Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Diplomanti na prehodu iz izobraževanja v zaposlitev v času družbene krize
Darka Podmenik, 2012

Opis: V zadnjih dveh desetletjih se je pomembno povečala izobraženost prebivalcev evropskih držav, še posebej mladih, zmanjšala pa so se jamstva, da višja izobrazba zagotavlja boljše zaposlitve. Za ustrezno zaposlitev postajajo vse bolj pomembna neformalno pridobljena znanja in veščine ter sposobnost nadgrajevanja formalnih zanj. Te nove zahteve še posebej prizadenejo populacijo mladih iskalcev prve zaposlitve, v času ekonomske krize pa vse bolj tudi tiste z najvišjimi stopnjami izobrazbe. Poglavitni namen doktorskega dela je iskanje odgovora na vprašanje, ali je mogoče zmanjšati negotovost zaposlitvenih izidov za mlade z visokošolsko izobrazbo. In to s samo-vlaganji v (dodatno) izobraževanje, informiranje, mreženje, tj. vlaganji v individualni človeški in socialni kapital. V središču proučevanja so prehodi mladih (diplomantov) iz izobraževanja v zaposlitev in to na dveh ravneh: evropski in slovenski. S sekundarno analizo podatkov evropskih raziskav o prehodu diplomantov v zaposlitev ugotavljamo katere vrste in oblike vlaganj v človeški in socialni kapital in katere kompetence, pridobljene med študijem, pomembno vplivajo na zaposlitvene izide po diplomi. Izsledki sekundarne analize kažejo, da le povsem določene vrste in oblike vlaganj v človeški kapital ter določene kompetence pozitivno vplivajo na hitrejšo in uspešnejšo zaposlitev po diplomi. Za zelo pomembne so se namreč pokazale razlike med proučevanimi evropskimi državami, ki ovirajo izpeljavo splošnih zaključkov. S časovno primerjalno študijo slovenskih študentov višjih letnikov študijskih smeri po katerih že več let ni povpraševanja na trgu dela ugotavljamo porast njihovih vlaganj v človeški in socialni kapital v času ekonomske krize. Rezultati študije so pokazali, da proučevani študentje na splošno niso povečali svojih vlaganj v človeški kapital. Povečali tudi niso vlaganj v individualni socialni kapital. So pa uporabili socialni kapital, ki so ga imeli na razpolago, za pridobitev nekaterih kompetenc, ki lahko izboljšajo njihov položaj na trgu dela po končani diplomi.
Najdeno v: osebi
Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 802; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh