1. Obravnava nedonošenčkov s strani fizioterapevta v enoti neonatalne intenzivne terapije : pregled literatureAna Moro, 2024, undergraduate thesis Abstract: Prezgodnji porod lahko pri nedonošenčku privede do različnih zdravstvenih zapletov, ki vplivajo na njegov psihomotorični razvoj. Ker nedonošenček spada v ranljivejšo populacijo, je zanj še toliko bolj pomembna individualna multidisciplinarna ter interdisciplinarna obravnava, ki zajema tudi fizioterapevtske metode in tehnike. Namen diplomskega dela je ugotoviti, katere fizioterapevtske metode in tehnike, uporabljene pri obravnavi nedonošenčka v enoti neonatalne intenzivne terapije, pomembno vplivajo na preprečevanje ali reševanje zdravstvenih zapletov pri nedonošenčku. V diplomskem delu smo v podrobnejši pregled vključili 7 znanstvenih člankov, ki smo jih našli na podlagi zastavljenih vključitvenih ter izključitvenih kriterijev v podatkovnih bazah PEDro, PubMed ter ScienceDirect. Po analizi ter primerjavi izbranih znanstvenih člankov smo ugotovili, da se pri nedonošenčkih pojavljajo motnje respiratornega ter kardiovaskularnega sistema, motoričnega razvoja, mineralizacije kosti, spanja, prisotni sta tudi nizka poporodna telesna teža ter bolečina. Fizioterapevtska obravnava v enoti neonatalne intenzivne terapije zajema respiratorno fizioterapijo, rokovanje ter pozicioniranje, taktilno-kinestetično stimulacijo in poučevanje staršev oziroma skrbnikov ter njihovo vključevanje v obravnavo. Analiza izbranih raziskav je pokazala najbolj signifikantne rezultate v prid reševanja zapletov pri refleksni lokomotorni terapiji ter pozicioniranju v viseči tkanini. Izrazila se je potreba po razvoju in napredku v respiratorni fizioterapiji kot ključni komponenti obravnave nedonošenčkov ter pomembnost vključevanja staršev v fizioterapevtsko obravnavo. Na podlagi rezultatov raziskav zaključujemo, da fizioterapevt pomembno doprinaša k optimalnejšemu razvoju nedonošenčka. Keywords: nedonošenček, fizioterapija, enota neonatalne intenzivne terapije Published in ReVIS: 23.04.2025; Views: 252; Downloads: 8
Link to file |
2. Vpliv intenzivne faze kompleksne dekongestivne terapije na limfedem, povzročen zaradi ponavljajočega erizipela : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve bolonjske stopnje FizioterapijaNataša Amon, 2024, undergraduate thesis Abstract: Limfedem je kronično stanje, za katerega je značilno otekanje enega ali več predelov telesa. Kompleksna dekongestivna terapija (KDT) trenutno velja za najučinkovitejšo terapijo, ki zmanjša obseg in volumen limfedema ter izboljša negativne posledice tega obolenja. Namen našega diplomskega dela je bil ugotoviti vpliv intenzivne faze KDT in dolgoročnost tega vpliva na limfedem, ki je nastal po večkratnem prebolelem erizipelu. Metode: Na podlagi modela triangulacije s kombinacijo kvalitativnih in kvantitativnih metod smo izvedli študijo primera. V kvantitativnem delu smo preko izmerjenega volumna obeh spodnjih okončin izračunali PEV (percent of excess volume) in PREV (percent reduction of excess volume). Za ugotavljanje vpliva limfedema na z zdravjem povezano kakovost življenja smo uporabili vprašalnik LYMQOL (Lymphoedema Quality of Life Questionnaire). Za kvalitativni del smo vključili polstrukturirani intervju, preko katerega smo pridobili subjektivno oceno preiskovanke glede vpliva limfedema na njeno vsakodnevno funkcioniranje in o njenem doživljanju intenzivne faze KDT. Rezultati: Pridobljeni rezultati so potrdili uspešnost intenzivne faze KDT, saj se je v obdobju dveh let PEV zmanjšal za 8,5% in PREV za 48,94%. Na podlagi pridobljenih podatkov preko vprašalnika LYMQOL ugotavljamo izboljšanje z zdravjem povezane kakovosti življenja, in sicer na področju dnevnega funkcioniranja za 37 %, telesne podobe oz. videza za 36 %, simptomov 41 % in razpoloženja za 40 %. Razprava: Z našim raziskovalnim delom smo ugotovili, da ima intenzivna faza KDT in aktivno sodelovanje pacientke pozitiven vpliv na stanje limfedema in na z zdravjem povezano kakovost življenja naše pacientke. Keywords: limfedem, erizipel, intenzivna faza kompleksne dekongestivne terapije, z zdravjem povezana kakovost življenja Published in ReVIS: 17.02.2025; Views: 432; Downloads: 8
Full text (1,87 MB) |
3. PREPREČEVANJE BOLNIŠNIČNIH OKUŽB V INTENZIVNI TERAPIJIVanja Perec, 2025, undergraduate thesis Abstract: Teoretična izhodišča: Bolnišnične okužbe v enotah intenzivne terapije zahtevajo celovit in dosleden pristop k preprečevanju, saj so pacienti v tem okolju izjemno ranljivi. Ključni preventivni ukrepi vključujejo dosledno higieno rok, pravilno uporabo osebne zaščitne opreme, sterilizacijo medicinske opreme, upoštevanje aseptičnih tehnik pri vseh postopkih, nadzor nad uporabo antibiotikov, multidisciplinarno sodelovanje med zdravstvenimi delavci ter redno izobraževanje in spremljanje skladnosti s protokoli. Namen naše raziskave je bil raziskati preprečevanje bolnišničnih okužb v intenzivni terapiji. Cilji raziskave pa so bili raziskati prakse preprečevanja bolnišničnih okužb v intenzivni terapiji, ugotoviti najpogostejše dejavnike tveganja za razvoj bolnišničnih okužb v intenzivni terapiji, raziskati pridobivanje znanja zdravstvenega osebja o preprečevanju bolnišničnih okužb, ugotoviti ovire in izzive pri izvajanju strategij preprečevanja bolnišničnih okužb v intenzivni terapiji.
Metode: Raziskava je temeljila na kvalitativnem raziskovalnem pristopu in deskriptivni metodi dela. Kot inštrument za zbiranje podatkov smo izdelali predlogo za polstrukturirani intervju. Primarni podatki so bili pridobljeni s tehniko intervjuvanja. Vzorec je bil namenski in je vključeval diplomirane medicinske sestre z vsaj 3 leti delovnih izkušenj v enoti intenzivne terapije. V intervju smo zajeli šest diplomiranih medicinskih sester. Raziskava je potekala v oktobru 2024.
Rezultati: Intervjuvanke za preprečevanje bolnišničnih okužb izpostavljajo predvsem dosledno umivanje in razkuževanje rok, uporabo osebne zaščitne opreme, čiščenje in razkuževanje opreme, površin in pacientove okolice ter izolacijo pacienta. Za nadzor in spremljanje bolnišničnih okužb vse intervjuvanke opisujejo odvzem nadzornih kužnin. Za najučinkovitejši preventivni ukrep so intervjuvanke izbrale higieno rok, ki je hkrati tudi najpogosteje izvajani preventivni postopek. Dejavnike tveganja za razvoj bolnišničnih okužb intervjuvanke prepoznavajo s pomočjo ocene stanja pacienta. Intervjuvanke se o preprečevanju bolnišničnih okužb izobražujejo na različnih seminarjih, spletinarjih, delavnicah, tečajih in predavanjih v bolnišnici, kjer so zaposlene, ali izven njih. Ovire in izzivi pri izvajanju strategij za preprečevanje bolnišničnih okužb, s katerimi se intervjuvanke srečujejo, so neenotne prakse, pomanjkanje sredstev, nedobavljivost materialov, prostorska stiska, neupoštevanje protokolov in odpornost mikroorganizmov na antibiotike, kar otežuje pravilno izvajanje preventivnih ukrepov za preprečevanje bolnišničnih okužb.
