1. Vpliv izobrazbene strukture prevzemnika na razvoj družinskega podjetjaTeja Andrejčič, 2024, not set Abstract: Družinsko podjetništvo je sestavljeno iz pojmov družina in podjetje. Od nedružinskih podjetij se razlikuje po pretežno družinskem lastništvu. V tovrstnih podjetjih so velikokrat vpletena čustva lastnikov podjetja. Podjetja se skozi podjetniško pot srečujejo z različnimi izzivi. Izzivi se razlikujejo od podjetja do podjetja, tako tudi njihovo reševanje. Prevzemnik bi se moral zavedati, da je dobro poiskati pomoč, če se ne more soočiti z izzivi. Na reševanje izzivov in uspešno vodenje ter poslovanje imata velik vpliv izobrazba in usposabljanje. Vse bolj tudi v e-obliki. Izobraževanje prinaša veliko pozitivnih posledic, kot sta mreženje in spoštovanje. Uspešnost delovanja podjetij je težko opredeliti, saj se med seboj razlikujejo. Nujno pa je vlaganje znanja v podjetje.
V diplomski nalogi predstavljamo vpliv izobraževanja prevzemnikov na razvoj v družinskih podjetjih. Z deskriptivno metodo opredeljujemo pojme družinsko podjetništvo, izzive razvoja družinskih podjetij in vpliv izobraževanja v družinskih podjetjih. V raziskovalnem delu diplomske naloge predstavljamo 12 naključnih družinskih podjetij, v katerih smo opravili intervju in s pomočjo katerih preučujemo vpliv izobraževanja prevzemnikov na razvoj.
Rezultati prikazujejo stanje izobraževanja prevzemnikov ter odgovore na vprašanja, ki so vezana na preverjanje vpliva izobrazbene strukture prevzemnika, na razvoj družinskih podjetij. S pomočjo odgovorov na zastavljena vprašanja pa smo pridobili vpogled v družinska podjetja. Keywords: družinsko podjetništvo, izzivi razvoja, vpliv izobraževanja, prednosti izobraževanja, vpliv izobraževanja na uspešnost Published in ReVIS: 22.04.2024; Views: 558; Downloads: 10 Full text (916,61 KB) |
2. Vpliv odnosov med družinskimi člani na sodelovanje v družinskem podjetjuAna Krebs, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo v teoretičnem delu predstavili značilnosti družinskega podjetništva in pretehtali prednosti in slabosti te oblike podjetništva. Poglobili smo se v vez, ki jo imajo oz. nimajo nezaposleni družinski člani z družinskim podjetjem in raziskali, kako to vpliva na odnose. Poudarili smo tudi najpogostejše vzroke za konflikte in le-te povezali z rivalstvom med nasledniki in nasledstvom v podjetju.
V okviru drugega dela diplomskega dela, ki je raziskovalne narave, smo izvedli intervjuje z ustanoviteljem družinskega podjetja, njegovim sinom in ustanoviteljevo partnerko, ki ni zaposlena v podjetju. Ugotovili smo, da se poslovno in družinsko življenje velikokrat križata oz. se prepletata in je velikokrat težko ohranjati razmejitve. Vendar to ne pomeni, da podjetje posluje slabo. Boljšo izvedbo in uspeh podjetja povezujemo z dobrimi odnosi, komunikacijo in jasno zastavljenimi nalogami, ki jih ima posameznik v podjetju. To velja tudi za naslednike, kjer vzgojo povezujemo s tem, kako se nasledniki obnašajo, sodelujejo in funkcionirajo kasneje na delovnem mestu. Za vrednote, kot so marljivost pri delu, vztrajnost, sodelovanje, je pomembno, da jih nasledniki ponotranjijo že v otroštvu, saj lahko s tem presežejo rivalstvo. Keywords: družinsko podjetništvo, odnosi, rivalstvo, konflikti, nasledstvo, komunikacija, sodelovanje Published in ReVIS: 07.09.2021; Views: 1316; Downloads: 79 Full text (1,14 MB) |
3. Analiza zvestobe in zaupanje blagovni znamki KodilaEma Janžič, 2021, master's thesis Abstract: Magistrsko delo analizira in preučuje kupce blagovne znamke Kodila. Preučili smo njihove nakupne navade, zvestobo in vpliv na njihov ponovni nakup. Ugotavljali smo, ključne dejavnike za potrošnikovo vračanje, ponovni nakup in zvestobo.
Opredelili smo pojem družinskega podjetništva, poiskali prednosti in pomanjkljivosti, značilnosti ter vpliv na uspešnost. Predstavili smo družinsko podjetje Kodila, se osredotočili na potrošnike, njihove značilnosti, vrste nakupnega vedenja, razjasnili pojem blagovne znamke ter njen pojav. S pomočjo literature smo predstavili pomen in vez med blagovno znamko in potrošnikovo zvestobo.
