Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pravo varstva potrošnikov pri spletnem nakupovanju : magistrsko delo
Mihael Žgajnar, 2025, master's thesis

Abstract: Spletno nakupovanje je prineslo številne koristi, a hkrati tudi kompleksne izzive v zvezi z varstvom potrošnikov. Spletni nakupi so v svojem bistvu pogodbe, sklenjene na daljavo, ki jih ureja že klasično pravo varstva potrošnikov. Z razvojem novih načinov in oblik spletnega nakupovanja pa se je tudi samo spletno nakupovanje razvilo do te mere, da zahteva dodatno, posebno obravnavo, obenem pa tudi širšo navezavo na pravna področja, ki sicer niso tako značilno vpeta v pravo varstva potrošnikov, a postajajo bistvenega pomena za potrošnike v digitalnem svetu, to je predvsem varstvo osebnih podatkov. Namen raziskave je analizirati, kako se klasična načela varstva potrošnikov prenašajo na nakupovanje v digitalnem okolju ter kakšni so izzivi in priložnosti za izboljšanje varstva potrošnikov v tem kontekstu. Skozi teoretično analizo in empirične primere delo prispeva k boljšemu razumevanju tega kompleksnega problema – od tradicionalnega teoretičnega okvira prava varstva potrošnikov v Sloveniji in Evropski uniji do posameznih vidikov tveganja za potrošnika na področju spletnega nakupovanja. Magistrsko delo izpostavlja pravico do odstopa od pogodbe, uveljavljanje stvarnih napak, garancijo ter stroške, ki v teh primerih lahko bremenijo potrošnika, reševanje sporov, informiranost potrošnikov in nepoštene poslovne prakse. Obravnava tudi varstvo potrošnikovih osebnih podatkov in nevarnosti spletnih transakcij. Nazadnje razišče najnovejše razvojne trende na področju spletnega nakupovanja in tehnologije, ki bi utegnile v bližnji prihodnosti pomembneje vplivati na digitalno okolje, predvsem razvoj umetne inteligence in interneta stvari, pri čemer se izkaže, da je Evropska unija gonilna sila pri razvoju novega prava varstva potrošnikov v Evropi. Delo na razumljiv način ponudi oris potrošniškega prava v digitalnem svetu kot posebni sferi, ki se je oblikovala znotraj tradicionalnega potrošniškega prava. S tem spodbuja nadaljnjo strokovno razpravo in zavedanje, da bomo morali pri razvijanju novih rešitev začeti izhajati primarno iz digitalnega sveta in ne zgolj iskati analognih rešitev, ki že delujejo v fizičnem svetu. Prav tako tudi laični javnosti ponudi celovit pregled tematike in nek
Keywords: spletno nakupovanje, potrošniško pravo, digitalni svet, umetna inteligenca, internet stvari, osebni podatki, nepoštena poslovna praksa, reševanje sporov
Published in ReVIS: 26.06.2025; Views: 94; Downloads: 2
.pdf Full text (2,80 MB)

2.
3.
4.
5.
Skupinsko uveljavljanje odškodninskih zahtevkov kot instrument varovanja potrošnikovih pravic : magistrsko delo
Barbara Toplak Perović, 2011, master's thesis

Abstract: Slovenska zakonodaja ne pozna primernega instituta, ki bi zagotavljal sodno varstvo večji skupini oseb, ki jih je oškodoval isti subjekt, škoda vsakega posameznika pa ni dovolj velika, da bi krila stroške pravdanja. Kljub materialnim predpisom, ki imajo namen ščititi posamezne oškodovance in ki omogočajo pridobitev odškodnine za nezakonito ravnanje, posamezniki svojih pravic ne uveljavljajo zaradi nesorazmerno velikih finančnih bremen pri uveljavljanju svojih pravic, kar posameznika postavlja v neenakovreden položaj na trgu proti velikim gospodarskim sistemom. Ker na določenih področjih množično prihaja do kršitev, oškodovanci pa se zaradi procesnih ovir ne odločajo za uveljavljanje odškodninskih zahtevkov, ima odgovorni subjekt po eni strani velike koristi, hkrati pa nima potrebe, da bi izboljšal svoj produkt ali storitve. Tako se nezakonito ravnanje nadaljuje in povzroča škodo tako državljanom kot podjetjem. Zato bi posamezniki morali imeti možnost uresničevanja pravice do sodnega varstva tudi v praksi, kadar zaradi kršitve katerega koli nacionalnega predpisa ali predpisa EU, ki jim daje materialne pravice, utrpijo škodo. Združitev tožb v eno samo kolektivno pravno sredstvo (skupinsko tožbo) bi poenostavila postopek in zmanjšala stroške. Na ta način bi posamezniki lahko pridobili odškodnino za škodo, ki jim je bila storjena, možnost plačila odškodnine večjemu številu oškodovancev pa bi v primeru izgube zaslužka podjetja odvračala od nezakonitih dejavnosti.
Keywords: Potrošniško pravo
Published in ReVIS: 21.09.2017; Views: 3101; Downloads: 145
.pdf Full text (980,36 KB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top