021; Views: 522; Downloads: 39
.pdf Fulltext (2,13 MB)

8.
Načrtovanje rasti podjetja Rufndah d. o. o.
Boris Bečirović, 2021

Abstract: Diplomsko delo smo naredili z namenom, da ugotovimo ali podjetje Rufndah d.o.o. izpolnjuje pogoje za rast in na kakšen način bi lahko raslo. Pred začetkom dela smo si postavili tezo, v kateri smo trdili, da podjetje ima potencial za rast. Skozi delo so nas vodila tri raziskovalna vprašanja. Kakšne potenciale ima podjetje za rast? Katera je optimalna strategija? V kolikšni meri je investicija v podjetje upravičena? Za spoznavanje zunanjih dejavnikov smo uporabili PEST analizo in Porterjevo analizo petih konkurenčnih silnic. Notranje stanje smo raziskali z MOF analizo in BCG matriko. Obstoječe potenciale podjetja smo ocenili z RECoIL analizo. Povzetek zunanjega okolja, stanja in potencialov smo naredili s pomočjo SWOT analize in na njeni podlagi naredili še TOWS analizo. Strategijo, primerno za rast podjetja, smo določili z izdelavo Ansoffove matrike. Za izvedbo strategije smo določili potrebno investicijo. V končni fazi smo naredili finančne projekcije za načrtovano rast. Poleg omenjenih orodij smo na podlagi poglobljenega intervjuja z dvema lastnikoma izvedli tudi kvalitativno raziskavo. Odgovori na zastavljena vprašanja so nam dali podroben vpogled v poslovanje podjetja in bili ključni pri spoznavanju podjetja in njegovega okolja. Omenjena orodja in raziskave so nam potrdile tezo, da podjetje ima primerne potenciale za nadaljnjo rast. Ocenili smo, da podjetje stoji na trdnih temeljih, kot so tradicija, kvaliteten človeški kapital in stabilna finančna situacija. Ker je na obstoječem tržišču še vedno dovolj prostora za razvoj, smo za najbolj primerno strategijo rasti določili prodor na trg. V ta namen bo podjetje moralo investirati v nove skladiščne prostore in viličarja ter zaposliti dva skladiščnika. Finančne projekcije rasti so pokazale, da je po investiciji sledilo povečanje prihodkov od prodaje. Čisti dobiček se bo sicer v prvem letu po investiciji zmanjšal, vendar bo v naslednjih letih spet naraščal. Lahko potrdimo, da je investicija v podjetje v veliki meri upravičena.
Found in: ključnih besedah
Keywords: analiza PEST, Porterjeva analiza petih konkurenčnih silnic, analiza MOF, BCG Matrika, analiza RECoIL, analiza SWOT, analiza TOWS, Ansoffova matrika
Published: 21.08.2021; Views: 367; Downloads: 41
.pdf Fulltext (1,52 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top