Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 11
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Avtorske pravice v spletnih medijih na primeru YouTube
Tjaša Kutnar, 2017

Abstract: Avtorske pravice varujejo avtorska dela in spadajo med pravice intelektualne lastnine. Avtorju tako dajejo izključno pravico pred izkoriščanjem njegovega dela.Avtorsko pravo se že od nekdaj spopada z izzivi pojava nove tehnologije.Tako je digitalizacija in s tem uvedba interneta prinesla velike izzive in določene spremembe na pravnih področjih, zaradi enostavnega dostopa do avtorskih del pa tudi nekatere ključne spremembe na področju avtorskega prava.Ker je s pojavom interneta distribucija avtorskih del dosegla nove razsežnosti, se je s tem pojavil problem nedovoljenega izkoriščanja avtorskih pravic, poznan kot kibernetski kriminal. S tem problemom se srečujejo uporabniki številnih spletnih portalov, ki omogočajo tovrstno distribucijo. Eden izmed odmevnejših spletnih portalov je svetovni velikan YouTube, kjer lahko uporabniki nalagajo poljubno avdiovizualno vsebino. Ravno zaradi tega se dogajajo številne kršitve avtorskih pravic. Namen diplomskega dela je s študijo literature opredeliti pomen avtorskih pravic v spletnih medijih, natančneje na primeru YouTube. Z diplomskim delom sem želela raziskati kakšna pravila veljajo glede uporabe avtorskih del na tem spletnem portalu. Želela sem raziskati ali YouTube svoje uporabnike ozavešča o upoštevanju avtorskih pravic, in v kolikor je odgovor pritrdilen, na kakšen način to izvaja. Na podlagi raziskave sem ugotovila, da YouTube svoje uporabnike o tem ozavešča tako, da na svoji spletni strani nudi podrobna navodila in pravila glede nalaganja in uporabe avdiovizualnih vsebin. Kljub temu, da so uporabnikom ta pravila lahko dostopna, v praksi vseeno prihaja do zlorab avtorskih pravic. Pri svojem delu sem uporabila tako primarne kot sekundarne vire. V prvem delu sem s kombinacijo metod deskripcije in kompilacije opisala posamezne pojme in ustrezne pravne predpise ter pri tem uporabila izpiske in citate iz drugih avtorskih del. V drugem delu diplomske naloge pa sem s preučitvijo ustrezne literature, internetnih strani in sodnih praks potrdila zgornjo ugotovitev in to prikazala na primerih.
Found in: ključnih besedah
Keywords: avtorske pravice, mediji, splet, YouTube
Published: 12.07.2018; Views: 2918; Downloads: 260
.pdf Fulltext (693,49 KB)

2.
Avtorska pravica v novinarskih prispevkih - problematika klipinga
Kristjan Kozina, 2017

Abstract: Avtorska pravica, ki je del širše pravice intelektualne lastnine, je urejana v Zakonu o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP), prav tako pa sodi med ustavno varovane pravice. Avtorska pravica nastane sočasno z nastankom avtorskega dela. Obstoj avtorske pravice je vezan na avtorsko delo, tako da s samim obstojem ali neobstojem avtorskega dela stoji in pade celoten sistem avtorskopravnega varstva. Pri avtorskem delu gre za individualno intelektualno stvaritev s področja književnosti, znanosti in umetnosti, ki mora biti na kakršenkoli način izraženo. Da gre pri določeni stvaritvi za avtorsko delo, morajo biti izpolnjene določene predpostavke:stvaritev konkretnih oseb, področje ustvarjalnosti, duhovnost, individualnost in izraženost.Med avtorska dela pa sodijo tudi novinarski prispevki, če izpolnjujejo zgoraj navedene predpostavke. Moja prva hipoteza je, da so prav vsi novinarski prispevki enako zaščiteni z vidika avtorske pravice. Avtorska pravica pogosto trči ob pravice in interese drugih, zato je zakonodajalec v določenih primerih, ki se mu zdijo najbolj relevantni za varovanje temeljnih družbenih vrednot, vzpostavil institut omejitve avtorske pravice. V praksi ni redek pojav, da določeni subjekti reproducirajo že objavljene novinarske prispevke v svojih medijih oziroma na svojih spletnih straneh s tem, da navedejo vir prvotne objave, avtorja prispevka ter morebitnih fotografij. Takšno kopiranje in lepljenje predhodno objavljenih prispevkov, ki mu strokovnjaki pravijo kliping, pomeni velik ekonomski potencial. V diplomskem delu se ukvarjam z vprašanjem, kako je s sekundarnim reproduciranjem novinarskih prispevkov, zlasti z vidika avtorske pravice. Moja druga hipoteza je, da kliping v slovenskem pravu ni urejen.
Found in: ključnih besedah
Keywords: kliping, novinarski prispevek, avtorsko delo, avtorska pravica, omejitve avtorske pravice
Published: 12.07.2018; Views: 2882; Downloads: 192
.pdf Fulltext (874,52 KB)

