Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Kultura in vrednote družinskega podjetja v očeh mlade generacije
Anastasija Kotolupova, 2017

Abstract: Vsaka organizacija ima svoj sistem vrednot, svojo organizacijsko kulturo, svoja pravila in stališča, pomembna znotraj organizacije. Predmet obravnave v diplomskem delu so družinska podjetja. V družinskih podjetjih, ki se prenašajo iz generacije v generacijo, se vrednote skozi generacije spreminjajo. Uvajanje sprememb lahko pripelje do izboljšanja ali propada podjetja, zato je ključnega pomena sodelovanje med družinskimi člani. V diplomskem delu se osredotočam na organizacijsko kulturo družinskih podjetij, na vrednote znotraj njih ter na spreminjanje vrednot družinskih podjetij skozi generacije. Predpostavljam, da je v družinskem podjetju težje uskladiti vrednote med člani družine, ki so iz različnih generacij, saj imajo ti drugačne poglede in interese znotraj družinskega podjetja. V empiričnem delu sem predstavila primer izbranega slovenskega družinskega podjetja ter mnenja predstavnikov mlajše generacije v družinskem podjetju o vrednotah, spremembah vrednot skozi generacije in posledičnem vplivu na dolgoročni obstoj podjetja. Cilj diplomskega dela je bil preučiti organizacijsko kulturo in vrednote znotraj družinskega podjetja. V nalogi sem se osredotočila na spreminjanju vrednot in organizacijske kulture skozi generacije ter na vpliv mlade generacije na spremembe v podjetju. Izziv sem obravnavala na primeru izbranega družinskega podjetja v Sloveniji.
Found in: ključnih besedah
Keywords: organizacijska kultura, družinska podjetja, vrednote, generacije ustanoviteljev, naslednje generacije.
Published: 07.03.2018; Views: 2230; Downloads: 155
.pdf Fulltext (712,82 KB)

2.
Analiza vpliva generacijskih razlik na vodenje zaposlenih
Anže Nučič, 2020

Abstract: Vodenje je ena najpomembnejših funkcij vsake organizacije, še bolj pa pride v ospredje v težkih in hitro spreminjajočih se časih. Pomembno je, da se organizacije zavedajo, da so v njihovem okolju prisotne različne skupine generacij in da ima vsaka svoje potrebe. Ključni dejavnik, ki definira uspešnega vodjo, pa je izbira in uporaba pravilnega stila vodenja. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kako razlike med generacijami vplivajo na to, kakšen stil vodenja bo uporabil vodja. V magistrskem delu smo z raziskavo različnih karakternih lastnosti in delovnih značilnostih posameznikov, rojenih v različnih obdobjih, ugotavljali, kateri so tisti dejavniki generacije, ki so najbolj pomembni, da ugotovimo, kateri stil vodenja je za njih najbolj primeren. Cilj magistrskega dela je bilo ugotoviti, katere so ključne značilnosti posameznih generacij zaposlenih ter kako se te med seboj razlikujejo in dopolnjujejo z vidika uporabe enotnega stila vodenja. V magistrskem delu smo uporabili več različnih metod za raziskovanje opredeljene problematike. Uporabili smo deskriptivno metodo, primerjalno metodo, metodo analize primarnih in sekundarnih virov, metodo sklepanja in sinteze itd. V sklopu empiričnega dela smo izvedli anketni vprašalnik, ki smo ga ustrezno analizirali s pomočjo statističnih testov. Raziskovalni del temelji na lastni raziskavi, kjer smo med drugim uporabili Herseyjev in Blanchardov test, ki je namenjen merjenju stilov vodenja, in ugotavljali karakterne lastnosti s pomočjo Mayerjeve opredelitve uspešnih vodij. Ugotavljamo, da generacijske razlike predstavljajo pomemben dejavnik za učinkovito vodenje v organizacijah. Z analizo anketnega vprašalnika in teoretične vsebinske analize ugotavljamo, da se v praksi uporabljajo neustrezni stili vodenja, ki za posamezne generacije niso primerni. V magistrskem delu zato predlagamo, kakšen stil vodenja je primeren za posamezne generacije, z namenom čim bolj učinkovitega, zadovoljenega in produktivnega dela zaposlenih v organizaciji.
Found in: ključnih besedah
Keywords: vodenje, generacijske razlike, generacije, management, izzivi vodenja, ravnanje z ljudmi, HRM
Published: 16.12.2020; Views: 1022; Downloads: 104
.pdf Fulltext (2,65 MB)

