Repository of colleges and higher education institutions

Search the repository
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Query: search in
search in
search in
search in

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Aspects of intercultural recruitment and selection of highly-skilled international female staff in Slovenia
Kseniia Gromova, 2022

Abstract: The research analyses drivers and barriers for the highly-skilled female international applicants going through the recruitment process in Slovenia as self-initiated expats. The qualitative research methodology was designed with six in-depth interviews with international EU and non-EU candidates from Russia, Belarus, Latvia and Sweden. Respondents are self-initiated, highly-skilled female international expatriates, most of them have already been immersed in various intercultural situations before coming to Slovenia due to some personal or professional reasons. Theoretical frameworks of G. Hofstede, E.T. Hall, F. Trompenaars, C. Hampden-Turner and cultural intelligence competences models were applied to define HRM processes within the analysis. Findings demonstrate that the future female employees ought to give consideration not only to certain general working aspects but also to some cultural differences as well as similarities, which affect international HR selection and recruitment process in the country. These differences and similarities might either motivate or impede while going through the recruitment and selection process, appearing to be certain drivers and barriers for self-initiated expats. Necessary intercultural competences (such as cultural awareness, proactivity, sensitivity, flexibility, reflexivity, open mindset, and readiness to face challenges ahead), as well as certain fields of knowledge (such as procedural, culture specific, and legal ones) for the entry-level of the recruitment process in Slovenia are identified. The main contribution of the research is estimated within the perspective of the international HR as the representation of the highly-skilled female employees’ side within the recruitment process in the international arena. Moreover, it may improve intercultural cooperation within the female expatriates’ recruitment and selection process in Slovenia, develop the network, and enrich personal intercultural competences concerning the employment culture in Slovenia and the European Union as a whole.
Found in: osebi
Published: 23.12.2022; Views: 449; Downloads: 45
.pdf Fulltext (1,63 MB)

2.
Medkulturna analiza vpliva kulturnih razlik na neverbalno komunikacijo med poslovnimi srečanji v živo slovenskih in črnogorskih partnerjev
Jelena Lacmanović, 2022

Abstract: Raziskava obravnava izzive medkulturnih poslovnih srečanj slovenskih in črnogorskih poslovnih partnerjev s poudarkom na neverbalni komunikaciji na medkulturnih poslovnih srečanjih partnerjev. Raziskave vključujejo gradnjo teoretičnega okvira na podlagi Hofstedejevih šestih dimenzijah kulture ter na podlagi tega je bila opravljena navzkrižna analiza obeh držav, ki je pokazala, da so najbolj značilne razlike pri dimenziji Maskulinost-Femininost, medtem ko za Popuščanje in Dolgoročno orientacijo, Slovenija kaže enako razpršene lastnosti obeh skrajnosti. Ta primerjava je služila kot izhodišče za razvoj raziskovalne strukture. V kvalitativni študiji je bilo s tehniko snežne kepe vzorčenih 9 menedžerjev iz slovenskih in črnogorskih podjetij, torej iz partnerskih podjetij iz obeh držav. Bili so intervjuvani s tehniko polstrukturiranega intervjuja, pri čemer so obravnavali razlike in podobnosti v drži, očesnem stiku, fizičnem videzu, kronemiji in proksemiki ter lokaciji poslovnih sestankov. Podatki raziskav kažejo, da anketiranci niso zaznali večjih in bistvenih razlik, ki bi lahko vplivale na kakovost NVC ali vodile v večje konflikte. V primerjalni analizi dveh poslovnih kultur je bilo ugotovljenih več vidikov znotraj dveh področij parajezika in kronemije: Črnogorci so po poročanju bolj zgovorni, glasnejši in hitrejše, bolj gestikulirajo, prenagljeni v odločitvah in razpravah, Slovenci so bolj zadržani, umirjeni, manj izrazni med sestankov, ki si vzamejo več časa za odločitve in razprave. Vendar obe strani kažeta nizko raven zavedanja o NVC in ne posvečata dovolj pozornosti tem specifičnim znakom NVC. Skratka, čeprav obstajajo nekatere kulturne razlike med državami, pomembne ali ne, anketiranci kažejo voljo, da se jim približajo in jih obvladujejo.
Found in: osebi
Published: 23.12.2022; Views: 450; Downloads: 10
.docx Fulltext (1,45 MB)

3.
VOHALNI MARKETING ZA BLAGOVNO ZNAMKO PODJETJA KOT NAČIN NEVERBALNE KOMUNIKACIJE: ŠTUDIJA PRIMERA SLOVENIJE IN ITALIJE
Jasmina Kozel Harley, 2023

Abstract: Raziskava obravnava mednarodni vidik blagovne znamke podjetja za različne narode s pomočjo vonja – vohalnega marketinga (AromaLogo) – kot enega od kanalov neverbalne komunikacije. AromaLogo je unikaten vonj, kreiran s pomočjo eteričnih olj glede na zgodbo podjetja, njegovo vizijo, cilje, celostno grafično podobo in želen vpliv na ljudi. Raziskava vključuje gradnjo teoretičnega okvira, kjer smo na podlagi analize poslovnih kultur (Slovenije in Italije), po Hallu, Hofstedeju ter analizi GLOBE ter povezovanju teme vohalnega marketinga, kot predstavitev blagovne znamke podjetja za različne narode, iskali nove dimenzije, ki povezujejo NVK, kulturo in vohalni marketing. V kvalitativnem delu, ki smo ga naredili s pomočjo dveh fokusnih skupin, slovenske in italijanske, smo analizirali vohalni marketing – AromaLogo kot enega od načinov neverbalne komunikacije in ugotavljali njegovo primernost za predstavitev blagovne znamke podjetja ter njegovega vpliva na različne narode. Raziskovali smo tudi razlike med slovensko in italijansko poslovno kulturo ter določali smernice za poslovanje z vohalnim marketingom kot delom neverbalne komunikacije in kot delom blagovne znamke. Ugotovili smo, da zaznava vonja ni povezana s kulturo, ampak z osebnostno lastnostjo. Ločevanje med naravnimi in sintetičnimi vonji ni povezano s kulturo, zaznava vonja drugih blagovnih znamk ni povezana s kulturo. Unikaten vonj podjetja – AromaLogo ni povezan s kulturo države, vonj vpliva na koncentracijo, vzdušje in zaznavo prostora. Pri vplivu vonja na ljudi ni signifikantne razlike med slovensko, italijansko in indijsko kulturo. Obe kulturi sta občutljivi za neverbalno komunikacijo pri drugih kulturah in zaznavata vonj kot enega od elementov neverbalne komunikacije.
Found in: osebi
Keywords: vohalni marketing – AromaLogo, eterična olja, neverbalna komunikacija, različni narodi, Slovenija, Italija
Published: 01.07.2023; Views: 383; Downloads: 61
.pdf Fulltext (1,91 MB)

Search done in 0 sec.
Back to top