1. |
2. Strategije postavljanja začetne cene pri prodaji nepremičnin: vpliv na pogajalski procesAna Milović, 2025, not set Abstract: Namen magistrskega dela je bil preučiti, kako različne cenovne strategije (npr. višja, realna ali nižja cena) vplivajo na to, kako kupci vrednotijo nepremičnine, kakšna je njihova pripravljenost za vstop v pogajanja ter kako se oblikuje končni izid prodajnega procesa.
V teoretičnem delu magistrskega dela predstavljamo nepremičninski trg kot kompleksen sistem, kjer odločanje temelji tako na ekonomskih kot tudi na psiholoških dejavnikih. V empiričnem delu raziskave oz. magistrskega dela so bile analizirane preference kupcev glede ključnih lastnosti nepremičnin. Rezultati jasno kažejo, da kupci največji pomen pripisujejo velikosti in ceni, sledita stanje nepremičnine in tip, medtem ko se je lokacija izkazala za najmanj vpliven dejavnik pri izbiri.
Najvišje preference so bile izražene za velike nepremičnine, hiše, ki so nove ali dobro ohranjene, ter za cene, ki se gibljejo okoli 100.000 evrov. Manj zanimive so bile starejše nepremičnine, tiste, ki potrebujejo prenovo, ter tiste z višjo ceno. Ključno sporočilo raziskave je, da začetna cena ni le vrednost, ampak tudi izhodiščna točka v miselnem okviru kupca.
Magistrsko delo zaključujemo z ugotovitvijo, da začetna cena ni zgolj izhodiščna točka za dogovor, temveč močno oblikuje celotno izkušnjo prodaje. Keywords: Začetna cena, nepremičninski trg, strategije oblikovanja cen, dejavniki odločanja kupcev, pogajalski proces. Published in ReVIS: 15.10.2025; Views: 152; Downloads: 3
Full text (971,76 KB) |
3. Vpliv psiholoških cenovnih strategij na nakupne odločitve potrošnikovJana Juvan, 2025, not set Abstract: Magistrsko delo proučuje vpliv cenovnih strategij na nakupne odločitve potrošnikov. Cena ima ključno vlogo pri oblikovanju zaznave vrednosti izdelka, pri čemer cenovne strategije, kot so cene, ki se končajo na 99 (npr. 9,99 €), popusti in akcije, vplivajo na dojemanje ugodnosti ter povečujejo verjetnost nakupa. Raziskava se osredotoča na razumevanje, kako potrošniki dojemajo ceno v povezavi s kakovostjo izdelka, osebnimi preferencami, čustvenimi dejavniki in zunanjimi vplivi, kot so kultura, starost in finančni položaj.
Namen raziskave je ugotoviti, kateri dejavniki najbolj vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov in kako lahko podjetja učinkovito uporabijo psihološke cenovne strategije za izboljšanje prodaje in povečanje zadovoljstva svojih strank. Razumevanje teh psiholoških vplivov podjetjem omogoča učinkovitejše prilagajanje cenovnih politik, kar prispeva k večji konkurenčnosti na trgu in uspešnejšemu trženju izdelkov. Keywords: Cena, potrošniki, nakup, psihološke strategije, zaznavanje. Published in ReVIS: 15.10.2025; Views: 153; Downloads: 3
Full text (2,87 MB) |
4. Povezanost dimenzij navezanosti s strategijami reševanja konfliktov v romantičnih odnosihNeža Jereb, 2025, not set Abstract: Partnerski odnosi predstavljajo ključen del posameznikovega življenja, zato razumevanje načinov odzivanja na konflikte prispeva k boljšemu vpogledu v kakovost partnerske dinamike. V raziskavi smo preučevali povezanost dimenzij anksiozne in izogibajoče navezanosti ter demografskih spremenljivk (spol, starost, dolžina zveze) z različnimi podlestvicami strategij reševanja konfliktov, pri čemer smo se osredotočili tudi na napovedovanje destruktivnih strategij in razlike med spoloma.
Rezultati kažejo, da udeleženci pogosteje izražajo anksiozno kot izogibajočo navezanost. Najpogosteje uporabljena strategija reševanja konfliktov je kompromis, sledijo izogibanje in separacija, medtem ko so bile manj prisotne podrejanje, interakcijska reaktivnost ter dominacija. Analize so pokazale negativno povezanost obeh dimenzij navezanosti s kompromisom in pozitivno povezanost z destruktivnimi strategijami, pri čemer se je izogibajoča dimenzija povezovala izraziteje kot anksiozna. Pri napovedovanju uporabe dominacije in interakcijske reaktivnosti se je za najmočnejši napovedovalec izkazala izogibajoča navezanost, sledila ji je anksiozna navezanost, medtem ko dolžina partnerske zveze ni imela statistične značilnosti.