3.
4.
Interno komuniciranje na primarni in sekundarni ravni zdravstva
Mateja Zdolšek, 2021

Found in: ključnih besedah
Keywords: interno komuniciranje, kanali komuniciranja, generacije, človeški kapital, komuniciranje
Published: 05.11.2021; Views: 278; Downloads: 28
.pdf Fulltext (844,26 KB)

5.
Nova generacija sporazumov o prosti trgovini
Doroteja Jagarinec, 2021

Abstract: V diplomskem delu preučimo vlogo EU pri vplivu na mednarodno trgovino. EU se je morala soočiti z vzponom globalizacije in spremembami na svetovnih trgih. Pri teh spremembah je pomembno vlogo odigrala uveljavitev Lizbonske pogodbe, ki je bistveno okrepila vlogo EU pri vplivu na oblikovanje skupne trgovinske politike v postopkih sklepanja mednarodnih trgovinskih sporazumov. V delu so predstavljeni prostotrgovinski sporazumi nove generacije, ki v post-lizbonski usmeritvi dokaj presegajo zgolj zmanjševanje trgovinskih in investicijskih ovir, kakor je bilo to pri t. i. sporazumih prve generacije. Prostotrgovinski sporazumi nove generacije so usmerjeni k liberalizaciji trga in k spoštovanju človekovih pravic, delovnih standardov, okoljevarstva in dobrega gospodarjenja. V diplomskem delu izpostavljamo problematiko mešanih sporazumov, ki lahko sprožajo napetosti med politično konstrukcijo sui generis, kakor pogosto opredelimo EU, in tretjimi državami, s katerimi želi sodelovati preko prostotrgovinskih sporazumov. Ugotoviti velja, da bodo naslednji sporazumi večinoma mešane narave, kar bo vodilo v dolgotrajnejši postopek njihovega sprejeta, ker bodo v sprejetje vključene tako EU kot tudi države članice.
Found in: ključnih besedah
Keywords: prostotrgovinski sporazumi nove generacije, pristojnosti Evropske unije, zunanja trgovinska politika, skupna trgovinska politika
Published: 31.03.2022; Views: 177; Downloads: 10
.pdf Fulltext (464,89 KB)

6.
Idejni predlog modela medgeneracijskega sodelovanja na delovnem mestu
Ana Lambizar, 2022

Found in: ključnih besedah
Keywords: medgeneracijsko sodelovanje, generacije, mentorstvo, zaposleni, diplomsko delo
Published: 10.06.2022; Views: 92; Downloads: 6
.pdf Fulltext (482,70 KB)

7.
Obratno mentorstvo kot most med generacijami : študija primera v dejavnosti športa
Sara Regina, 2022

Abstract: Mentorstvo je področje, ki se v poslovnem in zasebnem razvoju posameznikov in skupin uporablja in razvija že vrsto let. Obratno mentorstvo v poslovnem okolju – na delovnih mestih pa lahko pomeni tudi obliko sodelovanja, razvoja zaposlenih in premostitve medgeneracijskih razlik. S celovito obravnavo obratnega mentorstva pripomoremo k seznanitvi z njegovimi pozitivnimi koristmi, razumevanju smiselnosti in možnosti vpeljave v preučevano podjetje ter razpolagamo z implikacijami za različne organizacije. V uvodu pojasnimo značilnosti in trende na delovnem mestu, nato predstavimo tipologije mentorstev in coachinga ter se usmerimo v jedro naloge – obratno mentorstvo. To je paradoksalni odnos med običajno starejšim zaposlenim z več izkušnjami in mlajšim zaposlenim, ki prevzame vlogo mentorja s predajanjem sodobnih znanj in veščin. Kritični pregled literature zaključimo z dejavniki, priložnostmi in izzivi obratnega mentorstva ter prikazom pomenskega razvoja področja v preteklost. V raziskovalnem delu izvedemo študijo primera na osnovi triangulacije podatkov. V polstrukturiranih intervjujih, na podlagi študije opazovanega podjetja in validacijske fokusne skupine ugotavljamo prisotnost mentorstev v podjetju v športni panogi in možnosti za implementacijo obratnega mentorstva. Ključna spoznanja uporabimo za razvoj konceptualnega modela uvajanja obratnega mentorstva in oblikujemo predloge za druga podjetja.
Found in: ključnih besedah
Keywords: delo, generacije, mentorstvo, obratno mentorstvo, študija primera, model
Published: 13.06.2022; Views: 118; Downloads: 5
.pdf Fulltext (1,79 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top