Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Implementacija obogatenega okolja za spodbujanje gibalno-kognitivnega razvoja v zgodnjem otroštvu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Fizioterapija
Naomi Cvetko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Obogateno okolje pomeni povečanje raznolikosti oziroma količine senzoričnih dražljajev, namenjenih krepitvi kognitivnih funkcij in učenja; je spodbudno okolje, ki ponuja različne priložnosti za učenje, raziskovanje in sodelovanje. Del obogatenega okolja so tudi kognitivne funkcije – v tem diplomskem delu je fokus na izvršilnih (inhibicija, delovni spomin in kognitivna fleksibilnost) funkcijah. Takšno okolje ima pozitivne učinke na plastičnost možganov, živčno povezanost, kognitivne sposobnosti in optimalen razvoj otroka. Metode: Uporabljena je kvalitativna metoda – analiza oziroma sistematičen pregled strokovno-znanstvene literature. V teoretičnem delu je metoda opisovanja uporabljena za navajanje dejstev in podatkov izbrane teme. V empiričnem delu sta uporabljeni metodi opisovanja izbranih podatkov iz nabora strokovno-znanstvene literature in analize preučenih raziskav ter ugotovitev iz vprašalnika, ki je bil del projekta »No Brain No Gain«. Rezultati: Ugotovitve so pokazale, da ima obogatitev otrokovega okolja v zgodnjem otroštvu dolgoročne pozitivne učinke. Vključevanje gibalnih in kognitivnih spretnosti v ta okolja pripomore k optimalnemu razvoju otroka, poveča njegovo telesno pripravljenost in izboljša akademsko oz. učno uspešnost. Usposobljeno osebje, ki obogatena okolja oblikuje in prilagaja, še izboljša učinek. Takšen primer dobre prakse usposabljanja je bil projekt BRAIN. Zaključek: Razvoj zgodnje intervencije izvršilnih funkcij, ki bi jo bilo mogoče enostavno izvajati v vzgojno-izobraževalnih službah, je lahko koristen za izboljšanje pripravljenosti na šolo in zmanjševanje razlik v razvoju izvršilnih funkcij. Nujno je oblikovanje kakovostnih gibalnih aktivnosti, ki vključujejo obogateno okolje, lahko tudi s pomočjo tehnologije. Zato imajo fizioterapevti s poglobljenim znanjem o gibanju in gibalnih aktivnostih ključno vlogo pri spodbujanju teh, izboljšanju motoričnih veščin ter uspešni obravnavi otrok na področju razvoja gibalno-kognitivnih spretnosti v sodelovanju s starši in širšim okoljem.
Keywords: obogateno okolje, izvršilne funkcije, inhibicija, delovni spomin, kognitivna prožnost, predšolski otroci
Published in ReVIS: 24.04.2025; Views: 319; Downloads: 7
.pdf Full text (2,10 MB)

2.
Uporaba IKT predšolskih otrok v zavetju doma : diplomska naloga
Nina Fifolt, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Starši predšolskih otrok se nemalokrat znajdejo ujeti v prenatrpanih urnikih in pomanjkanju prostega časa, digitalna varuška, ki je vedno na voljo, pa čaka v dnevni sobi ali v žepu. IKT je danes lahko dostopna in množično uporabljena. Mobilni telefon in televizijo si lasti že skoraj vsako gospodinjstvo. Čas med uporabo zaslonov teče hitro in prehitro se lahko zgodi, da predšolski otroci čezmerno uporabljajo IKT. V diplomski nalogi so predstavljene definicije digitalne odgovornosti, vplivi, ki jih ima čezmerna uporaba na razvoj predšolskih otrok, priporočila uporabe IKT ter nasveti za odgovorno uporabo IKT. S kvalitativnim pristopom smo opravili strukturirano opazovanje uporabe IKT, 5 otrok v zavetju njihovega doma. Po analizi rezultatov smo opravili intervju s starši glede njihovega pogleda na uporabo in tako podkrepili svoje ugotovitve.
Keywords: IKT, predšolski otroci, starši, uporaba, vpliv čezmerne uporabe
Published in ReVIS: 19.05.2023; Views: 1673; Downloads: 77
.pdf Full text (2,08 MB)

3.
Vpliv multimedije na razvoj ritmičnega in melodičnega posluha pri predšolskih otrocih : magistrska naloga
Ana Glušič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi obravnavam vpliv multimedije na razvoj ritmičnega in melodičnega posluha pri predšolskih otrocih. Predstavljam kvalitativno raziskavo, v okviru katere so otroci v eksperimentalni in kontrolni skupini enajst dni zapored prepevali izbrano pesem. V eksperimentalni skupini so otroci ob petju pesem spremljali ob avdio-video vsebini, v kontrolni skupini pa so peli brez nje. Prvi in zadnji dan raziskave sem otroke opazovala in izvedla prirejen test glasbenih sposobnosti po E. E. Gordonu. Z raziskavo je bilo ugotovljeno, da so otroci v kontrolni skupini, kjer ob petju niso uporabljali avdio-video vsebine, intonančno bolj točno zapeli izbrano pesem, medtem ko je bila pesem v obeh skupinah ritmično primerljivo dobro izvedena.
Keywords: multimedija, e-izobraževanje, predšolski otroci, glasbene sposobnosti, ritmični posluh, melodični posluh
Published in ReVIS: 25.02.2022; Views: 2082; Downloads: 95
.pdf Full text (1,60 MB)

4.
Search done in 0.08 sec.
Back to top