3.
Vpliv računalniškega piratstva na stopnjo računalniškega kriminala
Dušan Jambriško, 2012

Abstract: Informacijsko-komunikacijska tehnologija je v današnjem svetu močno prisotna, brez nje bi svet obstal ali postal neuporaben. Internet ima velik vpliv na dogajanje v družbi. Prinaša mnogo koristi, je hitro in globalno dostopen, prinaša pa tudi mnogo slabosti, saj je zasebnost posameznika v informacijski družbi ogrožena. S pojavom spletnih socialnih omrežij je internet postal zakladnica osebnih podatkov posameznikov, s katerimi upravljajo ponudniki tovrstnih storitev, ki izkoriščajo osebne podatke za drugoten namen, kot so bili prvotno zbrani. Na tem področju je bilo potrebno urediti zakonodajo, ki bi varovala posameznike pred nepooblaščenim dostopom in ščitila njihovo zasebnost. Google je v prehodu v leto 2012 najavil veliko spremembo njihove politike zasebnosti, s katero zelo posega v zasebnost posameznika.
Found in: ključnih besedah
Keywords: računalniški kriminal, računalniško piratstvo, avtorske pravice, kazniva dejanja
Published: 08.08.2018; Views: 2373; Downloads: 102
.pdf Fulltext (21,90 MB)

4.
Pravni vidiki varstva stvaritev intelektualne lastnine
Lea Wildmann, 2016

Abstract: Vse, kar danes poznamo, je bila nekoč novost. Intelektualna lastnina je področje, ki se nanaša na več različnih panog in ima potrebo po hkratni in medsebojno usklajeni obravnavi pravnih, ekonomskih in poslovnih značilnosti intelektualne lastnine. Pravice intelektualne lastnine preprečujejo drugim, ki so samostojno prišli do enakih rezultatov umske dejavnosti, da bi jih izkoriščali ne da bi imeli dovoljenje imetnika pravice. Z razvojem intelektualne lastnine se je večala tudi potreba po varstvu pravic intelektualne lastnine. Vedeti moramo, kje in kaj želimo zaščititi. Dobro moramo tudi poznati značilnosti različnih postopkov. Varstvo pravic se ob vložitvi potrebne dokumentacije in izpolnjevanju zakonsko določenih pogojev po večini lahko zagotovi po nacionalni, mednarodni ali po evropski poti, z nekaj izjemami. V diplomski nalogi bom opisala najpomembnejše elemente varstva avtorske in sorodne pravice, varstva industrijske lastnine, kot tudi varstvo topografije polprevodniških vezij in varstvo geografske označbe. S tem bom predstavila običajne procese varstva intelektualne lastnine, ki so v današnjem času nepogrešljivi.
Found in: ključnih besedah
Keywords: avtorsko pravo, avtorske pravice, intelektualna lastnina, industrijska lastnina, diplomske naloge, bolonjski program
Published: 16.08.2018; Views: 3262; Downloads: 226
.pdf Fulltext (839,80 KB)

5.
Glasba v oblaku
Urška Strojin, 2016

Abstract: Digitalne glasbene omarice so drastično spremenile način, kako ljudje hranijo, dostopajo do in poslušajo glasbo. Zaradi svoje karakteristike »zaprtosti« ter razlage zakonodaje s strani sodišč predstavljajo digitalne glasbene omarice imetnikom avtorskih ter sorodnih pravic in glasbeni industriji težave pri odkrivanju kršitev. Problematiko smo prikazali skozi razvoj zakonodaje in sodne prakse oz. sodnih primerov, katerih odločitve so imele nadaljnji vpliv na legitimnost uporabe tehnologije deduplikacije. Prav tako smo se osredotočili na problematiko določanja odgovornosti ponudnikov spletnih vsebin za neposredne in posredne kršitve ter problematiko izdaj obvestil za kršitve. Analiza primera MP3tunes, na katerega so pri končni razsodbi imeli vpliv številni drugi sodni primeri, nam je podala okvirni vidik obsežnosti omenjene problematike.
Found in: ključnih besedah
Keywords: računalništvo, računalništvo v oblaku, glasbena industrija, avtorske pravice, sorodne pravice, digitalne glasbene omarice
Published: 22.08.2018; Views: 3723; Downloads: 125
.pdf Fulltext (1,00 MB)

