Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 228
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Prosvetljenost populacije o alternativnih pristopih v zdravstvu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Zdravstvena nega
Klara Antolović, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Uporaba komplementarne in alternativne medicine v zahodnih državah se je v zadnjih desetletjih močno povečala in vzbudila številne raziskave ter veliko zanimanje splošne javnosti. Iz tega razloga sem se odločila, da s pomočjo raziskave raziščem, kakšna je stopnja prosvetljenosti populacije o alternativnih pristopih v zdravstvu. Metoda: Raziskava, ki je bila opravljena, temelji na empirični kvantitativni metodi dela. Na podlagi preučene literature je bil sestavljen anketni vprašalnik s 23 vprašanji. V raziskavi je sodelovalo 369 naključno izbranih ljudi. Rezultati: S pomočjo analize anketnega vprašalnika so bili pridobljeni rezultati, ki so prikazali, kakšna je prosvetljenost populacije o alternativnih pristopih v zdravstvu. Anketirani dobro poznajo alternativne pristope v zdravstvu in jih tudi pogosto uporabljajo. Razprava: V diplomskem delu je bilo ugotovljeno, da velika večina anketirancev pozna alternativne metode zdravljenja in jin tudi uporablja. Najpogosteje uporabljajo zeliščarstvo, ki ga tudi najbolje poznajo. Namen uporabe alternativnih pristopov v zdravstvu je najpogosteje lajšanje bolečin. Za namen samozdravljenja pa najpogosteje uporabljajo meditacijo. Zaskrbljujoč je predvsem podatek, da skoraj polovica zajetih v raziskavo ne seznani svojega zdravnika ob uporabi alternativnih pristopov v zdravstvu, kar lahko pripelje do hudih posledic. Iz tega razloga je potrebno izobraževanje tako pacientov kot tudi zdravnikov o alternativnih pristopih v zdravstvu.
Keywords: zdravje, alternativna medicina, lajšanje bolečin, izobraževanje
Published in ReVIS: 04.07.2025; Views: 53; Downloads: 0
.pdf Full text (5,30 MB)

2.
Pristopi k reševanju anksioznih motenj pri študentih med izobraževanjem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Zdravstvena nega
Romana Hrastnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Anksiozne motnje so najpogostejše duševne motnje. Na voljo so različni pristopi reševanja anksioznih motenj, kot so psihofarmakologija, kognitivno-vedenjska terapija in komplementarno zdravljenje. Zaradi stigmatizacije in strahu je ključnega pomena ozaveščanje in podpora posameznika glede obstoječih možnostih učinkovitega preprečevanja in zdravljenja anksioznih motenj. Metodologija: V diplomskem delu smo uporabili kvantitativno in deskriptivno metodo raziskovanja, teoretični del temelji na opisovanju, povzemanju in primerjanju, v empiričnem delu je bila uporabljena metoda anketiranja, analize in deskriptivne statistike. Za zbiranje podatkov smo uporabili spletni anketni vprašalnik 1KA s 16 vprašanji, oblikovan in zasnovan za potrebe raziskave. V raziskavo je bilo vključenih 50 naključnih, rednih in izrednih študentov različnih študijskih programov v Sloveniji. Vzorec v raziskavi je neslučajnostni in namenski. Rezultati: Postavili smo štiri hipoteze povezane z anksioznostjo, od katerih smo tri potrdili in eno zavrnili. Z raziskavo smo ugotovili, da anksioznost med študenti obstaja še v večji meri, kot kažejo svetovne študije. Z raziskavo smo ugotovili in potrdili, da se anksioznost pogosteje pojavlja pri osebah ženskega spola, ter da študentje za lajšanje simptomov anksioznosti uporabljajo komplementarne metode (pogovor, športna aktivnost, sprostitvene tehnike. Razprava: Raziskave drugih in tudi naše raziskave kažejo na potrebo po dolgoročnem spremljanju duševnih motenj pri študentih, kar bi omogočilo zgodnje odkrivanje tistih, ki potrebujejo zdravstveno pomoč. Pomembno je ozaveščanje študentov o pristopih reševanja anksioznih motenj. Veliko pristopov za lajšanje anksioznih motenj ni zahtevnih, vendar nič ne koristijo, če jih ne poznamo oziroma se bolezni sramujemo oziroma si je ne priznamo.
Keywords: anksiozne motnje, duševne motnje, izobraževanje, študent
Published in ReVIS: 30.06.2025; Views: 59; Downloads: 1
.pdf Full text (2,00 MB)

3.
4.
5.
KONTINUIRANO IZOBRAŽEVANJE VODSTVENIH DELAVCEV V ZDRAVSTVENI NEGI
Blaž Muhič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Poklici v zdravstveni negi so zahtevni zaradi dinamike stroke – nenehnih novosti in sprememb. Zato so za delavce v zdravstveni negi (še posebno vodje) dodatna izobraževanja izredno pomembna za ustrezno vodenje zdravstvenega tima. Vloga vodje je zelo zahtevna, saj mora imeti veliko pozitivnih lastnosti in jih znati tudi primerno uporabljati, znanje pa pridobivati ter nadgrajevati s formalnim in neformalnim izobraževanjem. Namen naše raziskave je preučiti poznavanje možnosti kontinuiranega izobraževanja na področju vodenja, namenjenega vodstvenim delavcem v zdravstveni negi v Sloveniji. Metode: Raziskava je temeljila na deskriptivni metodi dela in kvalitativni metodi raziskovanja. Potekala je do marca 2025. Kriterij za sodelovanje pri intervjuju je bila vodstvena funkcija v srednjem ali nižjem menedžmentu v zdravstveni negi, ki neprekinjeno traja vsaj eno leto (npr. vodja patronažne službe, vodja oddelka, reševalne enote …). V raziskavi je sodelovalo šest intervjuvancev, vsi so vodje (vodja oddelka, diplomirana medicinska sestra v vlogi vodje tima, vodja reševalne enote, vodja patronažne službe). Predhodno smo pridobili soglasje ustanove, v kateri smo opravljali intervjuje. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo šest intervjuvancev, od tega pet oseb ženskega in ena oseba moškega spola. Vsi intervjuvanci imajo visokošolsko izobrazbo. Dve osebi sta vodji oddelka, ostale štiri so glavne ali odgovorne medicinske sestre na oddelkih. Vsi intervjuvanci menijo, da je kontinuirano izobraževanje danes izrednega pomena, saj se vsakodnevno pojavljajo novosti oziroma spremembe, s katerimi se moramo zdravstveni delavci redno seznanjati in jih upoštevati. Vsi se tudi strinjajo s trditvijo, da bi se moral vsak dober vodstveni delavec v zdravstveni negi zavedati pomembnosti kontinuiranega izobraževanja in o tem seznanjati tudi sodelavce. Razprava: Iz podatkov, ki smo jih prejeli iz sodelujoče ustanove, je razvidno, da ima največ vodstvenih delavcev visokošolsko izobrazbo, manj pa magisterij ali specializacijo. V raziskavi smo ugotovili, da se vodstveni delavci na izobraževanja prijavljajo sami, kar pa je zaradi pomanjkanja kadra ali odsotnosti odobritve s strani delodajalca pogosto onemogočeno. Kljub temu nekaterim vodstvenim delavcem uspeva, da se dodatnih izobraževanj udeležujejo celo na mesečni ravni, vsi pa trdijo, da se pomena dodatnih izobraževanj, še posebno s področja vodenja dobro zavedajo.
Keywords: vodenje, menedžment, izobraževanje, zdravstvena nega.
Published in ReVIS: 22.05.2025; Views: 300; Downloads: 31
.pdf Full text (1,03 MB)

6.
Z mislijo na Zemljo : zbornik prispevkov
2019, proceedings of professional or unreviewed scientific conference contributions

Keywords: vzgoja, izobraževanje, trajnostni razvoj, inovacije, nadarjeni učenci, učenci s posebnimi potrebami, izkustveno učenje, knjižnice, bralna kultura, šole, komunikacije, zborniki
Published in ReVIS: 19.05.2025; Views: 380; Downloads: 6
.pdf Full text (24,74 MB)
This document has many files! More...

7.
Sodobni učni pristopi v baletnem izobraževanju ter njihova implementacija v plesnih programih Slovenije : magistrsko delo študijskega programa druge bolonjske stopnje Študije plesnih umetnosti, Plesna pedagogika
Ana Germ, 2024, master's thesis