Raziskava kaže, da med spoloma ni statistično značilnih razlik v izraženosti dimenzij navezanosti, so se pa pokazale razlike v uporabi strategij izogibanja in podrejanja, ki so jih pogosteje uporabljali moški. Uporaba dimenzionalnega pristopa in analize podlestvic strategij je omogočila natančnejši vpogled v dinamiko partnerskih odnosov. Ključna ugotovitev je, da so dimenzije navezanosti tesneje povezane s strategijami reševanja konfliktov kot demografski dejavniki, kar odpira prostor za nadaljnje raziskave in praktične usmeritve. Keywords: partnerski odnosi, teorija navezanosti, konflikti, strategije reševanja konfliktov, anksioznost, izogibanje, spol Published in ReVIS: 14.10.2025; Views: 195; Downloads: 8
Full text (2,38 MB) |
5. |
6. |
7. Vojna za talente - iskanje in privabljanje sodelavcevMark Pečnik, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi z naslovom »Vojna za talente« – iskanje in privabljanje sodelavcev raziskujemo, kako slovenski odbojkarski klubi pristopajo k iskanju, privabljanju in ohranjanju talentiranih športnikov. Osredotočamo se na razumevanje ključnih dejavnikov, ki vplivajo na odločitev športnikov za vstop v določen klub, s posebnim poudarkom na pomenu klubskega ugleda, kakovosti trenažnih pogojev, strokovni podpori in možnostih za športni ter osebni napredek.
V teoretičnem delu naloge opredelimo pojem talenta v športu ter predstavimo strategije identifikacije, selekcije in razvoja talentov. Poseben poudarek namenimo vlogi dolgoročne vizije klubov za uspešno upravljanje s človeškimi viri. Empirični del temelji na kombinaciji kvantitativne in kvalitativne raziskave. Podatke smo zbrali z anketo, ki jo je izpolnilo 89 aktivnih športnikov, ter izvedli smo osem poglobljenih intervjujev s športnimi direktorji oziroma osebami, odgovornimi za kadrovske odločitve v slovenskih odbojkarskih klubih.
Rezultati kažejo, da se klubi zavedajo pomena sistematičnega in celostnega pristopa k delu s športnimi talenti, a se prakse med klubi precej razlikujejo. Igralci kot ključna dejavnika pri odločanju najpogosteje izpostavljajo ugled kluba in kakovost trenažnih pogojev, pomembno vlogo pa imajo tudi strokovni kader, klubska kultura in komunikacija. Raziskava opozarja na potrebo po večji profesionalizaciji kadrovskih strategij, izboljšanju notranjih procesov ter boljši izrabi komunikacijskih in promocijskih kanalov. Na podlagi analize podamo predloge za izboljšanje strategij iskanja in ohranjanja talentov, ki temeljijo na empiričnih ugotovitvah ter vključujejo razvoj dolgoročnih kadrovskih načrtov, krepitev podpornih storitev za športnike ter večjo profesionalizacijo organizacijskega delovanja klubov. Keywords: talenti, razvoj talentov, športni management, strategije privabljanja, klub Published in ReVIS: 18.09.2025; Views: 192; Downloads: 5
Full text (666,71 KB) |
8. Pregled najpogostejših težav za nove programerje med razvojem video iger : diplomska nalogaSebastjan Jernej Japelj, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga proučuje ključne procese pri razvoju video iger, s poudarkom na izzivih samostojnih razvijalcev. Obravnava ustvarjanje igralnega cikla, izbiro žanra in ciljno občinstvo, vključevanje igralcev v razvoj ter pripravo na izdajo in trženje. Uporabljene metode vključujejo analizo literature, ankete in intervjuje z razvijalci ter primerjavo razvojnih strategij. Ugotovitve poudarjajo pomen pravilne opredelitve ciljne skupine, zgodnjega vključevanja igralcev in uravnoteženega oblikovanja izkušnje. Naloga ponuja praktične smernice za uspešen vstop v industrijo video iger. Keywords: video igre, razvoj iger, dizajn iger, reševanje problemov pri razvoju, igralne mehanike, strategije razvoja iger Published in ReVIS: 03.09.2025; Views: 232; Downloads: 6
Full text (1,16 MB) |
9. |
10. |