Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 10 / 190
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza tehnik elektronskega javnega naročanja za spodbujanje konkurenčnosti : magistrsko delo
Miha Primec, 2025, master's thesis

Abstract: Elektronsko javno naročanje je bilo s sprejemom pete generacije direktiv EU na področju javnega naročanja zasnovano kot eden ključnih mehanizmov, ki omogoča večjo transparentnost in enakopravnost med ponudniki (gospodarskimi subjekti), kar posledično spodbuja konkurenčnost in izboljšuje kakovost storitev ter znižuje stroške javnih naročnikov. Dosledno spoštovanje temeljnih načel javnonaročniške zakonodaje, kot so načelo gospodarnosti, učinkovitosti, transparentnosti in zagotavljanja konkurenčnosti, preprečuje morebitne zlorabe sistema in zagotavlja potrebno pravičnost v postopkih javnega naročanja. Magistrsko delo se osredotoča na obravnavo tehnik javnega naročanja zlasti na okvirne sporazume in dinamični nabavni sistem z vidika načela zagotavljanja konkurence med ponudniki. V magistrskem delu je analiziran zakonodajni okvir, ki ureja elektronske tehnike javnega naročanja ter analizo uporabe le-teh v praksi. Osrednji del magistrskega dela je prikaz razmejitve med različnimi tehnikami elektronskega javnega naročanja in analiza vpliva uporabe teh tehnik na konkurenčnost. Slednje je ključno za doseganje najboljših rezultatov v javnem naročanju in za zagotavljanje, da so javna sredstva porabljena učinkovito in gospodarno. V okviru preveritve raziskovalnih vprašanj in odgovorov so uporabljene zlasti naslednje znanstvenoraziskovalne metode: deskriptivna metoda, metoda kompilacije, metoda komparacije kot tudi metoda analize in sinteze. Elektronsko javno naročanje prispeva k večji konkurenčnosti med ponudniki v postopkih javnega naročanja. Z raziskavo je bilo tudi ugotovljeno, da je dinamični nabavni sistem zaradi svoje fleksibilnosti in možnosti sprotnega vključevanja novih ponudnikov bolj učinkovit pri spodbujanju konkurenčnosti kot tradicionalni okvirni sporazumi. Okvirni sporazumi predstavljajo učinkovito orodje za vzpostavljanje dolgoročnih poslovnih odnosov med naročniki in ponudniki, vendar se pojavlja omejevanje konkurence zlasti zaradi nemožnosti vključevanja novih ponudnikov v času trajanja okvirnih sporazumov. Nasprotno, dinamični nabavni sistemi omogočajo vključevanje novih ponudnikov v postopek ves čas trajanja dinamičnega nabavnega sistema, kar povečuje možnosti za pridobitev konkurenčnih ponudb in prilagodljivost na trgu.
Keywords: naročnik, elektronsko javno naročanje, javno naročilo, ponudnik, konkurenčnost, okvirni sporazumi, dinamični nabavni sistem
Published in ReVIS: 26.06.2025; Views: 142; Downloads: 1
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
Potenciali za uporabo konoplje pri demenci : pregled literature
Sandra Bezjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: TEORETIČNA IZHODIŠČA: Demenca je ena najpogostejših nevrodegenerativnih bolezni v starosti, ki močno vpliva na kakovost življenja obolelih. Farmakološko zdravljenje pogosto ne zadostuje pri lajšanju simptomov, zato narašča zanimanje za alternativne pristope. Raziskovanje terapevtskega potenciala konoplje se je razširilo tudi na področje demence. Zato smo želeli raziskati njen potencial pri obvladovanju simptomov in stališča ter znanja zdravstvenih delavcev glede njene uporabe. METODE: Izvedli smo kakovosten pregled literature in raziskav preko baz COBISS, PubMed, ResearchGate in Google Učenjak. Uporabili smo diagram PRISMA za izbiro relevantnih virov ter prilagojeno lestvico PEDro za oceno kakovosti izbranih študij. REZULTATI: Ugotovili smo, da na temo potencialov konoplje pri demenci obstaja veliko znanstvenih člankov, vendar pa je le malo izvedenih relevantnih in strokovnih študij. To nakazuje na omejitve, povezane s pomanjkanjem reprezentativnih vzorcev in nezadostnim številom kliničnih raziskav. V pregledu je bilo najdenih 16 relevantnih študij, ki so bile tudi ocenjene z lestvico PEDro. Rezultati raziskav kažejo, da kanabinoidi, zlasti THC in CBD, kažejo potencial pri zmanjšanju nevropsihiatričnih simptomov. Prav tako je ugotovljeno, da je raven znanja in stališč medicinskih sester o uporabi konoplje v zdravstveni praksi pomanjkljiva. RAZPRAVA: Povprečna metodološka ocena študij je 4 od 5 točk, kar kaže na zadovoljivo metodološko kakovost. Ugotovljeno je, da uporaba kanabinoidov v medicini potrebuje dodatne raziskave, da bi se lahko uveljavila kot standardna terapija za demenco. Nadaljnje raziskave bi morale vključevati večje število pacientov, raznolikost populacij in dolgoročno spremljanje. Prav tako je ugotovljeno, da je pomemben razvoj izobraževalnih programov za zdravstvene delavce, tako bi se izboljšalo razumevanje terapevtske uporabe konoplje.
Keywords: medicinska uporaba konoplje, endokanabinoidni sistem, konoplja in demenca, vpliv konoplje na demenco, medicinske sestre in konoplja
Published in ReVIS: 23.06.2025; Views: 88; Downloads: 3
.pdf Full text (1,54 MB)

3.
4.
SISTEM NAGRAJEVANJA ZAPOSLENIH IN NJEGOV VPLIV NA PRODUKTIVNOST, MOTIVACIJO IN LOJALNOST
Erna Toromanović-Sendić, 2025, not set

Abstract: V magistrski nalogi smo raziskali vpliv sistema nagrajevanja zaposlenih na njihovo motivacijo, produktivnost in lojalnost. Naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučili literaturo in teorije, ki obravnavajo motivacijske dejavnike ter ključne elemente sistema nagrajevanja. Posebno pozornost smo namenili kazalnikom uspešnega podjetja, kot sta produktivnost in lojalnost zaposlenih ter pregledali obstoječe raziskave za podporo raziskovalnih vprašanj. Empirični del temelji na anketi, izvedeni med decembrom 2024 in januarjem 2025, v kateri je sodelovalo 102 zaposlenih iz regije Štajerska v Avstriji. Rezultati kažejo, da večina anketirancev prejema določene ugodnosti, pri čemer so najbolj cenjeni fleksibilen delovni čas, delo na daljavo in team building aktivnosti. Kljub temu denarni bonusi niso pogosti. Analiza je pokazala, da bonusi in ugodnosti pozitivno vplivajo na motivacijo in produktivnost, vendar imajo manjši neposredni vpliv na lojalnost. Lojalnost se večinoma povezuje z demografskimi dejavniki, kot so starost in delovna doba. Na podlagi pridobljenih podatkov smo oblikovali priporočila za optimizacijo sistemov nagrajevanja. Predlagamo večjo osredotočenost na nematerialne dejavnike, kot so pohvale, priznanja ter fleksibilni delovni čas, ki izboljšujejo motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih. Fleksibilen delovni čas in delo na daljavo omogočata lažje usklajevanje osebnih in poklicnih obveznosti, medtem ko prilagoditev nagrajevanja glede na starostne skupine povečuje učinkovitost sistema. Priporočamo tudi redno izvajanje anket o zadovoljstvu zaposlenih in raziskave, ki vključujejo mednarodne primerjave ter analizo dejavnikov lojalnosti v različnih panogah. Takšne prilagojene strategije lahko podjetjem pomagajo pri ohranjanju talentov, povečanju motivacije in konkurenčnosti na trgu dela.
Keywords: sistem nagrajevanja, ugodnosti, bonusi, motivacija, produktivnost, lojalnost.
Published in ReVIS: 13.05.2025; Views: 351; Downloads: 13
.pdf Full text (2,39 MB)