6.
Uspesna zaščita blagovne znamke
Vanja Jus, 2010

Found in: ključnih besedah
Keywords: blagovne znamke, avtorske pravice, avtorsko pravo
Published: 29.08.2018; Views: 2789; Downloads: 123
.pdf Fulltext (1,69 MB)

7.
Zakonita produkcija in izkoriščanje avdiovizualnih del v RTV-organizacijah
Vesna Marn, 2010

Found in: ključnih besedah
Keywords: avdiovizualno gradivo, avtorske pravice, televizija, avtorsko pravo
Published: 29.08.2018; Views: 2180; Downloads: 115
.pdf Fulltext (905,45 KB)

8.
9.
Ohranjanje in reprodukcija umetniških in zgodovinskih del skozi pravice intelektualne lastnine
Mia Janežič, 2020

Abstract: Diplomsko delo predstavlja pogled prava na tehnike ohranjanja in reprodukcije umetniških del, posebej skozi pravice intelektualne lastnine, ter razmerje med lastninsko pravico in javnim dobrom, še posebej, kar zadeva kulturne znamenitosti. V začetku so opredeljene pravice intelektualne lastnine in avtorska pravica v umetnosti. Pomembnost te tematike je v težki naravi umestitve umetnosti v rigidne okvire pravne sfere, različnih načinih, kako bi dela pravno in dejansko zavarovali za prihodnje generacije, ter posebni problematiki, ki se pojavlja ob vsakršnem soočanju lastninske in avtorske pravice. Osredotoča se na opredelitev izvirnega dela in ved, ki se z ohranjanjem in reprodukcijo del ukvarjajo, ter tako povzame bistvene lastnosti arheologije, muzeologije in etnografije ter njihove vplive na izvirno delo, prav tako pa na tehnike in načine njegovega predelovanja, ki narekujejo podaljšanje in zavarovanje samega obstoja dela. Srečamo se z inspiracijo, predelavo in reprodukcijo, pri kateri gre predvsem za kopistiko iz ene vrste likovnih del v enake ali druge. Drugi del naloge je posvečen javnemu dobru in predvsem kulturni dediščini. Opredeljeni sta lastninska pravica in njeno delovanje, prav tako pa tudi njeno konkuriranje z javnim dobrom in pogoji, ki so le-temu v prid pri morebitnem razlastninjenju. Uporabljene metode dela so interpretativna, analitična, primerjalna in zgodovinska.
Found in: ključnih besedah
Keywords: pravice intelektualne lastnine, avtorsko delo, avtorske pravice, varstvo umetniških del, pravica reproduciranja, kulturni spomeniki, lastninska pravica
Published: 31.12.2020; Views: 1343; Downloads: 98
.pdf Fulltext (2,45 MB)

10.
Razvoj avtorskega prava na slovenskem ozemlju od začetka 20. stoletja do danes
Jaka Sočič, 2020

Abstract: Avtorsko pravo je relativno mlada pravna panoga, kljub temu da lahko, v primerjavi z drugimi pravnimi panogami, njegove zametke zasledimo tudi v precej oddaljeni preteklosti. Namen avtorskega prava je varovanje avtorja, fizične osebe, ki je ustvarila neko avtorsko delo. Njegov temelj je ustvarjalni akt, na podlagi katerega avtorju pripada avtorska pravica po sami naravi. Diplomsko delo z naslovom Razvoj avtorskega prava na slovenskem ozemlju od začetka 20. stoletja do danes je raziskava avtorske zakonodaje, ki se je na slovenskem ozemlju s časom spreminjala. V diplomskem delu so med seboj primerjani zakoni, ki so veljali od konca 19. stoletja pa vse do leta 1995, ko je bil sprejet Zakon o avtorski in sorodnih pravicah, in sicer na področju trajanja in dedovanja avtorskih pravic, razvoja avtorskega dela, avtorske pogodbe in avtorskega dela iz delovnega razmerja. Glede na obravnavano temo diplomsko delo temelji na sistematičnem iskanju in preučevanju domače in tuje literature, navezujoče se na področja, ki so bila preučevana. Pri pisanju diplomskega dela je uporabljena deskriptivna ali opisna metoda raziskovalnega dela, in sicer na podlagi knjig, internetnih virov in člankov, ki se navezujejo na obravnavano temo. V diplomskem delu je, v povezavi s sistematično, uporabljena tudi metoda zgodovinske razlage in na podlagi tega opisan razvoj avtorskega prava ter vpliv sodobnega časa in tehnologije na avtorsko pravico.
Found in: ključnih besedah
Keywords: avtorsko pravo, avtorske pravice, avtorske pogodbe, avtorsko delo, dedovanje avtorskih pravic
Published: 12.02.2021; Views: 1420; Downloads: 119
.pdf Fulltext (795,89 KB)

Search done in 0 sec.
Back to top