1. PREPOZNAVA MOŽGANSKE KAPI V DISPEČERSKI SLUŽBI ZDRAVSTVAKatja Goršič, 2025, undergraduate thesis Abstract: Teoretična izhodišča: Možganska kap je eden najpogostejših vzrokov smrti in invalidnosti pri odraslih, zato sta njena pravočasno prepoznavanje in učinkovito zdravljenje izrednega pomena. Zdravstveni dispečerji so prvi v verigi pomoči, pri svojem delu pa v večini primerov uporabljajo Slovenski indeks za nujno medicinsko pomoč. Pri klicih s sumom na možgansko kap se zdravstveni dispečerji večinoma počutijo samozavestno, a lahko doživljajo tudi večjo ali manjšo mero stresa. Znanje, izkušnje in jasni protokoli pomembno vplivajo na njihovo uspešnost pri delu. Namen diplomske naloge je proučiti vlogo zdravstvenih dispečerjev pri prepoznavanju možganske kapi. Cilji diplomske naloge so bili ugotoviti, na kakšen način zdravstveni dispečerji prepoznavajo možgansko kap, kaj bi lahko pripomoglo k njihovi večji usposobljenosti za njeno prepoznavanje in kakšne občutke doživljajo ob klicih s sumom na možgansko kap.
Metode: Raziskava temelji na kvantitativni metodologiji. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil oblikovan na podlagi pregleda domače in tuje literature ter lastnih izkušenj. Anketni vprašalnik je vseboval 22 vprašanj, ki so se osredotočala na izkušnje zdravstvenih dispečerjev pri prepoznavanju možganske kapi. V raziskavi je sodelovalo 114 zdravstvenih dispečerjev zaposlenih v dispečerskih centrih v Ljubljani in Mariboru. Podatki so bili analizirani s programom Microsoft Excel in predstavljeni v obliki tabel in grafov. Pri raziskavi so bila upoštevana etična načela, vključno z anonimnostjo in prostovoljnim sodelovanjem anketirancev.
Rezultati: Večina anketirancev meni, da za učinkovito prepoznavanje možganske kapi niso nujno potrebne predhodne izkušnje ali znanje, saj jih skoraj polovica verjame, da zadostujejo protokoli in usposabljanje. Kljub temu se je le manjši delež udeležil posebnih usposabljanj, več kot polovica pa si znanje nadgrajuje s strokovnimi članki. Prepoznavanje možganske kapi večina izvaja predvsem na podlagi uradnih protokolov, ne intuicije. Anketiranci kot ključno možnost za izboljšanje navajajo povečanje ozaveščanja javnosti, medtem ko sprememb v samem delu zdravstvenih dispečerjev večinoma ne vidijo kot nujne.
Razprava: Zdravstveni dispečerji možgansko kap prepoznavajo predvsem na podlagi značilnih simptomov in s pomočjo protokolov. Za izboljšanje njihove usposobljenosti so ključni sistematično izobraževanje, posodobitev protokolov in večje ozaveščanje javnosti. Čeprav večina zdravstvenih dispečerjev ob teh klicih ne občuti pretiranega stresa, pa visoka odgovornost in zahtevnost situacije pri nekaterih zdravstvenih dispečerjih povzročata psihološki pritisk, kar potrjuje pomen stalnega strokovnega razvoja in podpore. Keywords: Možganska kap, zdravstveni dispečer, nujna medicinska pomoč, komunikacija, klic, simptomi Published in ReVIS: 15.06.2025; Views: 114; Downloads: 3
Full text (2,54 MB) |
2. ANALIZA TRENUTNE POZICIJE TV CELJE NA SLOVENSKEM TRGU TER PRILOŽNOSTI ZA DVIG NJENE PREPOZNAVNOSTI S POMOČJO DRUŽBENIH OMREŽIJNik Pfeifer, 2025, not set Abstract: V diplomskem delu je predstavljena mreža TV postaj v Sloveniji, opisano je delovanje TV Celje in njenih načrtov v prihodnje, narejena je analiza teoretičnih virov o vrsti družbenih medijev in njihovega vpliva na oglaševanje na TV postajah. V empiričnem delu smo raziskali vpliv družbenih medijev na poslovno politiko delovanja TV postaj. Ugotavljamo, da imajo družbena omrežja pomemben vpliv na način, kako ljudje spremljajo medijske vsebine in da bi povečana prisotnost TV Celje na družbenih omrežjih zelo verjetno pozitivno vplivala na njeno gledanost. Ne moremo pa z veliko gotovostjo trditi, da bi se v primeru povečanja gledanosti televizije povečalo zanimanje za oglaševanje. Keywords: TV Celje, družbeni mediji, oglaševanje, gledanost televizije Published in ReVIS: 13.06.2025; Views: 121; Downloads: 1
Full text (2,33 MB) |
3. |