5.
Vloga sveta zavoda v procesu upravljanja javnih zdravstvenih zavodov
Jasmina Špende, 2025, master's thesis

Abstract: V Republiki Sloveniji se zdravstvena dejavnost izvaja preko javne zdravstvene mreže, v katero so vključeni javni zdravstveni zavodi in posamezniki s koncesijo. Glavno načelo pri organizaciji teh zavodov ni dobiček, temveč zagotavljanje javne službe. Kljub temu je pomembno, da zavodi delujejo ekonomsko učinkovito. Upravljanje javnih zdravstvenih zavodov v Sloveniji poteka v starem pravnem okviru veljavnega Zakona o zavodih. Organ upravljanja je svet zavoda, ki ga sestavljajo predstavniki ustanovitelja, uporabnikov in zavarovancev ter predstavniki delavcev zavoda. Preko predstavnikov ustanovitelja ima v svetih zavodov ustanovitelj posreden vpliv, ko gre za spremljanje dela in razvoja, določanje finančnega načrta in letnega poročila, razširitve dejavnosti, dajanje predlogov in mnenj in drugo. Namen magistrske naloge je preučiti in prikazati vlogo svetov zavodov ter njihov vpliv na učinkovitost in uspešnost upravljanja zdravstvenih zavodov, prepoznati morebitne pomanjkljivosti na podlagi raziskave in analize strokovne literature ter predlagati izboljšave za učinkovitejše upravljanje javnih zdravstvenih zavodov. Čeprav je v zadnjih dveh letih prišlo do zakonodajnih sprememb na področju delovanja in upravljanja zavodov, ugotavljamo, da zakonodaja na tem področju ostaja rigidna in zastarela, kar otežuje učinkovito upravljanje. V raziskavi so sodelovali člani svetov zavodov, ki so predstavniki ustanovitelja, Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, zaposlenih in uporabnikov. Raziskava je pokazala, da trenutni člani svetov zavodov ocenjujejo, da so dobro usposobljeni za delo v svetih zavodov ter da prisotnost različnih strokovnih kompetenc in poklicnih profilov med člani sveta zavoda pozitivno vpliva na njegovo uspešno delovanje. Strokovna usposobljenost, etičnost, politična nevtralnost, redno usposabljanje, jasne pristojnosti, odgovornost in avtonomija svetov so ključni za uspeh pri učinkovitem upravljanju javnih zdravstvenih zavodov.
Keywords: javni zdravstveni zavod, svet javnega zdravstvenega zavoda, sistem upravljanja in vodenja, učinkovitost
Published in ReVIS: 28.03.2025; Views: 428; Downloads: 23
.pdf Full text (1,75 MB)

6.
Prikaz postopkov vpeljave informacijskega sistema v delovni proces : magistrska naloga
Jani Mušič, 2023, master's thesis

Abstract: Informacijski sistemi nas dandanes spremljajo na vsakem koraku. Omogočajo nam lažje in hitrejše opravljanje vsakodnevnih opravil. Sistemske nadgradnje skrbijo za to, da sistem deluje boljše ali da nadgradi obstoječo različico informacijskega sistema. V izogib nevarnostim, ki pretijo ob izvajanju sistemskih sprememb, moramo te spremembe natančno dokumentirati. Sistemska dokumentacija je tako osnova za varen in zanesljiv informacijski sistem. V magistrski nalogi predstavimo načine dokumentiranja informacijskih sistemov, identificiramo nujne tipe dokumentov, ki se pri dokumentiranju uporabljajo, in na primeru prikažemo izdelavo dokumentacije izbranega informacijskega sistema.
Keywords: informacijski sistem, sistemska nadgradnja, kontrola sprememb, validacija, kvalifikacijska dokumentacija
Published in ReVIS: 28.03.2025; Views: 414; Downloads: 7
.pdf Full text (5,34 MB)