Abstract: Ker se v baletnem izobraževanju še zmeraj srečujemo s tradicionalnimi in avtokratičnimi pristopi in metodami poučevanja, smo v prvem delu magistrskega dela opredelili sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja, ki bi bili primerni za baletno izobraževanje v 21. stoletju. Med tradicionalnim (profesionalnim) in procesno usmerjenim modelom v plesnem izobraževanju smo izpostavili vmesni – integrirani model, med učnimi stili spekter reproduktivnih in produktivnih stilov ter med sodobnimi pristopi: holizem, inkluzijo, aktivno, izkustveno in reflektivno učenje, ustvarjalnost, samozavedanje, medpredmetno povezovanje, interdisciplinarnost in povezovanje z novo tehnologijo. Dodali smo tudi psiho-fizične smernice za varno vadbo kot pomembna načela pri poučevanju baleta v sodobnem času. V raziskovalnem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri učitelji baleta v Sloveniji implementirajo opredeljene sodobne učne pristope, metode in stile poučevanja in učenja v svoj učni proces. Rezultati raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika so pokazali, da v Sloveniji sicer ne prevladujejo več avtokratični in tradicionalni načini poučevanja, temveč da so učitelji v pristopih in metodah dela precej razdeljeni, nedosledni pri zasledovanju določenih konceptov ali omejeni skozi sistemsko ureditev plesnih programov. Slednje se je izkazalo tudi pri analizi praktičnega prikaza učne ure.
Keywords: sodobni učni pristopi, učne metode, učni stili, baletno izobraževanje, vmesni – integrirani model
Published in ReVIS: 31.01.2025; Views: 386; Downloads: 20
.pdf Full text (2,64 MB)

8.
Vloga šolskih posestev v procesu kmetijskega izobraževanja in usposabljanja
Marijan Pogačnik, Drago Papler, 2024, professional article

Keywords: šolska posestva, usposabljanje, izobraževanje
Published in ReVIS: 31.01.2025; Views: 335; Downloads: 0
.pdf Full text (432,93 KB)

9.
Možne zlorabe umetne inteligence v študijskem procesu : poročilo o raziskovalni nalogi
Srečo Zakrajšek, 2025, final research report

Abstract: V okviru projekta Uporaba umetne inteligence (ChatGPT) pri predmetu Vodenje in organizacija medijske produkcije na FUDŠ smo pripravili raziskavo, s katero smo poskušali opredeliti možne zlorabe umetne inteligence v študijskem procesu. S to raziskavo smo nadaljevali in nadgradili naše raziskovalno in praktično delom tem področju iz preteklega študijskega leta. Opravili smo literaturni pregled stanja, teoretičnih raziskav in poročil o praktičnih problemih in rešitvah. Na podlagi tega smo pripravili tudi anketo med študenti, s katero smo poskušali izvedeti čim več konkretnih podatkov in predlogov od študentov, ki UI aktivno uporabljajo v študijskem procesu. Rezultati naše raziskave kažejo, da študenti poznajo možne zlorabe UI v študijskem procesu, in tudi predlagajo določene ukrepe, da se to omeji ali prepreči, saj lahko vpliva negativno na študijski proces in povzroča razlikovanje med študenti.
Keywords: ChatGPT, umetna inteligenca, zlorabe umetne inteligence, medijska produkcija, visokošolsko izobraževanje
Published in ReVIS: 21.01.2025; Views: 419; Downloads: 13
.pdf Full text (713,07 KB)

10.
Ustvarjalnost umetne inteligence (ChatGPT) v medijski produkciji : poročilo o raziskovalni nalogi
Srečo Zakrajšek, 2025, final research report

Abstract: Raziskava se osredotoča na preučevanje vpliva umetne inteligence (UI) na ustvarjanje medijskih vsebin, pri čemer proučuje njen potencial za ustvarjalnost in sodelovanje z ljudmi. Ugotavlja, da UI že zdaj ustvarja kakovostne medijske izdelke, vendar njena ustvarjalnost temelji predvsem na rekombinaciji obstoječih vzorcev, kar omejuje njen inovativni potencial. Sodelovanje med človekom in pa UI pa omogoča sinergijo, ki lahko na nekaterih področjih tudi presega ustvarjalne zmožnosti posameznika, saj združuje hitro generiranje idej in človeško intuicijo. Kljub obetavnim možnostim uporabe UI raziskava poudarja pomen etičnega nadzora in ohranjanje človeškega vpliva pri ustvarjanju vsebin, da se zagotovi ustrezna kakovost, smiselnost in uporabnost. Prav tako preučuje priložnosti za vključevanje UI v izobraževalne procese, ki spodbujajo ustvarjalnost, kritično razmišljanje in odgovorno uporabo tehnologije. Naloga tako prispeva k razumevanju vloge UI v medijski produkciji ter njenem potencialu in omejitvah pri oblikovanju prihodnosti, ustvarjalnosti in inovacij.
Keywords: ChatGPT, umetna inteligenca, ustvarjalnost UI, medijska produkcija, visokošolsko izobraževanje
Published in ReVIS: 21.01.2025; Views: 461; Downloads: 4
.pdf Full text (514,29 KB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top