4. Fecal short-chain fatty acids are associated with obesity in gestational diabetesKatja Molan, Jerneja Ambrožič, Matevž Likar, Draženka Pongrac Barlovič, Darja Žgur-Bertok, Marjanca Starčič Erjavec, 2025, original scientific article Abstract: Background: Short-chain fatty acids (SCFAs), which are produced by the microbial fermentation of undigested carbohydrates, play an important role in the metabolism and physiology of the host. SCFAs are involved in the regulation of maternal metabolism during pregnancy and influence weight gain, glucose metabolism, and metabolic hormones. Methods: In 2017, women who were treated for gestational diabetes mellitus (GDM) at the University Medical Centre Ljubljana were invited to participate in a longitudinal study. A total of 45 women were included in this study and comprehensively phenotyped. During the second and third trimester of pregnancy, the women with GDM provided fecal samples for SCFA analysis. The samples were analyzed by high-performance liquid chromatography for the simultaneous determination of acetate, propionate, and butyrate. Results: SCFA concentrations in feces differed between overweight/obese and normal-weight women with GDM. Acetate and propionate concentrations were significantly higher in pregnant women who were overweight or obese before pregnancy compared to normal-weight women but butyrate concentrations were not. Butyrate was elevated in the third trimester in the group with excessive gestational weight gain. Conclusions: The relationship between SCFAs and obesity is complex, and the association between SCFAs and GDM remains to be clarified. Regardless of the conflicting publications on the role of SCFAs, our study showed that higher acetate and propionate levels were associated with the weight categories of overweight or obesity before pregnancy and higher butyrate levels were associated with excessive gestational weight gain. Keywords: fecal SCFA, pregnancy, gestational diabetes mellitus, preconception BMI, gestational weight gain Published in ReVIS: 12.02.2025; Views: 1039; Downloads: 3
Full text (1,09 MB) This document has many files! More... |
5. MOBING MED ZAPOSLENIMI V IZBRANI ORGANIZACIJIKatja Krasnić, 2025, not set Abstract: Mobing je oblika psihičnega in fizičnega nadlegovanja, ki negativno vpliva na delovno okolje, zmanjšuje produktivnost in ustvarja slabo delovno klimo. Gre za ponavljajoče se vzorce neprimernega vedenja, ki žrtvam povzročajo občutek nemoči in stresa.
Diplomsko delo obravnava njegovo problematiko, ki vključuje duševno in čustveno zlorabo na delovnem mestu, bodisi s strani sodelavcev, nadrejenih ali podrejenih.
Delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljeni pojem mobinga, njegove vrste, oblike, vzroki in posledice. Empirični del preučuje poznavanje mobinga, razloge za ne prijavo ter potencialne žrtve in storilce v izbrani organizaciji.
Glavni cilj raziskave je razumeti vzroke za mobing ter raziskati možnosti za njegovo preprečevanje. Keywords: mobing, psihično nasilje, žrtve, storilci, posledice, ozaveščanje, preprečevanje. Published in ReVIS: 29.01.2025; Views: 409; Downloads: 12
Full text (1,63 MB) |
6. |
7. |
8. VPLIV PSIHOLOŠKIH SPROŽILCEV NA GENERACIJO Z PRI PRODAJI V FIZIČNI TRGOVINI NA PRIMERU OBLAČILNE INDUSTRIJENik Lacić, 2024, not set Abstract: Vpliv psiholoških sprožilcev na nakupno vedenje generacije Z v oblačilni industriji zahteva poglobljeno razumevanje tržnih pristopov. Generacija Z, odraščajoča v digitalni dobi, ima
edinstvene nakupne navade, kar predstavlja izziv za fizične trgovine. Diplomsko delo raziskuje, kako psihološki sprožilci vplivajo na nakupne odločitve generacije Z v fizičnih trgovinah z oblačili. Identificira ključne sprožilce, ki povečujejo privlačnost izdelkov in ustvarjajo pozitivne nakupovalne izkušnje. Izvedeni so bili sinteza in povzemanje navedene literature ter analiza sekundarnih statističnih podatkov iz člankov in spletnih virov. Uporabljena sta bila
kvalitativni in kvantitativni pristop. Raziskava je potrdila pomembno vlogo psiholoških sprožilcev pri oblikovanju nakupnih odločitev generacije Z. Keywords: Psihološki sprožilci, generacija Z, oblačilna industrija, fizična trgovina, tržno komuniciranje, nakupno vedenje. Published in ReVIS: 15.12.2024; Views: 512; Downloads: 16
Full text (828,38 KB) |
9. |
10. |