Razprava: V raziskavi smo preučili preprečevanje bolnišničnih okužb v enoti intenzivne terapije, podprto s strokovno literaturo s tega področja. Raziskava se je osredotočila na protokole in strategije za preprečevanje bolnišničnih okužb, prepoznavanje dejavnikov tveganja za razvoj bolnišničnih okužb, izobraževanja medicinskih sester o preprečevanju bolnišničnih okužb in na ovire in izzive, s katerimi se medicinske sestre vsakodnevno srečujejo na svojem delovnem mestu. Ključni preventivni ukrep za preprečevanje bolnišničnih okužb je higiena rok. Ugotovili smo, da je za prepoznavanje dejavnikov tveganja za nastanek bolnišničnih okužb potrebna dobra ocena stanja pacienta. Medicinske sestre se redno izobražujejo o novih smernicah za preprečevanje prenosa bolnišničnih okužb. Naša raziskava je tudi pokazala, da so ovire in izzivi, s katerimi se medicinske sestre vsakodnevno srečujejo, zelo pogosti in otežujejo upoštevanje protokolov za preprečevanje prenosa bolnišničnih okužb. Keywords: bolnišnične okužbe, higiena rok, medicinska sestra, enota intenzivne terapije Published in ReVIS: 06.02.2025; Views: 455; Downloads: 35
Full text (1,68 MB) |
4. |
5. |
6. Sodobni fizioterapevtski pristopi rehabilitacije pri otrocih s cerebralno paralizoZala Seifert, 2023, undergraduate thesis Abstract: Cerebralna paraliza (CP) je statično oziroma psevdoprogresivno nevrološko stanje, ki prizadene otroke in je posledica poškodbe možganov, preden se možgani popolnoma razvijejo v prenatalnem ali zgodnjem postnatalnem obdobju. Obstajajo štiri glavne vrste CP, ki odražajo nenormalnosti v različnih delih možganov, njihova posledica pa so različni simptomi. Te vrste so spastična, diskinetična, ataktična in mešana CP. Zdravljenje CP vključuje fizioterapevtsko obravnavo in različne komplementarne terapije k standardni klinični terapiji. Glavni cilj fizioterapevtske obravnave je z uporabo sodobnih fizioterapevtskih metod in tehnik otroku omogočiti samostojno življenje z izboljšanjem njegovih funkcionalnih sposobnosti. Poglobljeno poznavanje razpoložljivih sodobnih metod in postopkov o rezultatih ocenjevanja cerebralne paralize nam pomaga pri rehabilitaciji otrok in doseganju boljših rezultatov.
V diplomski nalogi smo želeli ugotoviti, ali so kombinirane fizioterapevtske terapije učinkovite pri izboljšanju gibljivosti otrok v primerjavi z eno samo tehniko rehabilitacije otrok s cerebralno paralizo. Kljub pomanjkljivi dostopni literaturi smo v diplomski nalogi s pregledom šestih raziskav preverili učinkovitost tako kombiniranih kot samostojnih metod fizioterapevtske rehabilitacije in prišli do ugotovitve, da uporaba kombiniranih sodobnih fizioterapevtskih metod rehabilitacije izboljšuje gibljivost pri otrocih s cerebralno paralizo. Oba pristopa pa navajata pozitivne rezultate pri fizioterapevtskem zdravljenju otrok s CP.
Cerebralna paraliza je zelo občutljiva in spreminjajoča bolezen, ki vsakega posameznika prizadene na različen način. Ker poznamo več oblik cerebralne paralize, je za vsako stanje bolezni potrebna izbira primerne metode zdravljenja in postavitev realnih ciljev, kar bo povečalo uspešnost fizioterapije. Z uporabo kombiniranih fizioterapevtskih metod in tehnik rehabilitacije lahko otroku omogočimo izboljšanje funkcionalnih sposobnosti in samostojnejše življenje. Keywords: cerebralna paraliza, sodobne terapije, fizioterapija, rehabilitacija otrok, nevrorehabilitacija Published in ReVIS: 06.04.2023; Views: 1889; Downloads: 157
Full text (612,25 KB) |
7. Primerjava klasičnega kognitivno-vedenjskega pristopa in kognitivno-vedenjskega pristopa temelječega na čuječnosti za skupinsko obravnavo depresije : magistrska naloga študijskega programa druge stopnjeDavid Cej, 2020, master's thesis Abstract: Depresija sodi med najpogostejšo duševno motnjo. V zadnjih letih število ljudi, ki se
spopada z depresijo, močno narašča. Kognitivno-vedenjska terapija se je izkazala za zelo
učinkovito terapijo pri obravnavi depresivne motnje. V devetdesetih letih prejšnjega stoletja
se je pojavila kognitivno-vedenjska terapija temelječa na čuječnosti, ki se je ravno tako
izkazala za zelo učinkovito pri spopadanju z depresijo. V magistrski nalogi raziskujemo
razlike med pristopoma in možnost dodajanja tehnik kognitivno-vedenjske terapije tehniki
kognitivno-vedenjske terapije temelječe na čuječnosti.