7.
Vpeljava MES sistema v podjetje TKI HRASTNIK D.D. ter testiranje MES sistema : magistrska naloga
Matjaž Kovač, 2024, master's thesis

Abstract: V sklopu magistrske naloge sem predstavil sistem za upravljanje s proizvodnjo, ki smo ga začeli uporabljati v podjetju TKI Hrastnik, d. d. V magistrski nalogi sem predstavil celotno testiranje tega sistema. Izvedel sem strukturirane intervjuje z uporabniki tega sistema ter nato intervjuje analiziral in s pomočjo analize potrdil oz. ovrgel hipoteze. Izkazalo se je, da sem pri testiranju naletel na več napak v delovanju. Vse težave so bile odpravljene pred prehodom v produkcijo. Izkazalo se je tudi, da so uporabniki zelo zadovoljni s sistemom za upravljanje proizvodnje.
Keywords: sistem za upravljanje proizvodnje, digitalizacija, izboljšanje sledljivosti, spletni brskalniki, testiranje, varnost
Published in ReVIS: 28.03.2025; Views: 362; Downloads: 2
.pdf Full text (3,25 MB)

8.
UVAJANJE RECEPTURNE AVTOMATIZACIJE V KEMIJSKIH ŠARŽNIH PROCESIH
Tadej Majerle, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V proizvodnji kemične industrije se pojavlja potreba po večjem deležu avtonomnih avtomatskih procedurah, poiskati je potrebno novo rešitev in narediti primerjavo z dosedanjim načinom upravljanja. V obravnavani diplomski nalogi je predstavljen celoten nadzorni sistem za proces – DCS (Distributed control system), preko katerega se upravlja in nadzira večina proizvodnje. V začetku je opisanih nekaj primerov senzorjev ter aktuatorjev, kateri so povezani na krmilnike. Prikazani so tipi komunikacije tako na nivoju krmilnikov, kot tudi komunikacije med strežniki, ki jih poznamo v obravnavanem sistemu. Predstavili smo metode programiranja v okolju Honeywell Experion PKS in vsa osnovna programska orodja, ki so potrebna za izdelavo programske logike in vizualizacijo. Prav tako je orisan princip arhiviranja podatkov in uporabniški vmesnik, preko katerega dostopamo do le-teh. Osredotočili smo se na izdelavo programskega modula za avtomatizirano izvajanje recepture na zahtevo, ki v primerjavi s trenutnim načinom pomeni veliko manj človeških posegov in s tem manjšo možnost napak, kot tudi večjo ponovljivost ter kvaliteto končnega produkta. Primerjali smo način izvajanja operacij na kemijskem reaktorju pred in po posodobitvi ter ugotovili katere so glavne prednosti.
Keywords: avtomatizacija, krmilnik, kemijski reaktor, nadzorni sistem, DCS
Published in ReVIS: 09.03.2025; Views: 456; Downloads: 3
.pdf Full text (4,45 MB)