V empiričnem delu smo s tehnikami in metodami izvajanja raziskave prišli do ugotovitev in predpostavljene hipoteze potrdili ali ovrgli. Keywords: Družinsko podjetništvo, blagovna znamka, potrošniki, zvestoba, kupne navade. Published in ReVIS: 02.09.2021; Views: 1080; Downloads: 90 Full text (746,92 KB) |
4. |
5. |
6. |
7. Družbena odgovornost v družinskih podjetjih v SlovenijiValentina Kralj, 2020, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali družbeno odgovornost v družinskih podjetjih v Sloveniji s pomočjo kvalitativne raziskave, na podlagi internih podatkov izbranih družinskih podjetij v Sloveniji. Na podlagi analize smo oblikovali ugotovitve o manifestaciji družbene odgovornosti v manjših družinskih podjetjih ter zaključili nalogo z razmišljanjem o vlogi družbene odgovornosti v družinskih podjetjih ter o možnostih izboljšav na tem področju v prihodnje.
Predpostavljali smo, da je družbena odgovornost v slovenskih manjših družinskih podjetjih dobro razvita in da presega zgolj donatorsko dejavnost ter ugotovili, da predpostavka, na podlagi katere smo oblikovali raziskovalno vprašanje, drži.
Ključne besede: družbena odgovornost, družinska podjetja, družinsko podjetništvo, trajnostni razvoj Keywords: družbena odgovornost, družinska podjetja, družinsko podjetništvo, trajnostni razvoj Published in ReVIS: 24.06.2020; Views: 2304; Downloads: 146 Full text (1,46 MB) |
8. Vrednotenje družinskih podjetij v Sloveniji na primeru izbranega družinskega podjetjaUroš Posega, 2019, master's thesis Abstract: Za družinsko podjetje se po različnih definicijah lahko imenuje tisto podjetje, ki ga praviloma upravljajo in vodijo družinski člani.
Glede na številčno zastopanost družinskih podjetij v Sloveniji menimo, da se številna družinska podjetja srečujejo s sledečimi vprašanji: koliko je njihovo podjetje vredno, ali knjigovodska vrednost podjetja prikazuje dejansko vrednost podjetja in kolikšna je poštena prevzemna cena oziroma tržna vrednost podjetja, ki ga načrtujejo prevzeti.
Vzrokov za vrednotenje družinskih podjetij je danes več kot dovolj in vsekakor se številna pogosto soočajo z zgoraj navedenimi vprašanji. Zato smo se odločili ovrednotiti družinsko podjetje in odgovoriti na postavljene delovne hipoteze. Keywords: Podjetništvo, vrednotenje, cena, tržna vrednost, družinsko podjetje, razlogi za vrednotenje, finančni kazalci, hipoteze, izračun. Published in ReVIS: 22.12.2019; Views: 2646; Downloads: 144 Full text (2,72 MB) |
9. |
10. Nasledstvo v družinskih podjetjih - primer Klas Metal, d. o. o.Nataša Kalan, 2019, undergraduate thesis Abstract: Tema diplomskega dela so nasledstva v družinskih podjetjih. S tem »problemom« se sreča
večina družinskih podjetij. Tema se nam zdi zanimiva, ker tudi sami prihajamo iz družinskega
podjetja, zato se bomo s tem morali srečati tudi sami.
Cilj diplomskega dela je bil bolje spoznati nasledstva v družinskih podjetjih ter raziskati, kakšne
so okoliščine, prepreke in dobre lastnosti pri prenosu družinskih podjetij na naslednike. Ena
izmed hipotez je bila, da so prav konfliktni odnosi med nasledniki v družinskem podjetju
največkrat glavni razlog za neuspešen prenos lastništva med generacijami. Druga hipoteza, ki
smo jo postavili v diplomskem delu, pa je bila, da ustanovitelji podjetja po prenosu upravljanja
in vodenja na naslednjo generacijo pogosto ostajajo vpeti v poslovanje družinskega podjetja in
naslednikom ne pustijo prostih rok. Za raziskavo smo naredili sedem intervjujev. Ko smo zbrali
vse odgovore, smo jih med seboj primerjali in analizirali.
Rezultati raziskave so pokazali, da si možni prihodnji nasledniki želimo v podjetju delati skupaj
ter ga skupaj voditi. Konflikte za zdaj rešujemo uspešno in močno upamo, da bo tako tudi v
prihodnje. Kar se tiče prenosa nasledstva, bomo morali skupaj še veliko razmisliti in doreči, da
bomo v prihodnosti speljali prenos, brez večjih zapletov in uspešno. Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo, prenos lastništva, nasledniki, konflikti, družinsko podjetništvo Published in ReVIS: 09.07.2019; Views: 3650; Downloads: 207 Full text (1,02 MB) |