V teoretičnem delu najprej s pomočjo literature opišemo depresivno motnjo, osnove
kognitivno-vedenjskega pristopa in osnove skupinske terapije. S tem opisom dobimo podlago
za nadaljevanje opisov skupinskih protokolov kognitivno-vedenjske terapije ter kognitivno-vedenjske terapije temelječe na čuječnosti. Za lažje razumevanje protokola kognitivno-vedenjske terapije temelječega na čuječnosti najprej predstavimo čuječnost, nato začnemo z
opisom protokola in poglavje zaključimo s predstavitvijo reševanja »miselnih napak«. Nalogo
nadaljujemo s detajlnejšo primerjavo obeh pristopov. Pri tem se dotaknemo filozofskega
ozadja obeh pristopov, veščin terapevtov, strukture srečanj, razlike pri obravnavi miselnih
napak, primerjave zadolžitev med srečanji ter primerjamo uspešnost obeh pristopov. Na
koncu pregledamo možnost dodajanja tehnik klasičnega kognitivno-vedenjskega pristopa
tehniki temelječi na čuječnosti. V tem delu odgovorimo na vprašanja in podvprašanja
magistrske naloge. Ugotovili smo, da kognitivno-vedenjski pristop temelječ na čuječnosti
upošteva vse osnove klasičnega kognitivno-vedenjskega pristopa, vendar gre v primeru
čuječega pristopa za popolnoma novo tehniko spopadanja z depresivno motnjo. Dodatno smo
ugotovili, da tehniki temelječi na čuječnosti ne moremo dodati nobenih novih elementov
kognitivno-vedenjske terapije. V razpravi smo podali naše ugotovitve in predloge za nadaljnje
delo. Keywords: depresija, kognitivno-vedenjska terapija, struktura, skupinske terapije, protokol, čuječnost, magistrske naloge Published in ReVIS: 13.08.2021; Views: 2205; Downloads: 144
Full text (758,11 KB) |
8. Vpliv klasične glasbe na mladostnike s težko motnjo v duševnem razvoju : diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnjeJasna Mulej Legat, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo predstavlja mladostnike s težko motnjo v duševnem razvoju in vpliv klasične
glasbe na njih. Na to temo smo izvedli raziskavo v skupini mladostnikov s težko motnjo v
duševnem razvoju, ki živijo v domu Žarek, v CUDV Matevža Langusa v Radovljici.
Veliko ljudi zamenjuje duševno bolezen z motnjo v duševnem razvoju, zato smo v
teoretičnem delu obrazložili, kaj sploh je motnja v duševnem razvoju in pomembne razlike v
primerjavi z duševno boleznijo, na katera področja človekovega življenja sega, kdo so osebe z
motnjo v duševnem razvoju in kako živijo. Osredotočili smo se na mladostnike s težko motnjo
v duševnem razvoju in njihove značilnosti. Ker je zelo pomemben del naloge tudi klasična
glasba, smo jo razložili po obdobjih in izpostavili skladatelje, ki so s svojimi deli pisali
zgodovino. Dela omenjenih skladateljev so bila v raziskavi tudi poslušana.
Empirični del diplomske naloge zajema predstavitev v raziskavi opazovanih uporabnikov,
njihove diagnoze in stanja, potek raziskave in predstavitev dobljenih rezultatov. Raziskavo
smo opravljali med oktobrom 2015 in junijem 2016 v skupini osmih uporabnikov, v CUDV
Matevža Langusa v Radovljici. Sodeloval je tim varuhinj in pedagogov, svoja opažanja smo
beležili v za to oblikovane protokole. Pred izvedbo raziskave smo si zastavili nekaj vprašanj,
na katera smo ob opazovanju ciljne skupine dobili odgovore in jih v razpravi tudi predstavili. Keywords: duševni razvoj, motnje, mladostniki, glasbene terapije, klasična glasba, diplomske naloge Published in ReVIS: 28.07.2021; Views: 1721; Downloads: 66
Full text (1,67 MB) |
9. |
10. |