9.
Razvoj spletne aplikacije dokumentnega sistema v CMS za potrebe društev : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje Spletne in informacijske tehnologije
Rok Ernecl, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava razvoj spletne aplikacije za podporo upravljanju dokumentov in procesov v društvu Ordo Supremus Militaris Templi Hierosolvmitani (OSMTH). Društvo se je pri svojem delovanju pogosto soočalo z izzivi, povezanimi z organizacijo, arhiviranjem in varnostjo dokumentacije, usklajevanjem članov in komunikacijo, kar je zahtevalo potrebo po sodobnih rešitvah za povečanje učinkovitosti. Cilj dela je bil razviti uporabniku prijazno in varno spletno aplikacijo, ki bo društvu omogočila centralizirano shranjevanje dokumentov, učinkovito organizacijo dogodkov, pošiljanje obvestil in upravljanje vlog posameznih članov. Aplikacija temelji na sodobnih spletnih tehnologijah in je zasnovana kot odziven sistem, ki je dostopen prek različnih naprav. Funkcionalnosti aplikacije vključujejo varno shranjevanje in deljenje dokumentov, preglednost pri dodeljevanju nalog, avtomatizacijo administrativnih procesov ter integracijo z različnimi vtičniki. Diplomsko delo vključuje analizo potreb društev, načrtovanje arhitekture aplikacije, izbiro rešitev implementacije funkcionalnosti in testiranje, s čimer smo zagotovili zanesljivost in uporabnost končnega izdelka. Rezultati projekta so pripomogli k izboljšanju organizacije dela društva ter zmanjšanju administrativnih ovir pri delu in poslanstvu društva.
Keywords: spletna aplikacija, dokumentni sistem, društvo, digitalizacija, Wordpress
Published in ReVIS: 24.02.2025; Views: 482; Downloads: 13
.pdf Full text (1,64 MB)

10.
Raziskava uporabnosti SAP projektnega sistema kot orodja za vodenje projektov : magistrsko delo
Simon Jurca, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu raziskujemo uporabnost SAP projektnega sistema kot orodja za vodenje projektov. Učinkovito vodenje projektov je temelj uspešnega poslovanja, saj projekti predstavljajo glavna vodila razvoja subjekta, v primeru izvajanja projektov za zunanje naročnike pa tudi glavne vire prihodkov. Uporaba ustreznega informacijskega orodja za vodenje projektov je zato dandanes nujen element poslovanja subjekta, vendar orodje samo po sebi ni več dovolj, ponujati mora tudi integracijo z ostalimi informacijskimi orodji in druge konkurenčne prednosti. V okoljih, ki že uporabljajo SAP ERP kot svoj osrednji informacijski sistem, je smiselno analizirati prednosti uporabe SAP modula Projektni sistem (PS) kot takšnega orodja. Za tovrstno analizo pa je, tako z vidika prednosti, ki jih ta prinaša v okviru integracije z obstoječimi rešitvami, kot tudi z vidika učinkovite operativne uporabe, potrebno uporabo orodja in njegove možnosti povezav predstaviti, izvesti študijo primera ter izkušnje in zadovoljstvo preveriti s statistično analizo rezultatov anonimne ankete obstoječih uporabnikov različnih postavitev informacijskih rešitev za vodenje projektov. Magistrsko delo na podlagi uporabljenih raziskovalnih metod opisuje prednosti uporabe SAP PS modula za integrirano in učinkovito vodenje projektov, prikazuje prototipen primer v orodju izdelanega projekta ter njegovo integracijo z ostalimi področji poslovanja v okviru SAP ERP, na osnovi analize rezultatov ankete pa pokaže tudi zadovoljstvo uporabnikov, ki v takšnem okolju že delujejo in največje prednosti v razmerju do drugih orodij, ki jih nekateri anketiranci sicer uporabljajo. Delo je lahko v pomoč subjektu, ki pri svojem poslovanju že uporablja informacijski sistem SAP, pri izbiri ustreznega informacijskega orodja za vodenje projektov, na podlagi izdelane specifikacije pa lahko predstavlja tudi izhodišče za samo izvedbo implementacije SAP PS modula v informacijsko okolje subjekta.
Keywords: vodenje projektov, SAP PS, informacijski sistem, integracija, ERP, poslovni procesi, implementacija
Published in ReVIS: 15.01.2025; Views: 464; Downloads: 20
.pdf Full text (5,57 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top